billyTwinner

GPS Pentru Bicicleta

Recommended Posts

Din experientele anterioare, diferenta dintre utilizarea unui dispozitiv GPS cu zero senzori ANT+/BT conectati si utilizarea lui cu 3-4 senzori conectati e de cel mult 20-30% din autonomia "de baza". Oricum o iei, 25 de ore de pedalat cu 73% din baterie (rezultatele testului de mai sus) sunt extraordinar de multe pentru un dispozitiv Garmin, si face de rusine inclusiv Wahoo Elemnt Bolt. Bolt, cu cele 15 ore de autonomie declarata ale lui (care sunt mai degraba 12-13 cu toti senzorii conectati si butonat din greu pe durata turei) statea la momentul lansarii binisor peste dispozitivele Garmin din epoca respectiva (de exemplu, Garmin 520 standard, nu Plus, avea o autonomie de 7-8 ore). De unde si concluzia mea ca in sfarsit a inceput si Garmin sa ofere autonomii cu adevarat demne de lauda.

 

Ce mananca destul de mult din baterie, in schimb, e conectarea la telefon (pentru notificari sau live track sharing), respectiv sincronizarea prin WiFi / BT a traseelor sau turelor. La Wahoo de exemplu mi se intampla sa pierd chiar si 3-4% din baterie in cateva minute cand fac o sincronizare mai consistenta pe WiFi. Asta comparativ cu 7-8% pe ora cand e utilizat pe bicicleta, cu senzori de puls, viteza si power meter conectati pe ANT+ la el. Iar in rarele ocazii in care am facut live track sharing, pierdeam cam 10% din baterie pe ora, ceea ce ii reducea autonomia la sub 10 ore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Am avut Wahoo Bolt 6 luni, ideea e ca in prima faza, primele minute , prima ora, batera nu scade liniar, ai impresia ca nu o sa tina 10 ore sau cat tine el de fapt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, krazyeone said:

Da are , folosesc si merge super

Acum vor imbunatati si mai mult functionalitatea

Multumesc !

Nu stiu ce sa aleg intre 830 vs 1030, iar climbPro era un mare minus pentru 1030.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, igabi said:

Nu stiu ce sa aleg intre 830 vs 1030, iar climbPro era un mare minus pentru 1030.

Eu am trecut de la 800 la 830. Nu e mare diferenta la dimeniune, doar la functionalitati

1030 l-am vazut doar in filmari si la cineva in trecere pe langa mine. Daca nu ai probleme cu dimensiunea mai mare(poate chiar iti doresti sa fie) atunci eu as zice sa mergi pe 1030. 

Incep sa imi dau seama ca mi-ar fi placut mai multe date pe acelasi ecran. Imi trece doar cand trebuie sa-l pun prin buzunare/borseta - mi-ar fi fost mai dificil cu dimensiunile de la 1030

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, EyesOnly said:

Eu am trecut de la 800 la 830. Nu e mare diferenta la dimeniune, doar la functionalitati

1030 l-am vazut doar in filmari si la cineva in trecere pe langa mine. Daca nu ai probleme cu dimensiunea mai mare(poate chiar iti doresti sa fie) atunci eu as zice sa mergi pe 1030. 

Incep sa imi dau seama ca mi-ar fi placut mai multe date pe acelasi ecran. Imi trece doar cand trebuie sa-l pun prin buzunare/borseta - mi-ar fi fost mai dificil cu dimensiunile de la 1030

Multumesc!

Ecranul mare si rezolutia mai buna e un plus pentu mine.

Necunoscuta e la functionalitate, informatiile sunt putine si gresite, se pare

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, EyesOnly said:

Eu am trecut de la 800 la 830. Nu e mare diferenta la dimeniune, doar la functionalitati

1030 l-am vazut doar in filmari si la cineva in trecere pe langa mine. Daca nu ai probleme cu dimensiunea mai mare(poate chiar iti doresti sa fie) atunci eu as zice sa mergi pe 1030. 

