Sign in to follow this  
bogdanch

Piste de biciclete legale in Bucuresti

Recommended Posts

Deoarece nu am găsit informații de actualitate pe internet, întreb aici. În afară de pista de pe Victoriei, ce piste de biciclete sunt legale în București? Ieri am observat că pista de pe Bulevardul Unirii are semne de accesul interzis bicicletelor, eu credeam că este legală deoarece văd foarte mulți bicicliști ce o folosesc zilnic, pe lângă asta nu am văzut că ar încurca traficul pietonal... Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optar si nu numai ei au materiale actualizate cu acest subiect. 

 

Legale 100% sunt foarte putine, dar aproape nimeni nu stie asta. E mult de citit pe tema asta. Din ce tin eu minte, Buzesti, Victoriei si niste segmente din Dr. Taberei, pe noul Bulevard 1 mai reorganizat acum 1-2 ani ar mai fi una. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vă mulțumesc mult pentru informații. Păcat de pista de pe Petricani, era chiar utilă și-mi ajuta mult traseul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pista de pe Petricani ocupă tot trotuarul... e drept, la ce trafic pietonal e pe acolo, nu plânge prea multă lume după trotuar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mizeria asta a fost recepționată ? Dealtfel, nu pot să cred că a fost proiectată de un proiectant cu patalama și un minim de experiență. Oare oamenii aceștia care semnează de recepție, inclusiv proiectantul, nu se pot urca pe o biclă să vadă ce unealtă de ucis au produs?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi aia e una dintre marile probleme, dincolo de corupție: ăștia nu merg cu bicicleta, deci simțul lor critic practic e zero pe tema dată!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe site la Poliția Română situația pistelor din București e cea de la 15 mai 2017 (!).

Deschise sunt următoarele (din ce știu eu practic, nu doar pentru că scrie pe site la BPR): 

Calea Victoriei, pe toată lungimea (Piața Victoriei - Piața Națiunilor Unite) 
Str. Buzești 

Bd. Aviatorilor 

Bd. Constantin Prezan

 

La astea se adaugă noua pistă trasată pe șosea pe Splaiul Independenței, de la SEMA Park pînă la Piața Națiunilor Unite, unde se conectează cu cea de pe Victoriei.

Rețeaua  de piste legale ar fi deci, asta: https://ridewithgps.com/routes/34407852

 

Dacă greșesc, vă rog să mă corectați/completați.

 

Care ați circulat pe noua pistă de pe Splai, ce impresii ați avut? Eu am avut ocazia să o parcurg cap-coadă pe ambele sensuri și am mers destul de fluid, cu excepția trecerii prin Piața Națiunile Unite spre Victoriei, unde am prins roșu consecutiv și am pierdut ceva mai mult timp.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inceput sa o folosesc destul de des, am mai scris pe alt topic, mi se pare o reusita. Nu am vazut masini parcate, o singura data un smecher a mers cu masina pe banda dedicata, nu avea rabdare la semafor. Inclusiv legatura cu sectorul 6 prin noul pod-pasaj Ciurel e in regula. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On-topic: ce cunoasteti despre omologarea asa-zisei piste de biciclete, realizata pe trotuarul de pe sos Giurgiului (practic introducerea pe lista mentionata mai sus)? In mod normal, pana la omologare nu poate fi folosita legal deoarece in caz de accident provocat de un defect/neconformitate ale pistei nu poti sa soliciti despagubiri. Ca situatii de conflict in trafic generate de proasta constructie a pistei sunt destule (vezi poza de aici). Dar ce faci cand mergi pe carosabil si te certi cu Politia locala, care zice "uite pista, mergi pe ea"?

 

Aproape de topic:

Ce se intampla cand se termina pista? 

Am gasit aici cateva explicatii ale Politiei Romane. Este adevarat, pentru situatii de trafic din Sibiu, dar se aplica oriunde sunt configuratii de trafic similare:

 

1. Șoferii care vin pe bulevardul Mihai Viteazu dinspre strada Rahovei, până la intersecția cu strada N. Iorga au, potrivit marcajelor rutiere, o singură bandă de circulație. O mare parte dintre ei calcă pista de biciclete...

