MALAGA SY

Alegerea marimii corecte pt cadrul de cursiera

Recommended Posts

în urmă cu 4 ore, bogdan_dub said:

Anvegura de obicei este egala cu inaltimea, deci in jur de 177 cm

 

Da, în mod standard. Dar mai sunt și excepții. La mine însă este cu 3 cm peste înălțime, adică îmi trebuie cadre mai lungi, unde TT>ST.

 

La tine pare să fie invers, cum spunea și PVN mai sus.

în urmă cu 13 ore, PVN10 said:

Pai asta e problema: îți trebuie un st de 57-58 și un tt de 55...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu cred ca o sa fie nevoie de o furca noua. Eu vad in poza ca deja mai are un inel lat deasupra pipei. Poate sa mai ridice destul de mult.Si nici nu e cazul, parerea mea.


5mm, maxim 7mm.

Altfel, ar putea lua o pipa cu rise sa completeze golul, dacă va fi cazul. Însă dacă se ajunge la “cârpeală” ar fi recomandabil un alt cadru cu măsuri mai apropiate de nevoile personale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa spun drept nu prea am vazut geometrii pe internet la brandurile mari...cu ST>TT, dar exista si posibiliatea sa nu fi cautat  unde trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, bogdan_dub said:

Sa spun drept nu prea am vazut geometrii pe internet la brandurile mari...cu ST>TT, dar exista si posibiliatea sa nu fi cautat  unde trebuie.

 

Asta e relativ normal, pentru ca brandurile mari creaza geometrii adaptate majoritatii statistice a cumparatorilor. In momentul in care ai nevoi care sunt atipice intr-un sens sau celalalt, ori cauti extrem de atent un cadru cat de cat apropiat ca geometrie de nevoile tale, iar apoi "te descurci" prin improvizatii la nivelul perifericelor (pipa, ghidon, distantiere, etc.), ori apelezi la constructori de cadre custom, care iti creeaza un cadru cu geometria adecvata in functie de rezultatele unui bike fit prealabil. Bineinteles, a doua varianta e destul de rara si destul de scumpa.

 

Dintre cadrele "de duzina" vandute de marcile care imping volume mari de vanzari, recomandabil ar fi sa te uiti dupa cadre cu geometrie Endurance, astea au in general un head tube mai inalt, care compenseaza pentru nevoia pentru un seat tube mai lung decat top tube-ul. Si eu am avut nevoie de ceva similar la dimensiunile mele (182 cm inaltime, inseam 89, brate si trunchi destul de scurte, mobilitate mediocra spre dezastruoasa) si cam la concluzia asta am ajuns, cadrele cu head tube cat mai inalt sunt solutia, urmand ca apoi sa alegi o marime de cadru a carui top tube efectiv (proiectia lui pe orizontala) sa fie cea buna.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedster este modelul de endurance de la Scott [emoji39]

Încearcă niște ajustări, vezi cum funcționează pentru tine. Înarmează-te cu răbdare. Testezi, repeți ajustările. Eu merg cu 2x imbus dedicați pe lângă tool. Tool-ul e un chin dacă e sa te miști rapid.

Îl speriem pe om ca și cum ar cauta pe google ca e răcit și a doua zi moare [emoji28]

La capitolul mobilitate...si eu fac parte din cei care au oase in burta.


Oh, well, welcome to the club. Varianta 2 ar fi “trăiască berea în care ne-am născut” ... continuarea era, fie tura cât de grea, chiar aici in țara ta, tot îți fura kom-ul careva, chiar aici in țara ta. Trăiască berea... poți ajusta și după numărul de beri băute [emoji28]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajung aici cu o dilema. Momentan merg pe un cadru 54 cu o pipa de 80mm, cam scurta pentru inaltimea mea, 179cm (cu 83.5cm inseam). Asta pentru ca sunt flexibil precum un stejar. Intrebarea este daca un cadru marimea 56 ar fi cel putin la fel de bun. Mereu am ramas agatat in intrebarea asta, ca un pitic pe creier. Si de cand am inceput sa caut bicla de anduranta ma gandesc ca probabil s-ar potrivi mai bine, fara sa fac rabat la pipa, caci am observat ca avand una mai mica decat cea de 100mm, cea care a venit cu bicla initial, parca mi-a scazut observabil si controlul. Cumva era de asteptat. 

 

Pun si niste masuratori.

