billyTwinner

GPS Pentru Bicicleta

Recommended Posts

Și eu am delay la 520. Plus ca sunt ferm convins ca arată mai puțin % pantă din cauza delay-ului. Urc o panta de 100-200 de metri, îmi arată 0%, iar când ajung sus, schimbă. Iar la mtb, prin pădure, pierde semnalul, înregistrează o laie. 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad cum e bos cu progresul asta, parca toate tehnologiile si produsele noi sunt automat mai bune din toate punctele de vedere decat alea vechi, sau ceva de genul asta?

 

Vorba aia, dai un ban dar stii ca face ;;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone despre ce tehnologie nouă vorbim în cazul de față? Sau doar vorbim să ne aflăm în treabă, cum facem de obicei. 🥴 Sau cine a zis că tot ce-i nou e bun? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, paulrad said:

@majikstone despre ce tehnologie nouă vorbim în cazul de față? Sau doar vorbim să ne aflăm în treabă, cum facem de obicei. 🥴 Sau cine a zis că tot ce-i nou e bun? 

 

GPS-uri si frane disc de ultima generatie scoase inainte sa fie testate in toate conditiile de utilizare si/sau concepute din start cu compromisuri de design care sa dea nastere la problemele antementionate? Plus cu buguri software pe toate gardurile? Mostly din cauza ca inginerii lor petrec tot mai mult timp incercand sa integreze ultimul racnet in materie de tehnologii si tot mai putin timp incercand sa perfectioneze si sa testeze pana la capat produsele. Pe ideea ca mai bine vinzi un GPS cu touchscreen color dar la care da rateuri barometrul cand ii faci dus decat unul cu ecran monocrom si butoane dar care functioneaza si in mijlocul unui taifun.

 

La frane disc nu ma bag, dar sigur garantarea faptului ca pistoanele nu ajung blocate de la un pic de mizerie nu era in caietul de sarcini al producatorului, si cu atat mai putin sa le poti dezasambla si servisa complet cu un minim de scule in caz ca se intampla asta.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur e așa cum zici tu

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre hai sa nu generalizam, faptul ca e nou, nu inseamna ca e bun sau ca e prost 

 

Folosesc device uri din 2009 si cred ca am trecut prin toate , clar cele noi sunt muuult mai misto dar noile functionalitati vin la pachet o groaza de probleme 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, krazyeone said:

noile functionalitati vin la pachet o groaza de probleme 

 

Exact :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, majikstone said:

Plus cu buguri software pe toate gardurile? Mostly din cauza ca inginerii lor petrec tot mai mult timp incercand sa integreze ultimul racnet in materie de tehnologii si tot mai putin timp incercand sa perfectioneze si sa testeze pana la capat produsele. Pe ideea ca mai bine vinzi un GPS cu touchscreen color dar

inginerii lor petrec tot mai mult timp incercand sa integreze ultimul racnet in materie de tehnologii si tot mai putin timp incercand sa perfectioneze si sa testeze pana la capat produsele

 

Clar "inginerii" nu stiu shit de real life, oricat de companie sportiva s-ar da Garmin , iti garantez ca ala care dezvolta habar nu are cum ar trebui sa se comporte device ul in real life :)

O alta problema , cost cutting (cel putin pe hardware) pai hai sa folosim un singur cip, mai ieftin , care sa faca de toate 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca inginerii lor nu pot sau nu vor. Sa nu uitam ca Garmin fabrica si a fabricat de ani buni aparatura de navigatie pentru avioane si alte sisteme mult mai critice decat GPSurile de bicicleta. E vorba de faptul ca managementul le impune obiective care nu pot fi atinse la timp decat "luand-o pe scurtatura" la alte capitole (in special testare, debugging, respectiv gestionarea scenariilor limita de functionare - cum ar fi spalarea bicicletei cu jet). Iar o data lansat produsul, rezolvarea unor eventuale probleme sistemice e mult mai putin prioritara decat dezvoltarea unui nou produs.

