radub28

Ce tip de bicicleta mi s-ar potrivi?

Recommended Posts

Nu sint specialist in domeniu; sint si eu unul dintre multi care trag la pedala ...

Sper sa mai gasesti un sas ratacit prin Medias capabil sa-ti traduca ceea ce scrie in linkul de mai jos :

http://www.dk-content.de/trekkingbike/pdf-archiv/tests/TKB_0605_RaederFuerSchwere.pdf

in caz ca nu e cazul da-mi un PM si rezolvam cazul fara public (pe un forum unde se numara gramele cu "cintarul dijital da bukakatarie" astfel de discutii sint total deplasate L-)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti modest, din punctul meu de vedere nu esti numai "unul care trage la pedala" .Am avut un prieten sas care din pacate a murit tragic acum citeva saptamini in urma impuscat fiind de catre un dobitoc sinistru care se credea vinator,s-a scris si in presa despre tragedia asta,pacat! Dar ce sa-i faci asta-i viata in Romania,cretini se gasesc pe toate drumurile( si mai ales pe dealuri si-n paduri). Cit priveste linkul este perfect si mai am si un vecin prietenos care-i tot sas si nu are rost sa te mai bat la cap cu traducerea.Cit priveste numaratul gramelor la piese......la kilogramele mele citeva sute de grame sau kg.nu mai conteaza:)))))))Dau eu jos de la mine diferenta de gramaj a pieselor si totul este OK! Am inteles despre ce este vorba,in cazul in care o sa mai am ceva nelamuriri sau doleante am sa te mai deranjez. Totusi.....am sa te mai rog un lucru,nu ma pricep la calitatea pieselor de bicicleta .Atunci cind ai sa ai un timp liber de irosit,fa-mi te rog un clasament al bicicletelor prezentate in link,indiferent de greutatea pe care o suporta cadrul ,adica un clasament d.p.d.v. calitativ al pieselor , pentru ca sa pot sa-mi fac si eu o imagine corecta.Vecinul meu nu are bicicleta si nici nu cred ca este cunoscator in ale pieselor de bicicleta. traducatori din limba germana gasesc eu fara probleme in Medias , cu specialistii in biciclete si in piese de biciclete ,este mai greu. La noi in oras troneaza magazinul de..... f.b. .... ,deci iti dai seama ........Daca le pun alora o intrebare despre ce ma intereseaza se scurtcircuiteaza urgent si-i pierd.Acum ceva ani in urma i-am intrebat cite ceva si am renuntat sa-i mai deranjez.Ei doar vind. Atit! Norocul meu pentru ca altfel ma procopseam cu o cioara vopsita de la ei.Inca odata iti multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu mai trebuie sa-mi faci nici un clasament,am citit aici pe forum ca la biciclete pretul reflecta calitatea,iar la nemti lucrul acesta este clar.Iti doresc o zi buna in continuare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca le pun alora o intrebare despre ce ma intereseaza se scurtcircuiteaza urgent si-i pierd.

