Recommended Posts

Dupa experienta cu saua Ritchey pe care i-am dat-o lui Muttley, am luat SMP TRK.

Nu mai vorbesc despre forma si latimi ca s-a scris deja destul.

Ce vreau sa spun e ca acum mi-am dat si eu seama ca trebuie sa te joci mult cu inaltimea, inclinatia si pozitia anterio-posterioara a seii....

Am stat mult si am tot modificat ba 0.5 cm in sus, ba botul cateva grade in jos ca apoi sa constat ca parca se inaltase prea mult spatele, ba o glisam inainte si stateam prea teapan.

Toate astea sunt de ordinul 0.5-2 cm modificari si cateva grade la inclinatie...pana la urma dupa 10 zile am gasit pozitia ideala zic eu.

Incercati toate variantele si faceti cat mai multe modificari ca altfel nu se poate. Inainte nu faceam asta si imi pare rau acum....

Singura problema e ca nu stiu cum sa memorez, notez pozitia asta pt viitor ,sa o pot replica cand vreau....

Ma tot tenteaza sa merg si pe o SMP Extra, sa vad diferenta de latime cum se impaca cu sezutul meu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are cineva o sa SMP TRK  in plus :) este rugat sa o dea cu imprumut (sau sa o inchirieze, ex: 10-15 lei/zi) si celorlati care isi doresc sa o testeze inainte sa o cumpere, asa cum ar fi normal (si cred ca sunt multi).

 

Un om cu suflet bun...

 

Iti multumim anticipat!

Ai pm (dreapta sus) .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 @Traveller & moldo89

 

La mine functioneaza de multi ani de zile asa:

 

Inaltimea seii reglata dupa metoda cunoscuta, perfect orizontala sau minimal inclinata

rennrad_sitzposition_profi.gif

 

510230363f6951816f37750eb3d7959dab0837a8

+

sattel.jpg

(B= 3 – 8 cm)

+

abstand.jpg

(cel putin 3 degete)

+

Ochii, ghidonul si axul rotii din fata formeaza o linie (sau, cind te uiti de sus la ghidon el acopera axul rotii din fata).  

+

O sa cit mai tare si din material natural

+

… nu neaparat de echipa dar de calitate.

 

P.S. Ia sa vedem care "se da mai destept" ;)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ochii, ghidonul si axul rotii din fata formeaza o linie (sau, cind te uiti de sus la ghidon el acopera axul rotii din fata).  

 

P.S. Ia sa vedem care "se da mai destept" ;)

Nu e universal valabil , depinde de disciplina .

 

Pentru cross country / marathon , unii prefera o pozitie mai aplecata , ceva in genu asta .

 

512x.jpg

 

Pentru mers prin oras , altii prefera o pozitie mai confortabila care le ofera o viziune mai buna asupra traficului , ceva in genu asta .

 

chic-cyclist1.jpg

 

La cursiere , aceiasi poveste ca la cross country 

 

20120324-767B5409_0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e universal valabil , depinde de disciplina .

 

De aceea am scris mai sus "La mine functioneaza de multi ani de zile asa:" - prefer fara disciplina.

Universal valabil nu exista in acest caz; sint niste principii si reguli de baza.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce indisciplinat! :))

 

Acum serios, Frank, la o sa Brooks si un cadru de otel cu geometrie clasica mi se pare mult mai usor sa faci aceste reglaje. Orizontala e clara, astfel incat am reglat din prima B17 pe cadrul Raleigh de oras, si asa a ramas si azi, in pozitie ideala.

 

Cu seile astea noi cu relief "valurit", cu cadrele astea noi "sloping" si, nu in ultimul rand, cu marketingul ce le invaluie, e mai greu, mai ales pentru unii incepatori.

