billyTwinner

GPS Pentru Bicicleta

Recommended Posts

Am si eu Suunto Ambit 3 Peak pentru alergare si restul activitatilor, il folosesc si la bicla cand nu am nevoie de navigatie

Am ~200 de activitati fara nici o blocare

 

Repet  , 520 nu are navigatie! are o linie pe care o are si Ambit 3 peak si o harta in spatele liniei 

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa arata - 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navigarea simpla ca si la Fenix 3, Ambit 3, e pe Edge 25.
Din citite, zicea cineva ca o harta prea complexa iti distrage atentia si nu poti fi atent la traseu si e deranjant ca nu poti alege. Cred ca se refera la ceva de genul Google Maps, unde poti alege tipul de afisare din cele 3 moduri parca.

Daca Suunto avea ceva dedicat, era una din top 3 alegeri. Pacat ca nu intra si in segmentul asta de nișa.

La cum se misca Strava, in vreo doi ani parca vad ceva dedicat si cel putin la fel de bun. Au scos v2 la ceasurile dedicate. Ar putea face o colaborare cu Xiaomi, aia sunt elaborati pe gadgeturi.


Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Mookyama said:

Navigarea simpla ca si la Fenix 3, Ambit 3, e pe Edge 25.
Din citite, zicea cineva ca o harta prea complexa iti distrage atentia si nu poti fi atent la traseu si e deranjant ca nu poti alege. Cred ca se refera la ceva de genul Google Maps, unde poti alege tipul de afisare din cele 3 moduri parca.

Daca Suunto avea ceva dedicat, era una din top 3 alegeri. Pacat ca nu intra si in segmentul asta de nișa.

La cum se misca Strava, in vreo doi ani parca vad ceva dedicat si cel putin la fel de bun. Au scos v2 la ceasurile dedicate. Ar putea face o colaborare cu Xiaomi, aia sunt elaborati pe gadgeturi.
 

 

 

Poti naviga si cu suunto la fel de bine, doar ca la punctele unde se intersecteaza harta o sa ai probleme intotdeauna cu aparatele care nu au navigatie 

Dar daca vrei sa deviezi de la traseu esti pa , sau sa fii nevoit sa te ghidezi spre start pe alt drum

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krazyeone mersi mult pentru ajutor si indrumari! Thumbs up!

 

Am intrat de curiozitate pe youtube iarasi si pe GCN arata cum se formeaza hartile. (e prima data) Am facut harta Romaniei, manual, iar asta ajunge la 149Mb. Mult peste memoria lui Edge 520. Dar daca nu facem touring, cred ca cei 50mb disponibili ar trebui sa fie okiesh, desi 70-80 erau perfecti, nu era necesar nici macar un card. Bucurestiul cade tare prost, cumva pe mjilocul a 3 segmente (17mb). Am pus si Pitesti (20mb). Segmentul de Brasov, Pitesti, Alexandria (ca sa prinda si partea vestica a Bucurestiului), Bucuresti, Giurgiu, Ploiesti, Urziceni, Buzau pana la Sfantul Gheorghe, ca asa e impartirea zonelor, sunt 30mb. Over all, mai mult decat as avea nevoie pentru urmatoarele zile.

Totusi, daca as avea de gand sa merg spre Cluj, la EC de exemplu, e posibil ca harta sa ajunga la 36-43mb.

 

La GCN nu gasesc nimic despre 520...se pare ca ei folosesc 1000 si 810. Cand am vazut in TdF pe unii cu 510, mi-am zis ca 520 pentru mine e mai mult decat as avea vreodata nevoie. De aici am inceput sa fac cautarile pentru un 510 nou/sh, dar am ramas la ideea sa iau unul totusi noi, deci 520. Apoi a aparut 810 in calcul...so much "fun"! Incerc sa evit telefonul foarte mult. De cele mai multe ori dau drumul la date, la GPS, intru pe avion si pa. Basically not such a good idea.

 

Treaba cu vantul a sunat cel mai interesant din setarile pe care le aveau. Si informatiile cu climb/downill, m-ar interesa si pe mine la fel de mult precum cele de navigatie. E nevoie de telefon pentru vreme, vant? Climb/downhill le ia din harta, nu?

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare prosteasca : daca vremea e data prin (noul update la) Garmin Connect app prin sync cu telefonul la Edge vis BLE, asta ar include si vantul (adica e data tot prin info de la telefon sau prin info de la satelit, nu?) atunci, cei din clipul de mai sus, cum primesc aceste info legate de vreme si vant? Pentru ca ma gandesc ca nu au telefon la ei.

