Guest

Speedhubs - Rohloff , Sram, Shimano

Recommended Posts

Guest

Topicul cu Speedhubs a fost mutat aici, pt o sectiune separata :!:

Cred ca le-au facut mai subtiri si cedeaza nervos mai repede.[/quote']Bine-nteles ca l-au facut mai subtire. Ca sa-ncapa 10 pinioane pe spatiul unde incapeau 9 pinioane atit pinioanele cit si lantul au fost redimensionat(e) in dezavantajul clientului (uzura e mult mai mare' date=' pinioanele si lantul trebuie schimbat mai des) si in avantajul industriei producatoare. Cu piese de schimb se pot scoate venituri seriaose ... Cum scria gabee ? O aberatie a industriei.[/quote']

10pinioane exista pt o miscare mai usoara a lantzului, este pentru cei care nu au nimic in crac, caci cei care au in crac, merg si cu 7 pinioane. Problema, sau marea enigma este ca: industria pieselor ar fi in stare de azi pe maine sa renuntze la pinioane si schimbator si sa introduca sistemul in butuc, care este de mii de ori mai rentabil pt popor, insa nu pt industrie. :roll: Si desi rentabil pt popor, nici dreku nu vrea butuc cu viteze, fara sa cunoasca defapt avantajele. Si totusi butucul cu viteze va fi viitorul, caci tehnica pinioanelor este epuizata. Uneori putin inseamna mai mult, industria stie asta, poporul insa nu.(nu accepta). In 10 ani , bicicleta va avea butuc cu viteze incorporate. :D

Rohloff zic :

http://www.rohloff.de/index.php?id=147&L=1

si salata de pinioane condimentata cu lanturi de 1000 km, reglaje, intretinere si bani aruncati apartine trecutului (dai un ban dar stii o treaba)

Unul ca asta trebuie s-o stie :

http://www.tilmann.com/en/index.php

Experienta lui cu Rohloff e descris numai in versiunea germana a siteului.

Rohloff zic : si salata de pinioane condimentata cu lanturi de 1000 km' date=' reglaje, intretinere si bani aruncati apartine trecutului (dai un ban dar stii o treaba)[/quote''] frenky, ma jos deja de doi ani cu gandul serios sa-mi traznesc un Rohlof, insa: pretzul si greutatea ma dezarmeaza total. Pretzul este lipsit de realitate iat greutatea, undeva la 300g mai mult decat echivalentul in piese XTR. :roll: si asta e rotunjit in jos :roll: Insa Sram scoate un butuc de carbon nou, care sa fie si la pretz si la greutate mai avantajos, clar, vine din asia :roll: :? o foiae, un pinion, un lantz mai lat, fara tolerantze, 20mii de km cu un lantz sigur si 10mii fara service la butuc, aia este calitatea vietii :D

Sint de acord cu tine in ceea ce priveste greutatea si pretul, cu toate ca daca ma gindesc bine, avantajele "cumparate" relativeaza destul de repede pretul.

Cit costa un lant ?

Cit costa un set nou de pinioane ?

Cit costa un set nou de foi ?

La cit se sumeaza aceste investitii la 20000 km ?

Calculeaza dupa citi ani pretul Rohloff devine relativ pentru unul care face 8000 - 10000 km pe an.

Faptul ca Sram scoate un butuc nou e imbucurator. Concurenta invioreaza piata si e un avantaj financiar pentru cumparator. Nu neglija renumele si mai ales experienta pe care Rohloff l-a cistigat in anii trecuti, pe drept. Nici cei de la Rohloff nu dorm. Cite viteza va avea butucul de la Sram ? 14 viteze reale (fara intretaieri) la Rohloff combinate cu un Speeddrive de la Schlumpf (Mountaindriveul inca nu e autorizat) si ai 28 de viteze reale. Sint convins ca speedhubul are viitor, indiferent de producator.

Tin sa mentionez ca nu sint neam cu cei de la Rohloff si nici existenta nu mi-o cistig la ei ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Imagine postată

speedhub Rohloff

Imagine postată

pentru cei curiosi pun un link, sa vedeti aici cadre handmade germany

www.endorfinbikes.de

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a pus problema greutatii mari a unui astfel de butuc.

Eu sunt totusi nelamurit.

De fapt ce punem în balanta?

Pe de o parte avem butucul integrat, un pinion, o foaie, un lant, un cablu si o maneta.

