gibonu 6,778 Posted April 24 Sambata, 23.04.2022 Hai noroc la toata lumea. Desi sunt nascut si crescut in Bucuresti si am aproape 45 de ani, pana acum n-am fost niciodata la lacul Morii. Si, cum ieri a fost frumos afara, am zis ca este o ocazie buna ca sa vad lacul. Pista de bicicleta de pe cheiul Dambovitei, dintre calea Victorie si pasajul Basarab arata foate bine. Dupa pasajul Basarab pista de biciclete dispare, fiind inlocuita cu parcare pentru masini. Esecul la romani. Adica podul [pasajul] Ciurel care nu se va mai continua niciodata spre Militari, A1 si Pitesti. Podul [pasajul] care duce ... nicaieri. Capatul dinspre vest la "marii realizari'. In cazul in care nu s-a vazut prea bine in poza de mai sus, pe bucata prin care podul [pasajul] Ciurel trebuie sa continue spre Militari si A1, acum sunt blocuri construite, plus macarele turn care construiesc alte blocuri. Excluza dintre lacul Morii si Dambovita prin care apa curgea destul de "vijelios". Ocazie cu care, intreb ca ne-specialist in domeniu: apa respectiva nu se poate uzina, astfel incat sa treaca printr-o turbina si sa produca niste energie electrica? Pe digul lacului, in dreapta ecluzei, exista o serie de structuri care n-am nicio idee la ce ajuta. Structurile sunt treaba serioasa, combinatie intre metal si lemn. Digul este perfect asfaltat si destul de lat, ideal pentru plimbari cu bicicleta, role, trotineta, plimbare, alergare, etc. Chestia asta nu stiu ce reprezinta [in afara de o mare cantitate de armatura, beton si lemn]. Bucurestiul vazut de pe insula, mai degraba peninsula, de pe lacul Morii. Stie cineva care a fost logica construirii acestei peninsule intr-un lac de acumulare al carui scop este regularizarea debitului Dambovitei din Bucuresti? Imediat dupa peninsula asfaltul de pe dig se termina si este inlocuit cu placi de beton. Daca ajuta pe cineva, conform Google Maps, de la ecluza pana la finalul partii asfaltate a digului sunt 2,2 km. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mosu cu plete 26 Posted April 25 Vezi ca Nicusor de 1 an nu mai aduna maidanezi. E cam periculos pe acolo cu haitele de caini. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
feribotu 533 Posted April 25 @gibonu - structurile acelea sunt niste pergole uriase. Sincer si eu m-am intrebat care va fi rolul lor, cu exceptia incarcarii devizului lucrarii. Probabil vor pune niste plante agatatoare care sa faca un pic de umbra. Adevarat ca vara, cand arde soarele pe cer, pe dig nu gasesti pic de umbra...dar totusi, prea multi bani bagati in niste structuri metalice si lemn pentru aproape nimic. Chestia de beton masiv care arata ca o tribuna de fotbal se doreste un loc de relaxare, sa poti sta la soare. Sipcile cu care este placata structura de beton nu sunt din lemn ci din compozit WPC, avand avantajul ca nu trebuie intretinut (lacuit). Si aici noi intr-o pauza de pedalat, cu maimuta la soare: Sper ca ai continuat tura facand dreapta la podul vechi de la intrarea Dambovitei in Lacul Morii, mergand pe partea dreapta a raului in amonte de acel pod. Drumul respectiv s-a asfaltat recent si este perfect pentru o plimbare de relaxare, acesul masinilor fiind blocat cu niste blocuri de beton masiv (sper sa ramana asa mereu). Drumul pe partea dreapta a Dambovitei in amonte de podul pe sub care intra in Lacul Morii: La Chiajna intorci pe pod si vii spre Lacul Morii pe cealalta parte a raului. Inainte de mica urcare din curba, in partea stanga s-au asfaltat niste poteci si in acea zona parasita: Aici este zona in care poti intra pe potecile noi asfaltate: Si asa arata noile poteci: @mosu cu plete - eu stau in zona si merg des pe dig si pe drumurile mentionate mai sus. Nu am intalnit niciodata haite de caini. Ok, poate cand si cand cate un caine maidanez, insa nu am vazut haite. Ba mai mult, probleme cu cainii in zona respectiva am avut de la cei cu stapan, sunt tot felul de idioti care merg inclusiv seara prin zona respectiva si nu tin cainii in lesa...iar daca faci jogging te poti trezi in niste situatii destul de periculoase. Am auzit si eu stirea cu tipa care a fost atacata si sfasiata de o haita de caini zilele trecute si incercam sa imi dau seama in care zona s-a intamplat tragedia. Din cate s-a spus in media, cand au cautat apoi cainii sa ii stranga, o parte din acestia s-au refugiat in curti sau proprietati private...asta