florentzo

Controlul asupra bicicletei, in situatii critice

Recommended Posts

Se intampla fie pe sosea, fie pe off road si urmarile pot fi destul de urate.

Cazaturile fac parte din mersul pe bicicleta si trebuie sa fim constienti ca ni se poate intampla oricand sa ne dezechilibram.

Pe cat posibil trebuie sa evitam aceste incidente.

Asadar cum reactionam in situatia in care am lovit un obstacol, derapam, sau intalnim alte cazuri asemanatoare care duc la pierderea echilibrului?

In ce masura putem redresa sau cat de bine stim sa cadem ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

dace sa cazi, sincer nu stiu ce mai poti sa faci sa te redresezi, de-aia s-a inventat echipamentul de protectie, casca, manusi etc, si incerci sa faci o impresie cat mai buna pt. publicul larg consumator!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norocul meu este ca am facut judo cand am fost mai mic (intre 12-14 ani) si de acolo am invatat cum sa cad cat de cat...

Cat despre redresare... doar in anumite cazuri te mai poti redresa dupa un derapaj nedorit. Si acolo, tine totul de reflex si experienta proprie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că asta nu se poate învăţa. E o mişcare reflex, care trebuie antrenată. Deci cei care au cei mai mulţi km la bord (pe biciciletă) vor fi cei mai abili la a se redresa.

Am observat chestia asta pe propria-mi piele - cu cât trece timpul controlez tot mai bine bicicleta şi cad mai rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In momentele acelea este nevoie de experienta , ca nu sti cum reactionezi .

Franarea se face pe roata din fata combinat cu spatele , daca apasam decat spatele derapam si nu rezolvam nimic .

Daca suntem implicati intro cadere este bine sa nu cadem pe umar (cazatura pe umar poate duce la o fractura de clavicula)

Pe coborare la viteze mari (70 - 80kmh) trebuie negociat bine virajul ca altfel o sa fie ultimul ;)) ... cu frana mai usor , totul trebuie anticipat ... privirea in fata la cativa zeci de metrii .

Cine nu este obisnuit cu look/spd sa scoata piciorul din pedala cu cativa metrii inainte de oprire (cate cazaturi de acest fel am mai tras in fata portii ... macar se distrau vecinii :)) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demonstratie, la CM de velodrom din anul acesta, care dovedeste cum poti evita o cazatura cauzata de o acrosare :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demonstratie, la CM de velodrom din anul acesta, care dovedeste cum poti evita o cazatura cauzata de o acrosare :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că asta nu se poate învăţa. E o mişcare reflex, care trebuie antrenată.

iti dai seama ca aici te contrazici?

judoul lu magnumutz e bun la caderi, cel putin la cele mai usoare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că asta nu se poate învăţa. E o mişcare reflex, care trebuie antrenată.

iti dai seama ca aici te contrazici?

judoul lu magnumutz e bun la caderi, cel putin la cele mai usoare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coincidenta sau nu?

Astazi inainte sa plec la facultate sa aflu un rezultat la examen am citit acest topic.

Am stat un pic m-am gandit ca inca nu e bine sa postez pentru ca eu n-am cazut decat de vreo 3 ori de cand tot pedalez si n-am experienta in domeniu.

Pe drumul de intoarecere de la facultate am observat ca in fata se oprise brusc o masina cu "scoala". Instructorul s-a dat jos din masina val vartej s-a dus pe partea soferului sa faca schimb de locuri cu "invatacelul". Au facut schimb de locuri cu succes, amandoi erau in masina.

Eu avand vre-o 35 Km la ora si inca pedaland in mare viteza am zis ca "Hai ca am timp sa depasesc masina pana se pune in miscare". Am semnalizat cu mana stanga, sa le fac semn la soferi ca schimb directia si am intrat in depasire.

BRUSC instructorul a deschis portiera masinii in fata mea ! Intr-o secunda mi-a zburat gandul: "Ce fac acum? O mana nu o am pe ghidon? Cum franez? O, Doamne, o sa cad!".

Intr-o fractiune de secunda am realizat ca franele mele nu tin la viteza aia si n-am cum sa evit coliziunea, asa ca m-am apucat cu ambele maini de bara pentru portbagaj de pe capota masinii, m-am ridicat de pe sa, am luat picioarele de pe pedale si le-am dus spre piept. Bicicleta a alunecat de sub mine si s-a izbit de portiera deschisa a masinii iar eu am ramas agatata cu mainile pe portbagaj.

Am scapat doar cu o mica zgarietura la cot, facuta prin impactul cotului cu masina.