In cealalta parte avem butucul clasic, blocul de 4-10 pinioane, 2-3 foi, 2 schimbatoare, alt lant, 2 manete si 2 cabluri.

Mi se pare anormal ca butucul integrat sa iasa mai greu.

Si chiar de-ar fi asa, cred ca diferenta e mica.

Avantajele mi se par evidente:

-lantul sta tot timpul drept, nu poate sari, e mai scurt, poate fi cat de lat vrem ca sa ne tina omeneste, nu sa umblam cu altul de rezerva ca sa-l schimbam la mijlocul drumului.

-transmisia e protejata, se uzeaza mai greu, se deregleaza mai greu, e mai rapida, avem o singura maneta, vitezele vin exact la rand, nu e nevoie de comenzi multiple.

-pierderile mecanice sunt mai mici

-aerodinamica e mai buna

Eu nu vad alt dezavantaj in afara pretului.

Si cum am mai spus pe undeva, ma mir ca nu se folosesc in marile curse. (Sau poate se folosesc dar nu se aude pana la Iasi.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect Lulu (ochi de inginer), foarte bine recunoscut.

As vrea sa mai amintesc de inca un avantaj :

In oras, urmatoarea situatie : te apropii in plina viteza de semafor, semaforul schimba pe rosu si (daca nu esti taximetrist profi din capitala, n-ai un car blindat sub cur dar toate doagele la locul lor) esti nevoit sa opresti brusc. Din moment ce te-ai oprit lantul tau sta pe pozitia foaia cea mai mare si pinionul cel mai mic. Cred ca nu e nevoie sa va explic cum arata pornirea, in momentul in care semaforul schimba pe verde (datorita faptului ca poti schimba viteza numai in timp ce pedalezi). Cu un Speedhub poti schimba oricind viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, pe asta am uitat-o. Foarte important in oras.

(Si daca ma gandesc bine, toate bicicletele cu speedhub pe care le-am vazut erau olandeze de oras.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Imagine postată

Imagine postată

intinzatorul pentru lantz este la asa un cadru o obligatie, caci lantzul se lungeste

Imagine postată

este clar, la biciclete de cicloturism, butucul speedhub este sfant 8)

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

in acest caz nu este necesara montarea unui intinzator de lantz

caci cadrul permite miscarea terminatiei spre spate, deci intinderea lantzului din cadru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

in acest caz nu este necesara montarea unui intinzator de lantz

caci cadrul permite miscarea terminatiei spre spate, deci intinderea lantzului din cadru

O alternativa ar fi asta :

Patented bottom bracket eccentric

Imagine postată

Eccentric bottom bracket shell

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avansata tehnologie, jos palaria, special for freaks http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif . Poza aia cu sectiunea printr-un astfel de speedhub pare chiar futurista, prea tare 8) . Sa indraznesc sa intreb cat costa un "butuc" de spate 8O , ca vad ca pica ideal de ciclocros (exact ce am eu :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Sa indraznesc sa intreb cat costa un "butuc" de spate 8O , ca vad ca pica ideal de ciclocros (exact ce am eu http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif )

rohloff speedhub 500/14(speeds)

-costa oficial intre 770 si 970euro :) depinde de model si culoare

-aproximativ egal la greutate cu piesele respective deore

-necesita ulei interior

-necesita ulei interior special pt iarna 8O

-are doar un grip-shift si doua cabluri pt o schimbare silentioasa

-nu poseda pozitionare, deci trecerea se face fara simt 8)

-este capsat, deci nu intra apa si are garantie imensa

-se ofera roti de 26,28 si 29 gata facute

-pinion schimbabil

concluzie: costa circa dublu fatza de piesele corespunzatore pt a merge cu pinioane exterioare. Deci investitia se renteaza numai pentru cei care il vor neaparat si banii vor fi scosi pe o perioada indelungata. Uzare incetinita cu mult, a lantzului, a pinionului si a placii de fatza. Celor care locuiesc si se cara la campie le sugerez SSP 8) , ce mai atat, butuc normal, un pinion, o foaie si ajunge. Bucuresti - Eforie Sud cu SSp :) 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adunat de pe un forum de cicloturism :

Conform interviului dat de Bernahrd Rohloff revistei Bike 1/07, la primavara va apare versiunea Rohloff Speehub Light pe piata; cu dimensiuni mai mici decit cele ale modelului actual, functii identice si greutatea la nivel de XTR. Noul model e mai putin indicat pentru cicloturisti sau "biciclisti zilnici" fiind conceput pentru cca. "50000 km sportivi".