 

Cu B17 merg prin oras si n-am depasit inca 35 km per plimbare/naveta, insa a fost clar ca ne intelegem bine din prima. Nu mi-am pus problema folosirii ei pe MTB, ar fi pacat de ea, mai ales ca incerc sa folosesc bicicleta cat mai mult la munte/pe coclauri. SMP extra am luat-o pentru ca eram in cautarea unei sei de MTB de 140 mm latime, rosie (boala grea cu "asorte-ul") si cu canal pe mijloc. 

 

Cand am sa fac ture de peste 70-80 cu Brooks sub fund am sa revin cu o parere mai bine documentata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complicata alegerea unei sei, mai ales 4 big asses. A mea cred ca e prea ingusta ca dupa o zi de naveta acasa-servici, ma doare fix zona pe unde a iesit fiu-mio amu' un an. Fost pe la un magazin de bitziclete - am primit recomandarea sa schimb pipa ca sa se inalte ghidonul si sa vad daca se imprieteneste saua curenta cu big asul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana si celebrul TRK are o versiune de dama, cateva linkuri si o poza comparativa AICI

Share this post


Link to post
Share on other sites

am primit recomandarea sa schimb pipa ca sa se inalte ghidonul si sa vad daca se imprieteneste saua curenta cu big asul.

 

Sa fiu corectat daca gresesc : inaltarea ghidonului diminueaza presiunea pe maini, insa o redistribuie catre fund (mai ales) si picioare, datorita pozitiei mai drepte obtinute.

 

Deci as zice ca nu pozitia e de vina (decat daca ai saua prea jos), ci nu e saua potrivita. Sau inca nu te-ai re-adaptat cu mersul pe bicicleta, dupa o pauza prea lunga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. A venit timpul sa-mi iau o sa noua pentru ca cea veche e roasa prin toate partile. Ce imi recomandati pana in 140 lei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca http://www.bikexcs.ro/sa-bbb-bsd-08.html

sau fotoliul asta http://www.bikexcs.ro/bsd-12.html

Fotoliul l-am avut. Este rezistenta, partile laterale sunt din plastic dur, rezistente in caz de cazaturi si dezvolta o relatie rapida de prietenie cu fundul.

De 140 de lei iti mai poti si un Chianti bun: http://www.beicevrei.ro/fattoria-selvapiana-chianti-rufina-riserva-docg-rosso-bucerchiale-0-75l.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca http://www.bikexcs.ro/sa-bbb-bsd-08.html

sau fotoliul asta http://www.bikexcs.ro/bsd-12.html

Fotoliul l-am avut. Este rezistenta, partile laterale sunt din plastic dur, rezistente in caz de cazaturi si dezvolta o relatie rapida de prietenie cu fundul.

De 140 de lei iti mai poti si un Chianti bun: http://www.beicevrei.ro/fattoria-selvapiana-chianti-rufina-riserva-docg-rosso-bucerchiale-0-75l.html

 

Eu aş lua clar Chianti-ul. Mi se pare şi ca buchet şi ca rafinament că le bate pe celelalte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotoliul adus in dicutie il folosesc de 3 ani. Este scula cu care ma laud de pe toata bicla. Ii uimesc pe toti cei care imi incearca bicicleta. Singura problema este cu latimea.

Daca ai bazinul mai ingust, atunci o sa creeze ceva amorteli/jena intre picioare (pe interiorul pulpelor) in prima jumatate de ora la fiecare utilizare, apoi trece. Eu caut ceva echivalent ca si confort dar mai ingust, si inca nu am gasit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am găsit-o! Pot spune că după aprox. jumătate de an de când suntem împreună ne simțim excelent (cu sau fără bazon între noi). Am petrecut împreună mulți km pe trasee diversificate și de fiecare dată am avut grijă unul de celalalt.

Eu sunt Mihai și aleasa mea este: Selle SMP Hybrid.

:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Mihai , noi suntem ceilalti, incantati de cunostinta

AA :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sea comoda mi se pare SCAPE, cea care echipeaza modelele CUBE entry level.Personal mi se pare mult mai confortabila decat seile cu care vin echipate multe modele de biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scape per ansamblu este comoda dar nu cea mai. Dupa o tura tot se simte ceva (nu durere si alea-alea) si forma ciocului nu este cea mai fericita atunci cand se infige (rar) in spatiul dintre gaura si oua.

