andreibelcic 556 Posted December 28, 2021 Subiectul e simplu: am constatat ca, atunci cand e frig, axurile rotilor se invart mult mai greu la mana decat atunci cand e cald. Cam sub 10 grade Celsius apare aceasta problema. E logic: vaselinei ii creste vascozitatea o dat cu scaderea temperaturii. Intrebarea mea e: voi, cei care mergeti frecvent iarna cu bicicleta, daca si ce vaselina deosebita folositi pentru butuci roti si butuc pedalier? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drysna 325 Posted December 28, 2021 https://bike.bikegremlin.com/1985/bicycle-bearing-grease-explained/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drysna 325 Posted December 28, 2021 Mersi ca mi-ai starnit curiozitatea, chiar nu aveam deloc habar Ca si teorie, stiu doar ca o roata care se misca mai greu in mana(5-10 rotatii in gol) are frecare neglijabila in mers. Desigur, sa nu se simta grunjos la rotire 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,888 Posted December 29, 2021 11 hours ago, andreibelcic said: daca si ce vaselina deosebita folositi pentru butuci roti si butuc pedalier? La bicicleta nu ai nici turatii, nici presiuni, si nici temperaturi extreme... asa ca orice vaselina ii buna. Cel mai important ii sa ofere rezistenta cat mai mare la apa. Dupa parerea mea, frigul ma afecteaza pe mine mai mult ca pe bicicleta. Iar bicicleta probabil merge mai greu datorita ca piesele se contracta diferit si implicit se schimba reportul tolerantelor dintre piese. Vaselina ii probabil pe ultimul loc ca influienta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedale 68 Posted December 29, 2021 Parerea mea e ca daca se contracta ar trebui sa se invârta mai usor. 1 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,888 Posted December 30, 2021 Daca unul te strange de gat, respiri mai usor? Vorbim teoretic, NU incercati asta acas'! 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedale 68 Posted December 30, 2021 Ultimele trei postari ar trebui mutate la "De la lume adunate.." ca sa mai animam topicul ala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
andreibelcic 556 Posted December 30, 2021 On 12/29/2021 at 8:28 AM, MLADEN said: La bicicleta nu ai nici turatii, nici presiuni, si nici temperaturi extreme... asa ca orice vaselina ii buna. Cel mai important ii sa ofere rezistenta cat mai mare la apa. Dupa parerea mea, frigul ma afecteaza pe mine mai mult ca pe bicicleta. Iar bicicleta probabil merge mai greu datorita ca piesele se contracta diferit si implicit se schimba reportul tolerantelor dintre piese. Vaselina ii probabil pe ultimul loc ca influienta. Tocmai pentru ca la bicicleta nu ai nici turatii, nici presiuni, si nici temperaturi extreme nu trebuie o vaselina care sa reziste la temperaturi mari, adica sa nu curga afara. In schimb, la fel cum uleiului din motorul unei masini i se schimba vascozitatea in functie de temperatura, la fel si i se intampla si vaselinei din butucii unei biciclete. Iar daca se simte la mana, se simte si in mers. Bine, pot sa imi proiectez o gandire pozitiva si sa imi spun ca turele pe temperaturi scazute ma "antreneaza" mai intens. Dar totusi, parca n-am vrea sa mergem cu sabotii sau placutele frecand tot timpul, doar de dragul antrenamentului, nu?.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,888 Posted December 31, 2021 Si eu "la mana" simt dinamul din butuc, dar in mers pe bicicleta, nu. Vaselina cred ca se simte si mai putin. Nu compara uleiul din motor cu vaselina. Uleiul trebuie sa poata fi adus rapid la o presiune minima care sa-i permita sa fie injectat intre piesele in miscare ale motorului. Iar dupa ce s-a incalzit, sa nu se subtieze prea mult incat sa nu mai asigure lubrifierea. Vaselina trebuie sa aiba o vascozitate minima incat sa nu plece dintre piesele in miscare. La o bicicleta, cantitatea de vaselina din rulmenti ii de ordinul catorva grame, in total, deci daca se simte ceva in mers... eu pariez pe piticii de pe creier. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drysna 325 Posted December 31, 2021 Oare cam cati wati se pierd in vaselina de la butuci? Daca rotile sunt pe rulmenti, e cam clar ca nu e practic sa servisezi rulmentii sa le pui alta vaselina, nu? Daca sunt pe conuri, poate. Hmmm, desi am vazut mecanicul meu favorit de pe youtube ca facea asta. Si acum o parere personala pe langa cele 2 intrebari eseistice de mai sus: daca ar fi nevoie sa imi servisez conurile la bicicleta o data la 2/3/4 ani sau daca e nevoie, as alege o vaselina care tine si vara si iarna. Tu ce ai acum Andrei? Poate mecanicul ti-a pus o abominatie de vaselina care devine aproape ciment la -10. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Alecsus 12 Posted December 31, 2021 1 hour ago, Drysna said: Oare cam cati wati se pierd in vaselina de la butuci? Daca rotile sunt pe rulmenti, e cam clar ca nu e practic sa servisezi rulmentii sa le pui alta vaselina, nu? Daca sunt pe conuri, poate. Hmmm, desi am vazut mecanicul meu favorit de pe youtube ca facea asta. Si acum o parere personala pe langa cele 2 intrebari eseistice de mai sus: daca ar fi nevoie sa imi servisez conurile la bicicleta o data la 2/3/4 ani sau daca e nevoie, as alege o vaselina care tine si vara si iarna. Tu ce ai acum Andrei? Poate mecanicul ti-a pus o abominatie de vaselina care devine aproape ciment la -10. Legat de conuri, am auzit ca e bine de 2 ori pe an sa fie servisate, eu le fac odata si bine cu vaselina Bel Ray Waterproof Grease In A Tub 473 ML 99540-TB16W , probabil e legat si de numarul de Km parcursi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
andreibelcic 556 Posted January 8 Incerc varianta vaselina amestecata cu ulei. Mi-am preparat o cutie si am lasat-o pe balcon, la rece. Mi-a placut vascozitatea obtinuta Voi vedea la vara daca imi va curge toata din butuci.... Quote Share this post Link to post Share on other sites