Sign in to follow this  
gibonu

Lacul Morii si Chiajna

Recommended Posts

@Trevizes

Daca nu au facut-o, nu opreste nimeni autoritatea locala din Buftea sa puna in functiune niste linii de autobuz pe cei cativa km dintre gara si zonele locuite / frecventate ale orasului. Fiind vorba de o distanta mica, pot fi si niste autobuze electrice. Oarecum similar, autoritatea locala din Mogosoaia a construit din fonduri proprii un punct de oprire pe calea ferata, pe care ulterior l-a predat catre CFR pentru exploatare. Si in care azi opresc (cred) toate trenurile care fac legatura intre Gara de Nord si aeroportul Henri Coanda.

Avantajul este ca cei din Buftea / Mogosioaia pot veni cu trenul in Bucuresti pentru munca, distractie etc, ca nu vor mai fi dependenti de masina, nu vor mai aglomera traficul si parcarile din Bucuresti, etc.

 

"sosele, tuneluri, poduri, parcari," in majoritatea cazurilor sunt degeaba. Vor fi doar o invitatie indirecta pentru a folosi masina in detrimentul transportului public si al celui alternativ.

 

Ca sa revenim oarecum on-topic, tu inca crezi ca se va mai face strapungerea / penetrarea (pe bune, am auzit si termenul asta) Ciurel, astfel incat sa ajunga in Militari / A1?

Adica ar fi in regula sa se cheltuiesca niste sute de milioane de euro pe exproprieri ca la final sa avem un Iuliu Maniu 2?

 

P.S. Inca nu mi-au spus care va fi utilitatea pasajului Doamna Ghica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am fost la o plimbare prin zona si am profitat sa fac cateva poze mai de aproape la pietris.

Cum ziceam, nu este ca si cum ar fi un strat de cioburi, insa depinde si ce noroc ai. Este adevarat ca nu sunt multe cioburi intr-un singur loc, insa cel putin in zona dinspre insulita, gasesti cioburi ca in poze fara sa te stresezi prea mult

 

AM-JKLWGscTdiI-5r5GOox3sUWLOuAU3iLL0mqbr

 

AM-JKLULeGtu2hVtndU-UjjcJu22eIuKbA0PRGq1

 

AM-JKLW8sWmy1ngB3a8NlVuLZ1KzhQ76BwcRS9_j

 

AM-JKLWxuHMXTwdF5h0Wu4Sj2g_vjulg0D4h6PEX

 

AM-JKLXLPMNSDV1CBMKDlHsnu2WOdVeiz5J3koZD

 

AM-JKLUdF8TNLO1RD_GywLT5XbDDb0WyAequvbqP

 

Si nu va imaginati ca am pierdut nu stiu cate minute sa caut cioburile alea...in sectorul acela de drum cam asa arata drumul la fiecare 2-3m 

 

Pe de alta parte, uite ce ziceam eu de riscul ca praful si particulele mici de pietris sa fie spalate de ploi. Nu au fost decat cateva zile cu ploaie si deja pe alocuri incepe sa se intrevada si acel strat de resturi de constructie. Aici o bucata de caramida...

 

AM-JKLVLqtTW7svB7J36YqKVfAE1OyXl2Rc7qS0k

 

Iar aici ceva referitor la ce mai spuneam, faptul ca nu exista borduri sau ceva care sa delimiteze drumul pe laterale, duce in timp la difuzia stratului de pietris in laterale. 

 

AM-JKLX6O7bTLicSqB7DCKSTHFNJHf276RVUbzu1

 

Nu sunt carcotas, cred ca este un lucru bun ca s-a amenajat acest drum pe la baza digului....doar ca uneori este bine o mica investitie in plus apoi costuri mici de mentenanta. 

In cazul de fata, cred ca acest drum nu va mai fi intretinut de nimeni, nu cred ca o sa fie cineva care sa mai aduca pietris in zonele in care vor aparea gropite si gropi...

Iar asta este si din cauza faptului ca solutia tehnica este una defectuoasa.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil ca resturile alea de sticlă să fi existat acolo dinainte. Vedeam destule cioburi mai demult, mergînd pe dig.