Incep sa imi dau seama ca mi-ar fi placut mai multe date pe acelasi ecran. Imi trece doar cand trebuie sa-l pun prin buzunare/borseta - mi-ar fi fost mai dificil cu dimensiunile de la 1030

 

DPDV software sunt identice , sau aproape identice , asta de cateva saptamani 

 

Aici ultimele "noutati" ptr 1030

https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=12819

 

Ce pot spune in favoarea 830-ului (eu avand 1030)

-Harta se roteste daca rotesti ecranul pe loc  pe cand la 1030 este fixa

-din ce am inteles procesorul este mai bun la 830 , este posibil pe viitor sa fie un avantaj , sau sa fie optimizat mai bine pentru navigatie unde acolo as vedea avantajul unui procesor mai bun 

-ecranul are culori mai saturate la 830 vs 1030.

-830 este posibil sa foloseasca un ecran touch mai nou cu toate ca inca nu este confirmat nicaieri , 820 si 1030 au o boala care se manifesta la unele din aparate (Screen Halo)

 

La 1030 plusul este ecranul 

 

Cipsetul de GPS pentru 830 este diferit , Sony vs Mediatek , aici nu stiu cat de bine sau rau este 

 

Sunt f multumit de 1030 , am avut doar 2 mici probleme si asta fie de la un firmware beta fie de la un cablu USB 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, krazyeone said:

-Harta se roteste daca rotesti ecranul pe loc

confirm 

5 minutes ago, krazyeone said:

din ce am inteles procesorul este mai bun la 830

asa am citit si eu prin toate review-urile inainte de a da cu cardul 

6 minutes ago, krazyeone said:

Cipsetul de GPS pentru 830 este diferit , Sony vs Mediatek , aici nu stiu cat de bine sau rau este

conform tuturor specificatiilor de pe net principalul beneficiu pentru chipset-ul Sony vine din consumul redus de baterie.

Eu nu am observat decat mici sincope, ici si colo, la inregistrarea turelor, in zona de munti(Transfagarasan/TransRarau - mici portiuni in care zici ca am mers pe rapa de langa drum) sau in zona de blocuri/oras. 

De asemenea se pare ca cei de la Garmin folosesc acelasi chipset Sony si la ceasurile Fenix 6 relativ nou lansate - se presupune din nou ca motivul ar fi consumul redus de baterie. 

 

Personal, sunt in perioada de teste chiar acum - ma joc cu setarile GPS pe ceas si Edge facand aceleasi trasee cu GPS-only, GPS+Glonass, GPS+Galilelo. (folosind o aplicatie de vizualizare disponibilitatea satelitilor in zona pare ca cel mai bine ar fi sa merg cu Galileo pe langa GPS-ul american)

 

Ce nu am incercat cu Edge830 - trasee de MTB, in zone care se preteaza la pierderi de semnal GPS sau semnal slab. (Acelasi chipset sony de pe Fenix6 a dat rezultate foarte bune la ultimele trasee la picior montane, cu si fara poteci printre copaci mari si vai adanci)

 

Din pacate, din cauza ca am renuntat vara aceasta la tura cicloturistica anuala, nu am testat mai deloc traseele preincarcate cu notificari turn-by-turn. si nu stiu cat de bine functioneaza. Cu E800 am fost foarte multumit de cum functiona aceasta parte de soft. 

Imi place functia ClimbPro si am incarcat traseul pe care urma sa merg doar in ideea de a o testa. Cu noul beta update abia lansat se pare ca au facut-o si mai flexibila/utila (unii si-au facut timp sa si explice pe "intelesul prostilor" cum functioneaza)

 

Ce nu imi place la E830

Problemele de conexiune cu telefonul in timpul turelor(si implicit functia de LiveTrack pe care o folosesc cand plec(foarte des) la ture singur) - am ture de cate 2-3 ore in care nu e nicio problema de conexiune, ture in care merge bine in primii x(cu 2 cifre) kilometri si apoi, brusc, vad mesajul ca s-a pierdut conexiunea cu telefonul. 

