Sindrom

M-au prins toate ploile, ce fac dupa?

Recommended Posts

Datorita ploilor din ultima vreme, care m-au prins din plin, se pare ca bicicleta a avur de suferit. A inceput sa caraie, pe ici pe colo. Din spate de la pinioane sau butuc, se aude ca si cum nu ar mai exista ungere, apoi la cate un pinion incepe sa se auda un pocnit cand pedalez.

Cand intram in casa, primul lucru era sa sterg bicicleta apoi dadeam pe lant si pinioane si foi cu wd40.

Pe viitor ce ar trebui sa fac, sa numai am asfel de neplaceri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa desfaci toata bicla sa o cureti si sa o ungi din nou.

Ma refer la butuci, ax pedalier, caseta, head set, lant.

Am patit si eu la fel dupa o tura prin câmp, noroi si apa. Cand invarteam roata se auzea de parca macinam grăunţe. Aveam butucii plini de noroi si nisip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

După cum a zis şi Lucian, noroi şi nisip în angrenaje. Pocnitul nu ştiu de la ce ar putea fi, pot să fie grăunţele de nisip care se sparg când sunt prinse între metal. În plus, mersul îndelungat prin ploaie spală şi cel mai rezistent lubrifiant.

Subscriu şi la tratamentul propus, demontare -> curăţare -> ungere. Poate ar mai fi de spus cum anume să se realizeze curăţarea. Eu pur şi simplu băgam piesele sub jet de apă în timp ce le frecam cu peria, cu excepţia lanţului. Pe ăsta îl ţineam la marinat în gaz lampant, agitându-l din când în când. După ce îl scoteam îi mai trăgeam un frecuş cu peria îmbibată în gaz şi la uns cu el.

Cu butucii nu am avut niciodată probleme de la ploaie, aşa că i-am lăsat în pace. Idem şi pt. cuvete.

Ce ar trebui să faci pe viitor ca să nu mai ai astfel de neplăceri ?

1. Nu mai mergi prin ploaie.

2. Renunţi la pinioane+deraior şi treci la speedhub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu excepţia lanţului. Pe ăsta îl ţineam la marinat în gaz lampant

Se mai găseşte azi asemenea gaz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca nu sunt off-topic : cand te prind ploile pe bicla eu mi-as face griji mai mult pentru biciclist decat pt bicla !!!

Dintr-o prostie ca asta am tras cu sciaticul vreo 6 luni avand in unele zile dureri incat nu puteam pune piciorul in pamant ! Aveti mare grija, era vara, cald si totusi ...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Olanda vremea e atit de schimbatoare, sunt 2-3 furtuni pe zi, 3-4 ploi usoare, o ploaie torentiala si de tot atitea ori soarele isi poate reveni si sa fie frumos.

In Paris cu exceptia verii, ploua zi de zi mai mult sau mai putin.

Romanii se vaicaresc dupa citeva ploi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trevizes problema e urmatoarea in alte tari asfaltul e mult mai curat si cu mai putin praf decat cel din Romania.

Ploaia imi provoaca scarba din simplul motiv ca trebuie sa curat la bicicleta ca un disperat ca sa scap de toata mizeria de pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Olanda vremea e atit de schimbatoare, sunt 2-3 furtuni pe zi, 3-4 ploi usoare, o ploaie torentiala si de tot atitea ori soarele isi poate reveni si sa fie frumos.

In Paris cu exceptia verii, ploua zi de zi mai mult sau mai putin.

Romanii se vaicaresc dupa citeva ploi ...

