LuluMOB

Bicicleta mea de cross

Recommended Posts

Poze cu Sputnikul n-am sa pun inca, face acum cursuri de fotogenie, dar nu le-a absovit.

Da, e un Sputnik original cu care am intre 40 si 50 de mii de kilometri.

Am schimbat lantul de vreo trei ori, apoi pinioanele anul asta, foile doar pentru ca stateam cu 52/48 si am gasit un 52/44. (Daca ar fi fost un 39 era si mai bun, dar n-a fost).

Sunt absolut stupefiat cand aud cum se schimba acum lantul dupa 1000-2000 de kilometri. Deh, rusii astia !! Cu lantul rusesc ai sanse sa rupi presa (am patit-o eu)!

Doua lucruri mecanice m-au impresionat: bicicletele Sputnik si break-urile Volvo. Am mers multi kilometri cu ambele si va spun: sunt nemuritoare.

Ce upgrade-uri as vrea sa-i fac?

Pai sa gasesc un cadru original.... bun, cu stikerele alea vechi, chirilice :D, poate ma scot cu Basso :wink: .

Niste pneuri de 29, sa-l fac mai bestie, asa; aici Gabee o sa ma ajute, doar ca trebuie vazut daca permite cadrul asa ceva.

Iar in rest, NIMIC.

Las manetele pe cadru, la sfatul lui Gabee. Daca prind prin talcioc niste manete originale bune le iau (ale mele nu sunt XB3). Parca regret acum si foile, daca o sa pot sa fac o smecherie, bag iar bratele rusesti, macar fac o treaba pana la capat.

Dupa care ma bag cu ea cu baietii sa vedem cum face fata la XTR-uri

:D http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Acuma asta e varsta a treia, as vrea sa va prezentati si voi cross-urile mai tinerele.

Daca n-ai cross, uita-te pe aici si nu posta nimic pana nu-ti iei unul :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doua lucruri mecanice m-au impresionat: bicicletele Sputnik si ...

De acord; cu un Sputnik am cutreierat tara-n lung si-n lat. Dupa parerea mea, o bicicleta pe care n-o poti omori. Dupa un accident pe Transfagarasan (am scris aici despre asta : Joi 01 13, 2005 11:08 am http://www.mybike.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=47&start=0 ) singura piesa care a trebuit s-o schimb a fost roata din fata. Nu stiu daca dupa un astfel de crash cu bagaje de alta bicicleta s-ar mai fi ales ceva. Incearca s-o mentii (refaci) cit mai originala. Eu pe a mea a trebuit, din pacate, s-o las cadou in Turcia.

Mai am un Raleigh Rialto din 1981 (seamana mult cu Sputnikul) in stare perfecta cu toate piesele esentiale inca originale (m-am acoperit din timp cu piese originale de rezerva); nu ma pot desparti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Se pare ca avem topic serios aici. Hehe, io nu va pot intrece, insa am si io un c-dale din 1996, o cursiera, pe care acum am renovat-o, un caad3 handmade u.s.a., adica cadrul curatat cu perle de sticla, si revopsit retro in albastru cu grii. Dar nu e cros, deci tac.

@Frenky , pt Raleigh, respect, asteptam si poze. Nu esti singurul care nu se poate desparti. Pe acele timpuri cadrele mai aveau un suflet, acum insa, totul numa marfa Taiwan.

@Lulu , ia mai intai cadrul de la basso, si apoi ne gandim cam ce putem face, ai putea san e dai si latimea si inaltimea maxima posibila pentru roti fatza si spate. Pneurile mtb29er sunt 2.1 pana in 2.35. Ma gandesc ca 2.1 mai intra. Deschiderea de butuc pe spate tre sa fie 130mm sau 135mm, sunt curios cat o are sputniku, oricum acolo merg niste roti sistem, asa la 105sistem, costa 60euro cele doua roti si un schimbator de spate ceva second mai vechi ar merge cu manete campa xenon 9s sau campa second 7s-8s. Pt un monster-croser, cum vrei tu ai nevoie de foi mai mici, un compact drive 50-34 ar fi optimal. Stiu ca oficila nu se potriveste ceva modern pe cadru sputnik, insa sa nu uitam ca nici cu greutatea totala nu e de jucat, unk il in minus nu strica nimanui. Pt manete schimbator mai exista si manetele de barends, cele ce se introduce in gaurile ghidonului, sunt excelente. Se poate face rost de ele……cat despre lantz, lantzurile actuale 10s sunt niste aberatii ale tehnicii moderne, cu care se scoate banul, e clar ca un lant ingust si incarcat cu tolerantze mari pt o rulare excelenta se duce imediat. Aici Campa face lantzuri mai late, caci distantele de campa 10s sunt mai mari decat cele shimano si sram 10s, si anume sunt distantele de la shimano 9s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am masurat:

-622x40 / 28x1+3/4 asta scrie pe pneurile mele;

-la butucul spate am 115mm, dar nu cred ca e o problema sa-l trag la 135mm, am mai facut ajustari din astea;

-la furca fata e loc mare, cate 10mm pe laterale si 22mm in sus;

-la furca spate e mai problematic, si anume pe lateral am cam 4mm cu aceste pneuri, asa ca nu cred ca ar intra mai late; radial, mai am circa 20mm pana la o tablie de rigidizare care banuiesc ca are mai mult rolul de suport pentru aripa, ma indoiesc ca fara ea nu as putea merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gand la gand cu bucurie... sau pe aproape.

