Sign in to follow this  
gibonu

Lacul Morii si Chiajna

Recommended Posts

@psb

Nu se pune problema de publictate, mai ales ca proiectul are ceva ani vechime. Plus, ca din motive independente de vointa ta, nu s-a mai realizat.

 

Dar cred ca ne poti spune care era, cu aproximatie, puterea instalata a acelei mini-hidrocentrale (daca n-am gresit termenul tehnic). Asta ca sa ne facem si noi cat de cat o idee despre potentialul energetic al stavilarului / deversorului (ca ecluza am spus eu gresit) dintre lacul Morii si Dambovita.

 

Multumesc.

 

P.S. Sugestia mea este sa scoti proiectul din arhiva si sa-l actualizezi (daca este cazul). Vin vremuri grele, cand va fi necesar sa valorificam orice potential energetic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acest moment, podul Ciurel care a fost doar o prima etapa a unui proiect mai larg ajuta foarte mult traficul din sectorul 6, cei care vin dinspre Lujerului/Moghiros nu mai stau sa-i astepte la semafor pe cei care veneau din centru pe malul Dambovitei si faceau stanga. 

Pentru cine isi mai aduce aminte erau blocaje care incepeau inca de dinainte de intrarea in pasajul/tunelul Lujerului in care se asteptau si zeci de minute ca sa iesi "la suprafata" la orele de varf. 

 

Cand se vor relua lucrarile de unire a "strapungerii" (ce nume :)) Ciurel cu autostrada Buc - Pitesti, va fi si Bd. Iuliu Maniu eliberat de sufocare dar cine stie cand vom vedea si asta. 

 

Pe aceeasi logica se poate spune ca si podul Basarab este o monstruozitate inutila peste 6 linii de cale ferata pe care oricum le puteai ocoli "usor" ca la mai putin de 1 km e Gara de Nord si tot la piata Victoriei ajungi pina la urma. Doar ca trebuia sa ai rabdare vreo 45 de minute. Asa ca ii rog pe cei care nu locuiesc in sectorul 6 sa nu mai puna etichete ce e inutil sau neavenit in traficul de aici.

Apropo, stiati ca de fapt in planul initial "largirea" bulevardului Buzesti ar fi trebuit sa se termine cu un pasaj subteran care sa fi ajuns pina la Razoare realizand astfel unificarea Nordului cu Sudului?  

 

Revenind on-topic, eu am facut de mai multe ori trasee care inglobau integral sau partial lacul Morii, doar ca de fiecare data a trebuit sa fiu in garda din cauza cainilor, chiar daca poti trece neobservat e un stres/risc pe care trebuie sa-l iei in calcul. Teoretic e un spatiu gandit pina si de pe vremea lui Ceausescu ca loc de relaxare (de acolo si ideea cu "insula") dar mai e mult de lucru si investit in acest sens. Poate ca tocmai aparitia unor cartiere noi de blocuri ar genera proiecte de transformare in aceasta directie. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07.05.2022 at 12:05, Trevizes said:

Apropo, stiati ca de fapt in planul initial "largirea" bulevardului Buzesti ar fi trebuit sa se termine cu un pasaj subteran care sa fi ajuns pina la Razoare realizand astfel unificarea Nordului cu Sudului?  

 

Nu spre Răzoare, ci spre Uranus/Piața de Flori. Adică așa îmi amintesc, că trebuia să fie un tunel pe sub Casa Poporului/Catedrala Mîntuielii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunel pe sub parlament?

 

Nu va primi in veci aprobare.

Se si specifica acolo ca MApN are ,,instalatii" in parlament.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07.05.2022 at 12:05, Trevizes said:

Cand se vor relua lucrarile de unire a "strapungerii" (ce nume :)) Ciurel cu autostrada Buc - Pitesti, va fi si Bd. Iuliu Maniu eliberat de sufocare dar cine stie cand vom vedea si asta. 

 

Am pus poze in primul post al topicului in care se vede clar ca "intentia" de continuare a stapungerii Ciurel este blocata de blocuri. Unele construite, altele in constructie (se vad macaralele turn).

Cum nu sunt un cunoscator al sectorului 6, intreb pe unde va fi viitoarea stapungere?

Presupun ca nu se gandeste nimeni la fantasmagorii de genul demolare blocuri nou construite care implica exproprieri de sute de milioane de euro.

 

In alta ordine de idei, este utopic sa crezi ca odata finalizata strapungerea Ciurel "va fi si Bd. Iuliu Maniu eliberat de sufocare".

Singurul rezultat ar fi un Iuliu Maniu 2 din punct de vedere al aglomeratiei de masini.

 

Desi ma repet: problema aglomeratiei de masini din Bucuresti se rezolva cu dezvoltarea transportului public si implicarea trenului in conceptul de transport urban. Altfel, se pot constui inca 20 de strapungeri Ciurel, rezultatul va fi doar aglomeratie de masini, nu scadarea acestei aglomeratii.

Pur si simplu, statul (prin toate autoritatile lui) nu poate tine pasul cu posibilitatea oamenilor de a-si cumpara masini. Europa civilizata a invatat asta pe inceputul anilor '90, dupa ce, in anii '70 - '80 au tot construit autostrazi, pasaje, parcari, etc sperand sa faca fata numarului tot mai mare de masini.

 

@Traveller @MaC®

Multumesc pentru completari.

Chiar am uitat-o pe asta cu tunelul.

 

în urmă cu 14 ore, dan tm said:

Tunel pe sub parlament?