Interesant o remarcare la marginea interviului despre "indistructibilitatea" modelului actual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

50000 de km lol, cica mai putzin recomandat, mai frate ce gluma e asta 8O http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif , pai imi ajunge pentru vreo 4 ani de obsesie a pedalei, sper sa se mai ieftineasca, ii vrajim si noi cu lichidarea de stoc la anu in toamna, sa ne pice si noua :D :twisted:. Pai nu ?! 8O , speedhuburi mocaneala la sfarsit de sezon :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wink: E modelul pentru cei care indeparteaza fiecare al treilea dinte de pe singurul pinion, il pune pe cintarul de bucatarie, ii "trage un chip digital" si-l prezinta pe diverse forumuri. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la cate deraioare si urechi indoite si rupte, lanturi rupte, chainsuck, zeci de ore de reglat schimbatorul singur sau la specialisti si alte neplaceri am avut (la un moment dat m-am enervat si mi-am cumparat un pumn de urechi de schimbator), poate sa aiba si 2 kile in plus ca tot ma tenteaza un Rohloff. Sistemul clasic, mai ales cel pe 9 pinioane, pur si simplu nu este fiabil la utilizare grea si agresiva si mai ales la noroi (sa ne amintim de Tur de Iasi), indiferent ca e Shimano sau SRAM sau ca e ieftin sau scump. Am avut Alivio, XTR, SX5, X9 si toate functioneaza doar in conditii ideale. Ai dat cu ele de o balta de noroi si s-a terminat. E o grija si un stres permanent, mai ales la turele lungi unde risti sa te intorci ore intregi cu bicla in spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Imagine postată

scula de cross country la 9kile, cati dintre voi aveti cursiera la 9kile?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cioc

continuare a : http://www.ciclism.ro/forum/viewtopic.php?p=23899&highlight=#23899

baieti,eu am explicat de ce sistemul asta e ineficent la downhill,cross,sosea voi nu mi-ati dat nici un argument viabil..

"Citind aceste rinduri am stiut ca la formularea unui raspuns voi simtit cit de greu se invirte tastatura, am stiut ca ma voi simti dezechilibrat si cu vorba crucisa-n cioc. Acum stiu de ce unii n-au bidonas(e) pe cadru; pentru a nu se dezechilibra in curbe Wink."

Poti sa-mi traduci ?

"Inseamna ca proprietarul habar nu are ce e Rohloff, n-a auzit nimic despre linia ideala a lantului. Cert este ca i-a iesit o constructie cu 42 de rapoarte. Daca nici asta nu-i ajunge … Crying or Very sad nu-l mai poate ajuta nimeni.

Fiindca te aud vorbind de 9 rapoarte; s-ar putea ca tu sa confunzi Rohloff cu ceva Dualdrive ? S-ar putea ca tu incerci sa-ti dai cu parerea despre lucruri care-ti sint complet straine ? "

cu angrenaj cu 3 foi ii ajunge.. omul insa a trecut pe sistemul asta din cauza ca are vreo 120 kg,si nu ii rezista nici un lant de 9 viteze,asa ca si-a pus lant de single speed.

"Daca tu spui asta asa pe pe scurt incerc si eu pe scurt : te-nseli. Cind dai de o bicicleta "de plimbare si oras" echipata cu Rohloff incearca "sa-i faci un chip digital" ca sa vedem si noi cum arata asa ceva. "

Imagine postată

numai aici isi face treaba mai bine...

"Poti sa traduci asta pentru mine ? "

Nu stiu daca ai abordat vreodata o urcare criminala cu astfel de bucsa si apoi plat ca sa observi ce mare e diferenta intre rapoarte.

" Am primit de la colegul acela 3 minut, pompate in 30km."

asta cred ca e din cauza ta...

Sper ca nu va suparati pe mine ca persist cu discutia asta.. pur si simplu mi se pare o aberatie sa iti pui butuc cu viteze de un kg pe altfel de bike decat cel de touring,fara motiv intemeiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Sper ca nu va suparati pe mine ca persist cu discutia asta.. pur si simplu mi se pare o aberatie sa iti pui butuc cu viteze de un kg pe altfel de bike decat cel de touring,fara motiv intemeiat.

nu, contrazicerile nu inseamna scandal, si sunt permise. Uite, iti propun sa calculam in mod civilizat urmatoarele, sa vedem ce este cu kiloghramul tau asa de nedorit. Ca exemplu vom lua grupa lx, ca na, sa nu fie nici rabla, si nici varf....

caseta lx 340g

butuc spate lx 390g (tonaj taica, tonaj :shock: )

schimb spate lx 310g

total greutate: 1040g

asadar.......