Daca-i duci la un gratar si cinci beri in Greweln o sa gaseasca raspuns la toate intrebarile tale L-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa le dau si o cisterna de bere si o caprioara la protap ca tot nu se pricep. Au o vinzatoare,doua si cite un baietel care regleaza bicicletele vindute,dar si ala se schimba foarte des.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi......citind pe diferite sectiuni de pe forum a inceput sa ma manince si pe mine microbul bicicletei ce se vrea construita de miinile mele(sau ale mecanicului).M-am gindit sa fac o struto-camila hibrida si spre amuzamentul celor care stiu cu ce se "maninca" o bicicleta am sa va povestesc ce mi-a trecut prin cap.Puneti-va centurile de siguranta si tineti-va bine dupa ce in prealabil va puneti la punct testamentul pentru ca incep:-1.Cadru de otel(aici poate ma ajutati cu un sfat ,ce firma si unde pot sa gasec asa ceva) cu prindere portbagaj si cu posibilitate prindere frine pe disc , cu locas pentru rulmenti la axul de la pedale si eventual cu prinderea cablurilor pe partea de sus pentru ca daca o sa trebuiasca sa iau bicicleta pe umar sa nu ma jeneze.-2. Furca fixa solida si tot de otel -3.frine v brake?! Sau frina mecanica pe disc BB7-4?!Frine shimano deore?!-4.Roti de 28 obligatoriu cu jante duble , spite puternice si cauciucuri care sa se incadreze in categoria asfalt-off road(sau sunt mai bune rotile pe 26 pentru ce vreau eu?).-5.Echipare in gama xt shimano-6.angrenaj pedalier solid pentru ca foaia din mijloc sa nu se indoaie,nu conteaza ca este mai greu.-7.Schimbator spate sistem SRAM,nu stiu daca este si pentru modelul xt shimano shadow.-8. Butuc pe fata-spate cu sistem de scoatere rapida si nu cu piulite, pe rulmenti din aluminiu sau otel?Am inteles ca nu trebuie luat cu filet ci cu sistemul caseta pentru ca sa poti sa faci up grade mai tirziu daca ai nevoie.Parca am citit ceva si despre un patrat pe undeva ,sau asta-i sistemul pe caseta?-9. Am nelamuriri in legatura cu numarul de pinioane pe spate pentru compromisul viteza-forta pentru asfalt-off-road.-10. Saua sa fie comoda,mai lata iar la pipa nu ma pricep de care sa iau si cred ca ghidonul trebuie sa fie gen mtb sau nu?!-11.Pedale super-rezistente cu rulmenti si cu "talpa" lata,iarasi nu ma pricep ce tip sa pun. Daca mai sunteti in viata sau daca puteti sa va opriti din ris,dati-mi un sfat sau OPRITI-MA!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la punctul 8 de mai sus am vrut sa sune asa:butuc fata -spate din aluminiu sau otel cu rulmenti de calitate(doi-patru,mai multi?) si sistem de scoatere rapida a rotii fara sa fie nevoie de chei fixe. scuzati exsprimarea defectuoasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu greutatea nu e atat de grava pe cat ar parea. Eu merg de un an si ceva pe o un mtb relativ modest, cu piese Alivio. Merg cam o data pe saptamana (cand e frumos afara) pe diverse dealuri de prin zona si in rest sosea/oras. N-am avut mari probleme pana acum. Am intre 100-105 kile, si bicicleta nu geme. Cred ca e important si cum o folosesti; pana la urma efortul pe care un om de 100+ kile il exercita asupra bicicletei cand trece peste o radacina in padure e mai mic decat ala de la un drop de 30-40 cm facut de un ciclist de 65 de kile. Eventual poti opta pentru butuci ceva mai rezistenti, cum ar fi cei pentru freeride.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,am uitat sa spun ca sunt genul care isi protejeaza bicicleta, si ai dreptate cind spui ca daca o folosesti cu bun simt nu o sa ai probleme. dar in plimbarile tale pe sosea cu mtb-ul nu ai avut senzatia ca ai avea nevoie de mai multa viteza? am vazut pe forum ca lumea care se pricepe la ciclism spune ca un mtb este pentru munte si off rod extrem iar pentru ce imi trebuie mie un hibrid cred ca este mai potrivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe sosea simti nevoia de mai multa viteza ca merg rapid masinile, dai la pedale de te omori si te gandesti "ba ce naiba, in oras parca mergeam mai repede fara sa ma chinui atata" ^:)^

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar in plimbarile tale pe sosea cu mtb-ul nu ai avut senzatia ca ai avea nevoie de mai multa viteza?

Ba da, motiv pentru care i-am pus momentan slick-uri. Nu mai ajung offroad atat de des ^:)^. Apropo, poti sa te uiti si la un 29er, poate ti se par interesante. Sunt producatori care fac cadre de genul ala, gen Karate Monkey de la Surly, dar nu stiu sa aduca cineva cadre Surly in Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sergiu@ rac----Da este o varianta de luat in seama. Cred ca daca vorbesc cu cei de pe la magazinele din Sibiu pot sa-mi aduca pe comanda. Multumesc pentru link! Sau daca nu poate incerc la Odorheiu Secuiesc.Am fost in trecere pe acolo si am intrat intr-un magazin cu biciclete foarte bine dotat si aveau si un atelier mecanic in incinta. Numai ca nu am stiut eu ce sa le cer si nici ei nu stapineau prea bine "limba noastra-i o comoara"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept totusi sfaturi de la cei "batrani"in pedalat(indiferent de virsta,conteaza experienta) sa-mi spuna si mie daca ce am blajmajit eu la postarea de la 08:13 privitor la dotarea cu piese a unui hibrid este buna sau trebuie sa pun altceva.Am tras si eu concluzii dupa ce am citit pe forum din ce discutau cei care se pricep la asa ceva. Acuma depinde de ce au vrut ei sa spuna si de ce am inteles eu numai din lecturare. Vorba aceia,teoria ca teoria,dar practica ma omoara! Ca daca ma duc in necunostinta de cauza sa cer sfatul unui vinzator privitor la alcatuirea un hibrid cum imi trebuie mie,sigur imi baga pe git ce are el prin magazin. Este mult mai sigur sa asculti de sfatul celor care au practica pe bicicleta lor decit sfatul cuiva care are interesul sa-si vinda marfa pe care o are in stoc la momentul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - ok, nu-ti trebuie cadru cu locas special pentru rulmenti. Sunt axuri tip monobloc, cu rulmenti incorporati care se infileteaza normal in orice cadru.

