Sign in to follow this  
gibonu

Lacul Morii si Chiajna

Recommended Posts

Sambata, 23.04.2022


Hai noroc la toata lumea.


Desi sunt nascut si crescut in Bucuresti si am aproape 45 de ani, pana acum n-am fost niciodata la lacul Morii. Si, cum ieri a fost frumos afara, am zis ca este o ocazie buna ca sa vad lacul.


Pista de bicicleta de pe cheiul Dambovitei, dintre calea Victorie si pasajul Basarab arata foate bine.

 

image.png.3f88bafb1ce8b94821395f0098877ed7.png


Dupa pasajul Basarab pista de biciclete dispare, fiind inlocuita cu parcare pentru masini.

 

image.png.f898c39bf6f5aa547b107847d16d7d34.png


Esecul la romani. Adica podul [pasajul] Ciurel care nu se va mai continua niciodata spre Militari, A1 si Pitesti.

 

image.png.acd6ad3fa3c3a4c2ed7633c72173e8bd.png


Podul [pasajul] care duce ... nicaieri.

 

image.png.d58a0a2e664dbef80ddf406d82995396.png


Capatul dinspre vest la "marii realizari'.

 

image.png.b08729cebb3220a92dde36f1a02204af.png


In cazul in care nu s-a vazut prea bine in poza de mai sus, pe bucata prin care podul [pasajul] Ciurel trebuie sa continue spre Militari si A1, acum sunt blocuri construite, plus macarele turn care construiesc alte blocuri.

 

image.png.c7534ba10db722e012e00102d0e6cbec.png


Excluza dintre lacul Morii si Dambovita

 

image.png.23b234997966f71f5994ded65b9fb528.png


prin care apa curgea destul de "vijelios".

 

image.png.e020f68adff7506a10b52eefac82b34f.png


Ocazie cu care, intreb ca ne-specialist in domeniu: apa respectiva nu se poate uzina, astfel incat sa treaca printr-o turbina si sa produca niste energie electrica?


Pe digul lacului, in dreapta ecluzei, exista o serie de structuri care n-am nicio idee la ce ajuta.

 

image.png.7125e1d810b98dd29da54b658a084e4f.png


Structurile sunt treaba serioasa, combinatie intre metal si lemn.

 

image.png.dfaa20cd1c9cc684275937b68f5c1107.png


Digul este perfect asfaltat si destul de lat, ideal pentru plimbari cu bicicleta, role, trotineta, plimbare, alergare, etc. 

 

image.png.be04352a0394df2955fd4a645589b1da.png


Chestia asta nu stiu ce reprezinta [in afara de o mare cantitate de armatura, beton si lemn].

 

image.png.7ec59091d02cc36efc1c9e0594baee80.png


Bucurestiul vazut de pe insula, mai degraba peninsula, de pe lacul Morii.

 

image.png.f64f62a503c2e1aad0e138b219569f53.png


Stie cineva care a fost logica construirii acestei peninsule intr-un lac de acumulare al carui scop este regularizarea debitului Dambovitei din Bucuresti?


Imediat dupa peninsula asfaltul de pe dig se termina si este inlocuit cu placi de beton. 

 

image.png.cfcabc52069db0745163c1d1556fe2d4.png


Daca ajuta pe cineva, conform Google Maps, de la ecluza pana la finalul partii asfaltate a digului sunt 2,2 km.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca Nicusor de 1 an nu mai aduna maidanezi.

E cam periculos pe acolo cu haitele de caini.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu - structurile acelea sunt niste pergole uriase. Sincer si eu m-am intrebat care va fi rolul lor, cu exceptia incarcarii devizului lucrarii. Probabil vor pune niste plante agatatoare care sa faca un pic de umbra. Adevarat ca vara, cand arde soarele pe cer, pe dig nu gasesti pic de umbra...dar totusi, prea multi bani bagati in niste structuri metalice si lemn pentru aproape nimic. 

 

Chestia de beton masiv care arata ca o tribuna de fotbal se doreste un loc de relaxare, sa poti sta la soare. Sipcile cu care este placata structura de beton nu sunt din lemn ci din compozit WPC, avand avantajul ca nu trebuie intretinut (lacuit). 