Presupun că nu au curățat zona cum trebuie înainte de a se apuca de amenajare...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 08.06.2022 at 9:57, Traveller said:

E posibil ca resturile alea de sticlă să fi existat acolo dinainte. Vedeam destule cioburi mai demult, mergînd pe dig.

Presupun că nu au curățat zona cum trebuie înainte de a se apuca de amenajare...

 

Posibilitatea asta e cam infima, pentru ca peste vechiul drum de pamant s-a pus initial acel strat de deseuri de constructie si abia apoi stratul de pietris.

Hai sa zicem ca stratul de deseuri a "contaminat" si stratul de pietris...si atunci ajungem la concluzia ca oricum solutia tehnica folosita este tipic romaneasca. De genul "merge si asa" combinat cel mai probabil cu plata catre constructor ca si cum ar fi folosit un strat suport din piatra concasata. Ca idee, pe segmentul de drum intre Cal. Giulesti si str. Mehadia (unde drumul este o poteca mai ingusta), unde nu s-a pus acel strat de resturi de constructie nu prea am vazut nici cioburi in stratul de pietris.

De asta avem si autostrazi (cate avem) dintre cele mai scumpe dar pe care ne clantane dintii in gura. Si cand se mai fac 8.34km de autostrada ne bucuram la modul "bine ca s-au facut si aia".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@psb

Ultima ta postare din topicul asta am mutat-o aici:  https://www.ciclism.ro/forums/topic/23164-despre-mobilitatea-urbana/

 

Pentru ca din punct de vedere tehnic nu pot separa continutul unei postati, pun mai jos postarea ca era on-topic (dupa separare):

 

PS - vreau sa ma dau si eu pe drumul ala cu cioburi. Inteleg ca e pe la Lacul Morii, Crangasi. Am cauciucuri care rezista la ghiare de pisoi!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 19 ore, feribotu said:

ajungem la concluzia ca oricum solutia tehnica folosita este tipic romaneasca. De genul "merge si asa"

 

Din pacate pozele puse de tine sunt foarte clare. Din ele se vede ca nu ne putem depasi conditia de "carpaci", ca persista incapacitatea de a face lucrurile cu cap si coada si ca in continuare mergem pe principiul "las-o asa si vedem noi dupa cum o mai carpim".

Pur si simplu nu suntem in stare sa facem nimic bine, indiferent ca vorbim despre o banala pista pentru biciclete, o cale ferata catre aeroport, o autostada, un pod peste Dunare si multe altele.

 

Vedem ce va fi in viitor cu respectiva pista pentru biciclete. Bine nu pare sa fie, insa sper sa ma insel.

 

In context, un coleg de pe alt forum atragea atentia ca asfaltul de pe dig a fost turnat direct peste placile de beton existente, fara sa existe niciun strat intermediar si ca este foarte posibil ca intr-un viitor nu prea indepartat sa apara fisuri si crapaturi in acel asfalt. Ramane de vazut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut azi o plimbare pe jos, pe dig la dus și pe drumul amenajat pentru biciclete, la întoarcere.

Mulți bicicliști, mai ales părinți cu copii. Luat la pas, aș zice că macadamul arată bine.

Probabilitatea de a nimeri un ciob (am văzut doar câteva mici, verzi, care păreau a proveni de la sticle sparte) e egală cu cea de pe potecile din Văcărești, de exemplu.

Poate s-o mai fi curățat între timp.

Am văzut inclusiv domni pe cursieră sau doamne pe biciclete de oraș.

 

IMG20220619102247-01.jpeg

 

IMG20220619102441-01.jpeg

 

IMG20220619102643-01.jpeg

 

IMG20220619103119-01.jpeg

 

IMG20220619103334-01.jpeg

 

IMG20220619103712-01.jpeg

 

IMG20220619104658-01.jpeg

 

IMG20220619104758-01.jpeg

 

IMG20220619105126-01.jpeg

 

IMG20220619105319-01.jpeg

 

IMG20220619105740-01.jpeg

 

IMG20220619105957-01.jpeg

 

IMG20220619110605-01.jpeg

  • Upvote 4
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Multumesc pentru poze.

Pista de alergat (presupun ca este din tartan) arata foarte bine.

