Recommended Posts

Salutare , 

In week-end am gasit intr-o cutie vechea mea bicicleta Peugeot. Cred ca ultima data m-am dat acum 15 ani , acum as vrea sa o restaurez si as avea nevoie de ajutorul vostru . In primul rand sa o identifcam

 

20220926-094548.jpg

 

20220926-094701.jpg

 

20220926-100011.jpg

20220926-094531.jpg

 

20220926-095523.jpg

 

De 2 zile mai citesc pe ceva forumuri dar inca nu m-am lamurit ce model este si perioada in care a fost fabricata. 

Cred ca in proportie de 95% este originala, saua cu siguranta nu este din acea perioada , probabil lantul si caseta este Shimano ,  in rest avem

-foaie 52-45 Stronglight, 

-schimbatoare Simplex 

-frane Mafac Racer

- Roti Mavic cu butuci Normandie 

 

Nu stiu de unde sa incep :) As vrea sa o demontez complet, sa o curat si apoi sa vad ce fac cu cadrul , sa incerc sa ii stopez urmele de rugina....eventual sa completez cu ceva stickere din perioada corecta si sa o asamblez . Cred ca imi era mare si atunci cand am primit-o , am 176cm ...dar dupa restaurare , dau 1 tura :)

 

Ce spuneti ? Gunoi sau ar merita un mic efort? 

 

Multumesc! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Sorin03 said:

Ce spuneti ? Gunoi sau ar merita un mic efort? 

Salut! Depinde cum gandesti, daca iti face placere sa o folosesti sau te deranjeaza modul in care vei fi privit. Niciunul cu cursiera moderna nu te va baga in seama, bașca daca îl si depasești.

Prea multa rugina nu vad, doar zgîrieturi. Ai putea sa retusezi vopseaua pe alocuri iar a doua zi stergi cu diluant vopseaua care s-a intins peste vopseaua veche. Vopseaua veche nu se va lua cu diluant daca nu insiști dar in felul asta le aduci la acelasi nivel.

Nu poti merge cu ea daca nu o identifici? Cauta pe olx cursiere peugeot si vezi cu care seamana, poate te lamuresti ce model este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta imi face placere sa merg cu ea si nu ma intereseaza cum o sa fiu privit. Cand am spus ca vreau sa o identific , ma gandeam doar in ideea de a comanda un set complet de stickere / sau sa lipesc ce lipseste + sa incerc sa gasesc saua si caseta de pinioane. As vrea sa o pastrez cat mai originala . Cred ca este un 1975...vad un 75 pe butucul rotii si cred ca este unul si pe schimbatorul spate. 

Trebuie sa incep sa o curat....o sa incep cu jantele , - deci cu ce as putea sa curat lipiciul de la baieuri, aluminiul...si apoi ce vaselina sa folosesc la butuci . Scule pentru demontat  foile nu am , cred ca ies mai ieftin daca merg la un atelier in Brasov sau ce mi-ar trebui? Nici macar presa de lant nu am , o sa iau una din Decathlon, eventual. Numai bine, 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine ai renunta la baieuri, implicit si la jantele alea. Eu m-am incapatînat sa merg pe baieuri un an si mare paguba in buget am facut. Am intepat 5 baieuri într-o vara. In martie 2020 cand incepuse pandemia si țipau politistii pe strazi sa intram in casa, eu ma furisam din tufiș in tufiș sa ajung la bikexpert sa-mi ridic baieul! Apoi am facut alte roti cu aceiasi butuci.

Despre vaseline si demontat, și eu cred ca iesi mai ieftin la un service. La service, daca încep ca aia nu-i buna, ca ailalta trebuie schimbata, nu te lua dupa ei. Le impui sa faca ce spui tu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Nu as vrea sa renunt la jante doar daca o sa le stramb, asa ca nu pot renunta nici la baieuri. Ar fi fost o bicicleta de oras minunata ...dar , repet cred ca imi e mare....nu stiu ce si cum sa masor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din poza cu cadrul, mi se pare seat tube mai lung decat top tube. Ca exemplu, eu am 1.77 m si merg pe una cu st 58 cm (masurat intre centrul axului pedaler si punctul până unde poate coborî tija seii). Lungimea picioarelor e 87 cm (masurat dintre picioare până la calcâie). Și st 58 e o marime mare iar eu nu sunt înalt. Dupa masuratori îți vei da seama daca îți e mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

58 are st-ul, acum l-am masurat. Deci nu e foarte mare . Oricum , nu intentionez sa merg la concurs sau sa fac sute de km. Pana una , alta sa vad cum scot bratele, foile si bb-ul . Tot am citit si am vazut ca au ceva filete/diametre ciudate. Apoi ma apuc de curatat cadrul sa vad ce si pe unde trebuie revopsit .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai; stai! Uita ce ai citit. Pedalierul tau e cu pană, nu e pe patrat. Nu îți trebuie scule speciale. Pana e stransa cu o piulita. Deșurubezi piulita până la varful penei astfel încat cand lovesti cu ciocanul pana sa nu faca floare. E bine sa folosesti si un degripant inainte sa aplici prima lovitura de ciocan. Dupa scoaterea penelor, bratele ies usor. Se vede un capacel in dreptul axului. Ăla trebuie vazut cu ce cheie îl scoti.