 

AM-JKLUJ9BMS1kK8_pzKfan9rHg1n70abaerl7at

 

Si aici noi intr-o pauza de pedalat, cu maimuta la soare:

 

AM-JKLUwsVEMLoBkg5o29hUxcHd1xfUQVmzvR52G

 

Sper ca ai continuat tura facand dreapta la podul vechi de la intrarea Dambovitei in Lacul Morii, mergand pe partea dreapta a raului in amonte de acel pod. Drumul respectiv s-a asfaltat recent si este perfect pentru o plimbare de relaxare, acesul masinilor fiind blocat cu niste blocuri de beton masiv (sper sa ramana asa mereu).

Drumul pe partea dreapta a Dambovitei in amonte de podul pe sub care intra in Lacul Morii:

 

AM-JKLWuyFHDxGAK8EPvnpiw7IsbqRmWb3wT5beq

 

La Chiajna intorci pe pod si vii spre Lacul Morii pe cealalta parte a raului. Inainte de mica urcare din curba, in partea stanga s-au asfaltat niste poteci si in acea zona parasita:

Aici este zona in care poti intra pe potecile noi asfaltate:

 

AM-JKLUwCefOTrp5I_2CcT9rT1nYx2Ov-nb3o8V7

 

Si asa arata noile poteci:

 

AM-JKLUWBcArAC0CcHbRFk0viDC0Nn0JXYFu_nc7

 

AM-JKLUFDiSFcemSD5Id7VIQUodNc7pA_IodMwZj

 

AM-JKLVxGiuW6Rm8Wa_ebzRH98FVraD8XTx3ZOK_

 

AM-JKLVUChynhhGZRysNv-ecGmyHuvBpeXzf0uDb

 

@mosu cu plete - eu stau in zona si merg des pe dig si pe drumurile mentionate mai sus. Nu am intalnit niciodata haite de caini. Ok, poate cand si cand cate un caine maidanez, insa nu am vazut haite.

Ba mai mult, probleme cu cainii in zona respectiva am avut de la cei cu stapan, sunt tot felul de idioti care merg inclusiv seara prin zona respectiva si nu tin cainii in lesa...iar daca faci jogging te poti trezi in niste situatii destul de periculoase. 

Am auzit si eu stirea cu tipa care a fost atacata si sfasiata de o haita de caini zilele trecute si incercam sa imi dau seama in care zona s-a intamplat tragedia. Din cate s-a spus in media, cand au cautat apoi cainii sa ii stranga, o parte din acestia s-au refugiat in curti sau proprietati private...asta ma face sa cred ca evenimentul s-a intamplat in zona de dinainte de insulita, acolo curtile celor din Giulesti sunt foarte aproape de dig:

 

image.png.1596ca5e5e9fe8fd518a48b906d1b9fa.png

 

Insa fauna din zona este intr-adevar diversa, pe langa pescarusii si ratele salbatice, de curand am vazut si o lebada (in zona aceea in amonte de podul pe sub care intra Dambovita in Lacul Morii).

Deseori am vazut si o vulpita, sta preponderent in zona in care se varsa Canalul Arges (firicelul de apa care vine de la uzina de apa de la Rosu) in Lacul Morii:

 

 

 

image.png.584698afe988141face68278a33c5fdd.png

 

image.png.d40c7ecd005d66d6d25378edc3025a35.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, gibonu said:

Structurile sunt treaba serioasa, combinatie intre metal si lemn.

 

image.png.dfaa20cd1c9cc684275937b68f5c1107.png


 

 

Prinderea in bitum imi pare nefericita.

Daca sub acel bitum nu exista o mica fundatie din beton in care sa fie prinse tijele filetate,  atunci pergola nu va avea viata lunga.

Bitumul devine "moale" vara, cand se incinge. Asta + nițel vânt ... sunt multe exemple pe la noi (mai mici / usoare) care s-au "dezradacinat". Sa speram ca nu e cazul, pt. ca zona e noua si promitatoare.

In rest, tura e reusita:-bd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din poza se observa de fapt un stavilar cu 3 stavile nu o ecluza.

Apa care curge pare cam multa deci nu cred ca e colectorul de infiltratii ci mai degraba o golire de fund.Sau poate pe acolo se face trecerea apei ,,de servitute" adica apa care trebuie sa curga in mod normal.

Cred ca randamentul unei microturbine e dat de inaltimea de cadere, trebuie cineva specialist sa explice daca s-ar fi putut monta o microturbina.