 

Per toatal - sunt multumit de 830. Am fost si sunt inca foarte multumit de 800. Unul din plusurile 830v800 care imi aduc satisfactie e posibilitatea de descarcare/incarcare trasee oicand ai telefonul la indemana. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, EyesOnly said:

 

Ce nu imi place la E830

Problemele de conexiune cu telefonul in timpul turelor(si implicit functia de LiveTrack pe care o folosesc cand plec(foarte des) la ture singur) - am ture de cate 2-3 ore in care nu e nicio problema de conexiune, ture in care merge bine in primii x(cu 2 cifre) kilometri si apoi, brusc, vad mesajul ca s-a pierdut conexiunea cu telefonul. 

 

Per toatal - sunt multumit de 830. Am fost si sunt inca foarte multumit de 800. Unul din plusurile 830v800 care imi aduc satisfactie e posibilitatea de descarcare/incarcare trasee oicand ai telefonul la indemana. 

 

 

si eu am plecat de la 810, am avut cateva luni Wahoo Bolt si apoi am trecut la Edge 1030

Partea de live track nu cred ca o sa fie vreodata fiabila , nu am testat dar sunt prea multe vcariabile in joc 

Daca as fi sa aleg intre 1030 si 830 nu stiu ce as alege :)

 

Am cititit ca au ceva probleme (cred ca si 530 ul si 830 ) la inregistrarea elevatiei  , sper sa se rezolve 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, krazyeone said:

Partea de live track nu cred ca o sa fie vreodata fiabila , nu am testat dar sunt prea multe vcariabile in joc 

am testat-o de 3 ori pana acum cu Fenix6. Nicio problema. Atata timp cat nu ramai fara semnal la telefon pentru mult timp. 

Cred ca problema la Edge830 deriva din problemele de conexiune cu telefonul. In turele(rare) in care nu se pierde conexiunea LiveTrack a mers impecabil

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, krazyeone said:

Daca as fi sa aleg intre 1030 si 830 nu stiu ce as alege :)

Nici eu, mai studiez

 

1 hour ago, krazyeone said:

Am cititit ca au ceva probleme (cred ca si 530 ul si 830 ) la inregistrarea elevatiei  , sper sa se rezolve 

Am 810 si e campion detasat la acest capitol.

La o tura de Uzunu unde sunt aproximativ 200 m elevatie, am avut si 320m inregistrati, culmea este ca de fiecare data arata alceva.

La munte, unde viteza este mai mica, arata cat de cat corect

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elevatia este influentata si de conditiile meteo la aceste 'ceasuri'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, stiu ca s-a discutat foarte mult pe subiectul asta, insa vreau sa achizitionez un cyclocomputer zilele astea si sunt foarte indecis.

In primul rand, cred ca voi alege intre Edge 520 plus si wahoo elemnt bolt. 

Ideea este ca am gasit edge-ul la ~820 lei, nou, pe cand bolt-ul este undeva la 1050. Preturi bune pentru 2020, ma gandesc.

Ce m-ar interesa este daca cei de la garmin/wahoo au rezolvat problemele de software de care s-a tot vorbit pana acum pe forum si daca inca vin cu noi update-uri. A trecut ceva timp de la lansarea ambelor produse, ma gandesc ca sunt stabile?

Totodata, s-ar explica diferenta de +200 lei pentru elemnt bolt? Stiu ca are cateva avantaje, battery life mai bun, conectare simpla cu ajutorul telefonului etc.

Personal, tind spre edge 520+ deoarece are si un pret mai bun si... ecran color :) .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Cine furnizeaza hartile pentru Wahoo si cat de detaliata este Romania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, DeusX said:

Cine furnizeaza hartile pentru Wahoo si cat de detaliata este Romania?