Iar cu filetele/diametrele, ce treaba ai? Scoti axul, cureti, ungi si pui la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai 1.77 nu iti este mare cadrul ala de 56 cred ca e,e perfect. Pentru a scoate penele desfaci piulita si apoi pui un lemn in care sa bati,nu bate in surub ca il strici.Apoi bratul iese usor,in capatul axului nu e nimic,ala e chiar axul . sa desfaaci piulita aia cu zimti pui o surubelnita sau o dalta si bati usor pana se desface apoi desfaci cu o cheie mai departenu mai stiu sensurile cred ca in fata*spre stanga" dar gasesti pe yt.la bilele de acolo te descurci totusi vezi sa nu iti cada si sa pierzi vreuna.Sa ai grija sa tii cont si sa pui penele tot pe bratul pe care au fost si sa fii atent pe ce parte le introduci sa fie la fel ca la demontare altfel iti vor sta bratele aiurea si nealiniate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut tot, penele nu au iesit cu ciocanul, sunt mult prea intepenite, cred ca le-am si stricat , o sa trebuiasca sa caut altele. Pe unde as putea sa caut? Trebuie sa inventez o presa ..ceva sa le scot, oricum intregi...slabe sanse . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 20 ore, Sorin03 said:

 o sa trebuiasca sa caut altele. Pe unde as putea sa caut?

Am gasit pene. De fapt le aveam dar le-am cautat. Sunt de pegas torpedo. Avînd in vedere ca noi am copiat mai multe de la francezi, s-ar putea sa se potriveasca. Am masurat lungimea (4,4 cm), lungimea fara filet (2,8 cm), diametrul la capul fara filet (1,2 cm), fara șubler (cu ruleta). Piulita e de 10 (filet de 7). Daca se potrivesc si nu gasesti, ți le trimit prin posta fara ramburs (stiu ca e gratuit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, am cautat pe alte forumuri si dimeniunea e de 0.9, posibil ca aceasta sa fie dimensiunea din mijloc . Acum cadrul e la un service de biciclete, presa nu au...au zis ca incearca si ei sa le scoata , daca reusesc, masor ce ramane :) . Daca nu , merg si iau 1 /2 prese tip C si poate am mai mult succes. Acum ma chinui sa dau jos prenadez-ul de pe jante. Cu diluant nu merge, am incercat cu " steel wool" si merge greu. Cred ca bag un smirghel ceva mai abraziv sau caut ceva cu adaptor la o autofilentanta....dremel nu am. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai polizor unghiular (flex), pui pe el o palarie cu arici pentru dischete de șmirghel si dai doar cu ariciul pe jante ca sa cureti prenadezul. Eu asa am dat jos niste abțibilde de pe jante, ca ni-mi placeau!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, trebuie ceva mecanic . Acum m-au sunat de la service, nu au reusit sa scoata penele :( . Trebuie sa caut o presa si daca nici asa nu merge...o sa incerc sa ii gauresc. Uff...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mai întîi as fi pus-o pe roti, vedeam cum se comporta si ma apucam sa o ung doar daca era nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit la un service auto cu o presa :

 

20220928-163532.jpg

 

Au cedat foarte greu si am ramas cu astea :

 

20220928-170605.jpg

 

Daca crezi ca se potrivesc cele pe care le ai tu sunt bucuros sa le primesc . Dimensiunea ar fi 40x0.9. Daca nu...gasesc prin Olanda...sau mai ma plimb prin targ . 

 

Nu aveam ce sa pun pe roti , un baieu era spart, headsetul era varza , cabluri frana si schimbator ..la fel. Vreau sa o restaurez , cand mergea imi placea la nebunie sa dau ture cu ea. Stiu ca o sa coste ceva bani...nu mai zic de timpul meu , dar pe langa faptul ca sunt pasionat de orice lucru vintage care imi trezeste amintiri, este si o provocare. Bicicleta este din 1975. Acum stau sa ma gandesc daca sa revopsesc si cadrul - clasic...la pistol....nu electrostatic  sau sa o mentin asa. Vad ce ramane dupa ce o curat :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vopseaua noua nu va fi la fel de trainica ca cea din fabrica. Se va zgîria usor. Și cel mai important, își pierde identitatea.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate , chestia asta e cu dus si intors...ma gandesc totusi ca nu e nu stiu ce raritate...sau ceva de colectie asa ca nu stric nimic, dar pe de alta parte...costa ceva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca parere personala nu o vopsi,va deveni un cadru oarecare.Va fi un proiect bun pentru iarna asta  restaurarea ,Daca o vrei pe baieuri cumpara-le noi .schimba camasile si cablurile,poate si sabotii de frana ar trebui,mai vezi tu.Cu o ghidolina noua va arata f frumos. Sa ne spui ce ai mai facut.Succes  !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, aveti dreptate, incerc sa il curat si la locurile cu rugina sa dau cu ceva sa protejez...si o las asa sau "pictez" zonele putin mai afectate. Baieuri, sunt obligat sa cumpar, daca nu schimb jantele , iar sa si ghidolina Brooks sper sa primesc de Mos Craciun.  2 saboti sunt originali Mafac, 2 au fost inlocuiti...acum o sa comand 2 cu suport de prin Olanda daca nu gasesc local. Cabluri si camasi albe ...o sa le inlocuiesc. Azi ma apuc de degresat si curatat...si apoi , pe rand , un polish , light cu pasta si " steel wool" . 