 

Cu ceva ani un urma, in Bucuresti era un "nene" care avea tot felul de idei ciudate. Pe langa tunel, alta idee a omului era "autostrada suspendata" prin zona centala a orasului. Si prezentata ca solutia magica care rezolva, odata pentru totdeauna, problema aglomeratiei de masini din Bucuresti. Gasesti detalii pe Google (ca sa nu intram in discutii politice).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stau in sect 6, foarte aproape de Lacul Morii. Intr-adevar, pe traseul acestei strapungeri au aparut diverse blocuri. Nu numai in capatul dinspre pod, ci mai ales in zona Uverturii-Apusului, pe unde trebuia executat un pod peste Uverturii cam in zona de dupa Lidl, mai exact in zona pe unde curge Canalul Arges in Lacul Morii.

 

AM-JKLVWGvA8RndKlmglFG40YYA29kIap_FnohIB

 

Dar cea mai mare problema cred ca este in Rosu si Chiajna, pentru ca pe acolo s-a construit MASIV. Daca sa zicem ca pana la Uverturii s-ar putea gasi niste solutii cu despagubiri mai minime (si cu soseaua aproape de blocuri, gen pasajul Basarab in zona Titulescu), dupa intrarea in Rosu si apoi in Chiajna nu cred ca se mai gasesc solutii, pe acolo este un haos de nedescris. 

 

AM-JKLVLSCGWTiBeWZkbTUnZfZ2YYdz7Pk2oIefo 

 

Cred ca singura varianta posibila in prezent ar fi sa mearga pe malul lacului pana aproape de zona unde sunt blocurile Novum Residence Lacul Morii (in zona unde se formeaza o peninsula in Lacul Morii), apoi un pod peste lac pana la Podul Vechi pe unde intra Dambovita in Lacul Morii (este o distanta de 500m peste apa), apoi soseaua sa continue in amonte pe partea dreapta a Dambovitei, s-ar putea face un nod rutier la centura in zona Dragomiresti, apoi sa vireze stanga pentru a intersecta autostrada. 

Se vede in poza de mai jos ca pe traseul initial nu au cum sa continue fara despagubiri colosale...iar harta nu este chiar cea mai recenta, asta inseamnand ca au mai aparut si alte constructii intre timp. 

 

AM-JKLUk3FbBMZB8JomE2Axn9T-afbPELGP_yAwU

 

AM-JKLVHWkxAvWuumMUQE7EIUW19WIMvBCV8owKx

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

Multumesc pentru completarea eleborata. Insa sper sa nu se puna niciodata problema de implementare.

 

Ca fapt divers, podul propriu-zis Ciurel (cel hobanat) are aprox. 250 m lungime. Comparativ, un pod peste 500 m luciu de apa, cu tot cu rampe de acces, cred ca ajunge la 1 km lungime sau peste. Nici nu vreau sa ma gandesc cate sute de milioane de euro ar costa un asemenea pod.

Iar finalitatea ar fi ca s-ar cheltui sute de milioane de euro pentru a avea un Iuliu Maniu 2.

 

Solutia nu sta in infrastructura pentru masini, ci, in cazul Chiajnei, in introducere trenului in transportul public din localitate.

Concret, azi, pe calea ferata existenta intre halta Chiajna si Bucuresti Nord, trenul face 17 minute. Iar pana la Bucuresti Basarab trenul face 14 minute. Timpii astia nu ii faci cu masina nici la ora 2 noapte, cand nu este nimeni pe strada.

Problema este ca intre Chiajna si cele doua gari din Bucuresti sunt doar doua trenuri dimineata, unul la 06:37 si altul la 09:29. Adica total in afara programului de lucru al multor oameni (acum am verificat pe Infofer).

 

Mai conteaza si faptul ca halta Chiajna este pusa total aiurea fata de localitate. Insa asta se poate schimba, se poate construi o halta noua, cativa km mai la sud de actuala halta. Si, daca noua halta ar face parte din proiectul centurii feroviare a Bucurestiului, pe care sa circule (in ambele sensuri) trenuri contemporane la intervale rezonabile, nu va mai fi nevoie de nicio extindere, stapungere, penetratie, etc pentru traficul auto. Pentru ca oamenii ar veni cu trenul in oras, nu ar mai avea nevoie de masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, gibonu said:

Problema este ca intre Chiajna si cele doua gari din Bucuresti sunt doar doua trenuri dimineata, unul la 06:37 si altul la 09:29. Adica total in afara programului de lucru al multor oameni (acum am verificat pe Infofer).

 

Sunt 5 perechi pe sens (înspre/dinspre București).

În principiu autoritățile locale, dacă văd interes (și dacă le interesează), pot pune presiune pentru a fi inclusă localitatea pe programul de opriri (sau pentru a nu pierde trenul, cum au făcut cei din Putna, cu succes).

 

în urmă cu 4 ore, gibonu said:

Mai conteaza si faptul ca halta Chiajna este pusa total aiurea fata de localitate. Insa asta se poate schimba, se poate construi o halta noua, cativa km mai la sud de actuala halta.

 

Gara Chiajna e totuși în localitate, la marginea de nord, lîngă noul drum asfaltat care vine din Giulești (DC 21). Și se află pe Centura Feroviară.

E un caz cu mult mai fericit decît alte comune sau sate. Doar că prioritatea pare traficul de marfă, la cel de călători nu prea s-au gîndit.

Interesant e că la cîțiva km mai la sud chiar a fost înființată o haltă nouă, lîngă A1, deservind Divertiland. Halta se cheamă Parc Divertisment Chiajna (și ce să vezi, deși administrativ e pe teritoriul comunei Chiajna, n-are nici o treabă cu cu deservirea locuitorilor ei, practic vorbind :D).

