johnnyb69

Bicicleta pentru oameni... cu greutate

Recommended Posts

Salutare,

Caut o bicicleta pentru mine - am 143 kg, 1.94 inaltimeX_X.

Bicicleta va fi folosita doar pentru plimbari prin oras si mers de la servici - acasa (Bucuresti).

Caut ceva mai ieftin, care sa tina insa la greutatea mea[-O<.

Am citit mai multe topicuri, insa din cate am vazut cam toate sunt recomandate pana la 130 kg, si nu as vrea sa mi se rupa cadrul sub mine.

Astept cu nerabdare recomandarile voastre,

JohnnyB.

=D>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadru de Crom-Molibden - tine la orice (sau aproape orice).

Kona Africa, sau mai ieftin Skarpea Fresh. Eu as lua Sk. Fresh si l-as upgrada cu o linie Alivio. Veloteca are preturi foarte bune la astea doua.

Biciclete de oras

Edited by Le_Cube

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as lua Sk. Fresh si l-am upgrada cu o linie Alivio. Veloteca are preturi foarte bune la astea doua.

Biciclete de oras

Super tare bicicleta Sk. Fresh. Ma tenteaza f tare si pe mine (1.86 ... 116Kg).

La greutatea noastra nici nu se simte diferenta dintre un cadru de aluminu/cr-mo si unu de otel :)

Ce stiti de bicicletele astea Skarpea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie la o chestie: cadrul de la Skarpea este otel hi-ten, adica varianta ordinara. Kona Africa e CrMo. Desi poti sa lipesti magneti de amandoua, deosebirea intre materiale e mare cand vine vorba de greutate si rezistenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect ce spune Rac. Hi-ten (cred ca de la high tension vine) e otel obisnuit. Am uitat sa mentionez asta in post-ul de sus, dar am avut in vedere, insa pur si simplu am uitat. Pentru mersul in oras si pe drumuri "usoare" tine foarte bine. M-am trezit in ultima vreme ca fac reclama la cateva modele ieftine de Skarpea, dar nu cu intentie, ci pentru ca sunt unele cu adevarat ieftine, cu raport pret/calitate bun si le-am recomandat la buget redus.

Despre Kona Africa s-a mai scris pe aici, insa eu n-am vazut niciun exemplar cu viteze in butuc. Lipsa vitezelor singurul dezavantaj (bine, poate alaturi de un pret "nu tocmai mic", dar nu intru in detaliile astea acum pt. ca s-a mai discutat) important, dar care pentru mine este aproape intolerabil, aproape.

Skarpea Rush are avantajul pretului si al posibilitatii de upgrade major, pana sa se apropie de cel al Konei. In general Kona este o firma scumpa; gasesti aproape intotdeauna un Cube mai bun si mai echipat la fiecare categorie de pret, dar Africa este totusi ceva aparte. Avantajul este cadrul de calitate.

O poza cu un Fresh:

Imagine postată

Dat fiind faptul ca pe cadre din otel obisnuit, chiar autohton, multa lume a incarcat de-a lungul anilor greutati deosebite, nu vad niciun pericol in Skarpea Fresh. Consider un upgrade la o linie superioara, daca nu Deore (Deore simplu), macar la Alivio, ca un lucru esential, care va muta poate ani bunicei in viitor nevoia de service important la bicicleta. Prin asta spun ca nu as vrea sa am ca unica bicicleta una cu echipare sub Alivio 2009, pentru ca vreau sa stiu sigur ca ma intorc pe ea acasa, iar cand apar semne de uzura nu ma lasa in drum in secunda urmatoare - imi da ceva timp sa schimb piesa cu problema sau sa o duc la service pe rotile ei.

Un grup Deore pe bike24 costa 200euro, dar destul de scump este angrenajul, pe care nu stiu daca-i cazul sa-l schimbi chiar din prima; e posibil sa fie nevoie din motive de numar de pinioane si implicit lantul pentru ele. Daca faci upgrade la Alivio, mai mult ca sigur nu este nevoie.

Obligatoriu as schimba manetele de frana si schimpator, schimbatoarele fata-spate, pinioanele - astea in total nu te duc foarte scump.

