Sign in to follow this  
gibonu

Bucuresti - portul Glina - ecluza Tanganu - Balaceanca - Cernica - Pantelimon - Bucuresti

Recommended Posts

Sambata, 06.11.2021
Bucuresti - portul Glina - ecluza Tanganu - Balaceanca - Cernica - Pantelimon - Bucuresti
52 km


Hai noroc la toata lumea.


Daca tot era frumos afara, era pacat sa stau acasa. Plus ca aveam in plan de ceva timp sa ajung in zona teoreticului canal Dunare - Bucuresti, varianta pe Dambovita [pana la Budesti].


Termocentrala CET Sud.

 

image.png.46e79c5980c29e97a65acdbc54f04f4f.png


Dambovita, in amonte

 

image.png.9da4781ca880f9103f0c4f2d627c9bdd.png


si in aval.

 

image.png.01f60436edf2f78d86b0ef77ea445488.png


Noul [de cativa ani] pod peste Dambovita, pe unde [nu se stie cand] va trece linia de tramvai Berceni - Pipera.

 

image.png.5a06549fcaf78a3932d4bd88e95f1992.png


Trotuarul de pe malul Dambovitei, unde cu un minim efort financiar plus cu putina creativitate si disponibilitate, s-ar putea construi o super pista de bicicleta [pe ambele maluri].

 

image.png.06900f7e6b731372ed708ebf672af315.png


Familie de lebede iesita la plimbare.

 

image.png.9f4ca9d563977285094e50f40b104a80.png


Dambovita la stavilar.

 

image.png.7a8cbe83b0a7220a2795032aae33b20a.png


Iesirea din oras.

 

image.png.5f532ffc1bcb83c33a40bed2348d1730.png


Centura feroviara a Bucurestiului.

 

image.png.f77e3125411fa7d42e5367755fe59de1.png

 

  • Upvote 3
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 06.11.2021 - Partea a II-a
Bucuresti - portul Glina - ecluza Tanganu - Balaceanca - Cernica - Pantelimon - Bucuresti
52 km


Stanga pe centura Bucuresti si dupa cateva sute de metri am virat dreapta, pe un drum pe camp pe care am mers alte cateva sute de metri. Apoi, pe langa bicicleta si printre multe balarii am ajuns la tentiva de port Glina [de pe tentativa de canal Bucuresti - Dunare, varianta pe Dambovita pana la Budesti unde este confluenta Dambovitei de Argesul].

 

image.png.0f26656279ed4a46e9cbaef9e4afbf50.png

 

image.png.dca7b626ff98164272c4f4f72734ae44.png


Conform studiului de fezabilitate din anul 2012 [pagina nr. 34], ruinele care se vad in pozele de mai sus "pot asigura derularea unui trafic de cca. 4,0 milioane tone/an". Fara comentarii.

 

image.png.08c7a0ff4406330c08c6dae244916958.png


Sursa: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=197.75


Statia de epurare de la Glina care inca nu este complet functionala.

 

image.png.438e0c24b31caf182f1ca32616f37bc1.png


Prima gura de deversare.

 

image.png.d1de313af39d60db101f72e9ed5587b7.png


Si a doua gura de deversare.
 

image.png.77c0b1b905f80c6ac3c9ba40803bc877.png

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 06.11.2021 - Partea a III-a
Bucuresti - portul Glina - ecluza Tanganu - Balaceanca - Cernica - Pantelimon - Bucuresti
52 km


Inapoi la drumul de pe camp.

 

image.png.3e38d821c4425a53c458990c67a3c3ad.png


Dambovita spre aval, vazuta de pe un pod pietonal.

 

image.png.464904c435e2484a15d927fe6fb06382.png


Drumul de pe camp ramane bun,

 

image.png.d2d283839d31c4d89761556433aa44ba.png


apoi aproape ca dispare.

 

image.png.9e312b91a9cf1ab4f19a7309cb133668.png


Viitoarea autostrada A0.

 

image.png.f828e71635a903a96fa5b21fa5bcbb9f.png


Drumul de pe camp a cam disparut

 

image.png.25526a586c0d8d1627c6b6a0a4f7a30b.png


apoi a reaparut intr-o starea buna.

 

image.png.1c0dc1d33d11fab9e011dc2003e875e8.png


Stie cineva sa explice motivul pentru care exista acest stalp pitic intre alti stalpi inalti?

 

image.png.c4d96e062af78b107285dcc811e43197.png


Dambovita spre aval vazuta de pe DC 55.

 

image.png.c666d53d0132de0778d9bdb9b14e70a5.png

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se incrucișeaza doua linii electrice aeriene, ca sa nu intre in "conflict" a trebuit coborata una din ele. Cred ca se putea si pe deasupra cu stalpi crescatori pe inaltime care ar fi presupus lungimi mai mari de cabluri. Nu sunt specialist in curent alternativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa pui si un track gps?

Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, pedale said:

Se incrucișeaza doua linii electrice aeriene, ca sa nu intre in "conflict" a trebuit coborata una din ele. Cred ca se putea si pe deasupra cu stalpi crescatori pe inaltime care ar fi presupus lungimi mai mari de cabluri. Nu sunt specialist in curent alternativ.

 

 

Nu am vazut niciodata ca o linie sa treaca la înaltime peste alta. Cred ca tine de anumite norme, de lungimea si greutatea cablurilor.

 

Practic este inaltimea nominala la care se construiesc aceste LEA si la incrucisarea lor intotdeauna o linie trece pe sub ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pedale @dan tm

Multumesc pentru clarificare.

Pe mine nu m-a dus capu' sa vad ca acolo se intersectau doua LEA  (Linii Electrice Aeriene). Pare cea mai eficienta solutia asta cu stalpul mai mic. Ma gandesc ca pe langa cablu mai lung ar necesita costuri suplimentare de constructie, montarea si intretinere a unor stalpi mai inalti care sa traverseze reteau existenta pe deasupra ei.

 

@purix

Track gps nu am. Si nici nu stiu cum se face (daca se poate face) unul. Google Maps pe telefon pentru orientare punctuala este maximul de tehnologie pe care il folosesc. 

 

Daca te ajuta: din Spaiul Unirii am facut stanga pe centura Bucuresti, apoi chiar in fata benzinariei Mol Glina am iesit de pe centura si am intrat pe drumul de pamant, drumul pe care l-am tinut (asa cum s-a putut in teren) pana la intersectia cu DC 55. Se vede pe Google Maps, varianta satelit, drumul asta pe malul nordic la Dambovitei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai pentru ce, depinde si cat de obositi suntem in anumite momente. Si mie mi se intampla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 19 ore, gibonu said:

Track gps nu am. Si nici nu stiu cum se face (daca se poate face) unul. Google Maps pe telefon pentru orientare punctuala este maximul de tehnologie pe care il folosesc. 

 

Nu am înţeles de ce nu înregistrezi cu telefonul. Poţi să o faci cu RwGPS la liber. Și te poate ajuta să și planifici mult mai ușor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Nu am avut nevoie sa inregistrez traseul cu telefonul. In plus, telefonul sta pe modul economic (power saving) si cu transferul de date oprit in interiorul gentii de pe ghidon (alturi de acte, tutun, aparat foto, etc). Il mai scot cand vreau sa fac cate o poza de trimis rapid la altii sau cand am nevoie de o confirmare punctuala ca nu am gresit drumul, confirmare pentru care Google Maps este absolut suficient.

Suport pentru pus telefonul pe ghidon nu am avut niciodata. Si nu am nici azi.

 

In rest, 99% din turele si plimbarile mele sunt pe asfalt, MTB nu fac, asa ca Google Maps pana acum a fost suficient pentru planificare. In context, te rog, poti sa imi spui ce imi ofera in plus aplicatiile de pe telefon comparativ cu Google Maps?

 

Nu in ultimul rand, din punctul meu de vedere, cicloturismul presupune o implicare activa in traseul parcurs, sa te uiti dupa indicatoare sau puncte de reper atunci cand nu ai indicatoare. Altfel spus, nu ma vad stand cu ochii in telefonul de pe ghidon. Asta este doar o parere personala, nu spun ca-i buna sau rea.

 

Nu in ultimul rand, in povestile de tura / plimbari, am incercat sa dau cat mai multe detalii referitor la traseul parcurs (indicatoare, starea drumului, etc).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am fost mereu pasionat de geografie și implicit de hărți. Nu doar de cele de hîrtie, ci și de cele electronice.

Diversele aplicații de mobil (și variantele website pe PC) oferă anumite niveluri de detaliu care nu apar pe Google Maps - spre exemplu, RwGPS, care mie mi se pare cel mai avansat, are o variantă cu traseele turistice de picior (stratul OSM Outdoor) sau de bicicletă (OSM Cycle).

Poți astfel să vezi dacă există anumite poteci sau drumuri și dacă ai posibilitatea să faci niște scurtături sau să eviți anumite obstacole.

Poți să desenezi un traseu ca și cum ai merge pe jos, cu bicicleta sau cu mașina.

În majoritatea cazurilor nu stau cu telefonul pe ghidon, decît dacă vreau să mă țin de un traseu necunoscut în oraș(e) sau pe un traseu off-road cu multe intersecții.

Îmi e suficient să îl țin în buzunarul tricoului de ciclism, în general, și să consult harta dacă am dubii (sigur că și mie îmi place să mă implic activ în traseul parcurs întotdeauna, nu să-l urmez ca robotul, dar implicarea începe de acasă, cînd desenez traseul). 

