gheo

Saboti cursiera

Recommended Posts

a venit timpul sa schimb sabotii de la curisera, asa ca sunt curios voi ce saboti cumparati sau ce folositi pt oprire mai rapida. metoda mea : ung janta cu ulei folosit de la masina, frana prinde mai bine dupa 1-2 ore dar sabotii se uzeaza mult mai rapid

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am janta scumpa. Incearca mai bine alti saboti zic.

In prima parte uleiul ala uzat nu-ti va imbunatati de loc frecarea, ba din contra. Totusi, dupa o ora-doua, va "inmuia" suficient sabotii incat sa intinda o pelicula de cauciuc pe janta. Si sa ti-i pape mai rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la fel ziceam si eu dispar ei cu mult mai rapid dar traind in zona de campie nu prea franezi :| si deci revenind ce saboti recomandati ?perechea care este pe cale de disparitie sunt all seasons dar daca nu e ploaie sunt ineficienti (30 ron scumpi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca ai saboti cam vechi.... am auzit pe undeva ca poti sa-i fierbi putin in apa si revin putin, dar pentru o frana eficienta recomand sa-i schimbi... eu am cumparat de curand niste saboti Acor si sunt multumit de ei mai ales ca au si reglaj orbital

Uleiul de masina dizolva cauciucul, nu cred ca este o solutie buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nush, eu mi-am luat niste saboti eftini no-name la 10 lei perechea, franeaza suficient de bine incat sa ma ridic pe fatza... si ma intereseaza sa pot frana eficient, dat fiind ca ma deplasez prin trafic.

Ce-i drept, la mine e vorba de V-brakes pe un mountainbike.

Poate incerci sa te orientezi catre un sistem de franare mai bun, sau niste saboti moi care sa se "lipeasca" de roata (se vor consuma tot rapid, dar nu vei avea pierderea de aderenta initiala care-ti rezulta de la ulei).

Pe cursierele mai vechi stiu ca sunt destul de deficitare franele, in special din lipsa rigiditatii ansamblului de parghii si a aplicarii destul de ineficiente a fortei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un aspect, ignorat de multe ori.... in functie de marca si generatie, clapetele de frana trag cablul de frana diferit, asta duce la:

1. franele sunt foarte ferme, blocheaza roata, dar nu au grade de apasare.

2. franele au foarte multe grade de apasare, dar nu blocheaza roata..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam aceeasi problema o am si eu . Am saboti M System Wet&Dry , reglati destul de bine , nu freaca nicaieri , pun frana ok si cu roata in aer si cu mine pe bicla , DAR pentru o franare acceptabila trebuie sa apas f tare pe manete . Manetele sunt noi , cablurile sunt noi si unse putin pe interior , rotile sunt destul de ok centrate , bicla este un MTB , fara suspensie .

Am observat ca , daca ud putin sabotii franarea este mai eficienta , in schimb daca din greseala a ajuns putin WD40 sau de la spray-ul de ungere lant pe janta ... frec la ea de-mi vine rau pana isi revin franele .

Niciodata nu s-au blocat si nici nu-mi doresc asta . Eu am aprox. 100 kg. si banuiesc ca si asta este o problema , dar am mers si cu alte bicle , mai "ieftine" si deci acelea aveau tendinta de a bloca roata , totusi apasam cu aproape jumatate din forta pe care o folosesc la a mea .

As incerca sa folosesc saboti ieftini ( 3 - 5 ron ) si moi cel putin pe spate , unde cred ca este mai important sa franeze mai puternic si sa las sabotii vechi pe fata , sa nu am vre-o bucurie ... dar tot nu-mi explic de ce ai mei , care-i consider de calitate si scumpi necesita o forta atat de mare de apasare si ceilalti ieftini ... au alt randament .

Nu ma intereseaza cat de repede se consuma , ca eu mai mult de 50 de km pe saptamana nu fac , DAR ma "sacaie" aspectul calitatii / pretului .

Ai mei sunt tari , abia lasi un mic semn daca apesi cu unghia in ei , iar ceilalti de cauciuc chinezesc ... chiar sunt moi .

Voi ce ma sfatuiti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franarea se face, citez, "75% fata, 25% spate". Acolo trebuie eficienta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa existe o incompatibilitate intre frane si manete.

