buchter emil

Otel Contra Carbon-Aluminiu-Titan

Recommended Posts

De ce spui asta?

pai ei au facut prima data cadrul cu sectiunea aia curbata langa sa

Daca as cumpara second hand, o bicicleta cu cadrul de carbon sau la care anumite componente sunt confectionate din carbon (furca fata, furca spate, ghidon etc), exista ricul ca acele componente sa aiba fisuri greu de depistat cu ochiul liber si care ar putea determina ruperea cadrului (bicicletei) in timpul mersului ?

normal !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal!??

Voi v-ati cumpara o bicicleta sau cadru de carbon second? Se sparg intr-adevar repede sau nu sunt chiar atat de sensibile ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e urmatoarea:

metalele se fisureaza asa:

Imagine postată

spre deosebire de carbon, la care se delamineaza straturile de fibra in interiorul materialului, asa:

Imagine postată

Iti dai seama ca e mult mai greu spre imposibil sa remarci o delaminare, deseori nu exista niciun indiciu la suprafata.

Respectiv renteaza sa iei la mana a doua doar de la prieteni in care poti avea incredere atunci cand iti spun ca n-au trantit-o, sau de undeva unde ti se ofera o garantie.

Sau sa iei la tine un aparat de inspectie cu ultrasunete atunci cand mergi sa vezi bicla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand la achizitionarea unei biciclete din carbon second hand, o foarte atenta cercetare cu o lupa puternica,a imbinarilor cadrului, a furcii fata. Multi utilizatori isi vand "carboanele" cand incep sa apara fisuri discrete care nu se observa cu ochiul liber, acest lucru este inevitabil in timp !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de ce vorbim si de titan , io n-am vazut decat pe ebay o bicicleta din acest material si atat ; n-am vazut vreun brand cunoscut sa fabrice biciclete din titan(sau titanium http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif )

Un exemplu, nu de pe ebay:

http://www.highendcycling.de/de/titanrahmen-und-preise/moots?gclid=CKn6jvSNjqQCFQ8FZgodOUq_HA

sau direct la Moots:

http://www.moots.com

Titanul si aliajele lui sint foarte scumpe si se prelucreaza foarte greu (nu stiu citi ar da bani pentru astfel de produse). In ceea ce priveste prelucrarea cred ca stiu despre ce vorbesc fiindca am lucrat ani de zile in industria producatoare de turbine (si componente) pentru avioane; de exemplu:

http://www.mtu.de/en/

http://www.pw.utc.com/Home

http://www.rolls-royce.com/

Cele de Ti cam ataca exact nisa celor de otel, iar pe cele de otel sunt putini care le mai fac, si putini care le mai cumpara, de aia le zice ca sunt de nisa.

Poate-ti schimbi parerea daca te uiti la lista de mai jos; asa de putini care le mai fac si cumpara nu cred ca sint. Cert este ca clientela pentru care se produc aceste biciclete este alta decit cea pa care o stim si cunoastem noi / voi. As indrazni sa spun ca aceasta clientele nu pune pret sa investeasca in ceea ce industria si mediile ne vind noua ca fiind “mainstream” iar producatorii (multi dintre ei) sint adevarat artisti si nu monopolisti.

Australia

• Candy Cranks

• Llewellyn

• Primate Frames

Belgia si Olanda

• Dejonckheere

• Duell

• Dutch ID

• Fietsfabriek

• Koga Miyata

• Le Cadre

• M-Gineering

• Stijn

• van Herwerden

• Velos deluxe

• Vittorio

Danemarca

• Dejonckheere

• Duell

• Dutch ID

• Fietsfabriek

• Koga Miyata

• Le Cadre

• M-Gineering

• Stijn

• van Herwerden

• Velos deluxe

• Vittorio

Elvetia si Austria

• 47° Nord

• Aarios

• Bedovelo

• Chris Diamond

• Gorilla

• Manofacto

• Meo

• MTB Cycletech

• Ruchti

• Simpel

• Stolz

• Thoemus

• Vagabund

• Zwei Urban Bikes

Germania

• 2SoulsCycles

• Agresti

• Amsterdam

• Armor

• AT-Conception

• Batavus

• BBF

• Bella Ciao

• Bendixen

• Bergamont

• Bergmeister

• Bionicon

• Böttcher

• Checker Pig

• Cicli Berlinetta

• Cicli Corsa

• Cityslik

• Cubetto

• Cycloholic

• Da Silva

• Dailybread

• Diamant

• Dirtcompany

• Düsselrad

• Endorfin

• Fixie Inc.