 

Ce chestii are Edge interesante, dar folosesc telefonul? Nu ma intereseaza cine suna, email, etc, legatura la telefon oricum papa din baterie.  Vremea? Live segments sau astea se incarca inainte pe Edge (ceea ce papa memorie)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MookyamaLive segments se incarca inainte pe EDGE (oricum vor ocupa spatiu).Practic edge e un fel de ciclocomputer avansat cu potential de navigare in special modele mai performante 810/820 ,1000. Daca iti doresti sa folosesti mai mult navigatia ,lasa 520 si cumpara un 810 desi eu as inclina spre un 820 la care vor mai rezolva baietii din buguri sau daca ai cum, poti lua un garmin 1000 il pui in modul landscape, folosesti harta OSM de aici (eu am folosit generic routable new style) sau openmtb care am vazut ca are mult mai mare contrast in schimb nu prea am vazut anumite adrese ,dar probabil ca atunci cand mergi pe la munte nu te intereseaza vreo adresa(hartile oricum le poti schimba si nu te chinui cu bucatele de harti) Eu la 1000 am primit harta de la garmin de 6 gb (este harta Europei ) dar pentru Romania nu am vazut ca ar fi prea detaliata,iar pe stick am pus una din aceste 2 harti pe care ti le-am recomandat.Am inteles ca harta europei s-ar putea sterge ,dar pentru ca eu doresc sa fac si o excursie in afara as dori sa vad cum este prezentata si acea zona pe harta Garminului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, din citite, pentru tipul simplu din mine care vrea sa pedaleze, as merge pe 520. Pentru ture pe mtb, as merge pe 810 fiind mai concludenta partea de mapping.
Cum stau in sud, din pacate, aici e multa sosea. Drept urmare 520 ar fi suficient sa am ceva orientativ.
Partea cu touch nu ma încântă foarte mult, nici ney, nici pro.
Un prim lucru negativ il vad datorita memoriei foarte mici la 520, dar oricum il sync cu Strava si GC, ca sa ai tura safe and save.
In general nu merg in zone chiar necunoscute, iar inainte de asta incerc pe cat posibil sa imi fac temele de acasa. Mai pun pe pipa o info sau un plicul cu acte. Plus Google Street care poate ajuta, daca ai rabdare nitel.

Altfel, informatii precum in urmeaza o panta de 5km cu 7% sau o coborare de 10km cu 5%, desi panta, urcarea m-ar interesa cel mai mult, cum se poate obtine infomatia de genul pe ecran?

LE. Se pare ca are un lag 520 la afisarea gradientului.

https://forums.garmin.com/archive/index.php/t-321134.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti cum e treaba aia cand crezi ca ai boala, o cauti pe net sa vezi ce ai, iar primele 10 rezultate pe Google sunt ca ai cancer si o sa mori maine?

 

Cu cat caut despre buguri si ce probleme as putea sa gasesc la niste feature care ar putea fi ajutatoare, daca tot exista si ai si platit pentru ele, cu atat realizezi ca din cauza softului mai mult stai sa butonezi la gadget decat o sa pedalezi. Oricum, la Garmin se stie ca sunt top ace sau au putea primi un kom pentru faptul ca nu raspund la emailuri si nu rezolva prea des bugurile din updateuri, iar un gadget "mai vechi", cum ar fi in discutie 810, ar putea fi mult mai bugless decat modelele noi, datorita ca faptului ca are niste ani in spate...e doar o presupunere.

 

Legat de postul anterior si linkul de pe forumul de la Garmin despre gradientul pe 520.

 

oo.viper.oo
09-13-2016, 08:57 AM
Does anyone have an idea if 820 has the same issues with gradient lag?
r.caseiro
09-13-2016, 09:21 AM
Yes, it does! :(

Altfel, m-am uitat la updateurile de la 520, a ajuns la v11, iar la 810 este la 6.10...Si din cautari nici 810 nu sta mai prejos. 

 

@Nexus cred ca o poti salva, separat. Iar harta acolo am calculat-o, pe openstreetmap.nl. Misto cine a facut siteul si a venit cu ideea, btw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama Latenta e deranjanta in sensul ca dai cu capul in panta si dupa cateva secunde vezi ce te-a lovit, cam despre asta e vorba, cu o exceptie: daca ai traseul incarcat. In aceasta din urma situatie iti arata in timp real atat profilul pantei cat si valoarea efectiva.