 

Spoiler

Cadrul actual 54 - race:

 

TT - 54.5cm

ST - 52cm

HT - 14cm

stack - 54.5cm

reach - 38.4cm

 

Cadrul marimea 54 / 56 - endurance

TT - 54.7 <> 56cm

ST - 48 <> 52 cm

HT - 16.1 <> 17.3 cm

stack - 57 <> 59 cm

reach 38.2 <> 38.6

 

Cei de la Competitive spun: 

 

The Eddy Fit (cm)  
Seat Tube Range c–c:
Seat Tube Range c–t:
Top Tube Length:
Stem Length:
BB–Saddle Position:
Saddle Handlebar:
Saddle Setback:
55.3 - 55.8 cm
56.9 - 57.4 cm
54 - 54.4 cm
9.8 - 10.4 cm
75.3 - 77.3 cm
52.8 - 53.4 cm
5.7 - 6.1 cm

 

   
   

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimeni nu îți poate spune cum te vei simți TU pe bicicletă!

Tocmai m-au lovit limbricii, așa că am cumpărat (muuuult redus) un cadru de carbon. Voi transfera grupsetul și rotile de la actuala bicicleta. Că sa fie tacâmul complet, am luat și un ghidon cu pipa integrata. Și asta avea o mare reducere și n-am făcut nazuri că pipa are 130mm ( fata de 80mm, cat am acum). Voi lua o tija fara offset și sper sa stau bine. Vom vedea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-au trecut limbricii, mi-am luat astă-toamnă un cadru de carbon, l-am călărit 10 km și așa mare a fost nepotrivirea de caracter că am divorțat urgent și am luat unul de aluminiu. Mărimea era bună, dar nu m-am sâmțit bini pi dânsa (se mai întâmplă și de-ăstea) :)

Din păcate teoria e ca Goagle - ajută, dar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PVN10 singurul impiediment e ca o voi lua-o online. In afara de mancare majoritatea lucrurilor m-am obisnuit sa le iau online. E mai usor sa ajungi de la un magazin la altul si sa nu stai nici in trafic :P Si nici in magazine. Nu m-as supara de o pipa mai lunga, pana in 130, caci apoi parca arata cam urat. Cand ai zis cadru de carbon redus m-am gandit la un Specialized Carbon, anii 90 cred, la 300lei. Foarte frumos...am stat prea mult sa ma gandesc, caci ce gasesc, nu gasesc pe marimea mea. Si acum bocesc dupa o Bianchi super intretinuta, un Rekord frumos, dar 57, de la Cluj. Culmea, era o roscata. Si ce bunaciune! Am revazut-o vara trecuta prin Bucuresti, am luat legatura cu omul, usor mai scump decat o luase, dar nu ne-am potrivit din pacate. Speranta moare ultima. Marimile astea...trist uneori.

 

LE. Am uitat linkul la cadrul de mai sus.

 

 @fizikantAm citit prima data 10k...adica 10.000 :) Am nimerit un cadru bun, otel slab (aelle), roti de 28c, presiune mica...nu aveam nici ghidolina, franele nici nu erau reglate bine, insa nu am mai avut rabdare si am iesit. Parca am redesacoprit bicicleta. Nu mint, imi este mult mai comod decat cadrul de fuga pe care il am acum. Probabil nu e de mine, dar mai ales pentru mobilitatea mea. In planurile de viitor e posibil sa urmeze un otel, dar acolo nu am pretentii mari caci nu ma gandesc sa parcurg distante peste 50km cu ea. Mai bibilesc eu la ea. Daca reusesc sa o iau si sa fie totul ok o sa va fac capul calendar in speranta ca voi fi mega incantat de ea. Mai vedem :) 

 

Pana una alta sper sa gasesc un raspuns la 54 vs 56, un mic battle de idei, cifre si pozitii.

 

 

Edited by Mookyama
LE - link cadru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai bine imprumuti un 56 pentru o plimbare de 2-3 ore sa ti faci o idee inainte de toate?

 

Te urmaresc cu interes asteptand sa vad ce bicla mi se potriveste si mie:)

 

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, bogdan_dub said:

Nu mai bine imprumuti un 56 pentru o plimbare de 2-3 ore sa ti faci o idee inainte de toate?