 

E o vorba celebra in inginerie, inspirata din principiul Pareto - 90% din produs va fi dezvoltat in 10% din timp, in timp ce restul de 90% din timp va fi necesar sa dezvolti cele 10% ramase. In goana din ultimii ani dupa integrarea tuturor gogorițelor tehnologice de dragul de a fi "in ton cu vremurile", e clar ca timpul nu mai ajunge pentru gestionarea acelor ultime procente esentiale (dar mari consumatoare de timp) din dezvoltarea pe deplin a unui nou produs.

 

Iar sindromul Stockholm coroborat cu atasamentul fata de anumite marci face ca majoritatea clientilor care au avut probleme cu un anumit produs sa "mai dea o sansa" marcii si sa mai cumpere unul tot de-ale lor in loc sa ii taxeze imediat cumparand de la "concurenta". 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/15/2021 at 3:53 PM, majikstone said:

E vorba de faptul ca managementul le impune obiective care nu pot fi atinse la timp decat "luand-o pe scurtatura" la alte capitole

Exact de aici pleaca totul, ai pus punctul pe 'i'. NU de la ingineri.

Iti pot spune si cum s-a ajuns aici. Companiile care se respecta faceau lucrurile cum trebuie, pana cand au inceput sa vina chinezariile din spate, care promiteau noi tehnologii si tot felul ce cifre si briz-briz-uri care iti luau ochii. Nu mai conta calitatea indoielnica, ideea e ca faceau vanzare. Si au facut vanzare le greu, in asa fel incat marile branduri au inceput sa aibe probleme financiare. Crede-ma: pana apuca utilizatorii (clientii) sa se prinda de tzeapa, astia ajung in prag de faliment.

Asa ca, nu au avut incotro si au inceput si ei la fel. Si prefera sa mearga pe mana marketing-ului (care vinde promisiuni, nu produse), sa livreze tehnologie (chiar daca nu apuca sa o testeze) in ideea ca vor rezolva problemele ulterioare pe drum (adica DUPA ce au vandut produsele, macar au bani sa faca asta).

Si uite asa, incet-incet, s-a ajuns ca acest model de business sa fie adoptat inclusiv de marile branduri si de incredere (da, inclusiv Garmin). Sincer, NOI suntem de vina. Noi, clientii, ca ne-am lasat orbiti de promisiuni si am preferat sa cumpararm produse in baza cifrelor promise si nu a brand-ului.

P.S.: ce am spus mai sus nu se refera doar la Garmin, ci la ce se intampla in ultima perioada cu produsele pe care le achizitionam.

  • Upvote 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/14/2021 at 10:19 PM, paulrad said:

Iacătă n-a durat mult și am găsit prima hibă la garmin 530. Aparent am tras paiul scurt din moment ce toți prietenii au 530-uri și nici unul n-are probleme.

 

A luat-o razna elevația. Urc din greu și arată -15%. Bag 3 urcări care ar trebui să adune +1000m, mie îmi arată total ascent 500m.

 

Tura de azi înregistrată de Garmin:

KYzOJva.png

 

Tura de azi după ce am dat Correct Elevation pe Strava:

MAcbeBN.png

 

Problema a apărut în ultima zi din Toscana și mă gândeam că a înghițit praf de a înnebunit, dar acuma căutând pe google unii zic că e de la apa ajunsă la altimetru, iar dacă stau să mă gândesc, după penultima tură am spălat bicicleta la bikewash-ul de acolo, având Garminul pe ghidon, însă nu a fost prima dată când spăl GPS-ul la pachet cu bicicleta. 🤔

Eu sînt deja la al treilea Garmin 530 din cauza acelorasi simptome ca si la tine. Primul a tinut aproape un an, al doilea a început sa faca figuri dupa 6 saptamîni. Al doilea n-a vazut apa sau mizerie… Din ce am mai citit e o problema cu altimetrul, problema cunoscuta si de cei de la Garmin deoarece îl schimba fara prea multe întrebari. Sa vad cît o sa tina actualul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o noua tura de 16 ore dintre care aproape 12 de pedalat efectiv, am decis ca bateria vechiului Bolt nu mai face fata cerintelor unor astfel de ture la venerabila varsta de 4 ani si jumatate. Mai ales tinand cont de faptul ca la orele de dinainte de rasarit sunt obligat sa mentin iluminarea ecranului activa, autonomia reala a scazut la in jur de 8-9 ore cu toti senzorii conectati (puls, viteza, putere dual-sided).

