iordache84

Transport bicicleta pe masina

Recommended Posts

Salut

De curand am achizitionat o bicicleta (Cube Analog disc) pe care m-ar interesa sa o transport pe masina.

Va rog sa ma ajutati sa gasesc sistemul potrivit de prindere pe plafon (bare transversale + suport bicicleta) magazine, preturi etc (sau voi ce sisteme folositi?)

Mentionez ca masina este un vw passat din anul 2002 (cred ca pentru alegerea barelor conteaza modelul masinii)

Multumesc si astept raspunsurile voastre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca sinele pentru montarea portbagajelor pe masina sunt oarecum standard ca priza, iar pentru diferenta in latime cam toate portbagajele pe care le-am vazut sunt ajustabile.

Mai mult nu ma bag, n-am facut scoala de soferi 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai nevoie de portbagaj pt plafonul masinii tale. respectiv passat din 2002. asta este usor de gasit la orice magazin cu piese auto wv. apoi cumperi suport de fixat bicicleta deasupra masinii care este standard ca sistem de prindere.gasesti la magazinele cu piese de bicicleta sau variante mai ieftine pe la hipermarketuri.dar iti recomand sa nu faci economie la bani cand il cumperi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am luat suport de bicla din Dechatlon. Se comporta excelent la drum si este relativ usor de prins pe bare. Cam 3 minute dureaza instalarea unui suport. Prinde cadru tubular si plat de pana la 80mm diametru daca tin bine minte. Are si antifurt. A costat 160 lei/ bucata. Garantie 2 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am comparat si portbagajul si prinderile de la Portbagaj, Portbagaje, Cutii portbagaj, Cutii Portbagaje, Suporturi schi, Suporturi Biciclete, Covoare auto, Cuve portbagaj, Cuve portbagaje, THULE, Suporturi caiac, snowboard, canoe, Lanturi antiderapante, incalzitoare scaune

sunt f ok baietii, vand thule mont blank. eu am luat cel mai ieftin suport de la thule si il am de 2 ani se tine f bine si folosit la maxim. succes

sunt si eu de aceeasi parere cu worm legat de bebe:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca stiu suportul ala, dupa un drum de la Comana cu probleme de la sea. Foarte bun 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cel mai bine e sa cauti barele transversale la un distribuitor VW. Noi prindem doua biciclete pe un Tucson (crima si pedeapsa ca e inalta ca dracu' masina) pe bare luate de la Hyundai (de-asta iti zic sa mergi la un distribuitor specializat, poate nu sunt cele mai bune, dar cu siguranta se vor potrivi perfect pe masina ta), iar suportii de biciclete sunt Thule, comandati de la un magazin de biciclete (de unde mi-am luat-o pe a mea) -> au venit in cateva zile, seriosi baietii.

Grija la pret insa ca sunt importati si vin pe cursuri diferite. Noi am patit-o: am vazut pe site-ul magazinului un pret dar pana ne-am comandat (cautari si prin alte parti fara succes) s-au scumpit. Pana acum suntem multumiti de solutie, mai ales ca planuim niste iesiri la "iarba verde" in zone cu altitutide mai mare si nu prea incap biclele in portbagaj.

O alta solutie (mai scumpa) ar fi suport de biciclete de pus pe haion (parca asa se cheama), insa nu stiu daca s-ar potrivi pe un Passat. Suportul de genul asta se monteaza in general pe masini fara "fund".

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Saptamana trecuta am cumparat pentru un prieten un suport de prindere "Universal" care este de genul celor pentru masinile hatch-bach , DAR se potriveste de fapt si la Logan ( ca el are Logan ) si la mine la Solenza si are o lista F mare de folosire , la MULTE masini . A costat 2,3 milioane , din Carefura Militari , era ultimul ( dar este posibil sa mai bage ) , ne-am chinuit vre-o ora si jumatate si abia am reusit sa asamblam cadrul cu absolut toate componentele , oricat de mici erau si per ansamblu arata bine , DAR mai este un chin mic pana in montezi pe portbagaj , adica el se monteaza PE portbagaj /hayon si NU pe plafon , tine pana la 45 de kg / 3 biciclete si este F tapan .

2. mai exista optiunea de portbagaj deasupra + cadru pentru fiecare bicicleta , care era sa o alegem , pana l-am pus pe prietenul respectiv sa salte o bicicleta de 15 kg deasupra capului :-? si s-a lasat bagubas de optiunea asta , pentru ca singurel risca sa faca praf plafonul masinii ...

Bari pentru Logan ( ca asta am cautat ) se gasesc in targ la Vitan la 75 - 90 ron ( cele la 90 F BUNE si rezistente !!! ) + suport pt fiecare bicicleta in parte - 150 ron , care era cam identic peste tot ( targ , Carefura ... ) ;

3. optiunea de suport biciclete ( f asemanator cu primul ) , adica se instaleaza pe portbagaj / hayon , dar este OBLIGATORIU sa ai carlig de remorcare instalat la masina . ( suportul de biciclete 150 ron + carlig pentru Logan de la 200 ron in sus ... ) , adica 3,5 milioane pt o nenorocire de suport de biciclete + gauri in spoiler si alte bucurii la montarea carligului .