 

Cel putin acum, arata bine si pista de macadam pentru biciclete, vedem ce va fi in viitor. Totusi pacat ca nu s-au gasit resursele necesare pentru o pista asfaltata pe toata lungimea, pista care, pe termen lung ar fi necesitat infinit mai putine lucrari de intretinere si implicit costuri (per total) mai mici.

Cum ar spune un clasic in viata "atat s-a putut".

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 5 ore, gibonu said:

@Traveller

Cel putin acum, arata bine si pista de macadam pentru biciclete, vedem ce va fi in viitor. Totusi pacat ca nu s-au gasit resursele necesare pentru o pista asfaltata pe toata lungimea, pista care, pe termen lung ar fi necesitat infinit mai putine lucrari de intretinere si implicit costuri (per total) mai mici.

Cum ar spune un clasic in viata "atat s-a putut".

 

Depinde de gust, io de exemplu prefer oriunde macadamul asfaltului, da io-s mai de la ”țară”. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 5 ore, gibonu said:

Pista de alergat (presupun ca este din tartan) arata foarte bine.

 

Se și simte bine, am mers pe ea aproape toți cei 2100 m.

 

Mie drumul de macadam îmi place, e bine netezit, e larg. Dacă ar fi și ocrotit de o perdea de copaci, ar fi excelent.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mircea PF

In cazul asta nu se pune problema de preferinta fiecaruia dintre noi, ci despre modalitatea de cheltuire a banilor publici.

 

Concret, odata facuta (asa cum trebuie, cu material de buna calitate, borduri pe margine, o anumita inclinatie pentru scurgerea apei, un sistem de preluare a acelei ape, etc) o pista cu asfalt nu ar mai necesita costuri suplimentare de intretinere pentru mult timp. Ca doar trec biciclete pe ea, nu trafic greu cu TIR-uri si autobuze.

 

Pe cand acel macadam este foarte posibil sa necesite lucrari mult mai frecvente de intretinere, completare, nivelare, etc. Mai multe lucrari = costuri mai mari de intretinere.

 

Acum, comparativ cu nimic este bun si acel macadam, marna sau cum s-o mai numi. Insa era de dorit sa fie facuta o treaba cu cap si coada, pe care se pare ca nu suntem capabili sa o facem, indiferent de domeniu. 

Vedem in timp cum se va comporta acel macadam. Incerc ca trec pe la toamna pe acolo, prin noiembrie cand se mai racoreste atmosfera.

 

în urmă cu 1 oră, Traveller said:

Dacă ar fi și ocrotit de o perdea de copaci, ar fi excelent.

 

Nu stiu sigur, insa posibil sa nu poate planta autoritatea locala copaci acolo. Din cauza de Apele Romane, dig, zona de protectie, siguranta, excludere, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, gibonu said:

Mai multe lucrari = costuri mai mari de intretinere

 

Ți-ai răspuns singur :)))

Păi parandărătu' de un' să vie?
e ca la S3 la Negoiță (și nu numai). Borduri, panseluțe, "să facem să fie frumi pt cetățean", etc.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de ce crezi ca tot spun pe aici ca tot ceea ce face bine statul roman este la categoria WOW, minune, miracol?

 

De exemplu, la categoria asta este pista de alergare de tartan de peste 2 km lungime. Asta combinat cu aglomeratia urbana din zona [blocurile din Crangasi], cadrul natural oferit de lacul Morii si multe altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, gibonu said:

Nu stiu sigur, insa posibil sa nu poate planta autoritatea locala copaci acolo. Din cauza de Apele Romane, dig, zona de protectie, siguranta, excludere, etc.

 

Da, pe dig. La fel a declarat și primarul. Însă jos se poate, și pe bucata paralelă cu str Mehadia deja au fost plantați (vezi ultimă poză din postul meu).

Pe porțiunea următoare , unde drumul se lărgește, sunt câteva pîlcuri izolate, acolo ar fi bine să mai planteze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

 

Cam asa arata o poteca prin padure (pe care merg si pietonii si biciclistii) in Germania. Poteca este la Potsdam, face legatura intre un camping si capatul unei linii de tramvai (septembrie 2018).