Mai departe pe locul doi as schimba franele si butucii, iar pe locul trei angrenajul.

Tot grupul Deore 9 viteze: 209 euro Bike24 - Shimano Deore 530 Groupset V-Brake Dual Control black

Set roti Mavic A319 incluzand butuci Deore: 130 euro Bike24 - Shimano-Mavic Trekking Wheel Deore - A319 silver

Daca iei rotile Mavic A319 (care-s foarte bune) nu mai e nevoie sa cumperi si butucii din groupset.

Eu am si o pereche de Mavic A119 cu butuci Tiagra de care sunt deosebit de multumit prin perspectiva pret/calitate si sunt mai ieftine ca A319.

Posibil ca la Ion (DKbike - Crangasi) sa iti faca upgrade scazand pretul componentelor noi pe care le are bicicleta si le lasi acolo.

DK BIKE - Skarpea - Fresh

Va trebui probabil sa astepti ceva timp pana iti aduce bicicleta (daca nu e pe stoc) si restul pieselor pentru upgrade, dar parerea mea ramane ca merita.

Unica bicicleta trebuie sa fie de o calitate decenta; cand ai mai multe, iti permiti si o bicla proasta pe care sa o lasi stricata acasa si sa pleci cu alta la servici a doua zi.

Sper ca informatia sa-ti fie de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omiti un lucru, Ion are cadre doar de 17', 19'. ori atat jhonny69 cat si eu, avem peste 1.85 :)

Si inca ceva, tu recomanzi o bicicleta de 750Ron, ca sa mai investim in ea inca 300 de euro :). Deja la 450 de euro gasesc alte variante.

Dc este sa iau aceasta bicicleta, o iau asa cum e, si o folosesc :)

Off topic: http://www.dkbike.ro/magazin/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=353&category_id=71&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

Care e deraiorul la asta: Altus, Acera, Alivio ?!?!

LA o inaltime de 1.86, un cadru de 22' e prea mare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 1.85 si folosesc un ciclocros cu ghidon drept - 59cm, un ciclocros cu ghidon touring - 56cm, o cursiera usoara - 54cm si pana acum o luna una mai grea - 56cm.

Toate le-am putut regla sa-mi vina bine.

Skarpea Rush am recomandat-o altora mai usori. Eu am o furca ST Nex 4110 si sunt multumit de ea pt. touring, dar eu am ~81 Kg si nu stiu ce se intampla la mai mult peste. Rush are cadrul de Aluminiu si este predispus fisurilor mai mult decat cel de otel; cat de repede pot sa apara depinde si de "stilul" de mers, nu doar de greutate, insa fiind foarte putin flexibil, nu cred ca-i o idee gorzava. Pe langa plusurile pentru care am recomandat altora Rush, exista si dezavantajul pentru oras al lipsei de portbagaj si aparatori. Are echipare Alivio - Acera (nu stiu care pe unde) asa ca e sub full Alivio si n-am mare incredere.

La 450 euro nu gasesti prea usor full Deore cu roti Mavi A319 si echipare urbana. Gasesti, dar nu usor. Mai recuperzi un leu de la piesele abandonate la magazin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jhonny, vezi ca este la bazar un cadru de Cr-Mo, la 58 de cm :)

Bagi 1400..1500 intr-o bicicleta de aluminiu, cu dotarile pe care le vrei, si ii schimbi cadrul.

Ce zici :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu v-am spus parerea mea.

De 1400 - 1500 gasesti full Alivio, poate cu un schimbator Deore. Cat iti recuperezi pe cadrul de aluminiu pe care-l vinzi, dai pe cel de otel pe care-l cumperi.

X400 cu V-Brake e 1300 si e ok, dar nu e de oras, sau in fine, nu cum inteleg eu bicicleta de oras pentru mers la munca. Exista in toate bicicletele ieftine multe puncte slabe pe care le afli doar cand te apropii de ele si le vezi.

Cand e vorba de bicicleta care sa tina mult, ma gandesc destul de intens la roti, lucru pe care nu-l cunosc la Skarpea. Cred ca upgradeurile pe care le-am indicat si insumat la 339 euro plus 700 ron, minus o pereche butuci Deore (existenti atat in grup cat si la roti) si minus piesele originale rezulta ceva calitativ peste x400 sau alte biciclete sub 2000ron. Fie si fara roti Mavic, doar schimband butucii originali la totalul de 400 euro; bicla + upgade (fara a scadea piesele originale) iese o bicla peste x400.