ma face sa cred ca evenimentul s-a intamplat in zona de dinainte de insulita, acolo curtile celor din Giulesti sunt foarte aproape de dig: Insa fauna din zona este intr-adevar diversa, pe langa pescarusii si ratele salbatice, de curand am vazut si o lebada (in zona aceea in amonte de podul pe sub care intra Dambovita in Lacul Morii). Deseori am vazut si o vulpita, sta preponderent in zona in care se varsa Canalul Arges (firicelul de apa care vine de la uzina de apa de la Rosu) in Lacul Morii: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Catalin_ 235 Posted April 25 21 hours ago, gibonu said: Structurile sunt treaba serioasa, combinatie intre metal si lemn. Prinderea in bitum imi pare nefericita. Daca sub acel bitum nu exista o mica fundatie din beton in care sa fie prinse tijele filetate, atunci pergola nu va avea viata lunga. Bitumul devine "moale" vara, cand se incinge. Asta + nițel vânt ... sunt multe exemple pe la noi (mai mici / usoare) care s-au "dezradacinat". Sa speram ca nu e cazul, pt. ca zona e noua si promitatoare. In rest, tura e reusita. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan tm 108 Posted April 25 Din poza se observa de fapt un stavilar cu 3 stavile nu o ecluza. Apa care curge pare cam multa deci nu cred ca e colectorul de infiltratii ci mai degraba o golire de fund.Sau poate pe acolo se face trecerea apei ,,de servitute" adica apa care trebuie sa curga in mod normal. Cred ca randamentul unei microturbine e dat de inaltimea de cadere, trebuie cineva specialist sa explice daca s-ar fi putut monta o microturbina. Inclin sa cred ca daca s-ar fi putut monta atunci in epoca socialista s-ar fi proiectat cu turbina. Despre amenajarea Argesului si a Dimbovitei https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=197.75 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted April 25 @mosu cu plete Nu am vazut nicun maidanez in timpul plimbarii de-a lungul lacului Morii. @feribotu Multumesc pentru explicatii si completari. Insa ultimele 4 poze postate de tine nu se vad. L.E. Daca le poti re-posta, le mut eu in postrare initiala. @Catalin_ Sper ca acele tije filetate sa nu fie prinse doar in bitum. Desi nu m-ar mira absolut deloc daca ar fi prinse doar in bitum. Oricum, zona este celebra deja pentru "realizari marete", cum ar fi podul / pasajul Ciurel. @dan tm Corect. Am fost putin in dubiu cand am folosit ecluza. Acum este clar ca ce se vede in poza este un stavilar. Scuze pentru eroare. Cand spuneam de uzinarea apei, ma gandeam la microturbinele alea jmekere care exista azi, cu eficienta crescuta, fabricate din materiale compozite si alte soricarii d-astea hi-tech. Multumesc pentru link. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted April 25 Sambata, 23.04.2022 - Partea a II-a Inainte de podul peste Dambovita [pe unde intra raul in lacul Morii]. Stie cineva ce inseamna "CD 63" din afisul de mai sus? Drumul spre amonte arata foarte bine. Mi-a placut faptul ca, pe o bucata scurta, era marginit de traverse de cale ferata, montate vertical. Dambovita, inainte de a intra in lacul Morii. Drumul este iluminat, cu LED-uri, pe toata lungimea. Pacat ca firele dintre stalpi nu au fost ingropate. Drumul se pastraza perfect pana la final. Continuarea canalului prin care Dambovita ajunge in lacul Morii, in amonte de podul care exista langa stadionul Chiajna. Daca ajuta pe cineva, drumul care se vede in pozele de mai sus, de la lacul Morii si pana la podul de langa stadionul Chiajna, conform Google Maps, are 3,7 km. Stadionul Chiajna. Inapoi spre lacul Morii, de-a lungul Dambovitei. Drumul asta pare sa aibe banda speciala pentru bicicleta, intre bordura si banda 1, desi marcajul s-a cam sters. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan tm 108 Posted April 26 Daca zona este un dig atunci CD 63 este un dig. Pe planurile cadastrale CD (constructie C, tipul constructiei Dig D) 63 este numarul topografic care se aloca. http://www.lucrari-cadastru.ro/despre-teren.asp 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted April 26 @dan tm Foarte multumesc. @feribotu Rezolvat. Doar ca poza nr. 2 nu era vizibila. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 23.04.2022 - Partea a III-a Inapoi spre malul Dambovitei, pe una dintre potecile asfaltate. "Un copac cu flori" pe o strada din Chiajna. Lacul Morii vazut din Chijna. Canalul Arges, care face legatura intre uzina de tratare a apei [din Arges] Rosu si lacul Morii. Stavilarul si podul / pasajul Ciurel. Vazut mai de aproape. Si sistemul de prindere al cablurilor. Dupa care am taiat-o spre casa. Total 38 km. Cam asta a fost. Nu m-a dat pe spate traseul, insa nu imi pare rau pentru ca l-am parcurs. Poate pentru cei care stau in zona sa fie atractiv pentru o plimbare scurta cu bicicleta. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan tm 108 Posted April 27 Arata frumos lacul, asa... intr-o zona urbana aglomerata. Ce e cu tubul ala rosu acolo la pod pare o improvizatie? Off topic, oare exista o entitate care se ocupa de podurile astea mai moderne, asa cum vedem in documentare sau sint lasate in voia sortii ca podurile clasice din grinzi de beton? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 6,325 Posted April 28 Dacă orașul ăsta dădea pe dinafară de zone cu piste pe care niște oameni amatori de bicicleală să se dea, eventual cu tot cu copiii din dotare, probabil că am fi putut trece zona Lacul Morii la ȘI ALTELE. Cum nu e cazul, aș zice că Lacul Morii, împreună cu Văcărești, constituie 2 plusuri importante. Iar într-o dimineață de weekend, dacă nu ai timp de o tură mai lungă, oricare dintre ele reprezintă o variantă bună măcar pentru o plimbare de relaxare. Eventual pot fi unite într-o buclă de vreo 50 km, pe axa vest-est. Iar drumul asfaltat care merge paralel cu Dîmbovița mai are o utilitate - pentru cei care fac ture și ies din sau intră în București prin giratoriul Dragomirești, e mult mai lejer să mergi pe drumul ăsta fără trafic auto, decît să mergi pe DJ 601A (strada principală din Chiajna, care dă în Bd Uverturii). La prînz și după amiază ăla e un drum infernal, foarte aglomerat. 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted April 29 @dan tm Zona lacului Morii va deveni si mai aglomerata, se aude ca sunt "in pregatire" proiecte rezidentiale de zeci de mii de apartamente in zona. Nu stiu exact ce este tubul ala rosu. Pare o fi o scurgere de ape pluviale, insa nu garantez. Oricum, acel pod / pasaj Ciurel este doar un mare esec al mai multor administratii care au condus Bucurestiul. Probabil ca administratia strazilor de ocupa si de poduri. Ca de administratia podurilor n-am auzit. In completare la ce a spus @Traveller, cel putin in Bucuresti, atunci cand se construieste o cale de rulare care nu implica traficul auto, este din domeniul WOW, minune, miracol. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan tm 108 Posted April 29 Unde sa mai inghesuie cladiri, ca nu prea e loc. Ce teren mai e gol pe maluri tot e privat si se preteaza pentru constructii? Nu exista PUG care sa prevada altceva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
feribotu 533 Posted April 29 O sa se construiasca ceva se pare nu departe de Aqua City (aici primul bloc din faza 1 e deja gata, al doilea e deja ridicat ca structura si pereti), vezi aici https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/exclusiv-foto-petre-niculae-unul-dintre-cei-mari-dezvoltatori-locuinte-bucuresti-asociaza-florin-ababe-proprietarul-unei-retele-bijuterii-pregateste-cel-mare-ansamblu-rezidential-bucuresti-20623105 Asta este pe zona de Nord a Lacului Morii. Si in zona de sud este o efervescenta. Cel mai mare adversar al strapungerii Ciurel A1 a fost chiar Nimicsor Dan. Odata cu venirea lui, orice posibila strapungere a fost anulata, in zona Ciurel- Str. Dambovitei, pe malul lacului, au inceput sa fie curatate terenurile. Nu, nu pt a fi redate zonei verzi, ci pt constructii. Mai sus fata de unde se blocheaza podul (acum) inutil era o cladire deja construita (oarecum ciudata, iti da impresia de hotel-motel) care ani de zile a stat intr-o stare de conservare, fiind deja construita. Acum si acolo se pare cq s-au deblocat chestiile, au curatat curtea care fusese napadita de arbusti si se pregatesc sa termine cumva si sa vanda ce este acolo. Deci da, podul in varianta actuala este cel mai scump viraj la dreapta din lume (asta este singura lui functie acum, daca vii dinspre Splaiul Independentei). Macar daca ar fi prevazut cumva sa poti intra decent pe pod, dinspre Militari (si asta ar fi fost ok, pt ca acum tot Militariul de pe acele stradute, intre Lacul Morii si Uverturii se aglomereaza pe Uverturii pt ca altfel nu pot trece peste linia 41 daca vor sa mearga spre Crangasi)...dar in prezent accesul se face pe o strada efectiv desfundata, prin spatele Ford BDT. Tara asta efectiv nu se mai face bine... 