• Gabriel

• Gebla

• Germans Cycles

• Guylaine

• Hardo Wagner

• Hartje

• Herkelmann

• Holger Koch

• Indienrad

• Kemper

• Krabo

• Langenberg

• Leafcycles

• Marschall

• Neueck

• Nöll

• Norwid

• Pasculli

• Patria

• Pearl

• Pedersen

• Peter Green

• Poison

• Pure Bros

• Pyttel

• Quitmann

• Rad-Spannerei

• Radon

• Retrovelo

• Rheinfels

• Riccorsa

• Rotorbikes

• SeLi Rahmenbau

• Stereobikes

• Strike

• Subtil

• Südstern

• Suicycle

• Svevo

• Thomas Veidt

• Tout Terrain

• Union

• Utopia

• Veloheld

• Velomanufaktur

• Velotraum

• Vogel

• VSF Fahrradmanufaktur

• Wanderer

• Weltrad

• Wiesmann

• Zweyrad

Franta

• Alex Singer

• Edelbikes

• Focale44

• Gilles Berthoud

• Guedon

• Julie Racing Design

• Philippe Andouard

• Vagabonde

Anglia

• Argos

• Bob Jackson

• Brian Rourke

• Bricklane

• Burls

• Charge

• Condor

• Cooper

• Cotic

• Curtis

• Cyclefit / Glider

• Cycles Maximus

• Dave Yates

• Dawes

• Demon

• Edison

• Enigma

• Genesis

• Hetchins

• JF Wilson

• Lee Cooper

• Longstaff

• Mercian

• On One

• Orange

• Pashley

• Pipedream

• Planet X

• Ridgeback

• Roberts

• Robin Mather

• Ron Cooper

• Sanderson

• Steve Goff

• Thorn

• Trevor Jarvis

• Vernon Barker

• Woodrup

Italia

• bici

• Bianchi

• Biascagne Cicli

• Carrera

• Casati

• Cicli Adriatica

• Cinelli

• CIÖCC

• Colnago

• Daccordi

• Dario Pegoretti

• De Rosa

• Eusebi

• Faggin

• Gios

• Gios Torino

• Grandis

• Guerciotti

• Lombardo

• Milani

• Mondonico

• Olmo

• Orco

• oTm

• Passoni

• Scapin

• Simoncini

• Tommasini

• Umberto Dei

• Vetta

• Viner

• Wilier

• Zullo

Japonia

• Bomber Pro

• Cherubim

• Fuji

• Grand Bois

• Kalavinka

• Kimori

• Toyo

Suedia

• Kronan

• Pilen

Taiwan

• Aster

• Colossi

• Rikulau

• Taroka

SUA si Canada

• Ahearne

• Alchemy

• All-City

• Alliance

• Alternative Needs Transportation (A.N.T.)

• Anderson

• Anvil

• Atomlab

• Baum

• Bilenky

• Bishop

• Black Cat

• Bob Brown

• Bohemian Bicycles

• Bowen

• Breezer

• Brent Steelman

• Brian Baylis

• Bringheli

• Brodie

• Brooklyn Machine Works

• Bruce Gordon

• Caletti

• Capricorn

• Cielo (Chris King)

