Sign in to follow this  
Guest

Topic Tuning "Made by Myself"

Recommended Posts

Cu cinci ani in urma gramaduta asta (numai eloxatul, nu marfa) costa o lada de bere :wink: Din pacate apartine capitolului "vremuri trecute".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, este doar un accesoriu, insa este "made by myself"

- am cumparat lant de la magazin si l-am taiat cat aveam nevoie;

- am cumparat un material negru, subtite, moale, rezistent la frecari;

- am facut masuratorile necesare pt material si-apoi am mers la o doamna croitor ce sta in blocul vecin;

- am cumparat lacat;

A iesit asta si-mi este foarte util:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

fi serios man,trebuie sa-l mai si cari In carca http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

ma aitam la foile alea pe care doar le-ai stricat[nici o pierdere de altfel] In vremuri de mult apuse munceam o saptamana la bratele de Sputnik sa le atasez Inca doua placi,lupii albi stiu despre ce vb :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vremuri de mult apuse munceam o saptamana la bratele de Sputnik sa le atasez Inca doua placi,lupii albi stiu despre ce vb :wink:

Si in vremurile de mult apuse existau variante mai usoare cum ar fi angenajele de otel de pe Favorit sau Start Sose sau chiar angrenaje de dural Campagnolo Strada,Suntour, Sugino :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,insa nu erau gasibile de publicul larg.De aceea dibacia inca mocneste in capetele noastre.

Acum insa ,cine isi mai bate capul cu un mtb de 8 chile...!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vremuri de mult apuse munceam o saptamana la bratele de Sputnik sa le atasez Inca doua placi,lupii albi stiu despre ce vb :wink:

Si ce mindrii prezentau lupii albi “lucrarea de mester” perfecta (pentru acele vremuri) din punct de vedere tehnic, functional si optic impreuna cu schimbatorul de foi procurat prin canale intortocheate, colegilor.

Si in vremurile de mult apuse existau ... chiar angrenaje de dural Campagnolo Strada,Suntour, Sugino :wink:

Precis existau, dar pedalatorul de rind de obicei doar cunostea pe unul care auzise de unul care stie cum se scrie Campagnolo, Suntour,Sugino :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vremuri de mult apuse munceam o saptamana la bratele de Sputnik sa le atasez Inca doua placi' date='lupii albi stiu despre ce vb :wink:[/quote']

Si ce mindrii prezentau lupii albi “lucrarea de mester” perfecta (pentru acele vremuri) din punct de vedere tehnic, functional si optic impreuna cu schimbatorul de foi procurat prin canale intortocheate, colegilor.

Si in vremurile de mult apuse existau ... chiar angrenaje de dural Campagnolo Strada,Suntour, Sugino :wink:

Precis existau, dar pedalatorul de rind de obicei doar cunostea pe unul care auzise de unul care stie cum se scrie Campagnolo, Suntour,Sugino :wink:

Sa nu exageram, desi eram copil, tin minte bicicletele vecinilor din cartier, unii chiar ciclisti pe vremea aia, cu piese Campagnolo "cumparate" de pe la Stirom sau Steaua si roti pe baieuri lipite cu prenadez...ma uitam la ele ca la cel mai grozav lucru posibil...eu eram mic si aveam pegas pliant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta in Bucuresti asa era.

In Iasi insa in toata copilaria am vazut o singura cursiera adevarata, si aia de la distanta mare.

Si intr-adevar, schimbator de foaie la Sputnik n-am avut vreo 2 ani (nu se gaseau, schimbam cu mana sau cu calcaiul), iar foaie mica am pus de la Pegas, dupa ce am subtiat-o pe masina de rectificat pentru a merge cu lantul rusesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar piese bune nu se gaseau pe toate drumurile, chiar si acum in ceea ce priveste bicicletele(in special cele de sosea&pista) sunt multe componente pe care nu le poti cumpara decat de pe site-uri de internet straine. Pe vremea lui Nea Nicu prin fabricile din Bucuresti strungarii si frezorii ,amatori de ciclism, sau de un ban in plus, incepusera sa se "produca" copii dupa placi, angrenaje, bucse, axe Campagnolo, am vazut chiar si acum vreo 2 ani niste piese campagnolo Made in Romanica...desi lasa de dorit la finisaj arata si functioneaza ca cele originale...piesele de bicicleta facute de romani aveau ca materie prima piese de dural pentru utilaje industriale(capete de pistoane hidraulice, cilindrii masivi de dural si roti dintate de la diferite utilaje grele). Poate o sa revin cu poze pe tema asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de tuning, daca are cine idee unde se poate anodiza la noi. Firma, atelier, orice sugestie este binevenita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt unii in pantelimon undeva insa nu vrei sa stii cat te costa ! :blink:

Iau cam 1000ron pentru un cadru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic procesu' e relativ usor de facut DIY.

Practic e foarte nasol de incercat asta pentru piese mari :rolleyes:

(o cantitate generoasa de solutie acida, necesitatea unor vase incapatoare pentru tratamentul electrolitic si cel termic ... nici intr-un garaj sau mic atelier nu m-as apuca sa fac asa ceva )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am de anodizat cadrul. AM de anodizat niste piese mici, care sunt deja dar vreau sa le schimb culoarea din negru in rosu. Atata tot. Ce am eu de facut intra intr-un flacon de medicamente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm..... de schimbat culoarea nu stiu ce sa zic.

Tratamentu' pe care il stiu io se aplica la aluminiu "curat".

L.E:

You can remove anodising with a few extra minutes in the caustic soda bath. I find that a mug of caustic soda granules in 2 litres of hot water will strip off the anodising in about 5 minutes. The caustic soda solution ends up looking very yucky.

(sursa) Dar atentie ca se mai "micsoreaza" un pic piesele la tratamentul cu soda caustica :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt sigur ca nu iti va fura lantul asta,dar bicicleta care va fi legata cu el,se va evapora 100%.Asta e doar doar asa,fancy,ca antifurt nu se poate numi,daca vrei ceva catusi de cat,iati abus sau Viro italia,restul sunt doar jucarii,ce am precizat eu,sunt antifurturi de 60-70 euro,ca astea de 20 lei,la tai cu pantentu,sau clestele de cuie sau ala de taiat tabla.

Si mai o chestie,toate lacatele astea,sunt pentru oameni cinstiti,nu pentru hoti,la hoti nu prea exista lacat,de aceea recomand alea scumpe,sa se chinuie mai mult,nu ca ,n-ar putea si pe alea sa le faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic procesu' e relativ usor de facut DIY.

insa nu e deloc practic sa lucrezi cu acid sulfuric. cunosc oameni care dupa 3 ani de chimie inca toarna apa in acid, d'apai cineva la prima utilizare...

AM de anodizat niste piese mici, care sunt deja dar vreau sa le schimb culoarea din negru in rosu.

ce sunt mai exact? este foarte greu sa controlezi grosimea stratului de substanta depusa. daca ai suruburi, risti sa nu le mai poti folosi. mai usor decat adonizare cu acid sulfuric ar fi sa faci electroliza in sulfat de cupru, dar iese un rosu inchis care se altereaza in timp (de la cupru).

curata suruburile si vopseste-le rosu cu spray. dupa aia poti sa te lauzi pe tot forumu' ca le-ai adonizat in solutie de franciu in laboratorul propriu :blink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this