 

Te urmaresc cu interes asteptand sa vad ce bicla mi se potriveste si mie:)

 

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

 

 

 

 

 

Am programat o intalnire pentru un 56. Da' o sa fie pe trainer, caci 2-3 pe bicla e un total SF pentru mine acum. (vezi aici). Sa inteleg ca suntem pe aceeasi marime?

 

Probabil o sa razi, insa dupa o tura de 100 si ceva pe a mea, m-am urcat pe un Synapse cu Fizik Gamma. Wow...era un fotoliu de neinchipuit. Am vrut sa nu ii mai dau bicla la om inapoi :)) Am fost pe Fizik Gamma, insa feelingul e departe de ceea ce am simtit atunci. Insa cred ca era un 54. Sau 56. Nu mai stiu, incerc sa dau de om intre timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

18 minutes ago, paulrad said:

@Mookyama vii la Baia Mare și-ți împrumut un 56 :))

 

Eu un 54 :P Sper sa vin cu ea cu tot, altfel daca nu mi-e buna 56-ele stam si bem amandoi cu dureri la genunchi la birtul "La 3 genunchi".

 

11 minutes ago, FlorinCristian said:

Nu e Gamma. :))

Si e 54.


Ce mica e lumea =)) M-ai facut de rusine ;)) Ba il mai intreb si pe Clau cum pot sa dau de tine, insa m-a trimis in balarii, nu isi mai aduce aminte de tura. Imbatranim! :))

 

Ti-am recunoscut ghidonul de Cannondale. Saua ta nu e Fizik Aliante Gamma? :D 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, FlorinCristian said:

Mai ai nr ala cu 634?:))

 

 

ihi :) 

 

LE Acu vad. Apoi puteai suna linistit...e dead silent seara :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 8 ore, Mookyama said:

@PVN10 singurul impiediment e ca o voi lua-o online. In afara de mancare majoritatea lucrurilor m-am obisnuit sa le iau online. E mai usor sa ajungi de la un magazin la altul si sa nu stai nici in trafic :P Si nici in magazine. Nu m-as supara de o pipa mai lunga, pana in 130, caci apoi parca arata cam urat. Cand ai zis cadru de carbon redus m-am gandit la un Specialized Carbon, anii 90 cred, la 300lei. Foarte frumos...am stat prea mult sa ma gandesc, caci ce gasesc, nu gasesc pe marimea mea. Si acum bocesc dupa o Bianchi super intretinuta, un Rekord frumos, dar 57, de la Cluj. Culmea, era o roscata. Si ce bunaciune! Am revazut-o vara trecuta prin Bucuresti, am luat legatura cu omul, usor mai scump decat o luase, dar nu ne-am potrivit din pacate. Speranta moare ultima. Marimile astea...trist uneori.

 

LE. Am uitat linkul la cadrul de mai sus.

 

 @fizikant

 

Pana una alta sper sa gasesc un raspuns la 54 vs 56, un mic battle de idei, cifre si pozitii.

 

 

Eu am pupat niste reduceri la bike-discount și rcz.

M-am ales cu un cadru de carbon cube gtc (190 euro), furca carbon cube (100 euro) si ghidon carbon ctk (85 euro).

Am un cannondale de aluminiu mărime 56. Cube este tot 56, dar are unele cote mai mici decât cannondale și de aici emoțiile mele...

 

Nu cred că îmi poate spune cineva cum mă voi simți pe noul cadru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama

 

Am cazut de comun acord ca avem oase in burta (remember?).

 

Si eu astept sa se incalzeasca sa vad cum ma inteleg pe 54 + ca voi incerca si un Giant de 56

 

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff...in tapatalk arata altfel. " Am uitat linkul @fizikant" Zic ce naiba, stiam sigur ca am pus linkul respectiv. Intru sa corectez si vad ca e totul ok. 

 

@bogdan_dub nu prea acum cum sa uit, le simt zilnic :)) @PVN10 asta urma sa ii spun si lui Bogdan, caci Giant are o altfel de geometrie, iar din 2018 se pare ca cei de la Cannondale au modificat nitel ST atat la Synapse, cat si la Supersix. Daca nu ma insel si cei de la Specialized facusera asta pe 2017. Chiar nu mai retin, la cate tampenii se intampla sa citesc, probabil nu era ceva foarte important. 