Hartile Wahoo sunt o versiune "lightweight" a celor de la OpenStreetMaps. Prin "lightweight" discutam de faptul ca au eliminat anumite informatii legate de puncte de interes, au eliminat numele strazilor si alte detalii care in final sunt destul de irelevante pentru viata unui ciclist. Altfel, nivelul de detaliere al soselelor/strazilor/drumurilor forestiere/potecilor e identic cu cel al hartilor OpenStreetMaps.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, DeusX said:

Salut

Cine furnizeaza hartile pentru Wahoo si cat de detaliata este Romania?

 

am fost eu la MTB (nu foarte hardcore) cand aveam Bolt si drumurile principale exista, harta e ok , atata timp cat te tii de drumul planificat

Ce mi-a placut , ca ecranul este vizibil , la Roam pare si mai vizibil 

Atata timp cat urmezi traseul prestabilit cred ca e ok , daca deviezi, sau daca te pierzi , ma indoiesc ca poti sa iti dai seama unde esti , sau unde trebuie sa ajungi , fara un touch screen e mai dificil 

 

Din ce stiu Roam are 2 gb  de memorie, vs 16 gb Edge 1030 sau 32 gb 1030 Plus  , si asta spune cam totul 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu zilele acestea pe mana un Bryton 15.Achizitionat de la Decathlon, initial am vrut Bryton 10 dar am inteles ca bryton 15 e versiunea noua. Am vrut sa impartasesc aceasta experienta si altora pentru a nu se mai chinui si ei cu acest aparat.Am vrut sa schimb sigma-ul partenerei si sa nu mai foloseasca telefonul pentru a inregistra trasee.Acest aparat mi s-a parut cam ce trebuia.Nu prea mare ca in caz de se mai intampla ceva o cazatura, sa fie cumva protejat de ghidon,sa arate anumite informatii care le consideram importante si sa inregistreze traseul si sa il uploadeze apoi pe Strava.Din pacate a fost utilizat doar o iesire.La partea de conectare sta cam prost.Am reusit mai greu sa il fac sa functioneze dar cand trebuia sa faca upload la activitate deconecta telefonul.Trebuia restartat telefonul cat si inchis si deschis aparatul.Nu prea stiai chiar din prima cand incepe sa inregistreze,iar ecranul nu este chiar asa de clar.Parea cumva mai clar ciclocomputerul Sigma 8.12 care trebuia sa il inlocuiasca.La GPS pentru prima lui conectare a luat cam vreo 10 minute.La conectarea urmatoare totul s-a facut mai repede.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am testat , cateva zile un GPS Wahoo Roam de la un prieten

 

Bai , e f tare , displayul e genial , dar .... nu trebuie comparat cu Garmin

Are si plusuri , cat si minusuri , dar , este un pas in plus din partea competitorului direct (as zice singurul) Wahoo

 

+Display f lizibil, fara reflexii si glare  (dar cumva sunt greu de "citit" cifrele, de ce spun asta, valorile nu au separator, poti confunda f usor 2.2 km cu 22 km )

+Simplist , se preteaza celor care au o singura bicicleta

+ecranul de workout excelent ! mult peste Garmin

+Baterie

+urmarea unei rute deja desenate este lizibila

+ecran color , fix unde trebuie

 

-Butoane fara un feeback real, nu iti dai seama exact cat trebuie sa tii apasat sa ia o comanda, nu stiu cat de mult rezista in timp

-nu exista ideea de profile multiple (de ex ptr MTB niste ecrane, ptr cursiera alte ecrane)

-nu exista back ptr paginile ecranului , daca vrei sa ajungi la primul ecran, trebuie sa le desfasori pe toate

-nu are climb pro

-suportul de bicla este mare, si am o vaga impresie ca nu incape cablul sa il alimentezi din mers (din cauza ca e fix in dreptul ghidonului)