Acolo opresc 7 trenuri spre București și 8 dinspre București, inclusiv unele IR.

 

Chiajna.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu Sunt de-acord cu tine in ideea de transport public integrat, care sa lege Bucurestiul de comunele si orasele satelit de la periferii.

Totusi, eu nu cred ca acea cale ferata ar schimba absolut nimic.

Uite exemplul cu Buftea-Mogosoaia si park& ride-ul de la Straulesti. Ditamai parcarea sta goala aproape non-stop...si o intreaga magistrala de metrou care merge mult sub capacitate. 

 

In Bucuresti trebuie masuri drastice, altfel nu o sa convingi aproape pe nimeni sa renunte la masina. Masuri dure insemnand ca nu mai poti parca masina "moca" pe strazile din Bucuresti, iar costul parcarilor sa fie unul care sa descurajeze (macar pe aia care vor vedea ca dau pe parcare mai mult decat pe cazanul second-hand). Plus legi clare si care sa fie si respectate...de ex, la dezvoltatorii imobiliari sa nu mai tina faza cu "facem parcari pe sistem Klaus pentru toti locatarii...apoi sa vanda repede apartamentele si fara sa faca parcarea cum s-a promis...asta insemnand locuri de parcare mult mai putine. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, gibonu said:

Desi ma repet: problema aglomeratiei de masini din Bucuresti se rezolva cu dezvoltarea transportului public si implicarea trenului in conceptul de transport urban. Altfel, se pot constui inca 20 de strapungeri Ciurel, rezultatul va fi doar aglomeratie de masini, nu scadarea acestei aglomeratii.

Pur si simplu, statul (prin toate autoritatile lui) nu poate tine pasul cu posibilitatea oamenilor de a-si cumpara masini. Europa civilizata a invatat asta pe inceputul anilor '90, dupa ce, in anii '70 - '80 au tot construit autostrazi, pasaje, parcari, etc sperand sa faca fata numarului tot mai mare de masini.

 

 

 

Traim de peste 30 de ani in orasul acesta ca sa ne dam seama ca acestea au devenit doua lozinci goale de continut. 

In teorie, de la tastatura poate asa stau lucrurile dar in realitate stim  ca in primul rand nu s-a vrut si nici cetatenii nu au manifestat alte optiuni decat masina personala inainte de orice altceva, mai ales cei tineri. 

Si daca vorbim de Europa asa-zis civilizata, si acolo sunt probleme de trafic. 

Ce sa mai dezvolti la transportul public? Tramvaie, Metrou, alte linii de STB? Tu ai impresia ca dupa ce a aparut metrou in Drumul Taberei lumea se inghesuie sa-l foloseasca si soselele au fost degajate? Nu am sa spun ca nu e important dar chiar daca acopera un cartier, el nu leaga destinatii concrete si utile pe un spatiu mic, nu prea ai de ce sa pierzi vremea cu el. 

Asta cu trenul urban chiar e fumata de mult, nu exista nici un proiect in acest sens si nici nu ai pe unde sa-l faci si nici nu ar avea clienti. 

 

Garantat suntem condusi de incompetenti dar si comportamentul generatiilor noi nu ajuta la "dezvoltarea urbana". Oamenii sunt sedentari, comozi, voi ii vreti sa foloseasca bicicleta, sa se deplaseze de acasa pina jos la statiile de metrou sau STB? Ei cheama in cel mai bun caz Uber-ul desi la orele care conteaza preturile sunt duble fata de taxi (ati observat cat au inceput sa dispara si taxiurile, nu?) si ti se respinge cursa mai abitir decat acei taximetristii care "fac pretul" si refuza curse. 

 

Avem un oras dupa chipul si asemanarea celor care il locuiesc. 

 

Dar totusi sa zici ca orice initiativa de poduri, tuneluri nu ajuta e complet absurd. Actualul pod in constructie Colentina, nu ar ajuta? Ba da ar ajuta. Pe principiu acesta ce sa facem? sa dispara si parcarile pentru ca incurajeaza folosirea masinii? Nu bineinteles dar si pe acestea degeaba le faci daca oamenii nu le folosesc pentru ca prefera sa parcheze gratis oriunde. 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote
On 09.05.2022 at 11:31, gibonu said:

Desi ma repet: problema aglomeratiei de masini din Bucuresti se rezolva cu dezvoltarea transportului public si implicarea trenului in conceptul de transport urban. Altfel, se pot constui inca 20 de strapungeri Ciurel, rezultatul va fi doar aglomeratie de masini, nu scadarea acestei aglomeratii.

Pur si simplu, statul (prin toate autoritatile lui) nu poate tine pasul cu posibilitatea oamenilor de a-si cumpara masini. Europa civilizata a invatat asta pe inceputul anilor '90, dupa ce, in anii '70 - '80 au tot construit autostrazi, pasaje, parcari, etc sperand sa faca fata numarului tot mai mare de masini.

 

 

Sa citesti despre orasul Boston din USA, este exact cum spui. Din ce imi amintesc (sper corect) prin anii 1980 poate chiar 1970 au inceput sa faca autostrazi, tunele, pasaje, etc, adica pentru auto. Ei stateau in ambuteiaje si acum 50 de ani. Americanul asa cum stim, e cu masina lui. Dupa vreo 20...30 de ani si-au dat seama ca oricate ar face, aglomeratia, ambuteiajul nu dispar, raman. Au realizat ca facand si mai multe sosele, autostrazi, tuneluri, poduri auto, vin si mai multe masini, adica e cum ai sapa in namol, scoti insa vine mereu peste tine. Si in final si-au dat seama exact de ceea ce spui. Si ceea ce s-a aplicat de acum ceva decenii mai ales prin vestul Europei.

