dagniel

produs de curatare(?!?)WD-40 - intrebari

Recommended Posts

Va salut,

Am o intrebare referitoare la produsul WD-40. Mi-am cumparat de curand un spray wd-40 pentru curatare. Eu cand am intrebat vanzatorul m-am gandit la curatarea biclei in sensul de cadru, ghidon, sa si nu angrenaj, lant etc.

Din pacate nu are eticheta in romana, doar in nemteste asa ca e ca in scketch-ul lui Toma Caragiu:"coco si polili nana gugu".

Pe net informatiile pe care le-am gasit sunt cam contradictorii. Pe site-ul distribuitorului din Romania scrie ca ar curata tot: lant, pedale, lubrifiaza roti si rulmenti. La un prim search pe Google, exista niste filmulete cu un nene, care pare specialist, care zice ca nu trebuie sa ungi lantul cu el ca ar indeparta toata lubrifierea existenta si ca l-ar strica...:(@-)

Asa ca fac o intrebare si aici: cam la ce ar fi cel mai indicat sa il folosesc? Pot sa dau pe cadru sau pica vopseaua? Iar daca il pot folosi ca lubrifiant merge peste tot (pedale, furca, lant, ghidon, derailleur, frane, schimbatoare) sau doar pe anumite parti?

Mentionez ca am un MTB hard-tail cu cadru de aluminiu, furca fata si V-brake-uri.

Va multumesc,

Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wd -40 este cadoul lui Dumnezeu pt ciclistii de pretutindeni. In esenta este un degresant-lubrifiant foarte bun pe care il folosesti la curatarea lantului, si a pinioanelor. Deasmenea dizolva si pete mai dificile de grasime, petrol si alte substante care pot ajunge pe o bicicleta. Utilizarile sunt multiple, poti sa il folosesti ca sa lubrifiezi componentele bicicletei cum ar fii : schimbatoarele, mantele de frana, punctele de frecare de la frane,etc. La o adica poti sa ungi si lantul insa nu face treaba la fel de buna ca un ulei. Treaba cu indepartarea lubrifierii are ceva adevar in ea in sensul ca WD40 actioneaza ca un degresant insa oricum dupa curatarea lantului tot va trebui sa il ungi cu ulei. Eu personal folosesc intai Wd 40 pentru curatarea uleiului vechi si plin de mizerie de pe lant si pinioane, apoi folosesc apa foarte fierbinte si cu sapun pt curatarea finala si si indepartarea ultimelor urme de murdarie pe care wd 40 nu a reusit sa le inmoaie. Dupa care ung lantul cu ulei.

WD vine de la water dispersal iar 40 pt ca a fost a patruzecea formula pe care a incercat-o cel care a invetat prin anii 50 acest produs(poti sa te uiti pe site-ul lor;)). Poti sa dai cu WD 40 pe diferitele suruburi cromate in mod periodic ca sa nu rugineasca iar dupa ce ai spalat bicicleta si nu ai altceva mai bun de facut poti sa dai cu o carpa inmuiata cu putin wd 40 pe cadru pt a-l curata si a-l face sa luceasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu il folosi de loc la uns lantul.

E mai rau decat daca ai merge cu lantul neuns deloc. dovada: Why WD-40 is Bad for Your Bike Chain - Bicycle Tutor

Iar pt. uns camasile cablurilor de la schimbatoare/frane, cred ca e mai ok un ulei pt. mecanisme fine (e si ieftin sau daca stii pe cineva care lucreaza la o tesatorie/tfabrica de textile, te-i scos).

In rest, exact cum a zis MALAGA SY, cadoul lui Dumnezeu pt ciclistii de pretutindeni (recomand sa il cumperi de la Ciclop sau alte magazine cu profil auto, e mai ieftin decat in magazinele cu profil biciclistic, eu am dat 14 si la sport bike e 23)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bun si pentru suruburi ruginite si intepenite, te ajuta sa le desfaci mai usor.