Iar dacă nu am navigația deschisă în Komoot și merg de capul meu, dacă e nevoie să consult harta folosesc Maps.Me, hărți descărcate în telefon cu multe detalii la nivel de poteci, ca să evit situația lipsei de semnal în rețea. În plus, e foarte util într-un loc din afara României unde costul datelor mobile e mare și ai nevoie de harta în telefon.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai timp și îți place să mai butonezi puțin,in loc de ride with gps și maps. Me ai osmand+ care are tot ce trebuie. După ce îi faci prima oara setările nu mai umbli cu deca la update de harti(astea putând fi adăugate pe bucăți în caz de nu vrei sa umpli telefonul cu prea multe date. Eu am și versiunea pe abonament anual iar dacă cineva face vreo modificare pe (openstreetmap) azi o vad în câteva minute și pe telefon dacă vreau sa dau vreo actualizare pentru a fi chiar foarte la curent cu harta. La ridewithgps am apreciat foarte mult estimarea(timpul de pedalare) pe care o oferă pentru traseu. Asta de la Komoot părea cam în aer, dar poate ca s-a schimbat între timp (luând în considerare ca nu am mai făcut nici excursii cu bicla și nici pe jos prin zone sălbatice).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller & @Nexus

Multumesc pentru explicatii.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sambata, 06.11.2021 - Partea a IV-a
Bucuresti - portul Glina - ecluza Tanganu - Balaceanca - Cernica - Pantelimon - Bucuresti
52 km


Planul initial era sa continui pe malul sudic al Dambovitei pana la ecluza Tanganu si apoi sa ma intorc prin Balaceanca, insa o haita mare de caini m-a convins sa schimb traseul.
Unii ar spune ca am nimerit bine.

 

image.png.5f47b4a75d88d39d6fb34809e61c2bf3.png


Statie de autobuz in care n-au intrat cativa metri cubi de caramida asa cum se intampla in localitatile din zona de sud a Bucurestiului.

 

image.png.b47e1b2af586c95b6f9f09ab4090712d.png


In dreptul indicatoului spre satul Posta am virat stanga spre Dambovita.

 

image.png.1602d82ccf177bba1fc6c2ef256be6ba.png


Ecluza de la Tanganu.

 

image.png.493822d1e2107489454c31c9b2ed0502.png

 

image.png.6b38940af18f900b6c0c06c1dae62cf5.png


Dambovita spre aval.
 

image.png.9683d91b5eebc2144178b50dc9d51419.png

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 06.11.2021 - Partea a V-a
Bucuresti - portul Glina - ecluza Tanganu - Balaceanca - Cernica - Pantelimon - Bucuresti
52 km


Inapoi in Balaceanca, am vazut ca exista program de lucru in intervalul 02:00 - 11:00.

 

image.png.fe02d01abec04069b54517051951e3a3.png


DC 55 spre Cernica.

 

image.png.e1afc0a14cd84f35a3c16541034b2d02.png


Calea ferata Titan Sud [fosta gara Republica] - Oltenita, in statia Caldararu.

 

image.png.bf63c30ede8ff76b50774decfbd23145.png


Dreapta spre Cernica.

 

image.png.e11b7520a604af53d99697813640bd26.png


Sub autostrada A2.

 

image.png.6a364465ca9934494f71e7f98fe99d1b.png


Lacul Cernica.

 

image.png.ac517f70979a0f9147714aaa29023b9c.png


Ideal pentru o iesire cu caiacul, insa din pacate lacul este concesionat iar accesul cu caiacul este interzis. 


Parcarea de la strandul Cernica unde jucam tenis de picior acum vreo 20 de ani.

 

image.png.3869f8639c702fb733e56c52ae1d6b5c.png


Constructia pasajului de la intersectia dintre soseaua Cernica si centura Bucuresti.

 

image.png.60fbecf909c3dff981ba3e28011cdd0c.png

 

image.png.c02397075f57c2ae21c7554a0aae9781.png


Centura feroviara a Bucurestiului.

 

image.png.a38285a4856a5879f84ba6ab5b9f9693.png


Noul park and ride de la Granitul [capatul lu' 14 pentru cei care au stat odata in cartierul Pantelimon], inca nefunctional.

 

image.png.14e6d852aa67b87e52d237d32e664940.png


In drum spre casa, am incercat si braga vascoasa, cea din stanga.

 

image.png.eee1127d2e5dd2031db8db0a9b54e8bd.png


Insa nimic deosebit, chiar dulce pentru gustul meu.


Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde este centura feroviara? Stîlpii sînt de la o linie de contact dezafectata sau de la inceput au fost pentru retea electrica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Centura feroviara este in jurul Bucurestiului, mare parte din ea paralela cu soseau de centura. Doar partial a fost electrificata. Azi este un fel de ruina, doar pe mici bucati din ea mai circula trenuri de marfa.

 

Stalpii care se vad in poza cred ca sunt de la reteau electrica. Asta-i vedere in partea cealalata comparativ cu poza de mai sus.

 

image.png.a3078ecac34cb952cc376c735775e29c.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par stîlpi de electrificare, dar poate sînt doar pentru fibra optica. Suportul pentru fibra e la fel ca pe liniile electrificate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Posibil. Habar n-am daca sunt stalpi de electrificare sau de fibra optica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this