Mai multe lamuriri nici nu va pot da si nici nu e treaba mea. S-au cerut pareri si le-am dat pe ale mele; exista si alte variante ce se pot lua in calcul si niciuna dintre ele nu ma afecteaza pe mine.

Spor la cumparaturi.

PS. Nu stiu exact cat costa o linie (groupset) Alivio, dar banuiesc sa fie cu peste 30% mai ieftin ca Deore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi promisese Ion de la dkbike ca imi aduce o bibicleta pe 22", insa dupa 2 saptamani de asteptare mi-a zis ca producatorul nu mai face pana in toamna asa ceva...:);)):-J

mi s-a parut o tampenie aceasta afirmatie, ce naiba, sunt singurul kink kong de pe planeta? si sincer trateaza super prost clientii...

cat despre celelalte posturi, cand le-am vazut am ametit efectiv. sunt doar un incepator, insa promit ca am sa incerc sa le inteleg pe toate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am doua Cube si in general imi plac toate Cube. Limita inferioara de calitate la ei este Alivio, adica destul de decent; nu umbla cu prostii ieftine, asta mai ales pentru ca au cadre foarte bune, si devine penibil sa ai o bicla din care peste 75% din pret sa fie doar cadrul.

Cube AIM este mountainbike de aluminiu cu o furca entry level (prin entry level nu ma refer la orice mizerie se pune pe biclele autohtone sau alte glume din astea).

Important e 1.sa te simti bine pe bicla, 2.sa ai incredere in ea ca te aduce acasa si 3.sa nu simti ca mergi prea greu.

La AIM, primele doua conditii sunt satisfacute, nu stiu cum te descurci cu a treia.

Daca se importa AIM de 22 merita luata din punctul meu de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as mai strange ceva banuti si as lua o Kona Hoss Kona Hoss 2008 la PlayBike . Se pare ca rezista pana la 180 kg, deci ar trebui sa te tina o viata. Eu am intrebat la Kona, Stevens si Orbea si toti mi-au zis ca bicicletele obisnuite tin maxim 130 kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai pe langa rezistenta cadrului, e foarte importanta si rezistenta jantelor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest am44

pe probate, cube analog tine fara probleme in conditii de mers incusiv prin padure si pe camp 125 kg. am pe cineva in familie care a calarit o luna bicicleta asta la greutatea mentionata, inclusiv la primaevadare, unde a terminat traseul. bicicleta nu a dat nici un semn de oboseala....am spus "a calarit" pentru ca intre timp ruda mea a slabit mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o bicicleta Neuzer Mistral si cantaresc 120 kg la 1,80m. Pe ea am invatat sa merg si merg cu ea de o saptamana fara probleme pana acum. Sper sa nu se rupa prea curand. Am cadrul de 17 si rotile de 26. Ceva recomandari pentru inaltimea si greutatea mea? Vreau sa imi cumpar alta in urmatoarele luni. O voi folosi in special in parc, pe plaja si la munte.

Edited by newzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, intrebare :-bd

As zice un cadru de minim 19' :). In ceea ce priveste rotile - 28 te avantajeaza la viteza, 26' la rezistenta.

Am gasit un corratec cross x-trail, de 53de cm ... E ok pt 1.86 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul clar trebuie mai mare, simt asta din plin. Cu viteza nu ma omor ca vreau mai mult sa merg pe munte. Stie cineva care este limita de greutate pentru Neuzer Mistral? Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cadrul de 17' este pentru oameni pana in 1.70 (dc nu ma insel este chiar ce-a mai mica marime disponibila pentru adulti ... ).

In principiu biciletele "normale" au o limita "oficiala" de 130 de kg. Insa peste 120 deja ai sansa sa iti paraie cadrul.

..... Inca e ok greutatea ta, insa sa nu apuce acuma montain -bike :-bd.

O mare atentie trebuie sa le dai si la genti ... (de preferat duble.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.