 

Insa problema e mai complicata decat pare. Tine si de mentalitatea/cultura populatiei majoritare. Pe olandez sau danez nu a fost nevoie sa-l oblige sa foloseasca bicicleta si trenul. Insa dupa cum observam toti, rumanul s-a nascut in masina proprie, se duce si la coltul strazii cu masina si vrea musai (parca e viata lui in joc!) sa parcheze in usa pravaliei!

In tara asta, in Bucuresti ca biciclist esti "exotic", privit ca "jalnic" (adica, "Saracul, nu a avut bani de masina!"). Plus ca in cultura noastra de ghertoi abia iesiti din sclavie, masina este supremul insemn de statul social! De aceea exista termenul de, "masina de invingator" (= un SUV de preferinta german cu design pentru Cocalarul mondial). Cultural si mental suntem ca orice tara de lumea a treia.

 

In cateva luni am auzit de vreo trei ori strigat pe geamul masinii de la soferi (eu biciclist), "-De cand v-au dat voie sa mergeti pe strada?!" Ii incurcam, le stateam in cale! Asta in plin buluc de masini. Unii trag de volan dreapta sa nu mai am loc sa trec pe langa ei intre masina si bordura. Asa de-ai naibii ca ma vad in oglinda!

 

Pe de alta parte o prolema este si mentalitatea unei anume parti din populatie care prezinta ura fata de auto. Vad mai sus postarea lui "feribotu". Este o gandire tipica unei parti (minoritare totusi) si felul asta de atitudine nu rezolva nimic, doar mareste bulibaseala, conflictul, lipsa de unitate, "rromanismul". Nu se rezolva nimic cu bata, afectandu-i pe unii, obligand la chestii urate (pentru ei) si deranjante (chiar si deranjante fata de unii care sunt abuzivi).

 

Situatia cu parcatul pe oriunde ma deranjeaza mult si pe mine, nu e loc pe trotuare, masini, unele mari, SUV-uri, dube, catarate complet pe trotuare (cand a parcat nu s-a gandit sa mai treaca omul pe acolo, a pus-o asa IN DISPRET!) in timp ce strada ingusta geme sub coloana de masini, deci nu poti trece nici ca pieton, nici ca biciclist.

Masini parcate pe zebra, in statia STB, astea deja sunt banalitati la ordinea zilei.

Ba am vazut ca unii parcheaza si pe banda 2, ca banda 1 e deja plina, toate sub semnul de parcare interzisa si blocand gata masinile puse in "spic" pe marginea bulevardulu! Unii parcheaza pe banda 1 dar mai spre mijloc, lasa vreo 3m in dreapta, ca acolo s-au oprit, "e rusine" sa o pui cat mai putin deranjant!

Deci, omul majoritar e frustrat si se manifesta oriunde poate.

Evident, politia nu face NIMIC. Politic nu sunt lasati, ca supara electoratul. 

Toate astea da, sunt abuz si nesimtire, Bucurestiul e plin.

 

Insa daca privim si alta situatie..... pur si simplu nu ai loc de parcare! Adica nada, zero, nimic si nu pe raza de sute de metri, chiar pe raza de 1km sau mai mult! Adica nicaieri!

Sunt zone unde de exemplu in sectorul 3 s-au vandut parcari "de resedinta" complet, daca vi din afara, ciu-ciu, nu gasesti unde sa o pui! Ca nu e! (alea de resedinta stau goale). Si atunci o inghesui pe un trotuar, pe unde intra, oriunde intr-un colt. Si o parte din soferi sunt nesimtiti, nu se gandesc daca deranjeaza.

Problema este asa ---  daca demolezi trebuie intai sa ai ce pune in loc. Daca interzici, trebuie sa oferi alternativa civilizata si posibila, nu asa pur si simplu cu ura sa interzici, ca tu nu ai masina, ca tu urasti masina, ghertoiul in SUV, etc, adica am o ura la suflet, ca poate sunt numai biciclist si gandesc ca toata lumea trebuie sa fie ca mine! Sic! Dau cu bata si INTERZIC! ....dar asta e bolsevism in tot felul de noi ambalaje (hashtagiste?).

 

Trebuie tinut cont de toate aspectele....adica de toti oamenii....chiar toti, inclus nesimtitii! (deci inclusiv situatia ghertoiului cu SUV cat un camion! Ca daca l-am cunoaste, poate nu e asa de ghertoi, poate mediul l-a impulsionat. Avand si ceva aplecare interioara! Dar cum s-au civilizat vesticii?! Cu organizare, amenzi, ordine, lege, evident ne-aberante, si evident, umane, posibile)

 

Parerea mea este ca in Bucuresti (e deja grav) nu se poate rezolva nimic 100% dar se pot face imbunatatiri care sa ajute la o viata mai putin proasta. Pentru asta nu e nevoie de indivizi plini de orgoliu care "vor sa rezolve tot si definitiv, acum, dintr-o data!" (evident, in stil romanesc, demoland tot ce au facut cei dinaintea lui! Si in stil bolsevic, INTERZICAND cu ura!).