2 - ok

3 - daca iti permiti ia BB7, intrece orice V-Break

4 - mai bine roti de 26'', pentru cele de 28'' ai sa gasesti foarte greu cadru si furca cum vrei tu.

5 - ok

6 - ok, daca pui XT peste tot, n-ai treaba

7 - pai ori XT ori Sram? mergi pe XT pana la capat

8 - aici ti-as recomanda butuci Novatec. Sunt cu rulmenti, cel de spate are si caseta pe rulmenti, îi montezi si uiti de ei. Au si cheita cu strangere rapida, quick release in engleza -QR

9 - XT e numai pe 9 pinioane. Iti pui un grup incepand de la 11 dinti pana la 34 si poti face orice.

10 - aici tu alegi ce-ti place

11 - ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ca am mai gasit ceva pe alta sectiune de pe forum si anume:......."Mai exact: imi place echiparea de la Focus Whistler cu o mica exceptie, respectiv monoblocul pe patrat Shimano BB-UN26 - l-as schimba cu un Truvativ BB PowerSpline si bineinteles niste foi corespunzatoare".......... Sa inteleg ca monoblocul pe patrat nu este bun? in alta parte am inteles ca cel pe filet nu este bun,daca am inteles corect. luminati-ma si in privinta aceasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lucian The One "7 - pai ori XT ori Sram? mergi pe XT pana la capat". Care este diferenta de fiabilitate intre XT si Sram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sergiu incearca sa editezi ultimul post nu sa pui unul nou de fiecare data cand ai ceva de spus.Daca tot ai fost tu ultimul care a postat, editeaza postul respectiv.

P.S. Nu o lua in nume de rau,dar da prost pe sticla /:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sergiu2 (apropo de monoblocul pe patrat, ca e de la mine):

Eu am cam 100 kile, si cu vreun an jumate in urma am reusit sa indoi suficient de nasol metalul unui brat de pedala, la o saritura de vreo 50cm. E drept, pedale no-name, insa un colt al capatului patrat a facut pur si simplu o adancitura in aluminiu.

Nemafiind fixa asezarea locasului pedalei pe capul axului, degeaba e autoblocanta piulita ca tot o da afara pedala dupa doua gropi (testat la modul strans in nesimtire cu tubulara, apoi iesit pe strada 100m si sarit doua borduri - a cedat). Am rezolvat-o atunci umpland adancitura cu epoxy.

Sunt convins ca pe un ax rotund canelat, precum cel din monoblocul pe care mi-l doresc, fortele se distribuie uniform - atat forta de rotatie a pedalei, cat si efortul de indoire ce apare la mici sarituri sau vreun gropan mai sanatos. Un ax patrat ar forma niste zone inguste de apasare puternica, iar aluminiul e destul de plastic pentru a ii face loc - daca se insista suficient.

Asta pentru ca intentionez s-o mai dau si prin coclauri/gropi :-J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot sa-ti spun care e diferenta intre Shimano XT si Sram X-9 spre exemplu, pentru ca nu le-am folosit. Sunt altii mai in masura sa te lamureasca, dar cred ca mai tare te vor incurca.

Eu voiam sa spun ca e mai bine sa folosesti piesele aceluiasi brand pentru a nu avea probleme cu incompatibilitatile.