 

 

13 hours ago, FlorinCristian said:

Nu e Gamma. :))

 

13 hours ago, Mookyama said:

Saua ta nu e Fizik Aliante Gamma? :D 

 

La ora 1 si ceva, azi noapte, s-a lamurit si nebuloasa. Are Fizik Aliante Gamma :)) Pentru mine e important sa stiu ce biciclete au prietenii mei. Nu degeaba am spus ca il voi lasa fara ea ;)) 

 

Partea nasoala e ca e un 54 si asta imi da planurile peste cap, caci astfel nu voi stii daca 56 e cel putin la fel de bun. Sau poate chiar mai potrivit. Dar iarna e lunga, probabil voi testa pe trainer un 56, din pacate. As fi preferat si in jurul blocului, altfel o poti manevra. Pana una alta, marimile puse in spoiler, cat si rezultatele de pe Competitive Cycling, ar ajuta cu ceva astfel incat sa reflecte alegerea marimii potrivite a geometriei cu o mai multa usurinta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/23/2018 at 10:00 PM, Mookyama said:

Ajung aici cu o dilema. Momentan merg pe un cadru 54 cu o pipa de 80mm, cam scurta pentru inaltimea mea, 179cm (cu 83.5cm inseam). Asta pentru ca sunt flexibil precum un stejar. Intrebarea este daca un cadru marimea 56 ar fi cel putin la fel de bun. Mereu am ramas agatat in intrebarea asta, ca un pitic pe creier. Si de cand am inceput sa caut bicla de anduranta ma gandesc ca probabil s-ar potrivi mai bine, fara sa fac rabat la pipa, caci am observat ca avand una mai mica decat cea de 100mm, cea care a venit cu bicla initial, parca mi-a scazut observabil si controlul. Cumva era de asteptat. 

 

Pun si niste masuratori.

 

  Reveal hidden contents

Cadrul actual 54 - race:

 

TT - 54.5cm

ST - 52cm

HT - 14cm

stack - 54.5cm

reach - 38.4cm

 

Cadrul marimea 54 / 56 - endurance

TT - 54.7 <> 56cm

ST - 48 <> 52 cm

HT - 16.1 <> 17.3 cm

stack - 57 <> 59 cm

reach 38.2 <> 38.6

 

Cei de la Competitive spun: 

 

The Eddy Fit (cm)  
Seat Tube Range c–c:
Seat Tube Range c–t:
Top Tube Length:
Stem Length:
BB–Saddle Position:
Saddle Handlebar:
Saddle Setback:
55.3 - 55.8 cm
56.9 - 57.4 cm
54 - 54.4 cm
9.8 - 10.4 cm
75.3 - 77.3 cm
52.8 - 53.4 cm
5.7 - 6.1 cm

 

 

'elp! Cei de la Sigma zic ca ar fi ok din ceea ce apare pe site (diagrama e totusi de la Specialized). Cei de la Cannondale la fel, totodata am discutat cu ei inainte de a face vreo achizitie si am mers pe mana lor la inceput, mi-au zis fie 54, fie 56. Insa acum sunt nitel in dubii, de unde si dilema unui cadru de 56. Am un amic care merge pe S6 marimea 56 cu pipa de 130 la 186cm, imi zice ca ar fi mare. Pe marimea 54 nici nu m-as fi gandit sa trec de 100-110mm. Ma gandesc sa o vand pe a mea si sa iau ceva mai "confortabil", insa la reduceri nu ai norocul sa prinzi mereu ceea ce iti doresti. Un alt amic a luat de la bikexpert, Synapse 5800, 5600lei, 2017, carbon, fara disc, stoc. Deci se poate :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai scris: dacă ești între măsuri, raportează-te la lungimea TT coroborată cu lungimea mîinilor tale. 

Dacă ai anvergura mîinilor mai mare decât înâlțimea, ia mărimea mai mare.

Eu, din cauză că mi-am luat un 54 în loc de 56, fără să știu atunci că am anvergura cu 3 cm mai mare decât înălțimea, m-am simțit ușor înghesuit și de-abia după ce am pus pipă de 13 cm m-am simțit cu adevărat foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot discutam de geometrii confortabile in alta parte, am calculat din nou ce stack si reach are cadrul meu folosind calculatorul asta.

 

In marimea L, cadrul meu Holdsworth Brevet (TT efectiv de 57.5 cm) are un stack de 614 mm si un reach de 386 mm (raport stack/reach de 1.59).

Kona Rove (gravel bike cica) in marime 56 are un stack de 608 mm si un reach de 392 mm (raport stack/reach de 1.53).

