hcampian

Camere din Latex?

Recommended Posts

Salutare!

Odata cu mult asteptatul si aclamatul Decathlon, unde sa fiu sincer am gasit niste chestii care chiar nu ai de unde sa le cumperi altundeva (de ex. magneti, suporti si senzori de schimb de ciclocomputer, bureti de pus intre biciclete la transport si multe alte maruntisuri) au de vanzare o gama larga de camere de bicicleta Michelin, respectiv vreo 5 tipuri: normale, ultra light (de care folosesc si eu), de downhill (foarte grele), cu protectie la pana (umplute cu un lichid, de asemenea foarte grele - ies din discutie) si, in fine, cele mai usoare si destul de scumpe, de Latex.

Din cate am reusit sa gasesc se pare ca acelea din Latex (la 49 RON bucata) sunt chiar mai usoare decat cele UltraLight si, in plus, dupa desenele de pe cutie am inteles ca ar fi rezistente la pene prin impungere (spini si scaieti de exemplu). Are cineva idee care e treaba cu ele, daca isi merita banii in plus? Care ar fi avantajele reale? Foloseste cineva asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai bine, cei 50ron in plus ii dai pe un cauciuc mai performat, sigur iese treaba mai buna :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-s 50 de RON in plus ci vreo 20-30, iar un cauciuc performant e 160 RON (Schwalbe). Oricum, eu sunt de parere ca din cauciucuri si camere iti poti da jos chiar si 1 kg din bicicleta fara sa renunti la performanta si siguranta, iar daca renunti la astea poti da si mai mult. Totusi, avand in vedere ca peste 90% din penele pe care le-am facut sunt produse de ace de scaieti intrate prin performantele cauciucuri de Kevlar, o solutie sa previna asta ar fi binevenita, mai ales daca nu pune greutate pe bicicleta. Nu de alta, dar vine Medias care e maraton de "pasune" cu multa iarba si, implicit, multe pene din astea de rahat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am mai google-it pe ici colo se pare ca, daca nu te deranjeaza sa dai la pompa in fiecare zi, camerele astea din latex sunt mult mai performante si mai rezistente decat cele ultra light. S-ar putea sa ma bag la un mic experiment cu asa ceva, cel putin pentru concursuri.

Totusi, revin cu intrebarea daca a folosit cineva efectiv asa ceva? Si inca ceva, merg vulcanizate cu kit-uri normale de petece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica zice lumea ca de pe o zi pe alta cam trebuie umflata, acuma ma gandesc ca tine un, sa zicem, 100-200 km si ca e mai mult o functie de timp decat de km. Undeva am gasit scris ca pierde 10-15 psi pe zi. Pe mine daca ma tine un maraton de 80-100 km, care la mine inseamna sa zicem vreo 8 ore de rulaj, e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si daca bagi si un cauciuc mai bun si camerele astea, nu-i mai bine? Eu m-am convins, imi iau un set pentru concursuri. Ramane sa ma hotarasc pe niste cauciucuri, ca WTB care le am sunt cam grele iar Schwalbe sunt cam scumpe. Probabil o sa fie Continental Race King sau Mountain King. E grea viata, ce sa faci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-am convins, imi iau un set pentru concursuri.

In link-ul pus de bestia apare fraza: "The tube must also be replaced every time a tire is changed", asa ca se pare ca un set/concurs....se pare ca lucrurile se complica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc de mult astfel de camere de latex (Michelin) pe cursiera constant .

Avantajul este intr-adevar o usurinta mai mare la inaintare , sensibila in mod clar la prima utilizare , palpabila chiar , apoi te obisnuiesti . Am simtit asta desi nu ma asteptam sa simti ceva ci presupuneam ca e ceva doar teoretic , si m-am trezit pe drum intrebandu-ma ce e cu senzatia asta nefamiliara cand ma opream din pedalat si lasam bicla "sa curga" ruland singura din inertie .

Nu imi imaginez la un MTB cat de mult iti poti dai seama pe teren accidentat de asta , dar probabi efectul e acelasi , palpabil sau nu .

Presiuna pe care o folosesc este de 7bar(atmosfere) pe spate si 8bar pe fata , si la folosinta zilnica , trebuie reumflata roata o data la 3 zile .

Eu am si pompa de picior acasa asa ca pot sa le umflu cu lejerinta oricand si e totul ok , daca plec la ture mai lungi am pompa de mana cu manometru de asemenea asa ca pot reface presiunera corect oricand (oricum o mai modifici in functie de conditiile de rulaj zilnice ).