Doar ca idee: prin cate ploi ai mers vara asta..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trevizes, ai uitat ca la velorutia cand a inceput ploaia te-ai urcat in masina si ai pus bicla sus pe masina ?!! Acu ne dai lectii noua romanilor de mers in ploaie ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trevizes, ai uitat ca la velorutia cand a inceput ploaia te-ai urcat in masina si ai pus bicla sus pe masina ?!! Acu ne dai lectii noua romanilor de mers in ploaie ? :-q

axe, omul vorbeste la modul teoretic. ce a facut el cand a inceput ploaia il priveste. hai mai omule nu mai fi suparat.tot el spune ca in romania oamenii se vaicaresc dupa cateva ploi. na, a pus pe masina bicla si a mers in masina pe ploaie. ce e rau in asta. noi am mers pe ploaie pana la mare.:X:D vai de lanturile noastre pe ploaia aia marunta.na, ca si eu ma vaicaresc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai putin pe parte teoretica si mai mult pe aia practica...

de 2 ori am fost prins pe ploaie, iar ultima oara am avut parte de 20 minute de mers prin ploaie torentiala. Dupa 10 minute m-am obisnuit, iar cand am ajuns acasa dupa ce m-am dezbracat, a2a mea grija a fost sa sterg bicla: aici cred ca am gresit, desi am avut noroc si sanatatea mea firava (:D) nu a patit nimic. Axe are dreptate si la un moment dat trebuie sa stii cand sa-ti bagi picioarele si sa eviti astfel de iesiri - personal vorbind, eroismul nu e facut pentru mine!

No offence but: mai bine v-ar sta gandul la voi decat la butuci :X!

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-au prins toate ploile in ultimul timp pentru ca folosesc bicicleta in fiecare zi.

@axe

Intre Slobozia si Harsova am stat in masina pentru ca nu am adus cu mine echipament corespunzator de ploaie, m-am mai bazat pe geo si organizare si stii ca nu s-au ajuns pelerinele pentru toti. Tu stii prea bine ca eu am venit doar cu o gentuta de ghidon pe care am carat-o tot timpul cu mine pe cand tie ti-a carat masina de asistenta ditamai bagajul doua zile la rand inca din primul moment cu nu stiu cite tzoale de schimb!

Una este sa te vaiti cand te prinde ploaia la plimbarica din bucuresti si alta e sa fi irational si sa accepti sa stai o zi intreaga ud mergand 130 km cand nu ai echipament.

Macar han are dreptul sa vorbeasca pentru ca a avut ambitia eroica sa-si care cortul si bagajele zi de zi si cazand si pe liniile ude de cale ferata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, acum am inteles, dar sa stii intr-o perioada ploioasa mai ales cand pleci la asa un drum trebuie sa iei si pelerina, asa se face ca eu am avut doua !!! Iar bagajele tuturor au fost luate in masini nu numai al meu in care cum spui am pus tot ce-mi trebuia stiind din timp ca il va cara o masina ! "Cum spun,..., sa fie bine, sa nu fie rau !"

Referitor la ce poti face biclei dupa ploaie,..., daca nu ai butuci pe simeringuri trebuie facuta bucatele, curatata, unsa, reglata !

Mai este si problema apei care intra in camasile cablurilor care de asemenea se desfac si se ung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu ,daca nu intri cu bicla in apa pana la genunchi,nisipul ajunge doar pe transmisie (lant foi pinioane monobloc schimbator fata mai ales) ,rulmentul inferior al furcii ,pe linga tija de sea,clesti de frana la cursiera ,intre saboti si janta , si din ce am enumerat aici deajuns sa te apuce nervii( mai ales daca ai dat 5000 de euroi pe o bicla).Si conform legilor lui murphi ,vor fi afectate mai tare piesele care au costat cel mai mult si cele care-ti sunt cele mai dragi.

Dupa ...ce sa faci? ,incerci sa dregi cate ceva :cureti ca disperatul 2-3 zile ,ca sa constati apoi ca mai e ceva care nu e in regula.

De aceea ma rog mereu la doamne doamne sa nu ma ploua-dupa mine ...potopulB-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc spiritului meu intreprinzator si celor de la hypersport ca m-au primit azi dimineata. "Tomi" si-a revenit, de acum gata cu ploaia, chem asistenta sau invat sa demontez bicicleta. Dar cum criza ma afecteaza, nu e bani de scule, deci asa ca stau cuminte.

Multumesc tuturor pentru sfaturi:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In slovacia ieri pe serpentine pe munte (kossice-roznava-poprad) am vazut destui ciclisti cu carboane. Afara ploua torential si cu grindina, eu cu stergatoarele date la maxim mergeam cu 30km/h cu masina ca mai mult nu vedeam (ziua).

