radub28

Ce tip de bicicleta mi s-ar potrivi?

Recommended Posts

As dori sa-mi cumpar o bicicleta, sau mai bine zis sa o fac pe piese, caci am observat ca pretul bicicletelor "gata-facute" e unmflat rau in raport cu ce componente au. Cum sunt incepator, ma va ajuta un prieten cu configuratia.

Eu as vrea sa merg cu bicla mai mult in padure, deci mountain, dar si sa mai fac ceva bunny hop-uri si wheel-iuri prin oras. El imi recomanda o bita de dirt jump, dar nu cred ca mi s-ar potrivi prea bine, caci din cate inteleg dj-urile sunt pentru sarituri mai mari si sunt cam splecializate doar pe asta, eu neintentionand sa sar decat peste cateva scari & so..

Va rog, mi-ati putea spune ce stil m-ar prinde cel mai bine? Repet, as vrea sa fie ceva xc, caci in principal pe munte as folosi-o, dar sa fie buna si de ceva sarituri.

Va multumesc atincipat;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai una de xc nu prea e buna/rezistenta la sarituri. Trebuie sa te hotarasti tu ce vrei. Ori XC, ori sarituri.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca la 24 de milioane(2400 RON), poti sa spui ca o bicicleta cu o furca SR Sountour are pret mai mic decat ar face defapt...si as vrea sa stiu ce exista intre xc si ceva sarituri...tre` sa fie ceva...sper:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca la 24 de milioane(2400 RON), poti sa spui ca o bicicleta cu o furca SR Sountour are pret mai mic decat ar face defapt...si as vrea sa stiu ce exista intre xc si ceva sarituri...tre` sa fie ceva...sper:D

alege tu orice bicicleta vrei gata facuta, apoi cauta pe net cat costa fiecare componenta a ei (daca le gasesti pe toate) si o sa vezi ca daca ai cumpara piesele in loc sa iei biku cu totu iesi cu vro 20-30% in plus la bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai inteleg atunci nimic, eu te cred dar nu stiu ce sa zic...uite de exemplu un CUBE ANALOG DISC, are furca SR Suntour si costa 24 mil, daca o fac pe piese(acuma nu stiu cat e cadrul ce-i drept) ies sigur mai putin...oricum, intrebarea ramane valabila....ce tip de bicicleta e facuta pentru mine? Ma gandeam ca una de dirt jump mai..."all-round", nu facuta special doar pentru sarituri, ci si pentru munte, doar ca ar avea avantajul ca ar fi mai rezistenta...Voi ce spuneti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

as vrea sa stiu ce exista intre xc si ceva sarituri...tre` sa fie ceva...sper:D

Pai nu prea sunt.. una de xc nu e pt sarituri, una de dirt nu e pt pedalat si urcat.