-se leaga la aplicatia Elemnt doar dc deschizi aplicatia

-Aplicatia de pe mobil permite cautarea unui punct si navigarea catre acesta, dar traseul desenat este f ciudat , nu este drept , ar fi ok sa permita

 

Mi-ar placea sa vad un Garmin cu displayul de la Wahoo :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce zici, confirma directia initiala a celor de la Wahoo: dispozitive simple, robuste, rapide, usor de folosit indiferent de conditii si pret de multe ore, afisand o paleta foarte vasta de informatii la alegere, dar fara "gimmicks" si artificii de genul touchscreen (o tampenie pe orice dispozitiv care trebuie sa poata fi folosit si fara sa te uiti direct la ecran, respectiv pe ploaie). Garmin incearca multe, dar le ies bine din ce in ce mai putine, iar instabilitatea dispozitivelor lor devine deja legendara. Pacat pentru o companie care reprezinta referinta cand vine vorba de genul asta de dispozitive.

 

Am fost placut surprins sa vad acum cateva saptamani ca Elemnt Bolt are, in urma unui firmware upgrade recent, un nou tip de afisaj al profilului altimetric, pe o distanta fixa de 20 km (de la -5 fata de +15 fata de pozitia initiala). Asta e ceva ce mi-as fi dorit sa am de la inceput, in plus fata de modurile existente (profil integral, profil pe distanta ramasa, respectiv profil pe distanta fixa de 2 km).

 

Zici bine totusi ca nu trebuie comparat cu Garmin, dar facilitatile unui astfel de dispozitiv pe care chiar ajunge un utilizator sa le foloseasca in mod uzual sunt foarte diferite. Eu de exemplu nu am folosit niciodata nici modul de workout, nici facilitatea de live segments, nici functia de navigare catre o destinatie a aplicatiei de mobil. Pentru altii facilitatile astea sunt esentiale (mai ales Strava Live Segments, ca sa poata vedea in timp real cu cat o au mai mare decat a celorlalti). Asa ca se aplica principiul "horses for courses".

 

E bine ca totusi Wahoo se impune ca un rival serios pentru Garmin dupa ani de "monopol" in care orice alternativa la Garmin era inevitabil mai proasta, ca vorbim de Polar, Lezyne sau Sigma. Si Bryton castiga teren, dar e clar ca produsele lor nu au chiar aceeasi calitate (si au diverse buguri), iar targetul lor e format din cei constransi de buget care nu prea sunt dispusi sa dea 200+€ pe un dispozitiv de acest gen si care nici nu au nevoie neaparat de harti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, majikstone said:

 

Am fost placut surprins sa vad acum cateva saptamani ca Elemnt Bolt are, in urma unui firmware upgrade recent, un nou tip de afisaj al profilului altimetric, pe o distanta fixa de 20 km (de la -5 fata de +15 fata de pozitia initiala). Asta e ceva ce mi-as fi dorit sa am de la inceput, in plus fata de modurile existente (profil integral, profil pe distanta ramasa, respectiv profil pe distanta fixa de 2 km).

 

 

 

Aici mai e o problema , mi ar placea sa vad scara urcarii pe orizontala macar, sa stiu dintr o privire cat mai am de urcat

Cred ca la ultimul firmware au rezolvat bugul cu 20 km

 

Eu folosesc rar segmentele, de obicei cand trag pe piatra arsa si watii medii dezvoltati nu ma ajuta f mult, ptr ca pot trage cu 300 w si in ziua aceea sa fie vant 

 

Workout urile direct din dispozitiv am testat pentru ca iarna mai fac antrenamente si as vrea sa vad dc exista o solutie mai ieftina , dar momentan e cam greu sa desenezi sau sa importi workout uri dintr un fisier pe wahoo, dar dc ai un serviciu gen TP activ, functioneaza super

