Recommended Posts

Pot adauga eu ca are si un miros placut, aici am primit apreciere de la consoarta ca folosesc un produs care are un miros f placut, nu a petrol sau alte nebunii.:)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ptr wet de ani de zile am Finish line ceramik wet,  si chiar este wet, si atrage mizeria tare  daca nu e umed afara...  Si ptr vara am fost si sunt foarte incantat de ceara de la 
Pedro's  ice wax,  dar lasa ceva urat si gros pe pinioane...    Acum am  TF2 Plus Dry  dar sincer, pare Wet  toata ziua...   Am zis ca termin butelcuta, si pe urma dau pe lanturi toate sprayurile cu teflon, cu grafit, si tot ce am prin dulap ptr lanturi, si asta e,  ce o fi o fi,   momentan am trecut pe lanturi ieftine, sa vedem cat tin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună revedere!

Pentru conditii exclusiv indoor, adică home trainer ce ma sfatuiti sa folosesc?

Mentionez ca un mecanic batran a spus ca wd 40 este tot ceea ce trebuie in casă. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 e degresant, nu lubrifiant. Balamalele usilor si butucii yalelor nu au aceleasi principii de functionare precum lanturile bicicletelor.

 

Pentru utilizare indoor poti folosi orice doresti, nici lubrifiantele dry nici cele wet nefiind expuse la conditii de mediu care sa le creeze probleme.

  • Upvote 2
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, claudiu71714 said:

wd 40 este tot ceea ce trebuie in casă.

De la salată și maioneză, până la lanț de bicicletă si răcit procesoare de stații grafice.

Edit: Ia cu grijă ce-ți zic mecanicii bătrâni. Cam au idei puține și fixe.

 

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zicea cineva pe aici ca foloseste Industrial chain grease, de la Motip,   am vazut si spray-ul asta printre unsorile mele... L-am folosit azi ptr prima oara la lantul de bicla...  Am aplicat, am sters bine, las pana maine, dimineata sterg bine din nou, si ies la o tura...  Este extrem de gros zic eu...   Pe bicla cealalta am dat  joi cu ceva spray de lant din lidl, si spre surprinderea mea este ok.  am dat si pe deget,  se evapora repede alcolul, sau ce o fi, si ramane un fel de ceara subtire pe deget, nu ceara, dar cam asta e senzatia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat azi vreo 30 km cu MOTIP,  lantul nu a acumulat mizerie, dar na, asfalt... Si 2 la suta drum pietruit.   Doar la ceara am simtit o inbunatatire la pedalare. Adica chiar simteam ca pedalez mai usor.  Cert este ca Motip nu este de tip dry, deci lasa mizerie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am testat si eu un ulei de bicicleta(asa spune ) de la carrefour.De la SONAX cica made in germany.Ulei siliconic.Mizerie nu a atras mai mult fata de ce am mai folosit,doar un sunet enervant ca un fel de "plescait" :D al transmisiei. https://www.sonax.de/pflegeprodukte/bike/bike-silikon-kettenpflegeoel-ultra/bike-silikon-kettenpflegeoel-ultra-50-ml nu e de fitze stiu dar a fost okay fata de ce oferea Decathlonul ca alternativa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/8/2020 at 7:07 PM, mumus said:

Am bagat azi vreo 30 km cu MOTIP,  lantul nu a acumulat mizerie, dar na, asfalt... Si 2 la suta drum pietruit.   Doar la ceara am simtit o inbunatatire la pedalare. Adica chiar simteam ca pedalez mai usor.  Cert este ca Motip nu este de tip dry, deci lasa mizerie.

Esti sigur ca ai pedalat mai usor doar pt ca ai uns lantul cu ceara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA.  Mereu am avut aceeasi senzatie.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva cat de des trebuie curatat un lant pe care se foseste Squirt ptr ebike ? Si cu ce se curata emulsia aceea din ceara de pe lant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

11 hours ago, Mihaela2000 said:

cat de des trebuie curatat

in functie de kilometri parcursi si de conditiile de drum (noroi, ploaie, zapada, sare... ). Daca mergi mai mult pe drumuri uscate nu trebuie sa-l cureti foarte des. Se vede pe lant cind e mizerabil si necesita o spalare/degresare. Intre doua curatari trebuie sa-l mai ungi din cind in cind, oricum excesul de squirt de pe lant va indeparta singur cind se intareste, doar rotitele de la deraior se incarca mai mult si trebuie curatate.

 

11 hours ago, Mihaela2000 said:

cu ce se curata emulsia

Cu orice produs de curatat lanturile, daca rasfoiesti prin topic o sa gasesti si alte solutii incercate si propuse de alti membri de pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Mihaela2000 said:

Stie cineva cat de des trebuie curatat un lant pe care se foseste Squirt ptr ebike ? Si cu ce se curata emulsia aceea din ceara de pe lant ?