Daca te duci la munte doar sa cobori merge cu una de dirt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta un cadru de all-mountain hardtail, daca vrei sa iti faci un bike cu care sa mergi la ture mai lungi dar in acelasi timp sa reziste si la sariturile ocazionale. La un pret bun este Ram HT 2 care este un cadru destul de rezistent. Poti sa incerci si un Merida TFS TRAIL care acum este 650 de ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut cu drag pe toti cei de pe forumul ciclism.ro,moderatori si forumisti ,legati fiind cu totii de aceiasi pasiune-bicicleta!Pentru inceput o sa repet acelas slogan genul"nu ma pricep....rog sfatuiti-ma".Concret ,am o inaltime de 1,8 m si o greutate care variaza intre 108-115 kg,in functie de anotimp. Doresc sa-mi cumpar o bicicleta pentru iesit in natura prin paduri,sa pot sa-i pun portbagaj care sa mai suporte inca 20 de kg ,deci in total vreau ca bicicleta sa suporte 135 kg.dupa cum vedeti,doresc o bicicleta solida,cu piese de calitate,dar in acelas timp vreau sa fie si agila pe sosea,bine in limite rezonabile.concret,doresc un sfat legat de o asemenea bicicleta,daca exista in magazine si la ce preturi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte ştiu eu nici un producător nu garantează o bicicletă pentru o sarcină de peste 120 kg, şi oricum şi aia e la limită...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun,nu garanteaza,dar pe mine garantia lor nu ma impiedica sa-mi cumpar-construiesc o bicicleta cum vreu eu. apoi mai sunt cadre de otel si chiar daca sunt mai grele,nu am sa fac rabat la calitate si rezistenta in dauna celor care nu pot sa garanteze un cadru pentru barbati puternici si "aero-dinamici".Acum 4 ani in urma mi-am cumparat din tirg o bicicleta nemteasca de oras cu roti de 26,cu trei viteze in butuc la pretul de 90 de lei si ala negociat teribil de la 149 de lei.Bicicleta mergea excelent pentru categoria la care se inscria,nu avea opturi,deci eram multumit. apoi dupa citeva iesiri pe dealuri si prin paduri cu un amic cu o bicicleta tot ca si a mea,am avut opturi,butucul a inceput sa sara singur pe alta viteza,asa ca am luat masuri si cu 7 milioane de lei vechi i-am pus lante duble,butuc nou si multe altele pina cind bicicleta mea timp de doi ani ma duce pe toate coclaurile+asfalt de mai mare dragul.Intrind pe forum am vazut ca sunt perrsoane pasionate de ciclism ,competente si care stiu exact cu ce se "maninca" o bicicleta adevarata si astept in continuare un sfat avizat de la cei care au o "forma aerodinamica" asemanatoare cu persoana mea. oricum,la oradea am intrat intr-un magazin care comercializeaza biciclete kellys si mi-am facut o parere,la sibiu la fel,acum astept pareri avizate si total dezinteresate pentru ca sa ma luminez si eu si sa intru in rindurile celor care au biciclete adevarate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun,nu garanteaza,dar pe mine garantia lor nu ma impiedica sa-mi cumpar-construiesc o bicicleta cum vreu eu. apoi mai sunt cadre de otel si chiar daca sunt mai grele,nu am sa fac rabat la calitate si rezistenta in dauna celor care nu pot sa garanteze un cadru pentru barbati puternici si "aero-dinamici".Acum 4 ani in urma mi-am cumparat din tirg o bicicleta nemteasca de oras cu roti de 26,cu trei viteze in butuc la pretul de 90 de lei si ala negociat teribil de la 149 de lei.Bicicleta mergea excelent pentru categoria la care se inscria,nu avea opturi,deci eram multumit. apoi dupa citeva iesiri pe dealuri si prin paduri cu un amic cu o bicicleta tot ca si a mea,am avut opturi,butucul a inceput sa sara singur pe alta viteza,asa ca am luat masuri si cu 7 milioane de lei vechi i-am pus jante duble,butuc nou si multe altele pina cind bicicleta mea timp de doi ani ma duce pe toate coclaurile+asfalt de mai mare dragul.Intrind pe forum am vazut ca sunt perrsoane pasionate de ciclism ,competente si care stiu exact cu ce se "maninca" o bicicleta adevarata si astept in continuare un sfat avizat de la cei care au sau nu,o "forma aerodinamica" asemanatoare cu persoana mea. oricum,la oradea am intrat intr-un magazin care comercializeaza biciclete kellys si mi-am facut o parere,la sibiu la fel,acum astept pareri avizate si total dezinteresate pentru ca sa ma luminez si eu si sa intru in rindurile celor care au biciclete adevarate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te rog să mă scuzi, nu am vrut să sune peiorativ. Am avut şi eu într-o vreme o greutate mult prea mare pentru înălţimea mea şi ştiu ce înseamnă.

Revenind la biciclete, caută un cadru solid de 18" (45-47 cm). Poţi să te orientezi spre un cadru nou de aluminiu, sau unul second de oţel. Dacă ai răbdare să cauţi pe la ateliere şi seconduri, găseşti cadre foarte bune de oţel la preţuri sub 100 de lei. Atât că probabil nu vor fi compatibile cu frâne pe disc.

Dacă iei cadru second, să ai grijă cu ce furci e compatibil. Dacă vrei o furcă cu suspensie, nouă, cadrul va trebui să fie pe model A-head (cred că aşa se numeşte), pentru furci fără filet! Dacă vrei portbagaj, asigură-te că are găuri pentru fixarea acestuia.

Furca pe care ţi-o recomand eu este RockShox Dart, pentru că e fiabilă şi se repară uşor. Dacă ai ceva mai mulţi bani, vezi o Reba.

Apoi alege o linie de componente care ţi se încadrează în buget. Linia completă XT cu frână clasică pe jantă (V-brake) cred că o poţi găsi pe la 1500 de lei cred. Spun cam "din burtă" pentru că nu ştiu exact preţul pentru toate piesele. Asta ar include schimbătoare, frâne (v-brake), manetele aferente, butuci, lanţ, angrenaj şi pinioane. Dacă vrei disc, mai adaugă cam 400 de lei. Dacă te mulţumeşti cu SLX în loc de XT, mai scade cam 30%.

Jantele le iei în funcţie de frâna aleasă, şi eu recomand Sun Rims. Sunt ieftine şi rezistente.