 

image.png.702e40c81de620293d0deb119d5ef6ea.png

 

Se observa in poza bucata de piata cubica, care cred ca este pusa acolo pentru ca radacinile copacului sa nu afecteze asfatul. Presupun ca piata cubica este pe post de indicator in cazul in care radacinile s-ar apropia prea mult de asfalt si l-ar deteriora.

Adica o treaba facuta cu cap si coada. Ca este mult mai ieftin sa taie bucata de radacina care se duce spre asfalt si sa rearanjeze piatra cubica, comparativ cu turnat alt strat de asfalt.

 

Comparativ, asta este poza la care te-ai referit in postarea de mai sus, pentru a se observa diferentele de abordare a problemei intre Romania si Germania.

 

image.png.0c598db1dc382ad3f2d416c5980befe8.png

 

Ca sa fiu clar inteles: comparativ cu nimic, este foarte buna pista respectiva de macadam. Insa, cu putina bunavointa si fara un efort financiar prea mare, se putea face o treaba mult mai buna.

Exemplu concret: pista de alergare de tartan. Ca si acolo se putea vopsi asfaltul si apoi sa spuna ca s-a rezolvat problema, ca s-a facut delimitare intre cei care se plimba si cei care alearga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 18 ore, gibonu said:

Cam asa arata o poteca prin padure (pe care merg si pietonii si biciclistii) in Germania...

 

Cam aşa arată o potecă de macadam prin pădure între 2 cartiere din Espoo (oraş-suburbie a Helsinki-ului):

 

2TRSN3l.jpg

 

Nu cred că finlandezii nu aveau bani de asfalt.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mircea PF

Foarte frumoasa poza. Doar ca Romania nu-i Finlanda si nici Crangasi nu-i Espoo.

Comparativ cu Finlanda, suntem la ani lumina distanta inapoi, in toate domeniile, nu doar cel al pistelor de bicicleta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 22 ore, gibonu said:

@Mircea PF

Foarte frumoasa poza. Doar ca Romania nu-i Finlanda si nici Crangasi nu-i Espoo.

Comparativ cu Finlanda, suntem la ani lumina distanta inapoi, in toate domeniile, nu doar cel al pistelor de bicicleta.

 

 

Asta nu înseamnă că trebuie să ne resemnăm lângă oaia mioritică în loc să încercăm să facem ca România să fie ca Finlanda şi Crângaşi ca Espoo (gata, am divagat destul!).

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu este de divagat, ci despre cum se cheltuie banii publici, adica banii tai si ai mei.

 

Daca pe tine nu te deranjeza ca se cheltuie aiurea, este optiunea ta. Insa pe mine ma deranjeaza sa vad cum se cheltuie aiurea, cum se fac lucruri cu jumatate de masura care ulterior genereaza costuri de intretinere mult mai mari comparativ cu un lucru facut de la inceput cu cap si coada.

 

Si vom ajunge la nivelul Finlandei prin cheltuirea cu cap si cu simt de raspundere a banilor publici, nu prin risipa lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aud de la un coleg de pe alt forum ca pe dig este permis accesul trotinetelor electrice. Daca se intampla sa vina si vreun meserias care merge cu viteza ca pe strada printre copii, oameni care se plimba / alearga, s-ar putea sa iasa rau. Pare ca autoritatea locala nu a luat in calcul si trotinetele electrice.

 

Pe de alta parte, nu am trotineta electrica, insa cred ca-i cam greu [daca nu imposibil] sa mergi cu ea pe macadam. Asadar, inca un motiv pentru care pista de biciclete trebuia sa fie asfaltata de la inceput, astfel incat sa poata merge si trotinetele electrice pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe noul drumul asfaltat care pleaca de la podul vechi peste Dambovita (pe unde intra raul in Lacul Morii), cam pe la jumatatea distantei intre Lacul Morii si capatul dinspre Chiajna, se pare ca se pregateste un pod.

Astfel se poate scurta cam la jumatate tura, nefiind nevoie sa mai ajungi pana la capatul dinspre Chiajna. 