Kona Jake the Snake (de cyclocross) in marime 56 are un stack de 600 mm si un reach de 395 mm (raport stack/reach de 1.52).

Un Specialized Tarmac (bicicleta de sosea pursange) in marime 61 are un stack de 612 mm si un reach de 408 mm (raport stack/reach de 1.5).

 

Pentru a face comparatiile, am incercat sa caut marimile cu stackuri cat mai apropiate de cel al cadrului meu. Puteam sa abordez si logica inversa si sa caut marimile cu reachuri cat mai apropiate de cel al cadrului meu.

 

Conform baietilor astora:

Quote

Experience and rider reports show that the ideal fit for most riders is a ratio of 1.5:1. While some very seasoned competitive riders or even professionals might be comfortable on more aggressive geometries, many top professionals currently ride frames with the 1.5:1 ratio. As the ratio decreases, the reach increases relative to the stack so the rider becomes increasingly stretched out on the bike: the position is increasingly aggressive and aerodynamic. Conversely, as the ratio increases, the bike becomes more relaxed and the rider’s position is more upright.

 

Nu mai are rost sa zic ca principalul criteriu de alegere a raportului stack/reach, dincolo de aspectele care tin de tipul de ciclism practicat si mobilitatea individului, e raportul dintre inseam si inaltime. Craci mai lungi raportati la inaltime => stack mai mare si reach mai mic => raport stack/reach mai mare. Eu unul am un inseam de 89 cm la o inaltime de 182 cm, plus brate nu foarte lungi raportate la inaltime, iar dupa ce am folosit calculatorul celor de la Competitive Cyclist am ajuns la concluzia ca geometria cadrului meu actual e aproape perfecta pentru mine pe hartie. Si evident, si in practica ma simt foarte bine pe el, desi initial a trebuit sa il folosesc cu o pipa scurta, de 60 mm (ceea ce dovedeste ca din cauza mobilitatii mele precare poate as fi avut nevoie de un reach cu 1-2 cm mai mic, deci de un raport de ~1.65).

Cine discuta deci de geometrii cu adevarat relaxate cred ca ar trebui sa se indrepte catre un raport stack/reach de in jur de 1.6, chiar si peste. Altfel, cine chiar are dimensiunile corporale si mobilitatea necesara sa mearga pe cadre cu geometrii similare cu cele folosite de sportivii de performanta poate sa mearga linistit pe cadre cu raport care merge spre 1.5 sau chiar sub.

 

PS: repet si aici, in anumite limite orice cadru cu orice geometrie poate fi "cârpit" sa se potriveasca pe conformatia unui ciclist, apeland la tije de sa cu diverse setbackuri, la pipe exagerat de scurte sau de lungi, cu unghiuri de 17 grade sau mai rau, la multe distantiere puse sub pipa sau chiar extensoare pentru gatul furcii, dar mai bine cumperi un cadru cu geometria adecvata decat sa te apuci sa-l carpesti dupa aia.

PS2: alegerea geometriei unui cadru nu trebuie sa tina cont nici de tendinte, nici de ce geometrie foloseste tovarasul X de tura, nici de ce geometrii folosesc baietii care apar pe EuroSport, ci de dimensiunile corporale si de mobilitatea fiecaruia. Altfel, cine se crede ciclist de echipa World Tour si de fapt e departe de a fi unul o sa se trezeasca cu dureri, intinderi si contracturi dupa ture de nici 100 km si o sa creada ca e normal sa le aiba si ca e mai important sa fie la fel de aero precum "colegul" doar pentru ca asa a vazut el la televizor sau pentru ca a tinut neaparat sa-si ia un cadru la fel de smecher ca al colegilor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai că am calculat și eu (cred că pentru prima dată) ce stack si reach are cadrul meu folosind calculatorul tău, majikule.

 

Am cadru Giant (FCR4 2009) mărimea M (TT efectiv de 56.5 cm), pentru care iese un stack de 518 mm si un reach de 318 mm (raport stack/reach de... 1.33 !?!).

Asta în condițiile în care, deși compact, cadrul e considerat având o geometrie relaxată, de unde și construcția unei bicle fitness în jurul lui.

Nu e o cifră prea mică? Eu oricum mă simt bine - evident, cu mențiunea că dacă luam M/L (eff TT de 58), ar fi fost optim, nu ar fi trebuit să pun pipă de 13.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.