Instructorul si-a cerut scuze pentru ca mi-a avariat bicicleta. Eu i-am reprosat intr-un mod cat se poate de frumos: "Cand deschideti portiera sa va asigurati si la biciclisti, ca existam si noi in Bucurestiul asta". Ne-am urat ziua buna si-am plecat.

Am stras o sperietura zdravana, dar am scapat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coincidenta sau nu?

Astazi inainte sa plec la facultate sa aflu un rezultat la examen am citit acest topic.

Am stat un pic m-am gandit ca inca nu e bine sa postez pentru ca eu n-am cazut decat de vreo 3 ori de cand tot pedalez si n-am experienta in domeniu.

Pe drumul de intoarecere de la facultate am observat ca in fata se oprise brusc o masina cu "scoala". Instructorul s-a dat jos din masina val vartej s-a dus pe partea soferului sa faca schimb de locuri cu "invatacelul". Au facut schimb de locuri cu succes, amandoi erau in masina.

Eu avand vre-o 35 Km la ora si inca pedaland in mare viteza am zis ca "Hai ca am timp sa depasesc masina pana se pune in miscare". Am semnalizat cu mana stanga, sa le fac semn la soferi ca schimb directia si am intrat in depasire.

BRUSC instructorul a deschis portiera masinii in fata mea ! Intr-o secunda mi-a zburat gandul: "Ce fac acum? O mana nu o am pe ghidon? Cum franez? O, Doamne, o sa cad!".

Intr-o fractiune de secunda am realizat ca franele mele nu tin la viteza aia si n-am cum sa evit coliziunea, asa ca m-am apucat cu ambele maini de bara pentru portbagaj de pe capota masinii, m-am ridicat de pe sa, am luat picioarele de pe pedale si le-am dus spre piept. Bicicleta a alunecat de sub mine si s-a izbit de portiera deschisa a masinii iar eu am ramas agatata cu mainile pe portbagaj.

Am scapat doar cu o mica zgarietura la cot, facuta prin impactul cotului cu masina.

Instructorul si-a cerut scuze pentru ca mi-a avariat bicicleta. Eu i-am reprosat intr-un mod cat se poate de frumos: "Cand deschideti portiera sa va asigurati si la biciclisti, ca existam si noi in Bucurestiul asta". Ne-am urat ziua buna si-am plecat.

Am stras o sperietura zdravana, dar am scapat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt sporturi in care poti invata sa cazi si deci te ajuta chiar si atunci cand cazi de pe scara incercand sa prinzi burlanul ! :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt sporturi in care poti invata sa cazi si deci te ajuta chiar si atunci cand cazi de pe scara incercand sa prinzi burlanul ! :-bd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coincidenta sau nu?

Astazi inainte sa plec la facultate sa aflu un rezultat la examen am citit acest topic.

Am stat un pic m-am gandit ca inca nu e bine sa postez pentru ca eu n-am cazut decat de vreo 3 ori de cand tot pedalez si n-am experienta in domeniu.

Pe drumul de intoarecere de la facultate am observat ca in fata se oprise brusc o masina cu "scoala". Instructorul s-a dat jos din masina val vartej s-a dus pe partea soferului sa faca schimb de locuri cu "invatacelul". Au facut schimb de locuri cu succes, amandoi erau in masina.

Eu avand vre-o 35 Km la ora si inca pedaland in mare viteza am zis ca "Hai ca am timp sa depasesc masina pana se pune in miscare". Am semnalizat cu mana stanga, sa le fac semn la soferi ca schimb directia si am intrat in depasire.

BRUSC instructorul a deschis portiera masinii in fata mea ! Intr-o secunda mi-a zburat gandul: "Ce fac acum? O mana nu o am pe ghidon? Cum franez? O, Doamne, o sa cad!".

Intr-o fractiune de secunda am realizat ca franele mele nu tin la viteza aia si n-am cum sa evit coliziunea, asa ca m-am apucat cu ambele maini de bara pentru portbagaj de pe capota masinii, m-am ridicat de pe sa, am luat picioarele de pe pedale si le-am dus spre piept. Bicicleta a alunecat de sub mine si s-a izbit de portiera deschisa a masinii iar eu am ramas agatata cu mainile pe portbagaj.

Am scapat doar cu o mica zgarietura la cot, facuta prin impactul cotului cu masina.

Instructorul si-a cerut scuze pentru ca mi-a avariat bicicleta. Eu i-am reprosat intr-un mod cat se poate de frumos: "Cand deschideti portiera sa va asigurati si la biciclisti, ca existam si noi in Bucurestiul asta". Ne-am urat ziua buna si-am plecat.