 

In concluzie, am trecut de la Wahoo Elemnt Bolt la Wahoo Elemnt Bolt. Cel nou, V2, cu ecran color. All in all, dupa primele cateva ture cu el, e exact ce voiam sa fie: o versiune imbunatatita marginal a primului model, dar fara nici un compromis de genul touchscreen.

 

Ecranul color e foarte lizibil chiar si cu retroiluminarea oprita (as zice chiar putin mai lizibil decat cel monocrom al primului Bolt), culorile suplimentare care apar pe harti sunt "unde trebuie", fara sa le impopotoneze cu informatii inutile, backgroundul colorat automat pentru zonele de puls si pentru panta e dragut si util, iar profilul altimetric e acum si el colorat diferit in functie de panta, iar ledurile de sus sunt mult mai vizibile in bataia soarelui. Au mai aparut si niste campuri noi (de exemplu grafice updatate in timp real cu distributia zonelor de puls si putere pe durata turei). Luminozitatea ecranului are acum mai multe trepte, care se ajusteaza automat cand e setat pe "Auto". Butoanele se simt mai placute la atingere si cu feedback mai bun, iar interfata e in continuare fluida (desi primele versiuni de firmware se pare ca erau cam deficitare la acest capitol, aviz celor care vor sa fie beta testeri pentru produse nou aparute pe piata).

 

Altfel, are si multe noi facilitati pe care nu ma voi obosi sa le testez: alerte custom, programe de antrenament, Strava live segments, in esenta diverse moduri in care sa latre GPS-ul la tine si sa iti spuna cum sa te dai. Are si turn-by-turn navigation care functioneaza "offline" - facilitate de care nu ma voi folosi decat punctual, in cazuri extreme, in care ma pierd pe undeva si am nevoie sa revin la traseu sau la punctul de plecare. In caz de deviere de la traseu, acesta se reconfigureaza automat daca optiunea de turn-by-turn navigation e activa. Eu am dezactivat-o din principiu pentru a economisi din baterie.

 

Singurul minus, momentan, e termometrul, care din motive neintelese afiseaza o temperatura cu 7-8 grade sub cea reala. Nu mi-e clar daca e un bug software sau e ceva gresit cu senzorul, dar nici nu imi bat capul cu asta. Daca vad ca nu se rezolva, voi afisa o informatie mai utila de atat in campul respectiv.

 

Per total sunt foarte multumit de el momentan, mai vedem peste cateva luni, timp in care o sa am ocazia sa descopar daca are buguri si care sunt ele.

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat Edge 1040, posibil primul care a aparut in Bucuresti :)

E f misto BoltV2 dar incep sa imbatranesc si vederea incepe sa imi joace mici feste

Dupa 2 ore si ceva se duce aproximativ 4% , asta cu o grooaza de senzori

Am incarcat dupa doua saptamani, si nu merg putin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io încă trag de 520 :) până acum, cu downgrade de firmware, bateria ține ceva mai bine. Dacă e să îl vând nu cred că scot pe el mare lucru, deși pentru unii care ies puțin este excelent. Cred că voi face upgrade când e pa și pusi. 
 

Am un Polar M450 limited edition cu toți senzorii, huse, suporti aero, etc, folosit sub 2000km, stă la 600 lei la vânzare degeaba. Lumea vrea nou, consumatorism. Nu mă refer la cei care chiar pedalează, ci la cei care au 2000km pe an cel mult. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer m-am uitat si eu la Edge 530, ma tenta bateria aia de 20 de ore. Dar tinand cont cate au patit unii si altii cu ele, am decis sa raman la Wahoo. Intre Bolt v2 si Roam am preferat Bolt v2, are ecranul ceva mai bine saturat si cu contrast mai bun, plus incarcare mult mai rapida din cauza ca are USB Type-C.