De la 500 in sus, se pot seta un numar de ecrane si pana la 9 parametri per ecran. Printre acesti parametri se gaseste si panta/rampa in procente.

Cat priveste traseele, astea ocupa foarte putin pentru ca sunt simple fisiere text. Poate ca vei putea avea probleme daca mergi cateva luni, zi de zi si inregistrezi 10 ore pe zi.

Problemele apar daca vrei harta detaliata, ce poate fi obtinuta gratis din openstreet. Trebuie sa te incadrezi in maxim 60-70 MB ceea ce inseamna, pentru Romania, aproape 75% din suprafata tarii. Chiar si asa nu ai facilitatile de rasfoire a hartii. Poti sa ii spui sa o afiseze mai mica sau mai mare dar ti-o va afisa centrat pe pozitia ta.

Exista posibilitatea sa te directioneze catre traseu, in forma unei linii care da directia catre traseul preincarcat dar cam atat.

Bazat pe hartile OSM, dispozitivul devine destul de bun si pe off-road.

La un moment-dat, asta vara, aveam incarcat un traseu in serpentine. In teren, era o faneata. Aveai senzatia ca esti la vanatoare de pokemoni.

Cu alta ocazie, in padure, traseul serpuia printre copaci. In teren, din cauza frunzelor depuse nu intelegeai pe unde sa o iei iar GPS ul dadea erori: dreapta devenea stanga si tot asa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Mookyama said:

Stiti cum e treaba aia cand crezi ca ai boala, o cauti pe net sa vezi ce ai, iar primele 10 rezultate pe Google sunt ca ai cancer si o sa mori maine?

 

Cu cat caut despre buguri si ce probleme as putea sa gasesc la niste feature care ar putea fi ajutatoare, daca tot exista si ai si platit pentru ele, cu atat realizezi ca din cauza softului mai mult stai sa butonezi la gadget decat o sa pedalezi. Oricum, la Garmin se stie ca sunt top ace sau au putea primi un kom pentru faptul ca nu raspund la emailuri si nu rezolva prea des bugurile din updateuri, iar un gadget "mai vechi", cum ar fi in discutie 810, ar putea fi mult mai bugless decat modelele noi, datorita ca faptului ca are niste ani in spate...e doar o presupunere.

 

Legat de postul anterior si linkul de pe forumul de la Garmin despre gradientul pe 520.

 

oo.viper.oo
09-13-2016, 08:57 AM
Does anyone have an idea if 820 has the same issues with gradient lag?
r.caseiro
09-13-2016, 09:21 AM
Yes, it does! :(

Altfel, m-am uitat la updateurile de la 520, a ajuns la v11, iar la 810 este la 6.10...Si din cautari nici 810 nu sta mai prejos. 

 

@Nexus cred ca o poti salva, separat. Iar harta acolo am calculat-o, pe openstreetmap.nl. Misto cine a facut siteul si a venit cu ideea, btw!

 

Amicul cu care ies la ture are 520 , eu 810, se termina panta si lui ii da balarii , cred ca nu vor rezolva niciodata lagul 

 

Cat despre pro, ma indoiesc ca ii intereseaza statisticile sau daca si-au salvat sau nu tura , marea majoritatea au deviceuri de la SRM sau Pioneer 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krazyeone ce parere are amicul despre 520? Ii da doar lui balarii sau la amândoi? Are ceva ce nu ii place la el comparativ cu al tau?



Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o paranteza, poate ajuta pe cineva. Cautand despre Polar M450, am dat peste siteul asta, poate unii il stiu. http://mygpsfiles.com/en/

Ce face? Se pare ca poti citi mai multe fisiere de pe alte gadgeduri si sa le compari, cum ar fi cel de pe 810 cu cel de pe 520 @krazyeone, daca vreodata ai avea curiozitatea sa le compari.

 

image7.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

m am uitat un pic, in zonele dificile 520 ul castiga, cipsetul avand si glonass, dar nu este ceva dramatic pentru 810


Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din lipsa de prea multe info am ramas la 520, era oricum deja comandat, dar încă nu au trimis comanda. Cu siguranță puse cap la cap, 810 câștigă la cateva capitole, altfel nu s-ar numi seria 8, însă nu mi-e foarte in clar la care anume.
Singurele pe care le cunosc momentan :
Memoria poate fi un minus la 520, dar pentru un amator si unul care pedaleaza de maxim 3 ori pe saptamana, nu stiu cat conteaza. Pentru city merg cu telefonul, evit sa raman si fara gadget.
Ecranul digital as zice ca e un plus, insa prefer 520, ploua, ninge, etc, apesi, se intampla.
Partea de navigatie e nitel tricky, in detalii si info, clar castiga 810. Iar memoria vine in acest sens.
Am inteles de la@iacobdoc ca bateria ar ține mai puțin la 520, desi am impresia ca sunt la fel de mari (nu am vazut nici unul pana acum) de unde si ideea ca bateria ar putea fi la fel. Ops, circula pe net un zvon ca sunt identice, însă 810 e mare.
La 810 are senzor de temperatura intern, la 520 nu stiu. Un plus misto pentru 810.
FE-C foloseste careva? 520 are. Nu stiu nici cat de util poate fi.