• Circle A

• Civia

• Clockwork

• Co-Motion

• Coconino

• Coho

• Courage

• Cramerotti

• Curt Goodrich

• Curtlo

• Cysco

• Da Vinci

• Davidson

• Dekerf

• Della Santa

• DeSalvo

• Dinucci

• Dominguez

• Don Walker

• Eastern

• Ebisu

• Electra

• Ellis

• Engin

• Erickson

• Fast Boy

• FBM

• Foresta

• Form

• Gallus

• Geekhouse

• Georg Jensen

• Golem

• Gran Royale

• Groovy

• Ground Up Design

• Gunnar

• Hampsten

• Handsome

• Haro

• Helm

• Heron

• Hufnagel

• Hunter

• Icarus

• Igleheart

• Independant Fabrication

• Inglis / Retrotec

• Ira Ryan

• IRO

• J. Peter Weigle

• Jamis

• Jeff Jones

• Jonathan Greene

• Keller

• Kelly

• Kelly Bedford

• Kirk

• Kish

• Kona

• LaMoure

• Landshark

• Leader

• Luna

• Lyonsport

• Madsen

• Maietta

• MAP

• Marinoni

• Mariposa

• Masi

• Meech

• Mercier

• Mills Brothers

• Mosaic

• Mountain Goat

• MSH1

• Naked

• Nash

• Nobilette

• Norco

• Otis Guy

• Pake

• Palermo

• Peacock Groove

• Pereira

• Peter Mooney

• PM Cycle (Primus Mootry)

• Polito

• Quiring

• R+E (Rodriguez)

• Raleigh

• Rebolledo

• Redline

• René Herse

• Rich Adams

• Richard Sachs

• Ritchey

• Rivendell

• Rock Lobster

• Rocky Mountain

• Royal H

• Sabrosa

• Sadilah

• Salsa

• Schlick

• Schwinn

• Serotta

• Seven

• Shamrock

• Signal

• Sillgey

• Six-Eleven

• Soma

• Soulcraft

• Southwest

• Specialized

• Spectrum

• Steelwool

• Strawberry

• Strongframes

• Subrosa

• Surly

• Swobo

• Sycip

• Ted Wojcik

• Terraferma

• Tet

• Torelli

• Townsend

• Traitor

• Vanilla

• Vassago

• Vendetta

• Vicious

• Volume

• Waterford

• Winter

• Wolfhound

• Worksman

• Wyganowski

• Ybarrola

• Yipsan

• Zanconato

• Zinn

Link-uri directe spre acesti producatori gasiti aici (in ultima treime a site-ului):

http://stahlrahmen-bikes.de/page/3

Share this post


Link to post
Share on other sites

o alta firma cu cadre serioase este ibis,am un prieten in timisoara care are si ibis si titus,si nu sunt copiate dupa specialized,astea-s firme serioase nu pantofari.

pretul cadrelor depaseste 2000 usd ,chiar si 3000 usd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate-ti schimbi parerea daca te uiti la lista de mai jos; asa de putini care le mai fac si cumpara nu cred ca sint.

Parerea nu mi-o schimb. Cand am zis ca sunt de nisa, si putini, m-am referit la cota lor din piata (cadre de Fe sa Ti, indiferent de producator), care, parerea mea, e ca este sub 10% (o parere foarte subiectiva si bias-ata de traiul pe meleagurile mioritico-balcanice cu un pic de topping de Olanda).

Din lista :rolleyes: cred ca juatate dintre ei sunt producatori de cadre custom, care se adreseaza unei si mai mici cote, de sub 1% din piata (aceeasi parere ca mai de sus).

Sunt intru totul de acord cA:

Cert este ca clientela pentru care se produc aceste biciclete este alta decit cea pa care o stim si cunoastem noi / voi. As indrazni sa spun ca aceasta clientele nu pune pret sa investeasca in ceea ce industria si mediile ne vind noua ca fiind “mainstream” iar producatorii (multi dintre ei) sint adevarat artisti si nu monopolisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ca sunt artisti oamenii astia. Sunt meticulosi si au multa rabdare.

Multumesc pt opiniile cu referitoare la cadrele din carbon. Va trebui sa renunt la ideea de a cumpara bicicleta sau cadru decarbon sh :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din Science Magazine:

when the team subjected an alloy of aluminum called aluminum 7075 (which contains small percentages of magnesium and zinc) to the process, the metal attained a strength of 1 gigapascal, the researchers report in the current issue of Nature Communications. That's equal to some of the strongest steels and more than three times higher than conventional aluminum. A meter-square plate of the processed alloy could withstand the weight of a fully loaded aircraft carrier.

Metal Smasher Makes Aluminum as Strong as Steel

Si nu pare sa fie prea scump sa adaptezi metoda pentru uz industrial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi articolul vorbeste doar de rezistenta la compresie, nu si despre alte proprietati mecanice.

Ramane de vazut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!Am urmarit continutul acestui topic de la inceputuri pana la sfarsit si trebuie sa recunosc ca mi-am schimbat parerea despre aluminiu si cadrele din acest material,in special proprietetile lui.