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Alecsus 12 Posted April 29 Nu se face bine pentru ca se poate, se permite, nimeni nu e tras la raspundere, noi restul nu facem nimic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted May 1 On 29.04.2022 at 10:05, dan tm said: Unde sa mai inghesuie cladiri, ca nu prea e loc. Uita-te pe Google Maps, varianta satelit. Exista putin teren liber pe malul nordic la lacului, insa pe asta inteleg ca deja se va construi. Insa pe malul vestic al lacului este foarte mult teren, acum viran si pretabil pentru constructii, teren care se intinde pana aproape de halta Chiajna. PUG? Cine-i asta? Un nou productor de biciclete? Din pacate, in Bucuresti nu prea exista reglementari legale, ci doar interese imobiliare. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted May 1 @feribotu Strapungerea Ciurel, mai bine spun esecul Strapungerea Ciurel, are in primul rand legatura cu logica, nu cu politica. Mai exact cu lipsa oricarei logici. Primaria Bucuresti a inceput sa construiasca podul peste Dambovita iar primaria sector 6 a continuat sa elibereze autorizatii de constructie pe traseul pe care trebuia sa treaca continuarea podului, pana in zona centura / A1. Adica nu a existat niciun fel de viziune, de coordonare sau de colaborare intre cele doua autoritati. Exemplul clasic romanesc de "nu stie stanga de face dreapta". Ar mai fi cateva aspecte de mentionat, insa intram in zona de politica si nu ne dorim asta. In alta ordine de idei, se pot face inca 20 Strapungeri Ciurel in toate zonele din Bucuresti. Nu va ajuta la nimic, pentru simplul motiv ca sunt prea multe masini in oras. Exista deja exemplul DN 1, bucata Piata Presei - iesirea spre Ploiesti din Otopeni. Are 3 benzi pe sens, pasaje subterane si supraterane si tot degeaba, tot aglomeratie este. Construind infrastructura doar pentru masini singurul rezultat va fi cresterea numarului de masini, in niciun caz scaderea acestui numar. Solutia nu este infrastructura pentru masini, ci dezvoltarea transportului in comun si integrarea trenului in conceptul de transport urban. Baza ar trebui sa fie centura feroviara a Bucurestiului, cu tot ce inseamna transport in comun extins pana la centura asta. Insa decidentii nu inteleg asta, In ultimii 20 de ani [zicem ca in anii '90 inca eram in intuneric] nu s-a facut nimic pentru centura feroviara a Bucurestiului. Insa se fac tot felul de pasaje inutile si fiecare dintre astea este prezentat ca solutia magica de rezolvarea a problemei de trafic din Bucuresti. P.S. Prin centura feroviara a Bucurestiului ma refer strict al amprenta la sol a acesteia. Care este domeniu public al statului, adica nu este nevoie de exproprieri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan tm 108 Posted May 2 Asta cred ca tine si de sistemul administrativ al Bucurestiului cu primarie generala si primarii de sectoare. E clar stabilit cine ce face in oras? Unde e strapungerea Ciurel? Bănuiesc că e un tunel, pasaj subteran adică, nu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedale 68 Posted May 2 în urmă cu 15 ore, gibonu said: Însa decidentii nu inteleg asta, In ultimii 20 de ani [zicem ca in anii '90 inca eram in intuneric] nu s-a facut nimic pentru centura feroviara a Bucurestiului. Insa se fac tot felul de pasaje inutile si fiecare dintre astea este prezentat ca solutia magica de rezolvarea a problemei de trafic din Bucuresti. Centura feroviara apartine de Ministerul Transporturilor iar pasajele de pe bulevarde apartin de Primaria Generala (sau Primarul României, cum se credea G. Firea). Aleile dintre blocuri apartin de primariile de sector. Pasajele sunt inutile atâta timp cat nu au bretele pentru schimbarea directiei la stânga, la dreapta. Pasajul Basarab are bretele. în urmă cu 6 ore, dan tm said: Unde e strapungerea Ciurel? Bănuiesc că e un tunel, pasaj subteran adică, nu? E un pasaj suprateran peste Crângasi-Lujerului. E paralel cu iesirea spre A1 si ideea era sa fie o alternativa la iesirea in autostrada. Dar strapungerea a devenit impenetrabila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan tm 108 Posted May 2 Wtf, strapungere la suprafata. Impenetrabilă. Pe vremuri era altfel ... Cred ca si la Bucuresti a fost la fel: https://infotimisoara.ro/istorie-recenta-mutarea-la-bloc/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedale 68 Posted May 2 La tramvaiul care trece pe sub pod îi zice "metrou usor"! Ca sa dea greutate realizarilor in ochii votanților. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted May 3 @dan tm In linii mari sunt destul de clar stabilite atributiile Primariei Capitalei si cele ale primariilor de sector. Insa in cazul Stapungerea Ciurel esecul a fost total pentru ca nu a exista niciun fel de viziune / plan al proiectului respectiv. Doamne fereste de pasaj subteran in continuare podului de la Ciurel. Insa nu m-ar mira sa apara si ideea asta pe tapet ca fiiind "solutia magica" pentru a rezolva problema traficului si a aglomeratiei din Bucuresti. Ca firme de apartament abonate la contractul cu statul sunt o gramda. Si niste studenti fomisit angajati la negru se gasesc, ca sa faca studii de oportunitate, impact, pre-fezabilitate, fezabilitate, etc. Adica sa toace aiurea niste bani publici. Multumesc pentru link. Foarte tare. On 02.05.2022 at 14:35, pedale said: Pasajul Basarab are bretele. Daca are bretele la pasaj inseamna ca a scazut numarul de masini care circula zilnic prin oras? Ideea este foarte simpla: cu cat constuiesti mai multa infrastructura pentru masini, cu atat mai mult va creste numarul masinilor din oras. Europa civilizata s-a prins de asta pe la inceputul anilor '90, dupa ce timp de aprox. 20 de ani au tot construit infrastructura pentru masini (pasaje, poduri, autostrazi, parcari, etc). Si au inceput sa dezvolte transportul in comun si sa integreze trenul in conceptul de transport urban. Iar rezultatele se vad azi, cand exista orase precum Viena, unde se desfiinteaza parcarile pentru masini si se fac parcuri, spatii publice, zone pietonale, etc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
psb 58 Posted May 3 On 24.04.2022 at 23:49, gibonu said: prin care apa curgea destul de "vijelios". Ocazie cu care, intreb ca ne-specialist in domeniu: apa respectiva nu se poate uzina, astfel incat sa treaca printr-o turbina si sa produca niste energie electrica? Acolo am proiectat eu o mini hidrocentrala pentru un client privat prin 2010...2011 (o sa caut proiectul la mine in server sa-mi aduc aminte anul), culmea, am luat si bani pe el. Omul dorea sa produca curent si sa fie si material didactic de profil (era si profesor). Dar nu a mai facut nimic deoarece statul nostru trebuia sa puna o minima contributie (in general sa nu bage bete in roate, sa faciliteze niste avize, etc) si evident, adica el statul nu a facut nimic, doar vorbe goale, s-au schimbat politicii si ca de obicei, cei noi veniti au demolat ce facusera aia dinainte. Ar fi produs ceva curent, era si draguta si de vizitat pentru viitorii ingineri si nu numai. Acum ca mi-am adus aminte de proiectul asta o sa-l caut (l-am facut singur). E ceva debit pe acolo! 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,778 Posted May 4 @psb Foarte tare. Si felicitari pentru proiect. Astept cu interes detalii despre proiectul tau, despre potentialul energetic care exista la stavilarul / deversorul de la Lacul Morii. In alta ordine de idei, daca nu l-ai vazut pana acum, exista topicul asta pe forum: https://www.ciclism.ro/forums/topic/21500-despre-energie-electrica-conventionala-nucleara-regenerabila/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
psb 58 Posted May 6 Nu ma intereseaza sa dau detalii sau sa fac publicitate neavand la ce, ca nu s-a mai realizat; adica a fost suspendat in perioada de autorizatie de constructie. L-am gasit in arhiva mea si pentru AC s-au depus demersurile in 2012. Ar fi fost o constructie chiar estetica, structura formata din beton in partea de sub cota terenului (adancimea e mare) si metalica in partea de deasupra, cea vizibila. Tema a fost "sa fie ieftin" dar eu zic, daca s-ar realiza asa cum am proiectat, ar arata chiar frumos (si s-ar vedea de pe peste tot in zona aia)! Scopul a fost mai mult didactic si evident, ar fi produs si energie electrica gratis. Dar "nu s-a vrut", am spus mai sus care e problema (cei noi care vin demoleaza tot ce au facut cei dinainite. Suntem un popor de demolatori, taietori de fiare vechi si de paduri, nu de constructori!) Quote Share this post Link to post Share on other sites