toporas

Alegere bicicleta pentru munte

Recommended Posts

Salutare,

Sunt nou pe acest forum, desi il urmaresc de ceva timp.Acum ca am terminat ratele la masina, ma bate gandul sa mi iau o bicicleta si nu stiu ce sa aleg.E adevarat ca sunt pe dinafara si de aceea va rog sa nu radeti de mine si sa mi iertati lipsa de cunostinte in domeniu.

Deci...vreau ceva in jur de 1000 lei, evetual sh, pretabila la alergat pe poteci de munte, urcat dealuri, coborat si urcat borduri.Nu am preferinte la marca/model, culori, dotari [mai nou am aflat ca si o bicicleta poate avea dotari ca si o masina].Vreau sa reziste la cele scrise mai sus.

Ma poate ajuta si pe mine cineva ? Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit!

Ma bucur ca la un buget de 1000 lei te gandesti la SH si nu vrei ceva nou. Iesi mult mai bine asa.

Cauta o bicicleta hard-tail (adica are suspensie doar pe fata),din aluminu,cat mai usoara posibil in banii astia,echipare Alivio(poate gasesti si Deore) .

In rest,poate gasesti pe cineva care sa-ti dea mai multe sfaturi.

PS: Iti trimit pe PM un tabel (a carui descoperire pe net nu-mi apartine) cu marimile orientative pentru fiecare tip de bicicleta si modul cum o folosesti.Subliniez "orientative" pentru ca tabelul este doar un punct de plecare.

Dupa ce o sa ti-o iei citeste :Cum Sa.... | Ciclism.ro - biciclete, magazine, stiri, istorie, totul despre ciclism ca sa ai macar o baza teoretica

LE: Vad ca nu pot sa iti trimit un PM care sa contina si tabelul,asa ca uite-l aici:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns.Dupa ce am mai ''rasfoit'' forumul am ajuns la cateva concluzii:

- trebuie sa fie din aluminiu

- sa fie cat mai usoara, sub 15 kg

- sa aiba suspensie DOAR pe fata [asta mi ai zis tu, dar n am inteles de ce doar pe fata]

- sa aibe anvelope cat mai groase

- sa nu aibe suspensie spate [adica hardtail]

- sa aibe V brake si nu frane pe disc [se zice ca ofera siguranţă sporită şi un mai mare confort]

Cam atat am reusit sa retin, momentan.

Ce inseamna Alivio, dar Deore ?

Pentru o astfel de bicicleta ce nu trebuie sa lipseasca de pe ea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna Alivio, dar Deore ?

Sunt seturile de subansamble de transmisie (pinioane, lant, pedalier, schimbatoare, etc. - in general sunt "set", alteori poti avea o amestecatura de subansamble pe aceeasi bicicleta. Ambele sunt Shimano, din cate stiu alivio e mai de oras, deore mai de offroad.

Daca esti serios cu off-roadul, te-as sfatui sa mergi direct pe frane-disc, dar asa risti sa depasesti bugetul... Daca as fi in locul tau (dar nu sunt) as cauta o firma care se ocupa cu asa ceva, care m-ar putea ajuta sa mă orientez la fata locului. As alege un cadru de calitate ( sa fie compatibil cu franele pe disc si cu furca cu suspensie), restul le-as mai schimba pe parcurs, pe masura ce se dezvolta microbul in organism...

Share this post


Link to post
Share on other sites

- sa aiba suspensie DOAR pe fata [asta mi ai zis tu, dar n am inteles de ce doar pe fata]

- sa aibe anvelope cat mai groase

- sa nu aibe suspensie spate [adica hardtail]

- sa aibe V brake si nu frane pe disc [se zice ca ofera siguranţă sporită şi un mai mare confort]

Ce inseamna Alivio, dar Deore ?

1. Un cadru de calitate cu suspensii pe spate costa mult. Nu vei gasi niciodata unul echipat decent cu sub 1000 lei.

2. Anvelopele mai groase se vor rostogoli mai frumos prin padure, dar te vor trage indarat mult pe asfalt. Nu cred ca ar fi o idee buna sa mergi cu roti de 2.25 prin oras.

3. V-urile nu ofera nimic in plus fata de un disc de calitate, poate doar greutate/pret mai mici. Cu toate astea, in banii pe care ti-ai propus sa-i dai e greu sa gasesti niste frane pe disc de calitate, deci nu prea e de ales.