 

De exemplu (cum as crede eu), orice pod, pasaj, noua cale sunt bune, ajuta, nu trebuie sa ne impiedicam de "teoria Boston" (aici e alta tara). Ajuta si orice loc de parcare inventat pe spatii care stau in paragina sau cam in paragina, sunt si multe "morminte" de spatiu verde care nu au rost (putzin cate putzin - dar cum sa faci asta cu birocratia stupida actuala, licitatii, sicap, acte, avize - astea sunt chestii simple care se pot rezolva gospodareste si rapid la fata locului), ajuta orice parcare mare construita, ajuta sa interzici in zone critice urcarea masinilor pe trotuare, ajuta sa mai latesti strazi unde se poate, ajuta ORICE. Deci cred ca trebuie o abordare marunta, multi directionala, de bun simt...... dar asta nu da bine politic! La electorat trebuie sa vi cu povesti megalomanice, cu intentii drastice, precum Fat Frumos pe cal alb in lupta cu balaurul! Chestiile de bun simt, multe si marunte nu se vad la electorat, nu dau bine pe sticla! Cum adica, noi, poulimea-electoratul asteptam AUTOSTRADA SUSPENDATA si tu imi vi mie ca faci parcare dintr-un mic mormant de pansele (din care nu o sa-ti mai iei parandaratul in fiecare sezon?!?!). O suta de morminte de pansele facute parcari ar deranja gospodinele, nu ar mai curge parandaratul, nu s-ar vedea bine la campanie (ca esti demolator de SPATIU VERDE si moare planeta lu'greta! Chit ca un singur copac nu prea mare da mai mult oxigen decat mormantul ala de pansele!).

 

....Insa ce se intampla in Bucuresti de ani si ani, de decenii..... nu se face nimic! (daca vrei sa supravietuiesti politic sau ca bugetar, solutia care da rezultate garantate este SA NU FACI NIMIC! In felul asta nu vei deranja pe nimeni si nici nu o sa aiba cu ce sa iti faca dosar!)

 

Ori in campanii electorale apar lucrarile magalomanice cu scandal politic-mediatic, ori totul zace in paragina absoluta intre campaniile electorale! E un cerc vicios. Daca in functie politica si bugetara nu faci NIMIC, nu deranjezi pe NIMENI. Asta e nivelul electoratului si ca politic te adaptezi pe el. Sportul (politic) de a FACE CEVA este super periculos, pentru oameni cu talent si dupa cum s-a vazut in trecut, sfarseste rau! Daca (ca politic) mai esti si un mediocru care nu stie chiar nimic sa faca, e postul perfect! Patru ani de dormit pe banul public! Poate dupa aia urci si mai sus, sa dormi pe si mai multi bani publici! ----- deci, un cerc vicios, e ca la radio, care e melodia cea mai cunoscuta?! ....Aia care se difuzeaza cel mai des! ....Pe care o vrea publicul ascultator?! .....Pe aia pe care o aude cel mai des! 

 

Ca o paranteza - un exemplu bun de actiune, sectorul 3 "al lui Negoita". A pus borduri, a pus copaci de parca sunt fire de iarba (la snop), a luat parandarat-uri, etc, dar a facut si parcari pe gradinile bloacelor si pe marginea bulevardelor mari, era un pas inainte..... Aveam unde parca seara! Ca intre blocuri sunt in general revendicate (pana + bonus bataie) Deci a gatit o tocana buna si dupa aia varsat-o pe jos. In momentul cand a dat parcarile nou facute la oameni cu acte (de resedinta), deci apartin "lui cutare", a blocat si mai rau situatia decat cum era inainte cand fiecare o suia unde putea si revendica ce putea. Acum le gasesti pe multe goale cu numarul aluia care e proprietar. Lasi telefonul pe parbriz si speri sa nu iasa scandal (dar e mica intelegere, in afara legii)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am vazut mentionat mai sus ca exemplu de "asa nu" :)) si ma simt nevoit sa fac niste precizari.

Eu nu am ura pe posesorii de masini si nici nu vreau sa se interzica ceva unilateral, doar unei parti. 

 

@psb, esti destul de confuz in textul de mai sus. Nu mai zic ca agresivitatea aia pe care mi-o atribui mie se simte in fiecare fraza spusa mai sus. 

Cand zici ca rumanul s-a nascut in masina, cand te iei de cocalarul cu SUV, cand vrei sa-l intelegi. Cand tinzi sa vrei si tu sa interzici, cand vrei sa fii "pe intelegere", sa fie bine pentru toata lumea ca sa nu fie rau. 

Chestia este ca subiectul asta nu poate fi niciodata win-win pentru toata lumea. Adica la fiecare apartament de bloc locuit de 4 persoane sa fie 4 masini, toate masinile sa aiba locuri de parcare si la resedinta si oriunde se duc ei cu masina prin oras...cand se suie in masina sa fie soseaua libera. In acelasi timp si transportul in comun sa circule ceas, sa fie liber in autobuze si metrouri si trenuri, toata lumea sa circule civilizat stand pe scaune. Si in tot acest timp si biciclistii sa aiba piste de biciclete peste tot, sa nu se intersecteze cu masinile mai deloc, etc etc.

Astea sunt utopii.

Ca iti place sau nu, ca vrei sa accepti sau nu...singurele solutii care rezolva astfel de probleme sunt niste constrangeri (care ajung sa fie financiare) sau o schimbare totala de paradigma (masini autonome sau nu, dar pe care sa le poti folosi pe termen scurt, gen Uber dar fie fara sofer -daca este sa fie autonome, fie soferul esti tu). . Ca doar tu ziceai ca nu poti da rumanul jos din masina, fie ca se duce pana la colt sa cumpere un cico (si nu este gluma deloc, am un vecin care face fix asa, se suie in masina pentru 25m pana la magazin. Nu odata, nu cand ploua, ci MEREU). 