Inclin sa cred ca daca s-ar fi putut monta atunci in epoca socialista s-ar fi proiectat cu turbina.

Despre amenajarea Argesului si a Dimbovitei

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=197.75

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mosu cu plete

Nu am vazut nicun maidanez in timpul plimbarii de-a lungul lacului Morii.

 

@feribotu

Multumesc pentru explicatii si completari.

Insa ultimele 4 poze postate de tine nu se vad.

L.E. Daca le poti re-posta, le mut eu in postrare initiala.

 

@Catalin_

Sper ca acele tije filetate sa nu fie prinse doar in bitum. Desi nu m-ar mira absolut deloc daca ar fi prinse doar in bitum.

Oricum, zona este celebra deja pentru "realizari marete", cum ar fi podul / pasajul Ciurel.

 

@dan tm

Corect. Am fost putin in dubiu cand am folosit ecluza. Acum este clar ca ce se vede in poza este un stavilar. Scuze pentru eroare.

Cand spuneam de uzinarea apei, ma gandeam la microturbinele alea jmekere care exista azi, cu eficienta crescuta, fabricate din materiale compozite si alte soricarii d-astea hi-tech.

Multumesc pentru link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 23.04.2022 - Partea a II-a


Inainte de podul peste Dambovita [pe unde intra raul in lacul Morii].

 

image.png.86b7e058d2dbb2c9e9f0a04e973b0549.png


Stie cineva ce inseamna "CD 63" din afisul de mai sus?


Drumul spre amonte arata foarte bine.

 

image.png.68fc67d4242670aeeff8d22fa8739ac9.png


Mi-a placut faptul ca, pe o bucata scurta, era marginit de traverse de cale ferata, montate vertical.

 

image.png.218c7f97b22b538da589cc0a61ee92ed.png


Dambovita, inainte de a intra in lacul Morii.

 

image.png.c0f7d1f0150e63e441aff5654e00fa85.png


Drumul este iluminat, cu LED-uri, pe toata lungimea. Pacat ca firele dintre stalpi nu au fost ingropate.

 

image.png.7d1558da26413c2e52600aed5cecf26d.png


Drumul se pastraza perfect pana la final.

 

image.png.8e4d3c9f002d06273637f7237e47aa6d.png


Continuarea canalului prin care Dambovita ajunge in lacul Morii, in amonte de podul care exista langa stadionul Chiajna.

 

image.png.7652b518835781f4fcb1a6ff6cb94c69.png


Daca ajuta pe cineva, drumul care se vede in pozele de mai sus, de la lacul Morii si pana la podul de langa stadionul Chiajna, conform Google Maps, are 3,7 km.


Stadionul Chiajna.

 

image.png.de7d2c8034a3e4385b3ea0e000a05248.png


Inapoi spre lacul Morii, de-a lungul Dambovitei.

 

image.png.8988e31211bf5837dc88131d2e391753.png


Drumul asta pare sa aibe banda speciala pentru bicicleta, intre bordura si banda 1, desi marcajul s-a cam sters.
 

image.png.18aa7fc637a825256aa5908189395285.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Foarte multumesc.

 

@feribotu

Rezolvat. Doar ca poza nr. 2 nu era vizibila.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sambata, 23.04.2022 - Partea a III-a


Inapoi spre malul Dambovitei, pe una dintre potecile asfaltate.

 

image.png.bb6417acd3b07c889dda2ac64df58f22.png


"Un copac cu flori" pe o strada din Chiajna.

 

image.png.513ea32b6cfd9bfd001a246523a49482.png


Lacul Morii vazut din Chijna.

 

image.png.e1c84b28a1499f46472dff84c3b0bcae.png


Canalul Arges, care face legatura intre uzina de tratare a apei [din Arges] Rosu si lacul Morii.

 

image.png.28b147980dcbfa913fc28b400b564376.png


Stavilarul si podul / pasajul Ciurel.

 

image.png.17a38ef36ba1f6b61b5e107f6b8cce8e.png


Vazut mai de aproape.

 

image.png.e5960ef79506ff46b9bf4e4409d7b8ad.png


Si sistemul de prindere al cablurilor.

 

image.png.35d9e7547a1aa2e5e767a80507f26c28.png

 

image.png.6d169df84875d0da4de05d20f795346f.png


Dupa care am taiat-o spre casa. Total 38 km.