Acum sunt in polonia fenomenul ciclistic e ceva mai scazut dar tot mai accentuat ca la noi. Iar cat despre ploi..au fost in ambele tari cu grindina si debite foarte mari, mi-era mila cand ii vedeam pedaland prin 10cm de apa pe jos si grindina si ploaie.. asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ggfgfgfggg

eu am dat la toate bicicletele mele orifici mici atat la butuci la pedaliere cat si la cadru .Cand ploua dau cu siringa cu ulei si astfel iese murdaria si toate sunt unse cu ulei.am vazut in tinerete la un batrn ciclist. M-ai erau si la butuci campa aceste orifici si cand terminai de uns se punea o clema de otel foarte elastica care acoperea perfect aceste orifici. Este simplu si eficient . Dai cu un spiral de 1,5 -2 mm gaura la mijlocul pedalierelor ,la butuci tot in centru si la cadru in partea din spate .orificile se acopera cu banda metalica

eu am dat la toate bicicletele mele orifici mici atat la butuci la pedaliere cat si la cadru .Cand ploua dau cu siringa cu ulei si astfel iese murdaria si toate sunt unse cu ulei.am vazut in tinerete la un batrn ciclist. M-ai erau si la butuci campa aceste orifici si cand terminai de uns se punea o clema de otel foarte elastica care acoperea perfect aceste orifici. Este simplu si eficient . Dai cu un spiral de 1,5 -2 mm gaura la mijlocul pedalierelor ,la butuci tot in centru si la cadru in partea din spate .orificile se acopera cu banda metalica

M-ai ales la butuci este foarte eficent deoarece din cand in cand daca bagi ulei iese mizeria si roata datorita combinatiei cu ulei se invarte mult mai bine ,deoarece se stie ca vasilina franeaza Edited by maus

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ai erau si la butuci campa aceste orifici si cand terminai de uns se punea o clema de otel foarte elastica care acoperea perfect aceste orifici.

Si de ce nu se mai fabrica acum butuci cu gauri de ungere, deca este atat de util?

Si de ce nici cei mai scumpi butuci nu sunt unsi cu ulei, ci cu vaselina, si sunt etansi, fara nici o gaurica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de ce nu se mai fabrica acum butuci cu gauri de ungere, deca este atat de util?

Si de ce nici cei mai scumpi butuci nu sunt unsi cu ulei, ci cu vaselina, si sunt etansi, fara nici o gaurica?

Eu ma refeream la cursierele mai vechi din otel ,care aveau orificile ori in mijlocul butucilor s-au in lateral care dupa mine nu erau asa de eficente. Deasemenea pe vremuri demontam bicicletele complect ,spalam tevile cadrelor cu gaz si dupa ce se uscau le dadeam cu ulei. De acea diamantul,favoritul special,puck, huret ,si multe alte biciclete nu au ruginit si au tinut o viata,chiar daca ne m-ai prindea cate o ploaie zdravana.Tehnologia bineinteles a avansat ,probabil ce am expus eu aici este deja depasit ,dar macar noi stiam ce avem de facut la ele.

Si de ce nu se mai fabrica acum butuci cu gauri de ungere, deca este atat de util?

Si de ce nici cei mai scumpi butuci nu sunt unsi cu ulei, ci cu vaselina, si sunt etansi, fara nici o gaurica?

iar referitor la vaselina eu nu te contrazic,dar nu uita ca si vaselina a ajuns la schimbari majore. Pana si in aviatie in trecut se dadea cu o vaselina oarecare ,iar acum are niste calitati extraordinare. Gandestete cand eu eram de 18 ani si toti dadeau cu vaselina la bile la butuci ,si se mirau de ce roata mea se invartea mult mai mult si mai bine ca a lor. Faptul ca combinam cu ulei dadea acel rezultat Edited by maus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de ploi si de ce vorbiti voi...