Mult mai in regula pentru mine este WTB Rocket V (aia ieftina). Si mult mai prietenoasa cu acea zona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sea comoda mi se pare SCAPE, cea care echipeaza modelele CUBE entry level.Personal mi se pare mult mai confortabila decat seile cu care vin echipate multe modele de biciclete.

Ai sa descoperi ca nu e asa, din pacate pare comoda dar nu este, suprafata din mijloc se lasa (flexeaza mult) si din cauza asta o sa ai probleme la "dansele"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit 4 reguli si jumatate pentru alegerea unei sei potrivite.

 

1. Latimea ei. Tre' sa fie suficient de lata ca sa sustina oasele care vin in contact cu ea. In engleza le zice sit bones. Distanta dintre oase se poate masura asezandu-te pe un carton si vezi unde sunt urmele cele mai pronuntate.

 

2. Sa fie destul de plata. Daca e prea incovoiata partea din mijloc, cea dintre fund si oua, prea greutatea si incep sa apara dureri.

 

3. Sa fie destul de moale, dar nu prea moale. Daca e prea moale, partea din mijloc a ei se ridica si pune presiune pe zona dintre fund si oua.

 

4. Sa fie sau nu cu gaura. Aici nu e obligatoriu. Unii se pot simti bine pe o sa plina, dar unele persoane pot avea sensibiliate ridicata in zona de sub osul pubian si o sa gaurita poate fi solutia.

 

5. Forma seii. T sau para. Aici iar tine de preferinte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai sa descoperi ca nu e asa, din pacate pare comoda dar nu este, suprafata din mijloc se lasa (flexeaza mult) si din cauza asta o sa ai probleme la "dansele"

Ce sa zic,m-am dat 8.000 de km pe ea,respectiv ture de 50-70 km si nu aveam nici o problema,nu ma incomoda deloc,iar ca echipament pantaloni de treining sau scurti..Inclusiv cate un amic care se mai urca din cand in cand pe bicicleta,prima data exclama:"ce comoda e saua fata de-a mea,ce bine stai".

Sa lasat putin suprafata din mijloc,dar acum parca mai bine se muleaza pe formele mele anatomice.

Saua este asta,Scape Active 8: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=12362

PS:mi-am mai luat una[nu prea imi place ca e alba] sa o am de rezerva pentru ca actuala este putin piscata in parti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai daţi reţete generale pentru şei... E o chestie mult prea personală. De exemplu eu nu suport şeile cu padding - pe MTB şi pe cursieră am Selle Italia SLR TT, cu padding de 1mm, şi pe bicla de oraş am o şa din piele tare ca o scândură.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord!

Nici eu nu suport paddingul excesiv, saua trebuie sa fie tare , lemn daca se poate :)

am licitat si castigat o licitatie pe ebat ptr Specialized Romin Carbon Pro (143 mm) , 166 grame  

de abia astept sa vina , am sa revin cu poze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

... o şa din piele tare ca o scândură.

 

... si o pereche de pantaloni de ciclism de calitate - astfel echipat poti sta 12 ore in sa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Saua mea va fi Specialized Romin Carbon Pro, va prima sa de calitate, deocamdata merg de 3 ani pe o sa cu care eu m-am obisnuit, este lemn si costa 50 ron noua  $-)

faza e ca dupa 30-40 km incepe sa ma deranjeze , nu ma doare dosul ca e tabacit dar ma frec de laterale

 

Saua este foarte usoara, din ce stiu eu este de sosea dar o sa o folosesc la MTB , este 143 mm wide si arata fantastic, pare foarte tare si are padding minim , cu toate astea pare mai moale decat a mea  [-O<

 

http://www.cyclesetsports.com/en/saddle/3898-specialized-saddle-romin-pro-2012.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.