Curata bine resturile de vaselina murdara si intarita din butuci, axuri, cuvete, lanturi, pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa dai cu WD 40 pe diferitele suruburi cromate in mod periodic ca sa nu rugineasca ...

Si eu tot am crezut ca chromarea se face (si) pentru a preveni ruginirea B-)

Ceea ce spune "nenea ala" in legatura cu WD 40 e foarte corect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru lamuriri.

Catalin, si eu de filmuletul cu "nenea" ala vorbeam..:).

Bun, pai atunci o sa ma apuc de spray-at mecanismele de pe bicla iar pentru lant sa fac doar degresarea/spalarea cu el iar ptr lubrifiere - ulei. Si pentru ca inlatura apa cred ca pot sa sterg cu o carpa umeda si partile mecanice de la derailleur care s-au cam umplut de pamant, dupa care sa dau cu WD-40-ul...

Pentru lant, presupun ca merge orice fel de ulei. Adica daca iau un kil de ulei de masina, nu se supara lantul pe mine....*-:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt lant trebuie sa ai un ulei special de bike, sau ulei de mecanisme fine. In orice caz un ulei cu viscozitate mica, care sa poata sa intre in interiorul lantului. Nu as recomanda ulei de masina mai ales daca este unul mai gros. Si nu are sens sa iei un litru de ulei, decat daca vrei sa lubrifiezi bicicletele din tot cartierul. O sticluta de ulei de de 50 ml iti ajunge lejer un an de zile, poate chiar doi.

Iar lantul dupa ce il lubrifiezi trebuie sa il stergi de excesul de ulei. Trebuie sa ai numai o pelicula fina, ca sa nu atraga mult praf si sa fie mai usor de curatat data viitoare. E mai bine sa cureti si sa ungi mai des lantul decat sa il lubrifiezi puternic de doua ori pe an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am gasti ulei de mecanisme fine la REAL, la raionul de biciclete si accesorii - 4 ron. tot la real (si la carrefour) gasiti WD-40 la 200 ml - in jur de 11 Ron, si la 100 ml - in jur de 8 Ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci sile_c. Tocmai ma pregateam sa dau un mes sa intreb unde gasesc uleiuri.

Deci (ca asa e bine sa incepi) m-am apucat eu de spalat bicla. SI dai si freaca tot. de la cadru, furca, aripi, jenti (nu pe suprafata de franare) pana la suruburi frana, derailleur, cabluri, furca.

Dup-aia am desfacut eu ca un invingator flaconul (care a-propos la mine e de 250ml si m-a costat 18 lei de la SBC) si dai si spray-aza. Am dat peste tot. Tot insemnand: schimbatoare, frane, cabluri de frane (pe unde intra in camasa), butuc pedale, derailleur fata si spate (suruburile care culiseaza), pipa, butuci roti fata/spate......m/m/m/ Am ratat doar lantul si caseta ca acolo "nu se da".

Am rotit la mana pedalele si acum butucul meu imi suna ca si cum as fi pus un pumn de nisip in el.....=)):D( Un mic test cu carpa pe petele de ulei de pe maini m-a facut sa-mi dau seama ca treaba asta e fix degresant. Miroase a benzina, curata perfect dar NU lubrifiaza.

Deci, ori mi-au vandut oamenii un flacon contrafacut in care au pus benzina si ceva spumant ori este doar produs de curatat si protejat impotriva ruginii dar nu si lubrifiant.

Oricum, macar bicla e curata ..... Mai trebuie sa o ung peste tot si devine si functionala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai nu lubrifiaza, e pentru curatat, cumpara ulei de mecanisme fine, sau ulei special pentru lant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite eu ca sa fiu mai practic am incercat(la cursiera).

Pe un lant curatat ,uscat ,am dat cu wd-40 si am facut 30 de km(drum curat ,fara urcari ).La final lantul era din nou uscat ,semn ca pelicula grasa pe care o lasa dupa evaporarea solventilor nu este durabila .Intradevar lantul ramane curat ,nu atrage praful ,dar nici nu esti sigur ca e uns.:D Restul concluziilor va apartin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.