PS sifterul de fata, schimb de fatza si cele doua foi nu leam mai scazut din socoteala :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema Rohloff ma preocupa de mult timp.

Dupa ce am „studiat“ indelung problema, dupa ce am facut citeva testuri, dupa ce am vorbit cu biciclisti care de ani de zile merg cu Rohloff, dupa ce am consultat diverse forumuri si dupa ce am citit reportajele unor oameni care de multi ani practica in adevaratul sens al cuvintului ceea ce se numeste „long distance cycling“ am ajuns la concluzia ca urmatoarea invesitie in materie bicicleta va fi un angrenaj Rohloff.

Daca cioc considera ca o tura de la Fairbanks http://en.wikipedia.org/wiki/Fairbanks,_Alaska pina la Ushuhaia:

Imagine postată,

un “Alpencross”, o tura prin Himalaia, o tura pe Kamtchatka etc. se face (in ziua de azi) pe o bicicleta de oras si prin oras il lasam se creada mai departe. Pe pagina anterioara am pus un link (ca raspuns pentru LuluMOB) spre “bicicletele de oras” respectiv “olandeze” echipate cu Rohloff :

http://www.rohloff.de/en/info/bikesearch/index.html

Ciocule, arunca si tu un ochi, poate-ti schimbi parerea cind vezi citi “manufacturer” monteaza un speedhub pe biciclete cross, downhill, freeriede, MTB si chiar cursiera.

Afirmatia ta ca invirti greu roata, ca te dezichilibrezi in curbe, ca gama rapoartelor e insuficienta si ca Rohloff e doar pentru biciclete de plimbare si oras e pur si simplu nonsens. Ca se poate monta si la o bicicleta de oras nu pot contesta dar o consider exagerat si se compara cu montatul unui motor de Porsche pe o caroserie de Dacia. Cred ca tu (si multi altii) catogorisesti o bicicleta cu aparatori, portbagaj, lumina si sonerie drept bicicleta de plimbare si oras (chiar daca e, de exemplu, un MTB sau crosser modificat). Eu am o astfel de bicicleta si sint ferm convins ca a vazut mult mai multe drumuri de tara si “padurete”, munti, gropi, radacini, craci si pietris decit o mare parte a MTB-urilor din Bucuresti sau de pe Loepoldstrasse din München (mila de falit si dat rotund). Nu stiu care o fi acum mai mult bicicleta de oras.

Lasind la o parte greutatea (care se relativeaza dupa cum a demonstrat gabee) si pretul (care si el se relativeaza daca socotesti toate celelalte avantaje) stiu doar ca:

- la un speedhub nou e posibil ca atunci cind impingí bicicleta sa se invirte si pedalierul

- un speedhub e mai zgomotos decit un angrenaj clasic (mai aleas in viteza a 7-a)

- cablaria de comanda montata interior are anumite dezavantaje fata de cea montata exterior.

- Gripshiftul nu se poate monta pe un ghidon de cursiera si solutiile actuale nu-mi place de loc (cred ca domnul Rohloff lucreaza la o solutie)

P.S. Nu am chef sa declansam aici “un razboi Rohloff versus salata de pinioane” dar argumentele tale sint cam trase de par si asa nu se poate discuta.

Citeva exempla de “plimbari” cu Rohloff :

http://www.tilmann.com/en/index.php

http://www.mountainbike-expedition-team.de/

http://www.weltenbummler2003.de/35215.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cioc

frank.. este ultima data cand mai explic.

daca planuiesti sa mergi cu remorca http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif ,la o tura relaxanta,pe sosea sau pe traseu de trekking,si nu iti pasa de greutate,si nici nu ai de gand sa dai sarituri sau sa urci dealuri super abrupte,atunci rohloff este cheia!

dar daca vrei sa te duci la o cursa de cross,unde este foarte important sa ai cat mai putina greutate in locurile critice (roti,angrenaj,lant etc...) si unde iti trebuie o varietate mare de viteze,cu rohloff nu ai ce face.