Pe spate am introdus si lichid anti-pana (Doc Blue) cu dublu rol , ca sa mai astupe din pori si sa refac presiunea mai rar , si intr-al doi-lea rand evident anti pana , pe spate fiind frecventa penelor mult mai mare decat pe fata . Evident , se simte o diferenta , spatele sta umflat mai mult , si la mai multe saptamani de inactivitate , nu il gasesc desumflat de tot ca pe fata .

Treaba cu schimbatul camerei la demontarea cauciucului este spusa preventiv , asa , ca sa vim avizati . Datorita latexulului , camera are tendinta de a se lipi de anvelopa , in mod special la margini , si la demontare daca nu esti atent , o poti (probabil#-o) rupe cand o tragi afara, e mai sensibila un pic , oricum . Efectul acesta e insa contracarat de folosirea talcului . Pudra de talc e folosita traditional si in mod normal intre anvelopa si camera , desi unii il cam ignora sau renunta de tot la el cand fac penele . Ce-i drept , la camerele standard , nici nu e asa important , "mege si asa" - vorba ceea , dar daca merge si asa , merge oricum ... , si tot ce-i drept , nu prea gasesti kituri de pana , cu talc inclus . Dar toate camerele vin pudrate cu talc de la inceput , iar astea din latex , cu atat mai mult , o sa vedeti ; si talcul asta facilitand frecarea mai usoara intre anvelope si camere . . . =P~ , usureaza rulajul rotii , si rezistenta la inaintare , - la orice camera , iar asta e pana la urma principalul motiv pentru care optam pentru aceasta camera ! usurinta la inaintare , corect ?

Prin urmare : grija sa fie talc suficient in cauciuc bine distribuit de jur imprejur , inclusiv pe laterale , chiar si pe cerc , eu pun o idee mai mult ca sa-mi ramana si pentu o eventuala pana-doua , caci e foarte important sa fie dat cu talc peticul dupa lipire caci se poate lipi de cauciuc si in timpul rulajului sa se deslipeasca , mai ales in cazul in care am pus un petic si pe anvelopa tot in acelasi loc din cauza vreunei gauri mai mari prin cauciuc , caz in care adera sau se agata la margini peticele unul de altul si faci iar pana in acelasi loc fara sa o mai intepi deloc . Cel mai bine in acest caz este si sa ai grija sa pui camera invers astfel incat cele 2 petice sa nu se mai suprapuna , si evident sa dai si cu talc . Pana la urma , poate ca " The tube must also be replaced every time a tire is changed. " s-ar referi la a schimba si camera cand s-a uzat anvelopa (nu e clara exprimarea lor) , sa nu pastrezi camera veche cand schimbi anvelopa din cauza uzurii ; nicidecum sa o schimbi de cate ori demontezi anvelopa pentru o pana sau vreo revizie etc. Oricum treaba cu talcul ramane valabila in general .

Ca veni vorba de petice , merg peticite cu petice normale , am facut eu proba , grija mare insa cand umflii camera in afara anvelopei ca sa identifici unde e gaura in camera , trebuie umflata cu incetul cate putin , pana la detectarea gaurii , caci altfel la prea mult aer , se umfla brusc ca un balon de copii intr-ul singur loc (" uneven expansion ") de zici ca explodeaza in mana ta :)) , dar daca o desumflii la loc merge in continuare , nu pateste nimic . Eu in mare sunt multumit , si le folosesc in continuare zi de zi , chiar daca asta nu e ideea pentru care au fost creeate .

Edited by UrsP2Roti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesanta poveste! Doua intrebari dl. Urs: care este ideea pentru care au fost create, daca nu folosinta zilnica? Si praful de talc se gaseste la magazine de bite? Eu schimb chiar si 3-4 anvelope pe saptamana in functie de unde circul si intr-adevar de multe ori camera e lipita de anvelopa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praf de talc se gaseste la farmacie, e destul de ieftin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa iei si mentolat, sa-ti miroasa frumos cauciucurile :D

Nu de altceva, da' nu strica sa ai la tine ca sa mai dai seara pe picioare daca ai transpirat - mai ales in ture lungi unde nu faci baitza in fiecare zi :) (cu sau fara bicicleta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doua intrebari dl. Urs: care este ideea pentru care au fost create, daca nu folosinta zilnica? Si praful de talc se gaseste la magazine de bite?