Asta produce parghii ineficiente, si in cazul asta nici cei mai buni saboti nu ajuta.

Din proprie experienta am observat ca daca franele sunt bune si bine reglate, nu conteaza ce fel da saboti folosesti, sunt la fel de eficiente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a scapat din greseala niste spray Motorex pe janta spate de la mtb cand dadeam pe lant si in 2-3 sute de metri de franat/dat drumul mergea frana din nou perfect.

La cursiera am avut pe franele cu care a venit bicicleta niste saboti Weinmann care ,probabil fiind foarte vechi,erau tari ca piatra si cam ineficienti. Situatia s-a schimbat mult in bine dupa ce i-am schimbat cu niste saboti Acor,de care sunt foarte multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am auzit de niste metode mai extreme de imbunatatire a franarii.

Una ar fi ungerea jantei cu parafina sau smoala. Efectul secundar este ca franele scartaie foarte tare. Sau frecarea jantei cu smirghel aspru ca sabotii sa se agate mai bine.

Nu am testat personal, folositi pe propria raspundere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut pe playbike ca modelul acesta M70R2 de rezerva de saboti shimano e de 2 tipuri, la unu scrie xt/xtr si la celalalt pentru toate. Exista cumva doua tipuri de rezerve saboti pe acelasi cod cu proprietati dferite? Rezervele ce le-am cumparat eu par destul de tari, partea aceea de la suprafata se duce si frana va actiona bine? Parca are o pelicula subtire de plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franarea se face, citez, "75% fata, 25% spate". Acolo trebuie eficienta :D

De unde ai citat asta? Il citez si eu pe Sheldon Brown care spune 90% fata si 10% spate.

Eu slefuiesc putin sabotii noi cu smirghel sau cu pila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohoo din 2009 sau schimbat multe...

Oricum practica difera de teorie ,indiferent de sursa de informare.

Revenind la inceputurile topicului,zic ca e adevarata chestia ca uleiul mareste ''eficacitatea franei'' devine mai zgomotoasa si mai eficace ,uneori te da peste cap.Explicatia e ca uleiul 'moaie' sabotul ,care se tine mai bine de janta. Nu e vrajeala ,acu 20 de ani faceam si eu la fel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde ai citat asta? Il citez si eu pe Sheldon Brown care spune 90% fata si 10% spate.

De la motociclete, inainte sa studiez mai atent bicicletele :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saboti cursiera!

Eu nu am saboti la cursiera si vreau sa va intreb daca are vre-o importanta daca folosesc saboti normali de V-break? Am vazut ca la cursiera sunt mai compacti si au urechea aceea in jos la partea metalica, la ce foloseste? As intampina ceva probleme daca as folosi saboti normali de V-break in loc de saboti special pentru cursiera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia de MTB sunt mai grei, s-ar putea sa te incetineasca.

Sabotii de MTB nu sunt compatibili cu toate franele de cursiera, daca la tine se potrivesc, nu-i nici o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce mi s-a parut important la sabotii de cursiera: sa aiba o parte metalica rigida care sa distribuie uniform forta de apasare pe janta. E si economic pentru ca poti ulterior sa schimbi doar partea cauciucata, in loc sa schimbi intregul sabot.

Pt exemplificare:

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=23505;page=2;menu=1000,4,170;mid=0;pgc=0

versus

http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=23497;page=2;menu=1000,4,170;mid=0;pgc=0

Eu am schimbat niste FSA-uri (nici nu stiu ce natie erau) pe niste shimano 105 si saltul in performanta mi s-a parut foarte mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o semicursiera veche, si imi scartie franele..., in special cand dau de apa... ?? !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa cureti janta cu spray degresant pt frane sau cu alcool sanitar, apoi vezi daca m-ai scartaie. La orice bicla e normal ca franele sa scartaie, poti sa ai si frane de sute de euro, ca la un moment dat tot vor face galagie.

Eu la cursiera am cumparat saboti Jagwire si consider ca sunt foarte buni. http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=9324

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat eu cu benzina, am mai incercat si smilgheluind foarte usor sabotii, dar fara nici un efect. Acum am curatat marginea jentii cu o carpa muiata in putin ulei de floarea soarelui, si a parut mai bine, drept care am sters sabotii temeinic cu carpa ulei si imi place ! Nici un zgomot si prinde foarte bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.