Mai nou am vazut ca se fac cadre atat pentru cursiere cat si pentru mb-uri dintr-un material numit "alloy" si as vrea sa stiu care este diferenta dintre acest material si aluminiu.

Este mai rezistent acest material decat aluminiul?Avantaje sau dezavantaje?Va rog frumos sa-mi raspundeti si va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea gresesti. Intr-adevar, unii scapa doar "alloy" in descriere, de obicei cand se refera la aluminiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit topicul acesta de la cap la coada. In 7 Ianuarie este ziua mea, nu ati vrea sa facem o cheta sa imi luam un cadru de titan? Daca pune fiecare membru de aici cate 50 de lei imi iau si eu unul. Cu echiparea se descurca eu dupa aceea. Promit sa postez poze cu bicicleta cand e gata.

S-a zis ca aliajul de aluminiu este acuma folosit la biciclete pentru ca e usor si nu sunt costuri de transport asa de mari si nu este scump etc..etc..atunci imi spune si mie de ce o bicicleta buna costa 3000-5000 de lei? Chestia cu componentele sunt scumpe nu tine ca daca le iei separat alea nu fac doua treimi din pret, mai ales la o bicicleta de 5000 de lei. Daca fac va rog sa ma contraziceti.

Singurul regret pe care il am este ca nu pot sa imi pun furca cum sunt astea noi ca sunt mai groase, dar sa dau pe o bicicleta 2000 de lei care e "naspa" in categorie de componente si are cadrul ala de aluminiu care e mai fragil decat unul de otel mai bine as ramane cu asta de otel care are 8 ani de abuz si nu a cedat pana acuma.

Totusi sa stiti ca e destul de buna ideea cu un cadru de titan :D .

Concluzia din toate discutiile astea, la care eu nu am adaugat nimic constructiv http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif este:

1) Cadrul de aluminiu sau aliaj de aluminiu mai bine zis, este folosit pe scara larga dar la capitolul fiabilitate sta mai prost decat otelul si (eu zic ca e mai scump).

2) Cadrul din otel este cel mai durabil la costuri acceptabile dar nu se prea mai gaseste acuma pe piata ca asa vrea unchiul Anton(la durabilitate sa nu-mi ziceti ca mergeti la tarani acasa si gasiti cadre din aluminiu ramase de pe vremea lui Vlad Tepes, dar de fier inca sunt, cu tot cu rugina de pe atunci dar sunt in stare buna, sub rugina)

3) Cadrul de titan este ceva deosebit de frumos, durabil si trebuie sa facem chete http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif (dar excesiv de scump)

4) Cadrul din carbon este scump, durata mica de viata, foarte usor si nu rugineste in timp(-ul cat il folosesti, pana face poc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce o bicicleta buna costa 3000-5000 de lei?

materialul nu este aluminiu, ci un aliaj-al deci mai scump. tubulatura are diametre diferite pentru a-l face mai usor, sudura este speciala, tratamentul cadrului costa si el, etc. daca mai pui si brandul =5000. cred ca tu ai cautat cel mai scump cadru de aluminiu ca sa ne dai noua subiect de cearta. cu banii astia intri in carbon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, aia era intentia mea tot timpul, sa dau subiect de cearta, altceva nu am ce face.. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif .

Eu vorbeam de bicicleta la pretul ala, nu de cadru. Sa zicem un MTB cu 5k nu il iei cu cadru de carbon.

EDIT: bicicleta cu cadru de AL alloy: Trek 6500

Bicicleta cea mai ieftina cu cadru de carbon: pune tu te rog un link aici cu un XC hardtail daca doresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul link si cel cu MTB-ul zunt bune. Acuma depinde si ce fel de aliaj de titan este. Daca pun deoparte un an strang si eu sa-mi iau un cadru din ala pentru roti de 29'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer cred ca este un aliaj de calitate pentru ca brandul Motobecane este unul serios si cunoscut din cate am mai citit eu,cel putin in State.Oricum preturile mi se par geniale si practic o bicicleta echipata cu un cadru din titan ajunge la acelasi pret ca o bicicleta echipata cu un cadru de carbon,normal ca nu toate .Ca sa nu fiu offtopic dintre toate cele patru materiale as opta pentru otel si pentru titan,intrucat otel am avut si am fost multumit,plus ca sunt fan al bicicletelor vintage si la fel daca voi reusi sa strang ceva bani imi voi achizitiona o cursiera cu cadru din titan.Sanatate ca-i mai buna decat toate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna asta vreau sa ma dau cu bicicleta pe trainer, in casa. Bicicleta este un Scott Scale cu cadru din aluminiu 7005, triple butted. Pt ca nu am suficient loc in sufragerie m-am gandit sa tin bicicleta pe balcon (balconul l-am inchis cu termopan si izolat cu polistiren). O bag in casa, la caldura, atunci cand vreau sa pedalez si o scot afara pe balcon, la frig, atunci cand am terminat. Ma gandesc ca variatile de temperatura la care va fi supus cadrul, plus temperaturile scazute pe care le va indura atunci cand va sta pe balcon, il vor afecat cumva.

