andreibelcic

Vaselina pentru temperaturi scazute

Recommended Posts

Subiectul e simplu: am constatat ca, atunci cand e frig, axurile rotilor se invart mult mai greu la mana decat atunci cand e cald. Cam sub 10 grade Celsius apare aceasta problema. E logic: vaselinei ii creste vascozitatea o dat cu scaderea temperaturii.

Intrebarea mea e: voi, cei care mergeti frecvent iarna cu bicicleta, daca si ce vaselina deosebita folositi pentru butuci roti si butuc pedalier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi ca mi-ai starnit curiozitatea, chiar nu aveam deloc habar :)

 

Ca si teorie, stiu doar ca o roata care se misca mai greu in mana(5-10 rotatii in gol) are frecare neglijabila in mers. Desigur, sa nu se simta grunjos la rotire :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, andreibelcic said:

daca si ce vaselina deosebita folositi pentru butuci roti si butuc pedalier?

La bicicleta nu ai nici turatii, nici presiuni, si nici temperaturi extreme... asa ca orice vaselina ii buna. Cel mai important ii sa ofere rezistenta cat mai mare la apa.

 

Dupa parerea mea, frigul ma afecteaza pe mine mai mult ca pe bicicleta.
Iar bicicleta probabil merge mai greu datorita ca piesele se contracta diferit si implicit se schimba reportul tolerantelor dintre piese. Vaselina ii probabil pe ultimul loc ca influienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca daca se contracta ar trebui sa se invârta mai usor. 

  • Thanks 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca unul te strange de gat, respiri mai usor? :-W

 

Vorbim teoretic, NU incercati asta acas'! ;))

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimele trei postari ar trebui mutate la "De la lume adunate.." ca sa mai animam topicul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/29/2021 at 8:28 AM, MLADEN said:

La bicicleta nu ai nici turatii, nici presiuni, si nici temperaturi extreme... asa ca orice vaselina ii buna. Cel mai important ii sa ofere rezistenta cat mai mare la apa.

 

Dupa parerea mea, frigul ma afecteaza pe mine mai mult ca pe bicicleta.
Iar bicicleta probabil merge mai greu datorita ca piesele se contracta diferit si implicit se schimba reportul tolerantelor dintre piese. Vaselina ii probabil pe ultimul loc ca influienta.

 

Tocmai pentru ca la bicicleta nu ai nici turatii, nici presiuni, si nici temperaturi extreme nu trebuie o vaselina care sa reziste la temperaturi mari, adica sa nu curga afara. In schimb, la fel cum uleiului din motorul unei masini i se schimba vascozitatea in functie de temperatura, la fel si i se intampla si vaselinei din butucii unei biciclete.

Iar daca se simte la mana, se simte si in mers. Bine, pot sa imi proiectez o gandire pozitiva si sa imi spun ca turele pe temperaturi scazute ma "antreneaza" mai intens. Dar totusi, parca n-am vrea sa mergem cu sabotii sau placutele frecand tot timpul, doar de dragul antrenamentului, nu?....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu "la mana" simt dinamul din butuc, dar in mers pe bicicleta, nu. Vaselina cred ca se simte si mai putin.

 

Nu compara uleiul din motor cu vaselina. Uleiul trebuie sa poata fi adus rapid la o presiune minima care sa-i permita sa fie injectat intre piesele in miscare ale motorului. Iar dupa ce s-a incalzit, sa nu se subtieze prea mult incat sa nu mai asigure lubrifierea.

Vaselina trebuie sa aiba o vascozitate minima incat sa nu plece dintre piesele in miscare.

 

La o bicicleta, cantitatea de vaselina din rulmenti ii de ordinul catorva grame, in total, deci daca se simte ceva in mers... eu pariez pe piticii de pe creier. ;))

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare cam cati wati se pierd in vaselina de la butuci?

 

Daca rotile sunt pe rulmenti, e cam clar ca nu e practic sa servisezi rulmentii sa le pui alta vaselina, nu? Daca sunt pe conuri, poate. Hmmm, desi am vazut mecanicul meu favorit de pe youtube ca facea asta.

 

Si acum o parere personala pe langa cele 2 intrebari eseistice de mai sus: daca ar fi nevoie sa imi servisez conurile la bicicleta o data la 2/3/4 ani sau daca e nevoie, as alege o vaselina care tine si vara si iarna.

Tu ce ai acum Andrei? Poate mecanicul ti-a pus o abominatie de vaselina care devine aproape ciment la -10. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Drysna said:

Oare cam cati wati se pierd in vaselina de la butuci?

 

Daca rotile sunt pe rulmenti, e cam clar ca nu e practic sa servisezi rulmentii sa le pui alta vaselina, nu? Daca sunt pe conuri, poate. Hmmm, desi am vazut mecanicul meu favorit de pe youtube ca facea asta.

 

Si acum o parere personala pe langa cele 2 intrebari eseistice de mai sus: daca ar fi nevoie sa imi servisez conurile la bicicleta o data la 2/3/4 ani sau daca e nevoie, as alege o vaselina care tine si vara si iarna.

Tu ce ai acum Andrei? Poate mecanicul ti-a pus o abominatie de vaselina care devine aproape ciment la -10. 

 

 

Legat de conuri, am auzit ca e bine de 2 ori pe an sa fie servisate, eu le fac odata si bine cu vaselina Bel Ray Waterproof Grease In A Tub 473 ML 99540-TB16W , probabil e legat si de numarul de Km parcursi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc varianta vaselina amestecata cu ulei. Mi-am preparat o cutie si am lasat-o pe balcon, la rece. Mi-a placut vascozitatea obtinuta :) Voi vedea la vara daca imi va curge toata din butuci....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.