Poate ma repet, nu am nimic cu masinile sau posesorii de masini, dar orice oras are o limitare. Nu putem avea toti cate 4 masini si sa pretindem sa fie liber si aer curat. Ok...ne asumam ca sunt multe masini, atunci acceptam ca stam bara la bara, traversam orasul in 2 ore, respiram noxe fara numar. Nu ne vaitam din cauza asta. Daca vrem insa sa schimbam ceva, atunci se poate face doar atunci cand pe OM il atingi la BANI. 

Altfel nu se schimba nimic nicaieri...si danezul si olandezul au fost convinsi tot asa, doar ca acum mult mai mult timp decat noi. 

Vad deseori oameni care si pentru o iesire la restaurant de 1km, aleg sa se urce in masina. Ok...nu judec. Dar in cazul asta, asuma-ti naiba ca o sa platesti 10-20-30 lei pe ora parcarea, nu sa cauti ca un disperat un trotuar pe care sa te sui.

Sunt multe parcari prin centru care nu sunt pline pentru ca ghici ce, sunt cu plata! Iar rumanul vrea moca. Ei bine, eu asta sustin: vrei masina, vrei confort, vrei sa fii smecher? Plateste pentru asta.

Nu vreau sa se interzica nimic, dar daca ai un cazan de 1000 eur si vrei sa fumegi cu el in centrul Bucurestiului in fiecare zi, atunci asuma-ti ca o sa dai bani pe parcare. 

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 09.05.2022 at 10:29, Traveller said:

Sunt 5 perechi pe sens (înspre/dinspre București).

 

Sunt aproape degeaba acele 5 perechi de trenuri. Pot fi si 15 perechi de trenuri. Daca nu sunt corelate cu nevoile de mobilitate ale oamenilor si orele aferente, tot degeaba sunt.

 

Pe de alta parte, nu cred ca se poate face tren doar pe bucata Bucuresti - Chiajna. Din motivul asta se impune o centura feroviara a Bucurestiului, cu linie dubla si electrificata, la standarde contemporane si cu material rulant contemporan, cu capacitati sporite de accelerare si franare. Si pe care trenurile sa circule trenuri in sensul acelor de ceas pe o linie si in sensul invers acelor de ceas pe cealalta liniei [asa cum sunt la Berlin linii de S-Bahn 41 si 42]. Si de care sa fie legat cat mai mult din transportul public din Bucuresti.

 

Gara din Chiajna, intr-adevar, este aproape de zona locuita. Insa nu cred ca exista vreun transport public catre ea sau ca acolo ar exista vreo parcare organizata.

 

Parc Divertisment Chiajna este mult prea departe de localitate, peste centura si peste A1. Nu cred ca ajuta pe cineva din Chiajna sa mearg acolo ca sa ia trenul.

 

On 09.05.2022 at 10:37, feribotu said:

Totusi, eu nu cred ca acea cale ferata ar schimba absolut nimic.

 

Ar schimba foarte multe. Insa cu conditia sa fie facuta cu cap si coada. Am povestit mai sus, precum liniile nr. 41 si 42 ale S-Bahn-ului din Berlin.

 

Care-i legatura intre "Buftea-Mogosoaia si park& ride-ul de la Straulesti". Ca Buftea si Mogosoaia sunt pe cai ferate diferite iar parcarea deserveste o linie de metrou?

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 15 ore, Trevizes said:

Actualul pod in constructie Colentina, nu ar ajuta? Ba da ar ajuta.

 

Mai exact cum ar ajuta? Ca este chiar la mine in cartier, cand aveam caine treceam aproape in fiecare seara pe langa santier. Stiu santierul ala de la primul cui batut.

Intr-o parte pasajul se va termina in intersectia semaforizata de la palatul Ghica. Iar in cealalata parte, nu m-ar mira ca in cel mult 6 luni, maxim 1 an de la finalizarea pasajului sa fie semaforizata intersectia de la Planorama [str. Doamna Ghica cu str. Heliade intre Vii].

Asadar unde este utilitatea? Ca poate imi scapa ceva.

 

în urmă cu 11 ore, psb said:

Au realizat ca facand si mai multe sosele, autostrazi, tuneluri, poduri auto, vin si mai multe masini, adica e cum ai sapa in namol, scoti insa vine mereu peste tine.

 

Asta cu namolul este sinteza perfecta pentru notiune de "induced demand". Mersi.

 

Pe langa Boston, parca si Seul a crezut prin anii '80 ca da lovitura cu autostrada suspendata. Apoi a demolat-o sau a facut-o parc. Nu mai stiu sigur. Dar tin minte ca in perioda in care la Bucuresti se prezenta solutia magica a autostrazii suspendate din centrul orasului, a fost un numar din National Geografic in care erau prezentate esecuri similare din alte orase de pe glob.

 

Nu in ultimul rand, te rog, incearca sa renunti la postarile fluviu. Ti-am aerisit putin postarea, insa tot greu de citit ramane.

Din pacate, in cazul unei postari fluviu, de multe ori ramane necitita. Si uneori este pacat, pentru ca poate contine informatii interesante.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gibonu said:

 

Care-i legatura intre "Buftea-Mogosoaia si park& ride-ul de la Straulesti". Ca Buftea si Mogosoaia sunt pe cai ferate diferite iar parcarea deserveste o linie de metrou?