 

image.png.daf2cfe10c56bf268d2e1dd4ecbea068.png


Cam asta a fost. Nu m-a dat pe spate traseul, insa nu imi pare rau pentru ca l-am parcurs. Poate pentru cei care stau in zona sa fie atractiv pentru o plimbare scurta cu bicicleta.


Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata frumos lacul, asa... intr-o zona urbana aglomerata.

Ce e cu tubul ala rosu acolo la pod pare o improvizatie?

 

Off topic, oare exista o entitate care se ocupa de podurile astea mai moderne, asa cum vedem in documentare sau sint lasate in voia sortii ca podurile clasice din grinzi de beton?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă orașul ăsta dădea pe dinafară de zone cu piste pe care niște oameni amatori de bicicleală să se dea, eventual cu tot cu copiii din dotare, probabil că am fi putut trece zona Lacul Morii la ȘI ALTELE.

Cum nu e cazul, aș zice că Lacul Morii, împreună cu Văcărești, constituie 2 plusuri importante.

Iar într-o dimineață de weekend, dacă nu ai timp de o tură mai lungă, oricare dintre ele reprezintă o variantă bună măcar pentru o plimbare de relaxare.

Eventual pot fi unite într-o buclă de vreo 50 km, pe axa vest-est.  

 

Iar drumul asfaltat care merge paralel cu Dîmbovița mai are o utilitate - pentru cei care fac ture și ies din sau intră în București prin giratoriul Dragomirești, e mult mai lejer să mergi pe drumul ăsta fără trafic auto, decît să mergi pe DJ 601A (strada principală din Chiajna, care dă în Bd Uverturii). La prînz și după amiază ăla e un drum infernal, foarte aglomerat.  

  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Zona lacului Morii va deveni si mai aglomerata, se aude ca sunt "in pregatire" proiecte rezidentiale de zeci de mii de apartamente in zona.

 

Nu stiu exact ce este tubul ala rosu. Pare o fi o scurgere de ape pluviale, insa nu garantez. Oricum, acel pod / pasaj Ciurel este doar un mare esec al mai multor administratii care au condus Bucurestiul.

 

Probabil ca administratia strazilor de ocupa si de poduri. Ca de administratia podurilor n-am auzit.

 

In completare la ce a spus @Traveller, cel putin in Bucuresti, atunci cand se construieste o cale de rulare care nu implica traficul auto, este din domeniul WOW, minune, miracol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde sa mai inghesuie cladiri, ca nu prea e loc. Ce teren mai e gol pe maluri tot e privat si se preteaza pentru constructii?

 

Nu exista PUG care sa prevada altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa se construiasca ceva se pare nu departe de Aqua City (aici primul bloc din faza 1 e deja gata, al doilea e deja ridicat ca structura si pereti), vezi aici

 https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/exclusiv-foto-petre-niculae-unul-dintre-cei-mari-dezvoltatori-locuinte-bucuresti-asociaza-florin-ababe-proprietarul-unei-retele-bijuterii-pregateste-cel-mare-ansamblu-rezidential-bucuresti-20623105

Asta este pe zona de Nord a Lacului Morii.

 

Si in zona de sud este o efervescenta.

Cel mai mare adversar al strapungerii Ciurel A1 a fost chiar Nimicsor Dan. Odata cu venirea lui, orice posibila strapungere a fost anulata, in zona Ciurel- Str. Dambovitei, pe malul lacului, au inceput sa fie curatate terenurile. Nu, nu pt a fi redate zonei verzi, ci pt constructii. Mai sus fata de unde se blocheaza podul (acum) inutil era o cladire deja construita (oarecum ciudata, iti da impresia de hotel-motel) care ani de zile a stat intr-o stare de conservare, fiind deja construita. Acum si acolo se pare cq s-au deblocat chestiile, au curatat curtea care fusese napadita de arbusti si se pregatesc sa termine cumva si sa vanda ce este acolo.

Deci da, podul in varianta actuala este cel mai scump viraj la dreapta din lume (asta este singura lui functie acum, daca vii dinspre Splaiul Independentei).

Macar daca ar fi prevazut cumva sa poti intra decent pe pod, dinspre Militari (si asta ar fi fost ok, pt ca acum tot Militariul de pe acele stradute, intre Lacul Morii si Uverturii se aglomereaza pe Uverturii pt ca altfel nu pot trece peste linia 41 daca vor sa mearga spre Crangasi)...dar in prezent accesul se face pe o strada efectiv desfundata, prin spatele Ford BDT.