Pentru un proiect ciclocros 26" la care lucrez acum, am cautat si eu niste manete schimbator pentru capat de bara; de obicei se folosesc la contratimp si triatlon, asa ca sunt destul de rare in Romania. In final, am folosit o maneta tip "robinet" de foi, pusa invers (in dreapta) pentru schimbatorul de pinioane.

O solutie mai simpla, pe care Sputnik-ul cred ca o permite, ar fi o configuratie singlespeed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Frenky , pt Raleigh, respect, asteptam si poze. Nu esti singurul care nu se poate desparti. Pe acele timpuri cadrele mai aveau un suflet, acum insa, totul numa marfa Taiwan.

Bine zici bade gabee, de minuni insufletite greu te desparti, mai ales ca aceste minuni mai aveau si un "caracter" care-i deosebea de masa neghioaba standardizata. Poze ? Incerc sa sap prin archiva defrisata. Daca am timp incerc sa scanez si ceva poze vechi de tot cu Sputnikul meu, cu accidentul de pe Transfagarasan etc., amintiri din copilarie, dupa Frank Apolzeanul.

O intrebare modesta : cind reapar topicurile la ora actuala "invizibile"?

P.S. Mai am si un Bismarck de prin anii '30 (cred eu), ceva cumnat cu Tohanul romanesc, cu o sea care "cu designul e la pamint" (folosind vorbele lui "adi tembelized") dar de alta calitate (Nu-ndraznesc sa fac si sa pun poze fiindca la ora actuala e intr-o stare relativ deplorabila)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Wer glaubt gewinnt", am crezut, am vazut si am gasit ... (Alzheimer ???)

Asa-i daca incerci sa rezolvi paralel cinci lucruri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

(Bicicleta nu e de Cross)

@Frenky , pt Raleigh, respect, asteptam si poze. Nu esti singurul care nu se poate desparti. Pe acele timpuri cadrele mai aveau un suflet, acum insa ...

Asa arata un Raleigh Rialto (model din 1980 / cumparat in 1981)

Imagine postată

Imagine postată

Seaua, ceva Selle Royale ?.?. a fost montata special pentru un musafir care :cry: nu s-a putut impaca :wink: cu o sea Brooks Competition.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

FRANK vinzi Bismarckul ala ? chiar caut o toacla dintre razboaie,nu conteaza starea,chiar prefer sa o restaures personal. Dar... e restaurabila ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

Restaurabil e "aproape" totul. Depinde cum vrei sa restaurezi. Daca vrei ca bicicleta sa fie cit mai originala ai nevoie de bani si timp. Pina acum n-am reusit sa gasesc partea de piele pentru sea, lipseste lampa si dinamul. Citeva piese trebuie cromate. Si mai dificil e sa gasesti pe cineva care-ti revopseste bicicleta cit mai original, in special liniile si ornamentele filigrane de pa aripi si cadru au fost aplicate partial cu mina. Daca tin bine minte in Germania mai este (era) un om in virsta la Fa. Utopia care se pricepe(a) la asa ceva.

Avind in vedere ca ma despart greu de anumite lucruri ... trebuie sa ma gindesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

da,cum doresti.eu am deja partea de piele pentru o sa de stil vechi in stare impecabila.si am gasit si in obor un dinam si o lampa,problema e ca nu gasesc bec pentru lampa...oricum farul il tin mai mult pentru aspect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

Citeva imagini (nu de la bicicleta mea):

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Pai e superba,tu ai un model asemanator cu cel din poze ?

Trebuie totul sablat,cromat,revopsit nu e ieftin sa readuci la viata o relicva dar eu zis ca se merita.Daca tot nu te-ai hotarat daca o vinzi sau nu,spune-mi de unde ai cumparat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

A fost salvata de mine de falcile presei pentru fier vechi, deci n-am platit absolut nimic. Ce si cum trebuie facut stiu eu; timp sa fie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mai ...

Am ocazia sa iau un sputnik , sau mai bine zis sa primesc un sputnik ca acesta , intrebarea mea este ... stie cineva ceva dimensiuni la roti /avelope ?

Am vazut-o astazi , pare destul de intrega , are decat o pata de rugina undeva sub sa , in rest tottul infranat/inchetat (nu a mai mers de mai mult de opt ani .. ) , se mai gasesc (unde) jante pe marimea aia ? , ceva frane mai bune (am inteles ca nu se potrivesc clestii uzuali de curisira)

Inca ceva , ce fel de cadru are ? Cu ureche pentru schimbator sau fara ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu batranul SPUTNIK care si eu am avut parte multi ani de el si era bikla care majoritatea o foloseam ,avea totusi o parte negativa si anume daca intrai cu roata de fata in ceva mai serios se facea imediat vestita cocoasa la cadru si era de aruncat. Desi nu pot uita batranul SPUTNIK nu pot sa nu i-mi aduc aminte de diferenta uriasa dintre sputnik si favorit special si diamnat .Era diferenta de la cer la pamant atat la cadru cat si la piese .RENAK si ESKA erau departe de piesele rusesti .Dar repet era trabantelul tinereti noastre

sa auzim de bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Bicicleta mea de cyclocross:FUJI CROSS RC,model 2010,recent achizitionata din Germania.Atasez mai jos cateva poze...

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmmda... de ce oare simt un strop de saliva in coltul din dreapta al gurii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.