 

Pai e o legatura logica si implicita. Ideea era ca din Buftea si Mogosoaia multi soferi sa lase masina la park&ride-ul din Straulesti si apoi sa continue calatoria in Bucuresti cu metroul sau STB. Dar oamenii nu fac asta si prefera sa stea in masini, bara la bara.

Ce te face sa crezi ca daca in locul metroului ar fi o cale ferata, oamenii aia ar avea alt comportament?  

 

Aici ii dau dreptate lui @psb, daca nu vii cu masina la birou esti un sarak demn de mila. In tarile din vest vezi oameni la costum in tren, care folosesc alea 30-60 min pt a-si citi emailurile si a-si organiza munca, la noi un tip in costum in metrou e privit cu mila si sila, fiind doar un parvenit cu cravata dar care nu-si permite o masina (in gandirea aia limitata).

Oamenii nu vor alege transportul in comun decat atunci cand continuarea calatoriei in masina proprie va fi mult mai scumpa decat un bilet de metrou sau STB. Iar asta inseamna ca odata ajunsi in centru unde muncesc, daca nu sunt printre privilegiatii care au loc de parcare la firma, vor fi nevoiti sa scoata 50-100 lei pe parcare pt alea 8 ore de birou. Asta pe langa nervii din alea 30-60 min petrecute in traficul bara la bara...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, intradevar, am scris prea mult si prea dezordonat.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.05.2022 at 23:52, feribotu said:

Pai e o legatura logica si implicita. Ideea era ca din Buftea si Mogosoaia multi soferi sa lase masina la park&ride-ul din Straulesti si apoi sa continue calatoria in Bucuresti cu metroul sau STB

 

Din Mogosoaia catre Bucuresti Nord sunt trenuri la fiecare 40 de minute, in intervalul orar 04:06 - 23:26. Adica trenul care merge la aeroport si care opreste la halta Parc Mogosoaia.

Ca fapt divers, halta asta este un exemplu de succes care ar trebui multimplicat. A fost construita de catre autoritatatea locala din Mogosoaia si ulterior predata spre utilizare catre CFR Infrastructura.

 

Din Buftea, catre Bucuresti Nord si Basarab sunt 9 trenuri in intervalul orar 05:27 - 07:58. Din pacate nu este niciunul in intervalul orar 08:00 - 09:00. Insa mai sunt doua trenuri care pleaca din Buftea la orele 09:15 si 09:34. 

 

Repet, Buftea si Mogosoaia sunt pe cai ferate diferite. Adica cei din Buftea si cei din Mogosoaia nu se inghesuie reciproc in acelasi tren. In plus, autoritatile locale din cele doua localitati spun ca sunt in constructie parcari langa gara Buftea si halta Parc Mogosoaia.

 

Parc Mogosoaia - Bucuresti Nord se parcurge in 11 minunte. Buftea - Bucuresti Nord se parcurge in aprox. 20 de minute.

 

Asadar, avand in vedere cele de mai sus, unde este "legatura logica si implicita"?

De ce ar pleca cineva cu masina din Buftea pana la parcarea din Straulesti si de acolo sa continue calatoria pana la Gara de Nord? Cand are posibilitatea de lua trenul direct din Buftea si sa ajunga in 20 de minute in Gara de Nord.

 

Este corect ce spui referitor la tariful parcarii din Bucuresti. Insa prima data trebuie oferita o alternativa eficienta cu transportul public. Este foarte simplu sa interzici fara a pune nimic in loc. La fel de simplu se poate pune bariera la intrarea in oras, pe motive (intemeiate, de altfel) de aglomeratie si poluare.

 

în urmă cu 22 ore, psb said:

Da, intradevar, am scris prea mult si prea dezordonat.

 

Nicio problema. Data viitoare vei scrie mai putin si mai ordonat.

 

Si, ca sa revenim on-topic, reiau rugamintea ref. centrala electrica de la deversorul din Lacul Morii. Nu poti spune, cu aproximatie, ce putere instalata avea?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut doar arhitectura si structura, deci numai partea de constructie pentru AC. Beneficiarul facea partea de instalatii. El mi-a dat gabaritele si toate informatiile care erau necesare pentru a putea sa dimensionez structura. De exemplu, teava de aductiune apa are 140cm in diametru - de aici un inginer hidro poate estima aproximativ cat ar fi turbina (eu am avut doar dimensiuni si schite primite, nu si datele hidro - pe care nu le stiau nici ei, doar estimau - au vrut intai sa obtina AC si dupa aia detaliau problema turbinei, generatorului, etc).

 

CARACTERISTICILE CONSTRUCTIEI :

Investitia consta intr-o constructie tehnica tip hala metalica la nivelul solului si doua subsoluri tehnice (beton armat).

-          functiune: centrala hidroelectrica de mica putere;

-          dimensiuni maxime constructie supraterane: 8,3m x 11,3m;

-          regim de inaltime: 2 S + Parter

-          cota 0,00 = 82,90 cota absoluta

     Hmax. atic = 5,42 m (+88,32 cota absoluta);

-          suprafata construita: 93 mp;

-          suprafata desfasurata: 244,7 mp;

Categoria de importanta = D-redus

Clasa de importanta = IV

Gradul rezitenta la foc = I

Pericol de inceniu = mic

 

Constructia este limitata de locatie. Se afla dupa zidul de beton existent care NU se demoleaza sau modifica. Deci dimensiunile constructiei sunt dictate de amplasamentul existent si nemodificabil. Doar sapau dupa zidul existent, evident cu consolidari si eventuale gauri si mici modificari. Structura superioara (metalica) este vizibila.

 

 

Legat de discutia voastra, pun pariu ca daca peste 5 ani mai suntem si ne intalnim aici o sa constatam cu totii ca in Bucuresti nu s-a facut NIMIC. 