 

Sincer, intr-o lume perfecta, as fi inlocuit carcasa (care incepe si ea sa fie uzata) si bateria Boltului actual cu unele noi originale si l-as mai fi folosit 4 ani fara nici o ezitare. In schimb asta e foarte dificil spre imposibil. Ca na, societatea de consum in care traim nu concepe ca piesele de uzura ale unor aparate electronice moderne sa poata fi inlocuite periodic pentru a dubla sau tripla durata de viata a dispozitivului.

 

Alte modele noi decente fara touchscreen nu mai exista pe piata la momentul de fata. Mi s-a parut interesant si Lezyne Mega XL, dar la capitolul memorie pentru harti e praf. Bryton ofera in continuare multe pentru banii ceruti, dar din nou, toate modelele decente vin cu touchscreen. Iar de Hammerhead Karoo 2, care a facut mare valva la lansare, nu mai vorbesc. Touchscreen si o durata de viata a bateriei in conditii realiste de utilizare de sub 10 ore.

 

Sa vedem ce modele mai lanseaza Wahoo in urmatorii 5 ani. Daca si alea au touchscreen... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wahoo ul inca nu are experienta Garmin, vad aceleasi probleme de acum 10 ani pe care le am avut cu Garmin 800/810, la baza de fapt este un device basic cu un ecran dragut

Ma refer ca butoanele sunt turnate in cauciuc, si in timp clar se busesc

dar , bateria cred ca la toate scade in timp, dar depinde din cat scade

 

1030 ul l am tinut 4 ani, schimbat pe garantie, dar a fost ireprosabil dpdv butoane si baterie

 

Ai facut bine ca ai ales Bolt V2 in detrimentul lui 530.

Probabil daca or scoate Roam V2, cu cipset gps mai bun, usb C, m ar tenta si pe mine

 

Daca generealizam toate au mici sau mari probleme, stiu ca mai citesc pe forumuri dar nu vreau sa transform discutia in "firma X e mai buna"


Ce ma frapeaza este ca nici pana acum Wahoo nu au reusit sa rezolve problema cu notificarea la turn by turn, tind sa cred ca e ceva hardware

Btw si la mine temperatura este cu aprox 3 grade mai mare, ce nu pricep, de ce nu intruduc o calibrare manuala , offset, si atunci toata lumea e happy

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La capitolul carcase toti producatorii de dispozitive electronice o cam iau pe ulei in ultimii ani. Toate carcasele sunt lipite/turnate, dificil spre imposibil de inlocuit fara unelte specializate (chiar daca s-ar putea gasi de cumparat unele de schimb). Iar in rarele situatii in care accepta producatorii sa le repare/inlocuiasca ei contra cost, asta implica expedierea dispozitivului posibil pe alt continent si primirea lui dupa cateva saptamani, o alternativa complet inacceptabila pentru cei care nu au dispozitive de "backup".

 

Pe de alta parte e drept ca butoanele de cauciuc turnat/lipit de carcasa pe care le ofera Wahoo au o durata de viata potentiala mai mica decat alte solutii tehnice. La mine dupa 4 ani si jumatate a trebuit sa apelez de doua ori la Super Glue pentru a lipi la loc colturile zonelor cauciucate care incepusera sa se dezlipeasca. Asta nu m-a deranjat cat ma deranjeaza scaderea la (ceva mai mult decat) jumatate a duratei de viata a bateriei. Cand am inlocuit Garminul Edge 500 pe care l-am avut acum cativa ani, l-am inlocuit din cauza cauciucului rupt al unuia dintre butoane, coroborat cu uzura mecanica a microswitchului aferent butonului rupt.