Tara asta efectiv nu se mai face bine...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se face bine pentru ca se poate, se permite, nimeni nu e tras la raspundere, noi restul nu facem nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29.04.2022 at 10:05, dan tm said:

Unde sa mai inghesuie cladiri, ca nu prea e loc.

 

Uita-te pe Google Maps, varianta satelit. Exista putin teren liber pe malul nordic la lacului, insa pe asta inteleg ca deja se va construi.

Insa pe malul vestic al lacului este foarte mult teren, acum viran si pretabil pentru constructii, teren care se intinde pana aproape de halta Chiajna.

 

PUG? Cine-i asta? Un nou productor de biciclete?

Din pacate, in Bucuresti nu prea exista reglementari legale, ci doar interese imobiliare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

Strapungerea Ciurel, mai bine spun esecul Strapungerea Ciurel, are in primul rand legatura cu logica, nu cu politica. Mai exact cu lipsa oricarei logici. Primaria Bucuresti a inceput sa construiasca podul peste Dambovita iar primaria sector 6 a continuat sa elibereze autorizatii de constructie pe traseul pe care trebuia sa treaca continuarea podului, pana in zona centura / A1.

Adica nu a existat niciun fel de viziune, de coordonare sau de colaborare intre cele doua autoritati. Exemplul clasic romanesc de "nu stie stanga de face dreapta".

 

Ar mai fi cateva aspecte de mentionat, insa intram in zona de politica si nu ne dorim asta.

 

In alta ordine de idei, se pot face inca 20 Strapungeri Ciurel in toate zonele din Bucuresti. Nu va ajuta la nimic, pentru simplul motiv ca sunt prea multe masini in oras. Exista deja exemplul DN 1, bucata Piata Presei - iesirea spre Ploiesti din Otopeni. Are 3 benzi pe sens, pasaje subterane si supraterane si tot degeaba, tot aglomeratie este.

 

Construind infrastructura doar pentru masini singurul rezultat va fi cresterea numarului de masini, in niciun caz scaderea acestui numar. Solutia nu este infrastructura pentru masini, ci dezvoltarea transportului in comun si integrarea trenului in conceptul de transport urban. Baza ar trebui sa fie centura feroviara a Bucurestiului, cu tot ce inseamna transport in comun extins pana la centura asta. 

 

Insa decidentii nu inteleg asta, In ultimii 20 de ani [zicem ca in anii '90 inca eram in intuneric] nu s-a facut nimic pentru centura feroviara a Bucurestiului. Insa se fac tot felul de pasaje inutile si fiecare dintre astea este prezentat ca solutia magica de rezolvarea a problemei de trafic din Bucuresti.

 

P.S. Prin centura feroviara a Bucurestiului ma refer strict al amprenta la sol a acesteia. Care este domeniu public al statului, adica nu este nevoie de exproprieri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cred ca tine si de sistemul administrativ al Bucurestiului cu primarie generala si primarii de sectoare.

E clar stabilit cine ce face in oras?

 

Unde e strapungerea Ciurel? Bănuiesc că e un tunel, pasaj subteran adică, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 15 ore, gibonu said:

Însa decidentii nu inteleg asta, In ultimii 20 de ani [zicem ca in anii '90 inca eram in intuneric] nu s-a facut nimic pentru centura feroviara a Bucurestiului. Insa se fac tot felul de pasaje inutile si fiecare dintre astea este prezentat ca solutia magica de rezolvarea a problemei de trafic din Bucuresti.

 

Centura feroviara apartine de Ministerul Transporturilor iar pasajele de pe bulevarde apartin de Primaria Generala (sau Primarul României, cum se credea G. Firea). Aleile dintre blocuri apartin de primariile de sector. Pasajele sunt inutile atâta timp cat nu au bretele pentru schimbarea directiei la stânga, la dreapta. Pasajul Basarab are bretele.

 

în urmă cu 6 ore, dan tm said:

Unde e strapungerea Ciurel? Bănuiesc că e un tunel, pasaj subteran adică, nu?