 

O sa pun poze cu progresul ,sigur, poate ajuta si pe altii sau mai  primesc idei. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e caseta spate

 

20220929-162609.jpg

 

Si ceva dinti rupti

20220929-162625.jpg

 

Nu ruleaza nici foarte bine....daca o desfac..e dezastru acolo, asa-i? Cred ca am mai facut asta la un MTB inainte de anii 2000. Sau gasesc ceva nou pe 5-6 viteze ? Mersi! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caseta cred ca pun original Atom sau gasesc un Suntour cu range mai mare , macar un 14-28, altfel cu setup- ul 52/45 si un 14-21 sau 14-24 ma plimb doar prin parc. Extrem de greu se gasesc piesele vechi. Multumesc @pedale pentru pene, inca nu le-am primit si sper sa se potriveasca, altfel , ma mai scarpin de vreo 15$ pentru unele" vintage" .

Am inceput sa curat din piese

 

Adezivul vechi de la baieuri : - nitrodiluant si perie de sarma fina...si mult frecat :)

20221003-175549.jpg

 

20221003-194654.jpg

 

Am mai avut timp de reconditionat schimbatorul de spate , un Simplex Prestige din '75. : degresat, periat si apoi niste lana de otel fina , si la final o pasta de polish Autosol si mult frecush :)

 

20221005-093002.jpg

 

 

20221005-105756.jpg

 

Urmeaza schimbatorul fata...franele, pedalele, foile si alte piese mici si apoi ma apuc de ghidon , pipa , unde trebuie sa gasesc un prieten cu un polizor de banc pentru polish , manual nu ai cum....e mult prea mult de frecat si nici nu iese oglinda . Cadrul il las la final ...curatat decontaminat cu argila , tratat rugina - aici aveti ceva idei ce produse sa folosesc ? , tratat cu ceara pe interior si apoi incerc sa acopar cu vopsea locurile mari ..sa nu mai rugineasca. 

Revin cu alte detalii,daca este cineva interesat de vechituri😅

  • Upvote 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai multe piese impachetate, degresate, curatate si gata de polish. 

 

Inainte: 

20221006-110329.jpg20221006-124059.jpg20221006-112900.jpg

 

Dupa

20221007-131857.jpg

 

20221007-132020.jpg20221007-131943.jpg20221007-131952.jpg20221007-131939.jpg

 

Bilele de rulment de la headset trebuie schimbate, in rest sunt toate in stare excelenta. 

Am mai gasit 1 piesa lipsa de la manetele de schimbator....o saiba exterioara ...daca iau tot kitul de reparatie, " vintage" NOS ....ma scarpin de vreo 40$ 🤪

 

Mai am de curatat franele si alte piese mici si apoi ma apuc de cadru - curatat, decontaminat, polishat,   roti si ghidon - polish.

 

Nu stiu cu ce as putea sa curat anumite puncte de rugina  de pe piese cromate ....de le unele suruburi....si mai ales pe cea de pe cadru. Ceva recomandari? 

 

Multumesc! 

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am mai progresat cu cate ceva...am mai comandat una alta...din Germania...Franta...cineva din Canada mi-a trimis 1 set de suporti pentru placutele de frana Mafac..chestii simple, lol. Extrem de greu gasesti lucruri " vintage" nu mai zic de pret. 

As avea nevoie de o parere ..sa ma lamuresc cu ceva : trebuie sa maresc spatiul de la roata spate de la 120 la 126mm...sa incapa caseta. Inteleg ca trebuie sa folosesc alt ax si ceva saibe montate intre conuri si piulita de strangere de la roata. Axul, acum are 132mm la un spatiu de 120, deci iau unul de 140mm si mai tai din el? Sau? Quick releas-ul este de 155mm cred ca ala e ok, ramane asa. Ce ziceti ? O fi ok? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi pe yt cum faci sa cracanezi cadrul banuiesc ca asta zici.Exista riscul sa nu se desfaca uniform sau chiar sa se rupa din suduri.Se pune un ax cu piulite in interiorul cadruluisi se forteaza prin  desurubare usoara din ambele parti cat iti trebuie+2-3 milimetri

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.