 

Cum butoanele lui Bolt V2 se apasa mai usor decat la V1 (si decat la Edge 500), ma astept ca si uzura mecanica a cauciucului care le acopera sa fie mai redusa. Altfel, cum spuneam, intr-o lume perfecta ar trebui sa putem inlocui cu un minim de unelte si experienta carcasele si bateriile unor astfel de dispozitive, si cu siguranta as fi dispus sa accept un compromis la capitolul design sau volum cu scopul de a permite inlocuirea lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La edge 800 am facut un romanism, dar atunci existau suruburi pe spatele carcasei, mergea sa schimbi bateria chiar si carcasa cu totul, dar e mai "simplu " sa il lipesti, decat sa adaugi 10 suruburi

la viteza cum apar acum deviceuriile 2 ani daca tine e suficient

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, krazyeone said:

la viteza cum apar acum deviceuriile 2 ani daca tine e suficient

:)

Sigur, e suficient pentru producatori. Ca utilizator mai foloseam lejer Bolt V1 inca 5 ani daca ii puteam schimba bateria si carcasa. Mai nimic din ce fac ultimele generatii de GPS-uri nu imi serveste in viata de zi cu zi. Daca hartile rutiere sunt de buna calitate, autonomia de macar 13-14 ore si sincronizarea de trasee/ture inregistrate e usor de gestionat, in rest nu am nevoie de nimic. Si cu siguranta prefer sa dau banii aia pe altceva - de exemplu cateva zile de pedalat prin Alpi.

 

Dar na, nu le putem avea pe toate in viata, asa ca ne descurcam cum putem. Obiectiv vorbind, puteam sa mai frec macar un sezon primul Bolt, daca nu chiar doua, doar ca trebuia sa ii adaug un cablu de incarcare "online" si un power bank in zilele cand fac ture de anduranta. Un cost mic raportat la achizitia unuia nou. Dar cum am ales sa il inlocuiesc, pe cel vechi probabil il voi vinde la un pret decent cuiva care nu se da foarte mult, nu are nevoie de autonomie mai mare si care nu e deranjat de cauciucurile lipite cu Super Glue, mai mult din principiul de a il recicla si a ii gasi o noua utilitate decat cu scopul de a recupera cateva zeci de euro. A fost un device excelent si mai are inca viata in el, ar fi pacat sa adune praf uitat intr-un fund de dulap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul e discutabil, pot folosi si un edge 500 la o adica,  totul se rezuma la ce vrea si ce doloseste userul, nu ce ofera deviceul, multi nu folosesc nici 10% din ce poate un Garmin dar totusi se incapataneaza sa il cumpere

ii povesteam unui amic ca am folosit partea de generare a unei rute in Dolomiti, si el habar nu avea de functionalitate

 

Ce mi ar placea, si inca nu e nimeni acolo, o logica mai buna pe partea de navigatie, sunt convins ca se pot imbunatati multe

, deja la baterie sunt sf, nu credeam ca o sa traiesc sa vad device cu 40 ore runtime

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, krazyeone said:

totul se rezuma la ce vrea si ce doloseste userul, nu ce ofera deviceul

 

Exact. Nici eu nu folosesc o buna parte din functionalitatile Wahoo (antrenamente, segmente Strava, turn by turn navigation, dezactivez pana si cues alea generate automat de RideWithGPS de fiecare data pentru ca ma enerveaza sa vad notificari pe ecran). Tot ce ma intereseaza e sa vad traseul, niste harti rutiere, respectiv parametrii fiziologici si geografici in timp real si raportati la durata turei.

 

In schimb l-am luat pentru ca imi satisface (aproape) pe deplin nevoile, alea relativ putine si simpliste, iar daca tot l-am luat, as vrea sa stiu ca il pot folosi cati ani vreau eu de acum inainte, nu cati ani "ma lasa" producatorul.