Daca e acel Squirt la care ma gandesc eu ( Lube, evident ), nu e recomandat sa folosesti solutii degresante. Parca si pe eticheta de pe sticla apare informatia asta.

 

Eu utilizez o carpa uscata cu care il sterg bine, pana aspectul lui devine ok, de cele mai multe ori se face argintiu, ca scos din cutie. Doar pedalatul plin ploaie si noroi necesita sa dai cu niste apa calda si poate un burete cu sampon soft.

 

Pe site-ul lor gasesti cam toate informtiile necesare din cate imi amintesc.

 

https://www.squirtcyclingproducts.com/wp-content/uploads/2019/04/SquirtChainLube-HowTo-RevB.pdf

 

https://www.squirtcyclingproducts.com/wp-content/uploads/2019/04/SquirtChainLube-_ApplicationInstructions.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru ajutor ! Le-am scris pe siteul oficial si am primit raspuns ca voi fi contactata de departamentul tehnic pentru instructiunile necesare. Eu ma tem doar ca nu cumva odata pe luna lantul sa necesite desfacere (deci din start cheltuiala o za rapida care e de unica folosinta). Pentru ca nu poti sa pui apa fiarta pe transmisie ca sa topesti ceara, zic eu. Incerc sa scap de problema uleiului. Nu merg prin ploaie si baltoace, dar tor urasc ideea lantului murdar care necesita degresare periodica si, ca sa nu improsc bicla folosind acel dispozitiv de curatare a lantului pe pozitie, il scoteam si il puneam intr-o baie cu ultrasunete. Numai ca, din ce am inteles, nici aceasta curatare nu este ok ptr ca indeparteaza orice urma de ulei din zale, in profunzime, ulei care trebuie sa ramana acolo (odata scos, nu poti sa il mai pui la loc)....

Caseta de pinioane cum o cureti pe pozitie ? Daca si asta trebuie scoasa periodic.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca iti faci prea multe probleme legate de intretinerea unui lant.

 

Folosesc deja de 1 an Squirt Lube, si rar ce-i drept, am mers si in conditii f vitrege ( de exemplu 3 zile de ploaie mocaneasca, fara oprire, prin muntii Maramuresului). 

Nici vorba de apa fiarta pe transmisie. Doar un burete vechi de vase, o periuta de dinti extra pt rotitele schimbatorului,  gel de dus, si apa calda de la robinet. In 10 minute totul era ca nou. Si asta o spun ca o persoana care deseori curata totul obsesiv-compulsiv, cautand perfectiunea :))

 

Din cauza asta am si afirmat sus si tare ca nu o sa mai mai folosec niciodata alt ulei ( am testat in ultimii 7-8 ani cam tot ce se gaseste pe piata), pt ca nici dupa 2 degresari temeinice, zeci de litri de apa si detergent de vase nu puteam scoate un lant curat dupa standardele mele.

 

Iar cu Squirt, in vreme uscata e suficient, asa cum spuneam, sa stergi totul cu o carpa curata 30 de secunde si gata, poti aplica un nou strat de ceara. Orice surplus cade de la sine cand se usuca, nu merita sa-ti bati capul inutil.

Si culmea, cu toate ca nu are acel aspect uleios, si nu-ti da senzatia unui lant foarte gresat, doar dupa mai multe zile de mers prin ploaie ( cateva sute de km) incepe sa scartaie.

 

p.s.: povestile unor producatori celebrii legate de "unica folosinta" a quick link-ului sunt mituri. Am folosit aceeasi za rapida de la KMC sau Shimano pe 4-5-6 lanturi, si de cele mai multe ori o aruncam cand lantul nou cuparat avea in pachet una noua. Poate ca dupa mai multe desfaceri unele nu mai necesita cleste, si se pot da jos cu mana libera, dar asta nu ridica nici un fel de problema din pct meu de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit raspunsul oficial de la producator in privinta procesului de intretinere a transmisiei folosind Squirt Lube. Normal ca iti recomanda pentru degresare produsele lor, desi nu inteleg ce poti "degresa" daca e vorba de o substanta obtinuita din apa si ceara. Am intrebat si de curatarea intr-o baie cu ultrasunete ; la fel, am primit un raspuns amanuntit.

Am pus problema zalei rapide de unica folosinta pentru ca am vazut ce inseamna cedarea unui lant la deal : a facut praf deraiorul si cateva pinioane : nu iti doresti asa ceva daca aceste componente sunt scumpute. La cele entry level, treaca mearga. 