Şaua, pipa şi ghidonul sunt chestiune de gust. La fel anvelopele. Vezi că sunt discuţii nenumărate despre tipuri de anvelope.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nici o problema ,nu trebuie sa te scuzi.sa ma explic. Am o bicicleta cu trei viteze in butuc,nemteasca,cadru otel,roti de 26.Am cumparat-o din piata cu 90 de lei acum 4 ani in urma si am folosit-o in oras,afara din oras si pe drumuri de padure pe dealuri. Dupa citeva ture cu ea,am facut opturi la roti si butucul a inceput sa-mi scirtiie iar vitezele sa sara singure de pe 1 pe 3.Am schimbat butucul cu unul nou,am pus jante duble si alte componente in valoare de 7 mil. de lei vechi.Acum vreau un sfat despre o bicicleta noua sau sh pina in 1000 euro pe care sa o folosesc tot la fel,dar sa am si viteza pe sosea,oricum mai mare decit mtb-le.am intrat pe forum pentru ca am vazut ca sunt specialisti in domeniu si un sfat din partea lor este ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skarpea Rush sau Deep, ambele 950 ron . Are si Ion din Crangasi (nu pun link si magazin, las moderatorii sa ma anunte daca e ok sa pun in cazul acesta). Pentru oras recomand Deep, trekking e Rush.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce părere ai despre o Merida Crossway? Cred că este completă pentru ce ai tu nevoie, inclusiv portbagajul.

Merida Crossway

Roţile de 28" te vor ajuta mult pe şosea, şi se încadrează în bugetul tău.

O poţi comanda/cumpăra din Cluj de la distribuitor, Byke Service Byke Service

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite am citit pe forum mi se pare ca amortizorul acela de la sa este mai mult un moft. nu stiu,spun si eu ce am citit de la altii.Apoi ma gindeam tot din ce am mai citit pe aici ca furca rigida pe fata este de preferat daca nu faci coboriri ca si cu un mtb.de asemenea as prefera o bicicleta cu discuri dar nu hidraulice.iti multumesc pentru sfat,astept in continuare sugestii pentru o bicicleta pina in 1000 de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apoi,privind mai cu atentie la bicicleta,aparatoarea de plastic la prima iesire o pierd definitiv. Nu odata mi s-a intimplat sa lovesc aparatoarea mea metalica si s-o strimb. Dar am rezolvat-o rapid in teren si pina acasa nu a mai trebuit sa intervin cu scule.Bine,la mine sta fixa in spate si in fata i-am improvizat eu un sistem de prindere care nu este foarte fix.dar asta este pentru bicicleta buna la toate pe care vreau sa o tin numai pentru oras ca rezerva in caz de forta majora.Oricum vreau o bicicleta cu rulmenti de calitate la pedale,la butucul de la pedale,la butucii de la roti,frine pe discuri de calitate, schimbatoare de viteza la fel,intr-un cuvint,nu vreau sa fac rabat la calitate. chiar daca depasesc suma de 1000 de euro. si cel mai important ,doresc un cadru de otel sau unul de aluminiu ori aliaj care sa fie garantat pentru cel putin 130 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are amortizor spate...?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca am pus gresit porblema. sa mai incerc o data.Doresc sa aflu ce bicicleta de oras pentru "oameni mari" si ce bicicleta off road ,tot la fel, pot sa-mi cumpar din Romania. Am citit pe forum ca sunt biciclete care tin 185 de kg,de exemplu Kalkhoff Agattu .Am cautat pe nett dar nu am gasit nimic despre echipare,poze,etc. In concluzie,daca cineva "cu greutate " are asa ceva il rog sa-mi raspunda. De asemenea,daca in bucuresti sau in tara exista magazine care au asa ceva sau aduc pe comanda. Am inteles ca nu se gasesc la noi.Pina la urma recomandati-mi o marca de bicicleta care are cadru de otel si rezista la o astfel de greutate sau cel putin la 140 de kg.Ce parere aveti despre kona hoss? se potriveste cu ce vreau eu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stie cineva cit costa un transport de bicicleta din U.S.A. catre Romania si cit costa vama la noi il rog sa-mi spuna. Si daca a adus asa ceva pe ce mijloc de transport a adus-o? Pe vapor sau pe avion?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herr Mediascher :)), daca am timp o sa-ti dau diseara citeva informatii si linkuri in legatura cu tipul de bicicleta pe care-l cauti. Din pacate nu cred ca ceea ce gasesti in linkuri vei gasi si in Romania :-q.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O,te salut cu respect mr. Frank!Ma bucur ca pot sa primesc un sfat de la un specialist in domeniu. Am luat la rascolit sectiunile de pe forum si am inceput cit de cit sa ma luminez. Problema este ca am nevoie de un hibrid solid si daca situatia o impune sa aiba cadru de otel care sa poata sa sustina in jur de 130-140 de kg. imi trebuie pentru asfalt (citeva zeci de km din oras pina la locul faptei),forestier si urcat pe dealuri cu pante de genul "impinge bine cu bratele". de asemenea ma intereseaza si un hibrid pentru una bucata nevasta de 58 de kg. la fel de pasionata pentru iesitul in natura(si ea are o bicicleta cu trei viteze in butuc). Cred ca pentru ea nu este o problema ca sa cumpar ceva de pe plan local. Ma gindesc sa-mi confectionez si un trailer pentru excursii pe mai multe zile. Sper ca nu te-am plictisit cu vorbaria mea si cu insistentele mele. Astept cu inters rasunsul tau. Iti doresc o zi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.