Acum vreo 3-4 zile m-a prins o ploaie criminala la vreo 10 km de casa. Avand in vedere ca se insera, am zis ca nu stau pana se termina si vin pe ploaie. Fiind cu MTB-ul, n-aveam aripi sau alte dispozitive de protectie. Am ajuns acasa cum am ajuns, ud leoarca, am trantit bicicleta in beci si am facut un dus zdravan.

A doua zi m-am gandit ca ar fi bine totusi sa verific si bicicleta. Am dat rotile jos sa verific butucii. Cel de pe fata cam rontaia, asa ca am curatat bilele si lagarele si am pus vaselina proaspata. Pe spate nu erau probleme. Am curatat-o in intregime si, cand voiam sa o sui in lift sa o duc inapoi in beci, o ridic pe o roata si, stupoare: din cadru curgea apa. Multa apa :D

Cadrul meu, Merida, are prevazute in partea din spate, inaintea dropout-urilor, niste gauri special facute pentru scurgerea apei. Cand mi-am luat bicicleta ma gandeam ca ce rol ar putea avea. Acum am aflat. Sincer, cred ca ideea lui emil cu orificiile mici in cadru, pentru scurgerea apei, nu e rea deloc (mai ales la cadrele de otel. eu am cadru de aluminiu si tot avea gaurile alea, din fabrica. si merida nu e tocmai DHS). Adica la o ploaie zdravana inevitabil va ajunge putina apa in cadru (pe la cuvetarie, pe la tija de sa, daca ai cabluri ascunse prin cadru - pe la gaurile respective). De scos afara e mai greu.

Oricum, dupa mine, la o bicicleta moderna cu cadru de aluminiu si piese cu destul aluminiu in componenta, nu apa de ploaie in sine face rau, ci nisipul si praful care intra peste tot o data cu apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de ploi si de ce vorbiti voi...

Acum vreo 3-4 zile m-a prins o ploaie criminala la vreo 10 km de casa. Avand in vedere ca se insera, am zis ca nu stau pana se termina si vin pe ploaie. Fiind cu MTB-ul, n-aveam aripi sau alte dispozitive de protectie. Am ajuns acasa cum am ajuns, ud leoarca, am trantit bicicleta in beci si am facut un dus zdravan.

A doua zi m-am gandit ca ar fi bine totusi sa verific si bicicleta. Am dat rotile jos sa verific butucii. Cel de pe fata cam rontaia, asa ca am curatat bilele si lagarele si am pus vaselina proaspata. Pe spate nu erau probleme. Am curatat-o in intregime si, cand voiam sa o sui in lift sa o duc inapoi in beci, o ridic pe o roata si, stupoare: din cadru curgea apa. Multa apa :D

Cadrul meu, Merida, are prevazute in partea din spate, inaintea dropout-urilor, niste gauri special facute pentru scurgerea apei. Cand mi-am luat bicicleta ma gandeam ca ce rol ar putea avea. Acum am aflat. Sincer, cred ca ideea lui emil cu orificiile mici in cadru, pentru scurgerea apei, nu e rea deloc (mai ales la cadrele de otel. eu am cadru de aluminiu si tot avea gaurile alea, din fabrica. si merida nu e tocmai DHS). Adica la o ploaie zdravana inevitabil va ajunge putina apa in cadru (pe la cuvetarie, pe la tija de sa, daca ai cabluri ascunse prin cadru - pe la gaurile respective). De scos afara e mai greu.

Oricum, dupa mine, la o bicicleta moderna cu cadru de aluminiu si piese cu destul aluminiu in componenta, nu apa de ploaie in sine face rau, ci nisipul si praful care intra peste tot o data cu apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaurile alea nu-s neaparat pentru scurgerea apei, as zice ca-s facute mai degraba pentru ca sa aiba pe unde iesi aerul care se dilata la sudura (fara sa sufle topitura).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaurile alea nu-s neaparat pentru scurgerea apei, as zice ca-s facute mai degraba pentru ca sa aiba pe unde iesi aerul care se dilata la sudura (fara sa sufle topitura).

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, m-am gandit si la asta (citisem mai demult un topic pe care se discuta vehement pe tema sudurilor la aluminiu). oricum, au si rolul de scurgere :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.