Dupa cum zic si baietii astia de la sChUvalBBe in link-ul pus mai sus de 'nea mircescu , cica : dezavantajul care face camerele din latex sa nu fie cele mai potrivite pentru uz zilnic este slaba retentie a aerului ce duce la necesitatea verificarii presiunii zilnic . :-@ Acum ce vrei sa zica si ei ? Daca ai concurs - oricum verifici presiunea inainte ; iar daca n-ai , o poti face la trei zile ca e prea bine . Sau ii pui lichid din ala anti-pana si e apoape la fel de etansa ca o camera normala , faci si pene aproape de loc si ruleaza si mai bine , apoape ca in TdF .;)

Talc ia tu de care vrei , cu cat mai simplu , cu atat mai bine , cu cat are mai multe alte alea in el (emolienti pt. funduri de bebe sau antifungice pt. picioare) , cu atat te indepartezi de scopul si eficienta propuse . Eu am luat tot de la farmacie de 6,5 lei , Talc de uz general , din ala simplu , verde , si am luat si unul din ala albastru de picioare din curiozitate , dar doar pentru folosit la pcioare , bineinteles . :(

Poti sa iei si mentolat, sa-ti miroasa frumos cauciucurile :))

...si poti sa-ti dai pe ea si cu anestetic local sa nu mai simta nimic din denivelari ( ale drumului , bineinteles , la ce va gandeati? ) si sa se mentina tare mai mult timp (anvelopa vroiam sa zic , de la presiunea constanta prelung , prin retetia aerului adica ... Nu ?) . :-J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama lor de camere din latex .Eu am zis ca are pana daca se tot lasa ,am scos-o am cautat gaura dar nimic.Am lasat-o pe raft .....:-q

Share this post


Link to post
Share on other sites

...si poti sa-ti dai pe ea si cu anestetic local sa nu mai simta nimic din denivelari ( ale drumului , bineinteles , la ce va gandeati? )

Si asta, insa e mult mai recomandat sa-i faci un masaj seara inainte de culcare. Fara uleiuri parfumate in cazul camerelor de latex, sunt alergice :-q

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe mine m-ar tenta ideea desi am cautat camere de 1,5 (xenith spate) si 1,35 (kojak fata) pe 26" si nu am gasit nimic :D. deasemenea smecheria cu doc-blue ar fi preferabila daca nu vrei sa dai la pompa 23/24h. tot prin zona era un topic cu azotul si camerele: daca retin bine spunea cineva ca azotul are molecula mai mare decat cea a aerului. asta ar insemna ca daca bagi azot in latex ar trebui sa se desumfle mai greu, nu? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic da, practic insa ar trebui sa confirme cineva care a incercat asta. Ma gandesc ca totusi aeru' e vreo 78% azot, asa ca diferenta n-ar trebui sa fie enorma, mai degraba Doc Blue ar fi sesizabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2 e evident mai mare ca N2 si scapa mai greu, dar are si alte proprietati pe care nu cred ca le vrei. Diferenta intre aer amestecat si azot e cea spusa de E-1, deci aproape insesizabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte compresibil, variatii foarte mari de volum/presiune in gama temperaturilor "normale", d'astea. Motiv pentru care jucatorii de paintball mai "hardcoristi" prefera sisteme pe aer la inalta presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-1 dixit bine din nou. Pana una-alta, aerul e cel mai bun si cel mai ieftin. Aer si zeama de etansat ar trebui sa fie pe placul oricarui amator. Poate in baieuri as baga azot, asa mai mult de amorul artei si ca sa fie si mai exclusivist, mai ca Salvador Dali “Am avut din frageda pruncie obiceiul absolut vicios de a ma socoti altfel decat muritorii de rand. Acum, chestia e pe cale sa-mi reuseasca.”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus si eu camere de latex de la Michelin. Pe MTB. Apai n-am simtit nimic cu rezistenta la inaintare. Merge la fel. Unde am simtit diferenta este la raportul confort/presiune. La presiune mai mare preia mai bine devivelarile. din ce am simtit eu pana acum la 2,5 bari e cam la fel cum era cu 1.8 cu butil. Dar are si un minus la partea asta: parca merg pe o suspensie fara ulei daca scad presiunea prea mult. Ramane sa ma mai joc cu presiunile sa gasesc o combinatie optima.  Greutate 140g una, 135 alta. In 3 zile a scazut de la 2,5 la 2 bari, deci nu e asa de grav la partea cu pompatul zilnic. Parerea mea e ca nu merita banii in plus. Dupa ce am citit topicul asta o sa le desfac sa bag mai mult talc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.