 

AM-JKLWDOOFvn1HD6HACNQQaO2-1V_U2yGuFGtrr

 

Iar acesta poza este de pe celalalt mal:

 

AM-JKLUDaZZsDHQoFkgClltyOenw5cDiCR75sZvO

 

Cam pe aici este zona in care am intalnit structura metalica a podului:

 

AM-JKLWIx0s5OmQwJ9kMZFzKj8yAZYLmarHinhca

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

 

Foarte tare si multumesc pentru informare.

Par pusi pe fapte mari cei din Chiajna, astept sa vedem finalul proiectului care include si podul care se vede acum in pozele postate de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri seara, langa podul buclucas era deja calata o imensa macara. M-a surprins, pentru ca nu exista niciun fel de fundatie, pe niciunul dintre maluri, pentru a sprijini capetele de pod.

 

Imensa macara vazuta dinspre Chiajna:

 

AL9nZEXhzTHMbOvchWWuY9j_Uo_GYXgq4yb4s3BT

 

Apoi si mai de aproape. Fiecare dintre contragreutatile care se vad in spatele cabinei verzi erau de 15t (7 la numar), apoi cele 4 de mai sus (care sunt decupate pe mijloc) aveau 7.5t fiecare. 

 

AL9nZEW1Aza8tzmtW39mHCy-_Qjl2WmZBVgnQitX

 

Si mastodontul pozat contre-jour. Podul pare o scobitoare pentru colosul rosu-verde...

 

AL9nZEXGQuvmNzKgamT41c1NqngGMws4lmuI2ZI9

 

Din cate zicea paznicul ramas langa macara, azi dimineata ar fi trebuie sa se mai intample ceva activitati pe acolo. O sa trec mai pe seara sa vad ce s-a mai miscat.

Oricum, ar fi curios si tare neplacut sa puna podul sprijinit pur si simplu asa pe marginea digului...chiar nu imi pot imagina. 

Pe de alta parte, o macara de genul asta probabil costa zeci de mii de lei pe zi, deci faptul ca au lasat-o acolo peste noapte arata ceva lucrari iminente. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai tras azi niste ture in bucla pe acolo...iar podul este deja pe pozitie, peste garla.

Nu imi pot imagina care a fost motivul pentru care nu au facut mai intai fundatiile necesare inainte de a-l pune pe pozitie. Probabil constructorul trebuia sa deconteze niste sume cand podul este peste garla? Altfel mi-e greu sa inteleg de ce facem astfel de rahaturi...

 

Deci pe malul nordic podul a fost sprijinit pe marginea digului:

 

AL9nZEXDIigGWYCah3M13ixMrwlCbblrWAH8Z2rw

 

AL9nZEVS6_Amrnvc14Euri2LM7v0SX-lKkMKXSdp

 

Pe celalalt mal l-au sprijinit (deocamdata, sper!!!) in cel mai pur stil "romanesc", pe doua bucati de lemn:

 

AL9nZEVXSab4pyh2VTVGV_yE6Tb2s0SLn_Hjeu-u

 

Aici se vede mai clar lemnul de dedesupt:

 

AL9nZEXsE6vLC0VsdKwZfCJ2jg58DO-8jes3dbCU

 

Probabil, ma gandesc si eu...ca vor face un cofrag si vor turna beton folosindu-se de digul inclinat de beton. Pentru ca de sapat mai jos si facut o fundatie normala pentru cele doua capete de pod nu mai au cum...

Pur si simplu nu inteleg de ce dracu toate chestiile se fac atat de aiurea in tara asta!

 

Ca si idee, este una foarte buna, scurteaza mult drumul, mai ales pentru cei care se plimba pe jos pe malul nordic si vor sa treaca si pe cealalta parte pentru a se plimba si pe potecile de pe cealalat mal. Insa ca si punere in opera...clasic romaneste. Merge si asa!

 

Eu merg des in zona, asa ca voi urmari ce se va mai intampla cu acest pod chiar buclucas. 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate firma care a livrat podul a fost mai serioasa si l-a uzinat iar firma care avea nevoie de el nici macar nu a construit culeele.

S-au poate solutiua tehnica va fi sa faca culeele si sa-l ripeze pe pozitie.

Totusi e bizar ca un pod sa fie livrat inainte sa fie atacate culeele.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this