- deocamdata cred ca oriunde ma voi duce bag 2/3 in portbagaj si 1/3 atarnand , dar legata cu o coarda cu elastic , altfel desfac cel putin roata de pe fata si o bag cam cu totul in portbagaj .

- azi am venit de la Vitan cu 2 bicle in portbagaj , dar cu el 20 cm deschis ... adica nu este o solutie viabila pentru un mers la munte / mare , fiind curent , miros de esapament , zgomot ...

- este recomandat sa desfaci rotile de la bicicleta sa spunem 1-3 ori pe luna ? Macar pe cea din fata ... Sau odata centrate , la bicicletele care au clema de desfacere rapida , iar se descentreaza daca se umbla acolo ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are nicio legatura prinderea pe cadru cu centrarea rotii prin ajustarea spitelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu la spite ma refeream , ci la centrarea in furca sau cadru spate a rotii . Nu am mai desfacut niciodata bicicleta si de asta intreb daca sa ma apuc de treaba cu viteza de a desface tot ce e nevoie sau sa ma gandesc de 10 ori inainte daca chiar e nevoie , pt ca am de desfacut ambele roti , cablurle de frana si de schimbatoare ... trebuie sa o curat bine , sa o ung si peste ceva timps a ma apuc de vopsit si inlcuirea a ceva componente daca nu reusesc sa reglez / fixez ce e nevoie . Eu am ambele roti cu clema de desfacere ... de asta intreb .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, m-am prins :P

Pai, pe fatza ar trebui sa se aseze de la sine corect, pana in capatu' locasului de pe furca. Pe spate, la biciclete cu urechea de prindere a schimbatorului mai dubioasa (ca a mea, de exemplu) e posibil ca piulita de pe dreapta sa se opreasca in ceva si sa nu poata intra pana la capat pe drop-off, caz in care roata trebuie "centrata" (si stransa mai bine).

Ochiul uman ar fi un instrument de masura suficient de bun, si atentie sporita ar necesita doar franele pe disc, V-urile nu tusesc asa usor daca roata nu e perfect aliniata pe cadru/furca.

Oricum, probabil ca vei prefera sa desfaci doar roata de pe fatza, daca este posibil - mult mai simplu, nu mai pui mana pe lant si nici nu risti sa indoi accidental schimbatorul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci e ok macar pentru roata din fata , pentru ca ma enerveaza sa fie doar 2 pers in masina si sa nu am cum sa bag si o bicicleta .

Am sa studiez mai mult problema cand ma apuc sa o curat , ca stau f nasol cu timpul si spatiul de lucru .

Mercic pt raspuns !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

De curand am achizitionat o bicicleta (Cube Analog disc) pe care m-ar interesa sa o transport pe masina.

Va rog sa ma ajutati sa gasesc sistemul potrivit de prindere pe plafon (bare transversale + suport bicicleta) magazine, preturi etc (sau voi ce sisteme folositi?)

Mentionez ca masina este un vw passat din anul 2002 (cred ca pentru alegerea barelor conteaza modelul masinii)

Multumesc si astept raspunsurile voastre

In primul rind trebuia sa scrii daca are deja bare longitudinale...

Normal ca trebuie sa conteze modelul automobilului.

Folosesc si iti recomand si tie produse THULE care sunt si cele vindute oficial de dealerii VW. Barele transversale costa intre 600-950 de lei iar suportul pentru bitza intre 250-450 de lei.

Am facut o singura modificare la suport pentru a fi mai solid si anume am inlocuit niturile de Al pentru prinderea tijelor principale ( care tin bitza in picioare ) cu suruburi M 6 + dubla piulita.

Pot spune ca am rulat asa in linie dreapta cu 130 km/h ( maximul admis pentru aceasta situatie ) si in deplina siguranta a circulatiei DAR ATENTIE ! vremea a fost fara vint !!!

Au existat situatii cind am rulat cu max 70-80 km/h deoarece era un balans f mare datorita vintului lateral puternic...

Important este sa te adaptezi situatiei si binenteles sa folosesti accesorii omologate.

Te rog sa scrii ce ai cumparat la ce pret si ce calitate au produsele ; ca feed-back pentru altii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine ma intereseaza un suport de haion. Am opel Corsa C.

Are cineva suport de bicla pt haion montat pe o masina mica?

Eu personal am vazut doar pe masini mari, de familie (7 locuri). Cum stau o montana si o cursiera pe un suport dintr-ast care se prinde doar pe haion. fara carlig de remorcare

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat de la Assport un suport Thule cu tot cu bare transversale, modelul mai scump.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am suporti Thule ProRide 591

Weekendul trecut am urcat pe Semenic in ritm vioi cu una din biciclete prinsa doar in brat, uitasem sa prind si chingile peste roti

Din fericire, n-a miscat bicicleta de la locul ei, dar alta data voi fi mai atent la cum montez bicicleta pe suport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e de joaca cu suportii !!!

mai ales ca tu ai un suport mai "fragil" doar cu un singur brat de prindere...