4. Alivio si Deore sunt familii de componente fabricate de Shimano pentru biciclete de munte. Familiile au pret, greutate, fiabilitate diferite. De la ieftin/greu la scump/usor ar fi Acera, Alivio, Deore, SLX, Deore XT si XTR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, am revenit in forta si acum sunt mai mult de cat oricand sa mi cumpar o bicicleta.Multumesc celor care mi au raspuns pana acum.

Bugetul a crescut la 1500 chiar 2000 lei daca gasesc ceva ''frumos''.Cerintele mele au ramas aceleasi ca si anul trecut.

Am gasit cate ceva in bazar si vreau sa mi spuneti parerile voastre:

Cube Analog - Bazar ciclism.ro

sau Vand CANYON YELLOWSTONE 4 - Bazar ciclism.ro

sau astept propuneri de la voi.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nici tu nu stii ce vrei. Cu un post mai sus ai spus ca bugetul maxim e 2.000 de lei si acum pui link-uri catre biciclete de 2.700-3.500 de lei.

In principiu, la o anumita suma nu o sa vezi mari diferente de echipare intre bicicletele diversilor producatori. Cel mai important este sa stabilesti bugetul, tipul bicicletei si daca vrei noua sau second hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, atunci preferam una sh in ideea ca o sa ma aleg cu un model mai performant si mai ieftin dar si cu riscul de a schimba o componenta care poate ceda oricand.Acum m am sucit si prefer una noua, si o sa mai cresc bugetul putin - in jur de 3000 lei.

Vreau o bicla cu care pot cobori o partie de ski.

La inaltimea de 1.88 ar trebui sa fie de 22 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit cateva interesante:

Bicicleta Cube Acid 2009 | Biciclete MTB - hardtail | Biciclete | Xbikers 4Fun

http://www.bikersteam.ro/biciclete-cube-acid-2010.html

Biciclete, nu gluma! Magazin de biciclete online Bike XCS Biciclete de vanzare. Importator NIRVE

sau asta mult mai ieftina: Kona Fire Mountain Deluxe

Este justificata diferenta de pret dintre primele 2 Cube ?

Sa cumpar una mai bine echipata [la vreo 3000 lei] sau una mai slabuta [la 2000 lei] si sa o upgradez ulterior, pe masura ce pica una alta la ea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumpara din start cea mai buna bicicleta pe care ti-o permiti. Singura exceptie ar fi o bicicleta mai ieftina + upgrade al furcii la cumpararea bicicletei.

Intre Cube Acid si Cube Analog una dintre diferentele importante este ca prima e 9-speed, iar a doua e 8-speed. La preturile de acolo, cei 400 de lei diferenta (2.700 lei Acid 2009/2.300 lei Analog 2010) sunt complet justificati de componentele mai bune ale bicicletei Cube Acid fata de Cube Analog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai care Analog ? prima e Acid 2009 si a 2a Acid 2010.

Vad ca la 2009 este o reducere de pret de 400 lei, dar asta se intampla pentru ca a aparut modelul 2010, nu ca ar fi vreun gest frumos din partea vanzatorului, am dreptate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu de la al doilea link am ajuns aici. Cube Analog 2010 la 2.300 de lei. Daca nu ai editat link-ul, oi fi apasat eu din greseala si fara sa observ pe link-ul spre Cube Analog de sub poza.

Nu prea merita 400 de lei in plus Cube Acid 2010 fata de Cube Acid 2009.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te agiti prea tare... ;)) Hai sa-ti fac un rezumat:

Cu 500 eur ar trebui sa gasesti SH ceva cu furca macar recon sau chiar reba, evita dart sau tora. E cea mai importanta componenta a bicicletei. Si ia-ti neaparat cu blocaj pe ghidon.

Echiparea va fi din gama medie in banii astia, adica probabil un slx mai nou sau un xt mai vechi. Ar trebui sa mai aiba cadru de 20" pentru inaltimea ta, angrenaj cu rulmenti exteriori, si niste roti cat de cat decente, daca mai scrie pe ele si mavic ar fi excelent. Franele vor fi pe disc, hidraulice, dar slabute, shimano sau juicy 3, aici nu are rost sa faci mofturi.

Cand gasesti bicla asta pe la bazar, sari cu banii si ia-o cat mai repede. Pana atunci stai linistit.