Pedale nu stiu ce sa-ti recomand, dar asa cum ai spus tu - late, pe rulmenti si cu pini inlocuibili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi sunt relativ nou pe forumul ciclism.ro (circa doua saptamani), ma bucur sa observ ca exista multa lume priceputa, doritoare sa ajute. Unul dintre acesti experti este LucianTheOne. Astfel, tin sa-ti multumesc pentru ajutorul acordat atat mie, cat si celorlalti "neexperimentati", dar doritori sa afle cat mai multe din lumea ciclismului. Tine-o tot asa;) Iti multumim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VGeorge _______ Daca stiam cum trebuie facut lucrul acesta,adica editarea postului si mai ales ca trebuie facut obligatoriu, nu postam in acest mod. Pentru ca estetica si regulamentul forumului sunt incalcate,il rog pe administratorul forumului sa stearga fara rezerve acele postari si fac asta cerindu-mi scuzele de rigoare fata de cei pe care nu am avut in intentie sa-i stresez(pentru descretirea fruntilor fac o analogie referitor la stresul cadrului de aluminiu:)). Si ii cer administratorului acest lucru pentru ca cel caruia i-am adresat multumirile,respectiv lui Lucian The One le-a citit,asa ca sunt sigur ca nu este nici o problema in a curata forumul de acele greseli neintentionate .A'propos,ce este si cum se da un PM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa-mi multumiti, fac asta din placere si pasiune. Cand eram incepator si habar nu aveam ce e ala schimbator si pinion, am avut si eu problemele voastre. Si intrebam pe la unii mesteri incercand sa aflu tainele meseriei, dar nu primeam nici un raspuns, nici un sfat, nici un ajutor. Unora le place sa tina totul numai pentru ei. Eu cat pot si cat stiu am sa ajut pe oricine.

Sergiu, in coltul din dreapta-jos al ferestrei unde apare postul scris de tine, este un buton "edit". Daca vrei sa corectezi sau sa adaugi ceva postului, apesi si poti modifica.

PM este mesaj privat (Private Message in engleza). Pentru a trimite un mesaj altui user de pe forum, dai click stanga pe numele lui si apare o fereastra unde al doilea rand este "Send a prive message to...", adica trimite mesaj privat respectivului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce marci de biciclete din magazinele noastre sunt potrivite pentru practicarea cicloturismului si pe care puteti sa mi le recomandati?Vreau sa cumpar sau sa-mi construiesc o bicicleta usoara,solida si fiabila din punct de vedere al pieselor?Dar dintre bicicletele de dincolo care pot sa fie aduse in tara pe comanda ? Am un fix ca-mi trebuie o bicicleta care sa aiba cadru de otel.Trebuie sa ma incadreze intr-un buget de 1000 de euro plus ,minus ceva acolo.Care este cel mai bun raport foi- pinioane pentru abordarea pantelor cu un grad mai mare de inclinare care sa fie practice si pe drumul drept,adica sa nu fie bune in panta in detrimentu vitezei pe plat ?Si inca o intrebare ,cei care au trailere si le folosesc,cum se descurca cu ele in timpul mersului pe panta sau in rampa?Au probleme cu frinatul,sau au senzatia ca ceva greu vine peste ei? Frine pe disc sau v brake?Care este grosimea la perete a tevilor care se preteaza pentru constructia unui trailer? Am niste tevi de terasa pentru iarba verde. Sunt usoare si subtiri in "carne",cred ca sunt mai subtiri de 1 mm,nu le-am masurat.Pot sa folosesc acele tevi sau imi trebuiesc altele mai groase la perete?Privitor la roata trailerului,care este mai buna cea care are cauciucuri subtiri sau cea care le are late?Si pun intrebarea aceasta pentru ca poti sa mergi si prin noroaie iar acolo cred ca o roata cu un cauciuc mai lat ar conta.Am vazut ca Lucian The One la trailerul sau a trebuit sa sudeze niste urechi de prindere direct pe cadru.Daca imi cumpar o bicicleta pentru practicarea cicloturismului ,aceasta nu are din fabrica capetele axului mai lungi decit cele obisnuite tocmai ca sa poti sa prinzi un trailer dupa ea?Puneti-mi o poza sau un link cu trailerul care este alcatuit doar dintr-o roata cu suporti. Am vazut poze dar numai cu bagajele prinse pe roata. Vreau sa-l vad "chel" si sa vad cum arata suportii pentru bagaje si daca roata are aparatori latrerale de noroi sub ele.Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noi in tara nu am vazut biciclete speciale pentru cicloturism. Ori cumperi una si o dotezi cu tot ce e necasar, ori iti faci una de la zero.

Avantajul trailerului este ca il poti pune pe orice bicicleta, fie ea cursiera sau full suspension. Bineinteles ca la deal mai ales se simte, dar orice avantaj are si un dezavantaj. Cu franarea n-ar trebui sa ai probleme, daca ti-ai pune pe bicla frane hidraulice. Eu am fost fara trailer la munte si V-breakurile abia faceau fata la coborari. Ma gandesc sa-mi pun o frana suplimentara chiar pe roata trailerului.

Daca vrei sa-ti construiesti un trailer, tevile alea de sub 1mm grosime sunt prea subtiri. Si nu am inteles exact la care trailer te-ai referit. La asta?

Extrawheel - one-wheel bicycle trailer : bike trailer and panniers

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.