Am mai vazut tipul respectiv de suport pe alte autoturisme dar nu il recomand oricit de rezistent ar fi bratul respectiv !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce spui ca e fragil?

In cartea tehnica scrie ca suporta 17 kilograme

O bicicleta de 17 kilograme nu am (inca), ale mele sunt mai usoare, deci imi pare destul de solid in privinta asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu si suportul meu are trecut in instructiuni greutatea max a bicicletei = 17 kg.

Eu am facut adaptarea de mai jos pentru ca bitza mea are ~ 18 kg fara sa !

Fragilitatea la suportul tau consta in principiul mecanic de constructie: un singur brat de prindere va avea probleme serioase de a mentine bicicleta nemiscata la vint lateral din partea opusa bratului cit si la curbe opuse bratului...intelegi ?

Fortele unui vint lateral de numai 30-40 km/h sunt f mari indiferent de greutatea bitzei ; caci se ia in considerare suprafata de contact a ei care este cam aceasi indiferent de materialul folosit la cadru...etc !

Mai sunt deasemenea turbulentele extrem de puternice in momentul trecerii pe linga un TIR venit din partea opusa pe un drum cu 2 benzi cit si cele din spatele unui TIR care merge in fata ta cu 70-80 km/h si care te fac sa te simti ca in barca in masina ( pur si simplu bicicleta misca binisor caroseria prin suport-portbagaj si e periculos pentru siguranta circulatiei )

Atentie mare la modul de prindere a bratului pe suport...acolo trebuie sa ai cel putin un surub de M 8 in cazul tau cu un singur brat caci tine de siguranta circulatiei !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu si suportul meu are trecut in instructiuni greutatea max a bicicletei = 17 kg.

Eu am facut adaptarea de mai jos pentru ca bitza mea are ~ 18 kg fara sa !

Fragilitatea la suportul tau consta in principiul mecanic de constructie: un singur brat de prindere va avea probleme serioase de a mentine bicicleta nemiscata la vint lateral din partea opusa bratului cit si la curbe opuse bratului...intelegi ?

Fortele unui vint lateral de numai 30-40 km/h sunt f mari indiferent de greutatea bitzei ; caci se ia in considerare suprafata de contact a ei care este cam aceasi indiferent de materialul folosit la cadru...etc !

Mai sunt deasemenea turbulentele extrem de puternice in momentul trecerii pe linga un TIR venit din partea opusa pe un drum cu 2 benzi cit si cele din spatele unui TIR care merge in fata ta cu 70-80 km/h si care te fac sa te simti ca in barca in masina ( pur si simplu bicicleta misca binisor caroseria prin suport-portbagaj si e periculos pentru siguranta circulatiei )

Atentie mare la modul de prindere a bratului pe suport...acolo trebuie sa ai cel putin un surub de M 8 in cazul tau cu un singur brat caci tine de siguranta circulatiei !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am vazut eu, constructia suportului e destul de solida, si imi inspira incredere.

Iar din cate am mers pana acuma cu bicicletele pe masina, mi-am confirmat impresia vizuala.

Un singur brat bine construit poate sa fie mai bun decat un suport cu 2 brate aiurea din metro

Probabil ca nici furcile Lefty nu iti inspira incredere :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

la magazinele unde se gasesc suportii de biciclete pot gasi si barele care se pun pe plafon? ma intereseaza pentru matiz daca puteti sa-mi spuneti pe unde gasesc. Am auzit numai lucuri rele despre suportii de haion.. cum ca ar stramba haionul la o greutate mai mare si la un drum mai lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt curios despre suportii de haion. Mai ales montati pe masini de clasa mica. Are cineva? Dati un feedback va rog. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

la magazinele unde se gasesc suportii de biciclete pot gasi si barele care se pun pe plafon? ma intereseaza pentru matiz daca puteti sa-mi spuneti pe unde gasesc. Am auzit numai lucuri rele despre suportii de haion.. cum ca ar stramba haionul la o greutate mai mare si la un drum mai lung.

Dupa cum am mai scris iti recomand accesorii originale de la dealer care sa fie si omologate !

Produsele cumparate din diverse magazine pot fi bune dar nu sunt recomandate de producatorul automobilului ceea ce este f important ( inseamna ca nu au fost testate !!! ).

In ce priveste transportul in spate a bitzei ( cu suport special ) e o varianta buna dupa parerea mea in cazul autoturismelor mari, in nici un caz pentru Daewoo matiz !!!

Bitza va iesii mult in afara automobilului... poate exista varianta sa o prinzi totusi in spate pe un suport de hayon DAR cu ambele roti scoase si transportate inauntru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now