 

Asta e, poate prinde miscarea "Right to repair" mai mult avant si mai schimba putin paradigmele industriei - ca discutam de GPS-uri, smartphoneuri, laptopuri si alte dispozitive moderne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca apple a facut asa ceva

 

ce nu folosesti tu sunt lucruri basic, eu le folosesc pe toate, de la control trainer pana la antrenamente, dar cateodata mno, ai dreptate,  cam multe notificari

Daca ma calugaresc o sa trec (din nou) la wahoo :)

Pe mine ma enerva separatorul la cifre, la zecimale

 

De ex la Garmin exista notificare si de curba periculoasa, mi se pare f utila la

munte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antrenamente structurate nu fac (nici pe trainer, nici pe sosea), Zwift si alte aplicatii de genul nu folosesc (prefer sa ma uit la seriale sau filme cand ma dau pe trainer decat la un simulator nerealist de realitate virtuala). Singurul segment Strava pe care am fost vreodata competitiv e coborarea pe skiuri de pe partia Jandri de la Les Deux Alpes (locul 7 overall cu 1700m de diferenta de nivel coborati in 13:07), pe sosea e mare lucru daca sunt in top 50% pe catararile pe care le fac la gabaritul meu, iar pe plat sau coborari nu ma grabesc niciodata.

 

Notificarile de orice fel ma deranjeaza cand sunt in plin efort, mai ales cand e liniste pe fundal, asa cum ma deranjeaza si indivizii care dau indicatii prin urlete si racnete la turele in grup. 

 

In linii mari eu am profilul cicloturistului sadea, neinteresat in esenta cat de repede ajunge de la A la B, ci mai degraba interesat sa bifeze cat mai multe puncte de interes pe durata turei, respectiv sa o faca intr-un mod eficient si care sa nu il supuna la mai mult stres decat e cazul. Nici fizic, nici psihic. Si de aia in esenta nevoile mele de la un ciclocomputer sunt restranse si au mai degraba legatura cu robustetea lui decat cu "inteligenta" lui.

 

Deci cum ai zis si tu, totul se rezuma la ce cauta si vrea fiecare.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti zic cate notificari am eu, te crucesti :) cumva ma fac mai alert , nu vrei sa stii cum e cu radar, pe Dn1, acolo bipaie non stop

in rest e f bun radarul, mai ales La durerea de dos a soferilor romani vs ciclisti

 

cu cei de tipa la tura ...cunosc si la noi 

 

pentru fiecare tip de activitate, am alte setari, alte ecrane, dar sunt si mai analitic de fel
 

btw de la un model in sus de la garmin, deja nu mai sunt schimbari majore, ci doar imbunatatiri 
 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, majikstone said:

Antrenamente structurate nu fac (nici pe trainer, nici pe sosea), Zwift si alte aplicatii de genul nu folosesc (prefer sa ma uit la seriale sau filme cand ma dau pe trainer decat la un simulator nerealist de realitate virtuala). Singurul segment Strava pe care am fost vreodata competitiv e coborarea pe skiuri de pe partia Jandri de la Les Deux Alpes (locul 7 overall cu 1700m de diferenta de nivel coborati in 13:07), pe sosea e mare lucru daca sunt in top 50% pe catararile pe care le fac la gabaritul meu, iar pe plat sau coborari nu ma grabesc niciodata.

 

Notificarile de orice fel ma deranjeaza cand sunt in plin efort, mai ales cand e liniste pe fundal, asa cum ma deranjeaza si indivizii care dau indicatii prin urlete si racnete la turele in grup. 

 

In linii mari eu am profilul cicloturistului sadea, neinteresat in esenta cat de repede ajunge de la A la B, ci mai degraba interesat sa bifeze cat mai multe puncte de interes pe durata turei, respectiv sa o faca intr-un mod eficient si care sa nu il supuna la mai mult stres decat e cazul. Nici fizic, nici psihic. Si de aia in esenta nevoile mele de la un ciclocomputer sunt restranse si au mai degraba legatura cu robustetea lui decat cu "inteligenta" lui.

 

Deci cum ai zis si tu, totul se rezuma la ce cauta si vrea fiecare.


Frumos spus, la fel și eu. Chiar și telefonul e pe off la notificări, mai ales pe sunet și vibrații. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.