Imi fac probleme in privinta intretinerii deoarece chiar nu vreau sa fac vreo prostie care ar fi putut fi evitata si sa regret mai apoi ca nu am avut habar. Momentan am Muc off ebike lube pe lant, nu scartaie si astept sa se incalzeasca afara pentru a curata lantul in masina cu ultrasunete si sa incerc squirtul. Sa vedem cat timp imi ajunge sticluta de 120 ml. Producatorul te sfatuieste sa il ungi destul de des. Nu stiu acum daca este treaba doar de marketing sau chiar asa o fi nevoie. Urmeaza sa ma lamuresc pe propria piele. Incetisor vreau sa strang bani si ptr un cip de delimitare a vitezei si poate reusesc sa schimb si cauciucul stramb de pe fata. Sa vedem cum ce.

Multumesc mult pentru ajutor ai pentru sfaturi !:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E marketing peste masura. Obisnuit si eu cu Muc Off dry si Epic Ride white lighting, la care chiar era nevoie de aplicari abundente aproape dupa fiecare tura ( daca te prindea o ploaie nu mai vorbesc), citind sfaturile celor de la Squirt am zis ca in turele de +200km va trebui sa iau recipientul dupa mine. Nici vorba! In conditii uscate si cu drumuri cat de cat curate, am rulat in extremis si 8-9 sute de km cu o singura aplicare. Asa ca ceara asta rezista mult mult mai bine decat toate brandurile alea fancy care ocupa piata de ani de zile, unele chiar fara nici un merit practic.

Cum spuneam, am mers un weekend intreg pe ploaie  si nu am avut probleme. Nu stiu ce poate fi diferit la varianta eBike, dar cea standard e ideala pt mine. Din aprilie anul trecut nu am resuit sa termin 120ml. Cat timp va exista de cumparat nu cred sa-mi mai doresc macar sa incerc altceva pt transmisie.

 

Cat despre lant, am rupt si eu vreo 2, nu la deal, ci plecand din fata blocului /respectiv de la un semafor. Probabil defecte de fabricatie, caci unul nu avea nici 2 mii de km rulati, dar niciodata problema nu a fost de la quick link. Si nici nu am auzit pe cineva sa se planga de asta ( stiu persoane care au folosit 10 lanturi cu aceeasi za rapida)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot trebuie sa schimb lantul am zis sa il bag in ceara sa vad ce si cum

Am testat 2 metode, una ceara + alcol izopropelic si am fabricat un ulei, am lasat sticluta in apa fierbinte pana s-a topit ceara si am aplicat pe o bucata de  lant de proba

A doua metoda am pus apa la fiert , in oala am pus o cutie de plastic cu ceara la topit in care am bagat lantul pt cateva minute.

 

Concluzia, arata ca aspect cam urat, am mers pe sosea uda am trecut prin zone cu nisip.

Ca aspect ceara arat urat, murdara de la apa dar nu a atras mizeria aproape deloc, numai 2 -3 fire de nisp.

Chiar nu ma asteptam sa nu atraga aproape deloc praf.

 

Acum eu nu am gasit parafina si am folosit ceara de la o lumanare ceva pe baza de ulei+parafina mai moale.

 

Unde gasesc parafina la cantitate mica?

Peste tot unde am intrebat se vinde la 25kg in sus

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, freetools said:

alcol izopropelic

Cer scuze anticipat de off-topic, dar mi-ai ridicat-o frumos la fileu. :D

Compusul ăsta probabil e struțo-cămilă rezultată prin condensarea catalitică între alcolu isopropilic și nămolu sapropelic dă la Techirghiol.

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, posibil să aive și ceva proprietăți precum gelurile energizante. Cred că a făcut un typo și voia să zică alcool izopropeller

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

am scris gresit na, un ochi la tv unu la telefon si altu pe forum

alcool izopropilic

Sa revenim la parafina.

Unde găsesc parafina in București lakg?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 6 ore, freetools said:

am scris gresit na, un ochi la tv unu la telefon si altu pe forum

alcool izopropilic

Sa revenim la parafina.

Unde găsesc parafina in București lakg?

 

 

eeee, mai glumim și noi :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut ! părerea mea după 50 de ani de mers cu bicla pă stadă :

am utilizat ani buni combinația ceară de albine-parafină-praf de grafit, este o combinație eficientă dar foarte complicat de pregătit și de aplicat.

la un moment dat am primit cadou un fel de ulei de la Muci Off, m-a prins o ploaie pe drum și lanțul (Campagnolo) a început să scârție până am ajuns acasă - fenomen ciudat pentru mine.

în prezent utilizez fără probleme chiar și la trasee foarte lungi  ulei pentru cutiile de viteze ale camioanelor.

pentru curățarea lanțului recomand o combinație benzină-motorină în proporții relativ egale (ideal este gazul !? sau kerosenul).

faceți cum credeți că este mai bine pentru voi !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.