Vreau sa stiu daca intr'adevar cadrul va avea de suferit si care sunt riscurile acestui tip de utilizare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prieteni citesc parerile voastre , sincer sa fiu sunt la obiect si argumentate. Dar ne ascundem "dupa cireş". Nu s-a inventat material mai bun decat titanul pentru constructia cadrelor de bicicleta, aviatie sau alte structuri care trebuiesc sa fie usoare ca aluminiu si rezistente ca otelul ! În afara de otel si titan, celelalte materiale sunt "trecatoare", ajuta la performanta dar au viata scurta. Cred ca "băieţii buni" experimentează deja alte materiale si structuri si noi pierdem timpul cu vorbe amatoricesti !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt perfect de acord cu CIOMBY ,deci daca esti plimbaret si portofelul mai suptirel OTEL.Daca ai ceva MONEY atunci TITAN si eventual practici si ciclism de performanta. Dar daca te duci la magazinul din FLOREASCA unde este un patron foarte de treaba sustine zice el ca are si argumente ca ,carbonul DIN NOUA generatie este mai bun la toate capitolele decat otelul mai putin la elasticitate si la faptul ca nu anunta cand se rupe.El spunea ca deja carbonul a ajuns la niste performante deosebite mai ales din punct de vedere al rezistentei.Nu stiu care este adevarul ,daca la otel avem sansa reala sa sustinem calitatile ei de-a lungul timpului la carbon nu prea avem argumente de acest gen .Pot afirma insa diferenta dintre o bikla buna de otel colnago cu roti pe rulmenti 9 viteze la vreo 9,800 si un LOOK full carbon de 7kg cu piese ultegra. Nu stiu daca era vorba numai de kg dar era totusi o mare diferenta intre ele.Nu am mers mult cu ea [nu era a mea] dar am mers 4-5 km si va spun cinstit ma uns pe ficat. Era o bikla la mana doua care noua zicea posesorul costa 5mii euro. Si in final va spun si pretul la un colnago full carbon cu piese ultegra si la 8.500 kg la pretul de 8000RON si la mana doua aduse din ITALIA . la magazinul din FLOREASCA

SANATATE MULTA :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca un ciclist care nu participala nici un concurs, doar se da de placere, nu are de ce sa dea bani pe o bicicleta de carbon.

Un cadru de alu si o furca de carbon e mai mult decat ok, atat material (bani) cat si ca performanta (adica daca ai un cadru de carbon, nu te va ajuta cu ceva + ca nu ai nevoie de nici un ajutor, pt. ca scopul e plimbare/sanatate/peisaje, nu scoaterea unui timp mai bun sau stiu eu ce).

in putine cuvinte ai zis esentialul.acu'se pare ca e o moda la biciclarii cu potenta financiara ca si la aia cu masinile de fite.ma dau pe bicla ptr.pura mea placere,ptr.sanatatea fizica,in 2011 voi participa pe la maratoane cu entry level-ul meu shogun(cross fecut in bg)nu ptr.cistigarea vreunei curse ci pur si simplu ptr.a vedea unde ma situez ca potenta la acel moment,la anul voi face 61,in toamna pe 23 oct.ma masurai la comana cu mult mai tineri concurenti(de o virsta cu copiii mei)si cu material de concurs mult mai bun si zau ca nu m-am facut de ris.imi luai si o cursiera cannondale sa ma dau si pe transfagarasan sau transalpina,pai la cit bag in pedale in cele 15-16 kg in mtb-eu,cind voi incalica pe 8,5 kg...alta viata.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.