Altfel, vedem dupa ce ajunge. Multumesc pentru sfaturi si ajutor!


TilTu Cycling



Share this post


Link to post
Share on other sites

520 are si senzor de temperatura.

810 - nu vrei touch screen, mi se pare ca poate fi inactivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, iacobdoc said:

520 are si senzor de temperatura.

810 - nu vrei touch screen, mi se pare ca poate fi inactivat.

Hmmmm

Nu stiu daca merge dezactivat , poate doar blocat , am pedalat in tot felul de conditii de la noroi pana la ploaie, o singura data s-a blocat din cauza touch screenului si asta probabil din cauza ca tot apasam cu manusa pe ecran 

 

 

500 , 510, 520 sunt din aceeasi "gama" , deviceuri mici pentru inregistrat turele si antrenament , 520 este mai mic decat 810

 

1000 , 810 si 820 sunt pentru Navigatie 

 

La 1000 imi place mult cum se vede harta dar este destul de mare 

22169511371_04d61ca687_c.jpg

 

810 

26297894361_142479e078.jpg

 

 

810 vs 1000

22132892926_34b00d99e3.jpg

 

Aveam si o imagine 520 vs 810 dar nu o gasesc

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krazyeone husa de silicon la 1000 protejează cumva mai bine pe timp de ploaie sau doar la noroi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 le nu este al meu, am si eu husa de silicon la 810 , as zice sa nu zgaraii marginile sau daca il scapi sa nu se strice/zgaraie

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat si eu pentru 520 o husa de silicon (~10e) pentru socuri. Cat despre murdarie, praf, se curata rapid dupa fiecare tura presupun.

https://www.bike24.com/p2139286.html

 

Din ce observ, pare ca Edge 1000 sa fie si cu folie pe ecran. Parca si al tau are, Edge 810 @krazyeone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi mi-a aruncat cineva o pastila : why not (Wahoo) ELEMNT over Garmins?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Mookyama said:

Astazi mi-a aruncat cineva o pastila : why not (Wahoo) ELEMNT over Garmins?

 

Pare misto 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, Mookyama said:

Astazi mi-a aruncat cineva o pastila : why not (Wahoo) ELEMNT over Garmins?

 

Ecran alb-negru pentru navigare? esti sigur?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, iacobdoc said:

 

Daca se blocheaza, mai poate fi utilizat pana la deblocare? Ma tem ca nu. In general majoritatea se blocheaza (inclusiv cele multisport) pentru a evita apasarea din gresala a unor butoane.

 

Eu am patit la Suunto, cand era pe mana la incheietura mainii sau cand era pe ghidon se mai dadea de una alta si auzeam bip, bip...bipul lui peste sarat, era tare enervanta treaba. Pe moment am scapat punandu-l pe pipa.

Apoi am luat un suport de ceas de cauciuc de la Garmin, ca pe asta l-am avut la indemana si aia a fost, am scapat de toate problemele, plus ca il aveam mereu in fata, astfel fiind mai usor de vizualizat. 

 

2 hours ago, Nexus said:
5 hours ago, Mookyama said:

Astazi mi-a aruncat cineva o pastila : why not (Wahoo) ELEMNT over Garmins?

 

Ecran alb-negru pentru navigare? esti sigur?

 

Nu sunt sigur, iti dai seama, pentru ca nu am testat niciodata o jucarie cu harta pentru bicla. Insa am prins pentru masina diferite combinatii de-a lungul timpului.

Totusi, pentru bicla consider ca imi trebuie ceva orientativ, ca sa ies din oras spre zone mai pustii si mai putin circulate, adica sa ies din impas. Asta pentru zona civilizata. Pentru cea necivilzata :)), prin padure, posibil nitel sa se schimbe prognoza si sa fiu mult mai atent sau la marcaje, daca ele exista, sau la harta de pe ciclocomputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.