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krazyeone scara era implicita in modul de 2 km (si acum e si in modul 20 km): fiecare dintre cele 4 sferturi ale curbei de nivel reprezinta 500m, respectiv 5 km. Pentru modurile "traseu complet" si "traseu ramas" nu ar fi rau sa scrie undeva, fie si mic sau chiar in locul unuia dintre campuri, cati km reprezinta un sfert din curba de nivel afisata, dar se poate calcula mental foarte simplu: un sfert din total, respectiv o treime din distanta ramasa din traseu (pe care eu o afisez pe unul dintre ecrane).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/10/2020 at 8:52 PM, majikstone said:

@krazyeone scara era implicita in modul de 2 km (si acum e si in modul 20 km): fiecare dintre cele 4 sferturi ale curbei de nivel reprezinta 500m, respectiv 5 km.

 

 

am facut ieri un traseu, am fost dezamagit de modul in care sunt implementate segmentele, m-am apropiat de segment , 100 m , totul bun si frumos, dar intr-un km a disparut acel ecran , fie de la semnalul GPS, fie de cum calculeaza aparatul segmentul (eroarea de pozitionare)

Aici vine o intrebare ce sisteme de GPS are wahoo ul ? doar GPS sau si Glonass sau Galileo ?

 

Cat despre scara, mda, dc nu am in fata scara , o sa uit !, intradevar e f lizibil  ....hmmm acum sunt la ce nivel de zoom?  (eram la 500 m probabil ) dar credeam ca sunt la 2 km  :)

O alta chestie , screen ul nu inra in stand by , decat dc nu esti in tura, dc astepti pe cineva, ecranul consuma baterie

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu vad cum ai putea incurca nivelurile de zoom intre ele, si daca le incurci le poti "descurca" foarte simplu intre ele cu un zoom in/zoom out. Asa cum sincer nu inteleg cum ai putea incurca cifra aia mica, a zecimalelor, cu altceva. Mi se pare clar mai mica si suficient de diferita de restul incat sa nu ai cum sa o confunzi.

 

Altfel, sistemul de GPS de pe Bolt mi se pare foarte stabil si rapid, cred ca o singura data am patit sa o ia razna (pe sosea) de cand il am. Nu stiu daca are si Glonass sau Galileo, dar rateuri sigur nu da. Probabil ca problema pe care ai avut-o cu segmentele Strava e din alta cauza (ori a crezut ca nu mai esti interesat de segment, ori a fost vreun bug al aplicatiei de mobil din spate, ca din ce stiu ea gestioneaza segmentele). 

 

De standby la ecran nu cred ca e nevoie cat timp iluminarea e oprita, consumul unui ecran de dimensiuni si rezolutie atat de mici fiind infim in comparatie cu consumul sistemului de retroiluminare. E drept ca probabil s-au gandit ca daca la alea monocrom de pe celelalte modele nu e nevoie de functia asta, nu va fi nevoie nici pe Roam (care e color), dar nu ma astept sa castigi mai mult decat cateva minute de autonomie cu asta. Daca discutam in schimb de standby pentru iluminare, aia e alta treaba. La Bolt ai 3 moduri (on/off/5sec), dar in practica il folosesc ori pe off (ziua), ori pe on (noaptea) pentru ca ma deranjeaza ideea de a trebui sa apas un buton ca sa vad ceva pe ecran. Ce ii lipseste la capitolul asta lui Bolt e un mod de a regla intensitatea luminoasa, care ar putea fi redusa semnificativ pentru utilizare nocturna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ex ieri am asteptat pe cineva o ora, displayul era pe auto, si cred ca sta tot timpul iluminat , indiferent de nivel , nu mai retin cu cat am plecat in tura(bateria)

ar putea implementa , cand apesi pe tasta, sa apara nivelul zoom ului , 500 , 2 km , etc cand apesi pe buton, ca la autopauza

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.