Oricum, cat mai exista actualul mandat la primarii in Bucuresti, mai ales avand in vedere primarul general, pun pariu ca nu se va face, construi, etc, NIMIC (pana la urmatoarele alegeri dupa care sansele sa fie la fel sunt mari - evident, toti cei acum in functie vor zbura, insa inlocuitorii vor fi la fel)

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lacul Morii/apa la moara/Primarul General... am o presimtire ca urmeaza niste epitete.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.05.2022 at 16:27, psb said:

pun pariu ca daca peste 5 ani mai suntem si ne intalnim aici o sa constatam cu totii ca in Bucuresti nu s-a facut NIMIC. 

 

Introducerea trenului in conceptul de transport urban este o lucrare complexa, care nu poate fi gata in doar 4 ani.

Pe langa asta, este o lucrare pe care nu o poate realiza doar o singura autoritate locala, ci este nevoie de o implicare mai larga: municipiul Bucuresti, sectoarele, Consiliul judetean Ilfov, Giurgiu, Dambovita si care or mai fi, plus autoritatile locale (Chiajna, Jilava, Pantelimon, etc), Guvernul (prin Ministerul Transporturilor).

 

Unii au inteles asta si s-au apucat de treaba:

"Reprezentanţii administraţiilor locale şi judeţene din Timiş şi Caraş-Severin au semnat miercuri contractul privind introducerea de tram-train pe Reșița-Timișoara.

Este vorba de contractul pentru studiul de fezabilitate în vederea reabilitării liniei de cale ferată între Timişoara şi Reşiţa, cu extensie pe ruta Voiteni-Stamora Moraviţa-frontieră"

Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/tram-train-pe-resita-timisoara/

 

Altii viseaza in continuarea la pasaje, strapungeri, penetrari (s-a folosit si termenul asta in cazul Ciurel) drumuri radiale si alte vise umede. Adica infrastructura doar pentru masini.

 

Nu in ultimul rand, multumesc pentru detaliile constuctiei de langa deversor. Pacat ca nu s-a realizat. Insa, cine stie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Findcă se lucrează, iar niște unii au stricat una-alta peste noapte, accesul pe dig a fost temporar interzis, pînă la insulă.

Așa că am folosit drumurile de la baza digului și am ocolit prin Giulești ca să ajung din nou pe dig, prin strada Cornului (care e unită cu digul pintr-o rampă asfaltată).

 

Îmi place că au luat în calcul, cînd au construit cel puțin scara mare din dreptul parcului Crîngași, că poate o să aibă nevoie oamenii de rampă pentru a urca pe dig. Și au încorporat-o în scări într-un concept interesant. O să fie util pentru bicicliști, părinți cu copii în căruț sau oameni cu mobilitate redusă, aflați în cărucior.

 

y4mXETm4qC8UYP9yLsxG_DgkNZ4vECWgN_7LXw3q

 

Chiar de la baza scării pornea pe gazon o potecă bătută de pietoni și bicicliști - au amenajat-o frumos, cale de 400 de metri, acolo unde se termină Calea Crîngași în strada Mehadia:

 

y4m8Geiy2TTy9N38BbPQT_nd466kB1R16jqi1luJ

 

 Reintrînd pe dig din Giulești, am observat cu satisfacție cum de pe tot cîmpul de la vest de lac, un fel de no-man's land între Giulești și Chiajna, au fost curățate toate gunoaiele. Băi, dar toate! Se poate merge lejer și pe off-road, adică drumul de macadam paralel cu digul.

 

y4mnT5rmUPQBVn7vUWINhpR9NPqJkC_mqF5Hvl18

 

  • Upvote 5
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 23 ore, Traveller said:

poate o să aibă nevoie oamenii de rampă pentru a urca pe dig. Și au încorporat-o în scări într-un concept interesant. O să fie util pentru bicicliști, părinți cu copii în căruț sau oameni cu mobilitate redusă, aflați în cărucior.

 

Foarte tare. Mai apar in Bucuresti lucruri facute cu cap si coada.

Rampa asta intregrata in scari apare si in proiectul facut pe computer, se vede in link-ul de mai jos:

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25068690-fotogalerie-primaria-sectorului-6-incepe-lucrarile-amenajare-promenadei-lacul-morii.htm

 

Insa nu m-ar fi mirat sa se fi renuntat la ea in timpul executie proiectului. Nu ar fi fost prima data cand s-ar fi intamplat asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu

Mulțam pentru luxul de amănunte. Știu zona lacului de mulți ani, am și locuit în apropiere în perioada 2005-2009. Mă bucur că se fac lucrări de reabilitare prin zonă. Cum în această perioadă fiul ăl mare a dat drumul la pedalat mai serios, sunt mai atent să caut zone propice pentru „antrenamente” și plimbări, iar Lacul Morii era pe listă cu semnul întrebării. Astfel, incursiunea ta documentată a venit la fix.

 

@Traveller

Iar eu care doream să dau o fugă zilele astea :). N-are nimic, așteptăm. Mulțam de pont, că nu am bătut drumul degeaba cu juniorul până acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diorgulescu

Cu cea mai mare placere. Ma bucur sa vad ca povestea a fost utila.

Poti merge si zilele astea in zona lacul Morii. Dupa cum spune @Traveller poti urca pe dig de pe strada Cornului, apoi poti continua plimbarea pe noul drum asfaltat pe langa Dambovita, pana la stadionul Chiajna. Sper sa nu permita accesul masinilor pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this