Am stras o sperietura zdravana, dar am scapat.

Felicitari, se putea termina mult mai rau.

Dupa parerea mea, tipul merita o capaceala zdravana, pentru faptul e si instructor auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coincidenta sau nu?

Astazi inainte sa plec la facultate sa aflu un rezultat la examen am citit acest topic.

Am stat un pic m-am gandit ca inca nu e bine sa postez pentru ca eu n-am cazut decat de vreo 3 ori de cand tot pedalez si n-am experienta in domeniu.

Pe drumul de intoarecere de la facultate am observat ca in fata se oprise brusc o masina cu "scoala". Instructorul s-a dat jos din masina val vartej s-a dus pe partea soferului sa faca schimb de locuri cu "invatacelul". Au facut schimb de locuri cu succes, amandoi erau in masina.

Eu avand vre-o 35 Km la ora si inca pedaland in mare viteza am zis ca "Hai ca am timp sa depasesc masina pana se pune in miscare". Am semnalizat cu mana stanga, sa le fac semn la soferi ca schimb directia si am intrat in depasire.

BRUSC instructorul a deschis portiera masinii in fata mea ! Intr-o secunda mi-a zburat gandul: "Ce fac acum? O mana nu o am pe ghidon? Cum franez? O, Doamne, o sa cad!".

Intr-o fractiune de secunda am realizat ca franele mele nu tin la viteza aia si n-am cum sa evit coliziunea, asa ca m-am apucat cu ambele maini de bara pentru portbagaj de pe capota masinii, m-am ridicat de pe sa, am luat picioarele de pe pedale si le-am dus spre piept. Bicicleta a alunecat de sub mine si s-a izbit de portiera deschisa a masinii iar eu am ramas agatata cu mainile pe portbagaj.

Am scapat doar cu o mica zgarietura la cot, facuta prin impactul cotului cu masina.

Instructorul si-a cerut scuze pentru ca mi-a avariat bicicleta. Eu i-am reprosat intr-un mod cat se poate de frumos: "Cand deschideti portiera sa va asigurati si la biciclisti, ca existam si noi in Bucurestiul asta". Ne-am urat ziua buna si-am plecat.

Am stras o sperietura zdravana, dar am scapat.

Felicitari, se putea termina mult mai rau.

Dupa parerea mea, tipul merita o capaceala zdravana, pentru faptul e si instructor auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coincidenta sau nu?

Astazi inainte sa plec la facultate sa aflu un rezultat la examen am citit acest topic.

Am stat un pic m-am gandit ca inca nu e bine sa postez pentru ca eu n-am cazut decat de vreo 3 ori de cand tot pedalez si n-am experienta in domeniu.

Pe drumul de intoarecere de la facultate am observat ca in fata se oprise brusc o masina cu "scoala". Instructorul s-a dat jos din masina val vartej s-a dus pe partea soferului sa faca schimb de locuri cu "invatacelul". Au facut schimb de locuri cu succes, amandoi erau in masina.

Eu avand vre-o 35 Km la ora si inca pedaland in mare viteza am zis ca "Hai ca am timp sa depasesc masina pana se pune in miscare". Am semnalizat cu mana stanga, sa le fac semn la soferi ca schimb directia si am intrat in depasire.

BRUSC instructorul a deschis portiera masinii in fata mea ! Intr-o secunda mi-a zburat gandul: "Ce fac acum? O mana nu o am pe ghidon? Cum franez? O, Doamne, o sa cad!".

Intr-o fractiune de secunda am realizat ca franele mele nu tin la viteza aia si n-am cum sa evit coliziunea, asa ca m-am apucat cu ambele maini de bara pentru portbagaj de pe capota masinii, m-am ridicat de pe sa, am luat picioarele de pe pedale si le-am dus spre piept. Bicicleta a alunecat de sub mine si s-a izbit de portiera deschisa a masinii iar eu am ramas agatata cu mainile pe portbagaj.

Am scapat doar cu o mica zgarietura la cot, facuta prin impactul cotului cu masina.

Instructorul si-a cerut scuze pentru ca mi-a avariat bicicleta. Eu i-am reprosat intr-un mod cat se poate de frumos: "Cand deschideti portiera sa va asigurati si la biciclisti, ca existam si noi in Bucurestiul asta". Ne-am urat ziua buna si-am plecat.

Am stras o sperietura zdravana, dar am scapat.

WOW

Dă-mi voie să :)^:)^^:)^

Îmi cobor casca în faţa domniei voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coincidenta sau nu?

Astazi inainte sa plec la facultate sa aflu un rezultat la examen am citit acest topic.