”Potrivit art. 6 punctul 25 din OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, pista pentru biciclete este definită astfel: „subdiviziunea părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special amenajată, semnalizată și marcată corespunzător, destinată numai circulației bicicletelor și trotinetelor electrice”. Deși actul normativ amintit prevede că aceste piste sunt destinate exclusiv circulației bicicletelor și trotinetelor electrice, nu este prevăzută sancționarea circulației autovehiculelor pe acest sector de drum” (sublinierea mea).

 

4. Bicicliștii care circulă dinspre Bulevardul Milea spre Șaguna, în dreptul magazinului Dumbrava rămân fără pistă de biciclete. Cum ar trebui să procedeze corect...

5. Bicicliștii care circulă dinspre str. Bâlea spre str. Ștefan cel Mare, la sensul giratoriu de la intersecția cu strada Moldoveanu rămân fără pistă de biciclete. Cum ar trebui să se încadreze corect pentru virajul la stânga, mai ales că în sensul giratoriu nu există pistă de biciclete...

”În conformitate cu art. 160 alin. 3 din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, obligația biciclistului este de a circula numai pe pista pentru biciclete. În lipsa acesteia sau la capătul/sfârșitul ei, conducătorul bicicletei va trebui să se încadreze cu cel puțin 50 de metri înainte de intersecție (cum este și în cazul celor două intersecții indicate de dumneavoastră la punctele 4 și 5, ambele dirijate prin indicatoare și marcaje rutiere) pe banda corespunzătoare direcției de deplasare și să circule numai în direcția indicată de marcajul rutier de obligare”

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 29 minute, raz_on_bike said:

ce cunoasteti despre omologarea asa-zisei piste de biciclete, realizata pe trotuarul de pe sos Giurgiului

Că se desființează. Știrea e de azi!

https://www.wall-street.ro/articol/Auto/262060/politia-rutiera-a-cerut-inchiderea-pistei-de-biciclete-de-pe-soseaua-giurgiului.html#gref

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare interesanta analiza asta [din 10.08.2020] a celor de la Optar:

 

 

în urmă cu 8 ore, Trevizes said:

Eu am inceput sa o folosesc destul de des, am mai scris pe alt topic, mi se pare o reusita.

 

Cum se impaca biciclistii cu autobuzele pe pista de pe Spai?

Intreb pentru ca n-am apucat sa merg prea mult pe acolo, doar de la Izvor la Natiunile Unite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la hanul lui Manuc pina la intersectia cu Calea Victoriei este banda comuna. Dar nu sunt chiar asa de multe autobuze. 

 

Apoi pina la Grozavesti pista e numai a biciclistilor, evident in dreptul statiilor de STB te intersectezi cu autobuzele. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13.10.2020 at 3:47, Traveller said:

 

La astea se adaugă noua pistă trasată pe șosea pe Splaiul Independenței, de la SEMA Park pînă la Piața Națiunilor Unite, unde se conectează cu cea de pe Victoriei.

 

O corectie minora - pista de pe Splaiul Independentei nu incepe de la Sema, ci de la pasajul Basarab (Grozavesti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, chiar azi mi-am dat seama, că am fost către Lacul Morii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vesti bune, se apuca de facut nicusor piste de biciclete.... pe trotuar

le mai da nitel cu bidineaua o vopsea.

Au aparut 2 panouri prin centru timp de executie 4 luni vopsitul, mi-a fost lene sa scot telefonul sa fac poze la panou 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.romaniatv.net/ce-bataie-de-joc-nicusor-dan-vrea-sa-faca-piste-de-biciclete-pe-trotuarele-de-pe-bulevardul-kiseleff-exact-aceleasi-piste-au-fost-declarate-ilegale-de-politia-capitalei-in-2012-pentru-ca-erau-un-per_6541423.html

Dupa cum stiti politia romana a inchis multe piste declarate ilegale de pe trouar.