 

E un pasaj suprateran peste Crângasi-Lujerului. E paralel cu iesirea spre A1 si ideea era sa fie o alternativa la iesirea in autostrada. Dar strapungerea a devenit impenetrabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tramvaiul care trece pe sub pod îi zice "metrou usor"! Ca sa dea greutate realizarilor in ochii votanților.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

In linii mari sunt destul de clar stabilite atributiile Primariei Capitalei si cele ale primariilor de sector.

Insa in cazul Stapungerea Ciurel esecul a fost total pentru ca nu a exista niciun fel de viziune / plan al proiectului respectiv.

 

Doamne fereste de pasaj subteran in continuare podului de la Ciurel.

Insa nu m-ar mira sa apara si ideea asta pe tapet ca fiiind "solutia magica" pentru a rezolva problema traficului si a aglomeratiei din Bucuresti.

Ca firme de apartament abonate la contractul cu statul sunt o gramda. Si niste studenti fomisit angajati la negru se gasesc, ca sa faca studii de oportunitate, impact, pre-fezabilitate, fezabilitate, etc.

Adica sa toace aiurea niste bani publici.

 

Multumesc pentru link. Foarte tare.

 

On 02.05.2022 at 14:35, pedale said:

Pasajul Basarab are bretele.

 

Daca are bretele la pasaj inseamna ca a scazut numarul de masini care circula zilnic prin oras?

 

Ideea este foarte simpla: cu cat constuiesti mai multa infrastructura pentru masini, cu atat mai mult va creste numarul masinilor din oras.

Europa civilizata s-a prins de asta pe la inceputul anilor '90, dupa ce timp de aprox. 20 de ani au tot construit infrastructura pentru masini (pasaje, poduri, autostrazi, parcari, etc). Si au inceput sa dezvolte transportul in comun si sa integreze trenul in conceptul de transport urban. Iar rezultatele se vad azi, cand exista orase precum Viena, unde se desfiinteaza parcarile pentru masini si se fac parcuri, spatii publice, zone pietonale, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.04.2022 at 23:49, gibonu said:

prin care apa curgea destul de "vijelios".

image.png.e020f68adff7506a10b52eefac82b34f.png


Ocazie cu care, intreb ca ne-specialist in domeniu: apa respectiva nu se poate uzina, astfel incat sa treaca printr-o turbina si sa produca niste energie electrica?

 

 

Acolo am proiectat eu o mini hidrocentrala pentru un client privat prin 2010...2011 (o sa caut proiectul la mine in server sa-mi aduc aminte anul), culmea, am luat si bani pe el. Omul dorea sa produca curent si sa fie si material didactic de profil (era si profesor). Dar nu a mai facut nimic deoarece statul nostru trebuia sa puna o minima contributie (in general sa nu bage bete in roate, sa faciliteze niste avize, etc) si evident, adica el statul nu a facut nimic, doar vorbe goale, s-au schimbat politicii si ca de obicei, cei noi veniti au demolat ce facusera aia dinainte.

Ar fi produs ceva curent, era si draguta si de vizitat pentru viitorii ingineri si nu numai. Acum ca mi-am adus aminte de proiectul asta o sa-l caut (l-am facut singur). E ceva debit pe acolo!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@psb

Foarte tare. Si felicitari pentru proiect.

Astept cu interes detalii despre proiectul tau, despre potentialul energetic care exista la stavilarul / deversorul de la Lacul Morii.

 

In alta ordine de idei, daca nu l-ai vazut pana acum, exista topicul asta pe forum:

https://www.ciclism.ro/forums/topic/21500-despre-energie-electrica-conventionala-nucleara-regenerabila/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma intereseaza sa dau detalii sau sa fac publicitate neavand la ce, ca nu s-a mai realizat; adica a fost suspendat in perioada de autorizatie de constructie. L-am gasit in arhiva mea si pentru AC s-au depus demersurile in 2012. Ar fi fost o constructie chiar estetica, structura formata din beton in partea de sub cota terenului (adancimea e mare) si metalica in partea de deasupra, cea vizibila. Tema a fost "sa fie ieftin" dar eu zic, daca s-ar realiza asa cum am proiectat, ar arata chiar frumos (si s-ar vedea de pe peste tot in zona aia)! Scopul a fost mai mult didactic si evident, ar fi produs si energie electrica gratis. Dar "nu s-a vrut", am spus mai sus care e problema (cei noi care vin demoleaza tot ce au facut cei dinainite. Suntem un popor de demolatori, taietori de fiare vechi si de paduri, nu de constructori!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this