Sau daca te plictisesti de asteptat, iei orice bicicleta indiferent de cadru, cu echiparea de mai sus, si separat un cadru pe masura ta. Muti toate pisele si vinzi cadrul mai mic. Cu banii iesi tot acolo, mai mult de munca, mai putin de asteptat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru lamuriri;au fost utile, dar pentru ca eu nu stiu notiuni elementare am intrat in ceata mai mult.Vorba aia: cu cat aflu mai multe cu atat apar mai multe intrebari si imi dau seama ca nu stiu nimic.Revin cu cateva intrebari:

1. Furcile din gama RST sunt ok ? Ma uit la furci Dart si Tora si vad ca au preturi de la 400 la 1700 lei, nici macar cele de la 1000 in sus nu sunt bune ? Cateva exemple de furci bune se poate ?

2. Franele trebuie sa fie obligatoriu hidraulice ? presupun ca sunt mai bune/eficace/fiabile probabil si mai greu/scump de intretinut, dar cu o bicicleta nu alergi cu 100 km/h, deci nu vad de ce ai avea nevoie de frane bune. E corecta logica mea ?

3. Ce este, cum arata si la ce foloseste blocajul pe ghidon ? ''Remote Lockout'' sau ''Push Lock'' se numeste in engleza blocajul acela, sau cum ?

4. Asta ce mai e: angrenaj cu rulmenti exteriori ? cum arata si la ce foloseste ?

5. Asta corespunde recomandarilor de mai sus pentru ca mie asa mi se pare:

Biciclete, nu gluma! Magazin de biciclete online Bike XCS Biciclete de vanzare. Importator NIRVE

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ordine:

1. Si Marzocchi 66 e 2000 lei, dar are 3 kile. Nu exista furca buna in sensul absolut, ci doar buna pentru ce vrei tu sa faci cu bicicleta respectiva. Daca doar mergi la munca si inapoi sau te invarti prin parc, e de ajuns si un Suntour. In concluzie... Dart si Tora sunt de evitat. Dart e o panarama, Tora e pentru cei peste 120 kg, care fac Reba sa se indoaie ca o macaroana. Iar de furcile rst si suntour fugi ca de tamaie, indiferent de model.

2. Poti sa iti iei si frana in butuc ca la Pegas daca vrei... dar nu vad de ce ai face-o. Atat timp cat in banii astia poti primi o frana mai buna, de ce ai vrea una mai slaba?

Franele hidraulice necesita foarte putina intretinere sau deloc daca sunt deja aerisite corect. Si cu cat franele sunt mai puternice, cu atat apesi mai usor pe maneta si nu iti mai obosesc mainile.

3. Blocajul se numeste in mai multe feluri, in functie de model. La deal e bine sa blochezi furca, altfel iti absoarbe din forta de pedalare, mai ales daca te ridici din sa.

4. Asa arata: ImageBam - Fast, Free Image Hosting and Photo Sharing

Arata ca orice alt pedalier, se foloseste la fel, doar ca rulmentii sunt in afara cadrului.

5.Aia nu corespunde pentru ca e cu 60% mai scumpa decat bugetul de 2000...

Daca cresti bugetul ar trebui sa creasca si pretentiile. Cu 6-700 EUR ar trebui sa gasesti la SH o bicicleta de nivelul Cube LTD Team: Cube LTD Team Hardtail Bike 2010 | Buy Online | ChainReactionCycles.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Furcile RST, Suntour, Rock Shox Dart sunt furci entry level. Unele nici nu au amortizor, doar arc.

Furci bune de XC: Rock Shox cu Motion Control (exemple: Rock Shox Tora cu Motion Control, Rock Shox Recon cu Motion Control, Rock Shox Reba), Manitou cu TPC/TPC+ (ex: Minute Elite, R7 Elite), Fox 32 Fxx RLC.

2. Nu este obligatoriu ca franele cu disc sa fie cu actionare hidraulica. Poti merge si pe frane cu disc cu actionare prin cablu, dar de calitate (Avid BB7 de exemplu) sau chiar cu V-Brake-uri de calitate (exemplu: Avid SD7, Shimano Deore XT).

3. Mie nu mi se pare strict necesar un PopLoc/Remote.

4. Angrenaj gen Shimano Hollowtech II (exemplu: Shimano SLX FC-M660).

5. Nu indeplineste in totalitate recomandarile la care te refereai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la ce ma ajuta ? Presupun ca la Team 2010 este mai ''avansat'' angrenajul, dar la ce ma ajuta?Adica e mai rezistent la socuri, lovituri ?

Altfel spus furca + angrenajul merita diferenta de 350 lei, pe o scara de la 1 la 10?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.