Acum nicu al nostru ghiciti ce face se apuca sa le refaca fix pe trotuar unde au fost inchise de politie.

 

Cum vi se pare toata chestia asta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postarea de mai sus am mutat-o aici.

Nu este nevoie sa facem cate un topic nou pentru fiecare stire care apare in presa.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mosu cu plete eu sper sa faca piste de biciclete pe toate troatuarele din sector, eu merge pe trotuar cu bicla foarte mult de frica soferilor. Copii de 2-14 ani nu merge pe trotuar? Masinile parcate pe trotuar nu merg pe trotuar? Deci ce se  intampla in Romania, cel putin Bucuresti este de cacao in mare parte. Nu ma poti obliga sa merg pe strada fara sa am conditii si siguranta, la bordura banda 1 nu prea exista din cauza masinilor parcate sau sunt canale, asfalt stramb si gunoaie.

Chiar daca ar face o linie continua pe jos trasata pe banda 1 pentru biciclisti tot vor fi masini pe acolo din pacate.

  • Haha 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar am mers de curand pe acolo, Kiseleff si Aviatorilor, Casa Scanteii, etc. In primul rand toate acele trotuare late sunt praf, distruse, paragina absoluta, gropi. Au ramas toate asa cum erau din iepoca de aur. O ruina. A ramas ceva manjeala si de la fosta pista. 

Locuiesc in sector 3 unde au fost trase trotuare paralele cu fostele trotuare "comuniste", noile fiind facute cu pavele prin gradinile blocurilor si prin pomi, fostul trotuar ramanand cu asfalt. Sunt despartite de spatii verzi si bordurile rosii din beton armat ale lui Negoita (le schimba numai pe alea de la sosea cu noile albe). Ca o paranteza, orice se numeste "pista de biciclete" in Bucuresti in afara de Calea Victoriei are pavajul oribil, numai hurducaiala, borduri, stramb grav, Africa Centrala.

Problema este ca pietonul majoritar prefera in mod special sa circule pe pista de biciclete! Chiar daca are gol un ditamai trotuarul mai lat! Nu! El vrea numai pe pista de biciclete! Si asta se intampla la mine in sector 3 unde cele doua sunt despartite cu spatiu verde si borduri de cazemata! Trotuarul de pietoni sta gol, ei circula, plimba cainele si carutul cu copil numai si numai pe pista de biciclete! Cand bicilist sau trotinetist vi peste ei se si supara!

Deci metoda spoirii unui benzi ca in trecut este idioata, inutila si o metoda de sifonat banul public (parandarat, shpaga). Si cele din trecut, acum sterse de timp/paragina si complet inutile au costat tot milioane de euro. Ca de unde credeti ca geme strada de masini scumpe in tara asta saraca?!

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă vrei, poţi: pista de biciclete de la Sâncraiu( localitate lângă Huedin)...

C9e8wOh.jpg

 

7zOFDYx.jpg

 

...dacă nu vrei, faci la nesfârşit studii de fezabilitate şi/sau dai vina pe lipsa de fonduri.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putem face undeva o lista cu prognosticuri in cat timp ajunge asa: ?

2687278buruienipista1.jpg

Eu ii dau 3 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, MLADEN said:

Putem face undeva o lista cu prognosticuri in cat timp ajunge asa: ?

2687278buruienipista1.jpg

Eu ii dau 3 ani.

Asta e la noi? lol

 

Cea din pozele lui @Mircea PF pare că ar avea fundație făcută dacă ne uităm la ”acostamentul” pietruit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu s-a îndepartat pamântul vegetal la inceperea lucrarii va ajunge la fel si cea de la Sâncraiu. Totusi se observa ca pista de la Sâncraiu e mai inalta fața de terenul alaturat, sigur are fundatie de balast. Dincolo s-a turnat asfalt direct pe câmp, ca asa e obiceiul pe meleagurile astea. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this