Am stat un pic m-am gandit ca inca nu e bine sa postez pentru ca eu n-am cazut decat de vreo 3 ori de cand tot pedalez si n-am experienta in domeniu.

Pe drumul de intoarecere de la facultate am observat ca in fata se oprise brusc o masina cu "scoala". Instructorul s-a dat jos din masina val vartej s-a dus pe partea soferului sa faca schimb de locuri cu "invatacelul". Au facut schimb de locuri cu succes, amandoi erau in masina.

Eu avand vre-o 35 Km la ora si inca pedaland in mare viteza am zis ca "Hai ca am timp sa depasesc masina pana se pune in miscare". Am semnalizat cu mana stanga, sa le fac semn la soferi ca schimb directia si am intrat in depasire.

BRUSC instructorul a deschis portiera masinii in fata mea ! Intr-o secunda mi-a zburat gandul: "Ce fac acum? O mana nu o am pe ghidon? Cum franez? O, Doamne, o sa cad!".

Intr-o fractiune de secunda am realizat ca franele mele nu tin la viteza aia si n-am cum sa evit coliziunea, asa ca m-am apucat cu ambele maini de bara pentru portbagaj de pe capota masinii, m-am ridicat de pe sa, am luat picioarele de pe pedale si le-am dus spre piept. Bicicleta a alunecat de sub mine si s-a izbit de portiera deschisa a masinii iar eu am ramas agatata cu mainile pe portbagaj.

Am scapat doar cu o mica zgarietura la cot, facuta prin impactul cotului cu masina.

Instructorul si-a cerut scuze pentru ca mi-a avariat bicicleta. Eu i-am reprosat intr-un mod cat se poate de frumos: "Cand deschideti portiera sa va asigurati si la biciclisti, ca existam si noi in Bucurestiul asta". Ne-am urat ziua buna si-am plecat.

Am stras o sperietura zdravana, dar am scapat.

WOW

Dă-mi voie să :)^:)^^:)^

Îmi cobor casca în faţa domniei voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Demonstratie, la CM de velodrom din anul acesta, care dovedeste cum poti evita o cazatura cauzata de o acrosare

hai sa nu ne comparam noi cu un tip care a sta toata viata lui pe bicicleta, ca sa nu mai zic cum bine a zis si altcineva, nu mergea pe hartoapele noastre

Share this post


Link to post
Share on other sites
Demonstratie, la CM de velodrom din anul acesta, care dovedeste cum poti evita o cazatura cauzata de o acrosare

hai sa nu ne comparam noi cu un tip care a sta toata viata lui pe bicicleta, ca sa nu mai zic cum bine a zis si altcineva, nu mergea pe hartoapele noastre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow indeed !

In caz de derapaje si/sau teren accidentat la viteza, mi s-a parut cel mai usor sa las bicicleta "libera", ea corectandu-si relativ singurica traiectoria.

La modul: ridicat din sa, tinand directia (flexibil pe verticala pentru amortizarea socurilor, ferm pe rotatia ghidonului), eliberate franele (nu foarte brusc) in caz ca au fost apasate. In general spatele isi revine singurel pe traiectorie atat timp cat nu se franeaza fatza, insa in cazul unui viraj asta poate insemna abaterea "in decor".

Mentionez ca e vorba de MTB in cazul meu, deci atat timp cat decorul nu e vertical, tare si brusc n-ar fi mari probleme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow indeed !

In caz de derapaje si/sau teren accidentat la viteza, mi s-a parut cel mai usor sa las bicicleta "libera", ea corectandu-si relativ singurica traiectoria.

La modul: ridicat din sa, tinand directia (flexibil pe verticala pentru amortizarea socurilor, ferm pe rotatia ghidonului), eliberate franele (nu foarte brusc) in caz ca au fost apasate. In general spatele isi revine singurel pe traiectorie atat timp cat nu se franeaza fatza, insa in cazul unui viraj asta poate insemna abaterea "in decor".

Mentionez ca e vorba de MTB in cazul meu, deci atat timp cat decorul nu e vertical, tare si brusc n-ar fi mari probleme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am tras o invatatura din filmuletul cu velodromul.

In caz de dezechilibrare e bine sa cobori centrul de greutate, care este pe undeva pe la bazin. Nu cred ca e o idee buna sa te ridici din sa, din contra, sa te pui undeva cat mai jos pe cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am tras o invatatura din filmuletul cu velodromul.

In caz de dezechilibrare e bine sa cobori centrul de greutate, care este pe undeva pe la bazin. Nu cred ca e o idee buna sa te ridici din sa, din contra, sa te pui undeva cat mai jos pe cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.