la fel si la downhill,centru de greutate prost dispus f*** tot meciu'! plus ca la full se modifica distanta intre foaie si pinion,si risti sa iti cada lantul de pe pinion...

la cursiere nu mai vorbim.

si daca tura aia ti se pare tie "cross country",incearca tu sa bagi rohlofu pe traseu de la paltinis,sa vedem daca ma crezi ca e aiurea cu greutate multa pe spate dupa ce ti-o iei in freza! no offence..

e simplu mai baieti,e bun dar pe bicicleta adecvata,la stilul de riding adecvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai cioc, tu esti baiat destept, cu experienta si un mare talent in materie de explicare a fenomenelor complexe si complicate. Bine ca am dat de tine pe acest forum altfel chiar ca muream prost. In sfirsit am inteles si eu diferenta intre 14 "viteze reale" si "27 viteze inchipuite", adica fenomenul "varietate mare de viteze"; in sfirsit am aflat si eu ca "la full se modifica distanta intre foaie si pinion" si cu Rohloff risc sa-mi cada lantul de pe pinion in timp ce cu un angrenaj clasic n-o sa am astfel de probleme. Ma gindesc ca daca-mi pun un Rohloff mai si risc sa-mi sara arcul de la p*** :shock: , apoi chiar ca am belit-o :wink: . Pacat ca acest forum are prea putina clientela internationala care ar putea profita de atita stiinta concentrata.

Multam fain pentru aceasta ulima explicatie, da semnatura n-o modific ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva de unde pot cumpara din Romania un butuc Shimano cu 4, 7 sau 8 viteze? Si la ce preturi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Separat se găsesc destul de rar şi pe afară. De obicei se vând doar montate pe biciclete. În România n-am găsit nicăieri, în schimb sunt pe piaţă câteva modele echipate cu aşa ceva, de la Merida şi Dahon.

http://www.sportbikecenter.ro/#/on-line_shop/biciclete_complete/cursiere_&_de_sosea/merida_speeder_i8/

http://www.bikefun.ro/prods/639/S-Presso_500-D.html

http://www.assport.ro/popup.php?pret=1499&id=100

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa reinviu discutia pe tema unei configuratii noi de biciclete la care am inceput sa ma gandesc. Bicicleta va avea roti de 26" si geometrie MTB. La capitolul transmisie sunt foarte atras de sistemul "gear hub" pentru ca: intuiesc ca e mult mai precis; intuiesc ca e mult mai durabil; intuiesc ca nu necesita atata intretinere.

Actualmente ma dau cu bita aproape zilnic in oras ~10-15 km, fie soare, fie vant si ploaie, mai fac ture de >30-80-90 km si am fost la MMM 2008. Mi-a placut mult si mai vreau sa ma duc. In viitorul apropiat :) nu o sa ma lansez la o tura pana-n Kamchatka, dar 4-5 zile de pedalat prin tara sau sa zicem prin Alpi mai incape. Imi cunosc stilul de a merge, imi place sa pedalez cu cadenta destul de ridicata, constanta si sa simt ca "trage". Deci nu sunt lenes la pedalat.

Dubiile mele se leaga de:

1.) Daca as fi foarte puternic, as urca orice deal cu ssp :mrgreen: Dar cum nu sunt, am nevoie sa schimb raportul transmisei. Actualmente am 21 de viteze si nu stiu sa compar decat cu combinatiile 1x2, 1x3 (foaie x pinion) care le am acuma. Gear hub cu cate viteze mi-ar putea asigura cel putin acelasi raport? In fata cred ca am foaie de 22, in spate 34 cel mai mare, cred.

2.) Niciodata nu am folosit gripshift, intuitiv mi se pare aiurea... esti in urcare, tragi ca dracul de ghidon, ma gandesc ca poti invarti accidental foarte usor fie in sus, fie in jos maneta si sa-ti belesti tot meciul. Repet, ma refer nu la o urcare agale pe vreo strada in panta, ci urcare in forta pe poteca.

3.) Ce se intampla daca introduci in ecuatie si in fata vreo 2 placi? Empiric s-a dovedit inutil, prea complicat, avand in vedere ca iti trebuie si deraior, schimbator etc? Clar strica purismul :mrgreen:

4.) Am gasit 4-5 producatori de gear hubs. Rohloff are renumele, pretul si transmisia cele mai mari, dar un Sram cu 5, 7 sau 9 viteze pot cumpara online din ungaria cu ~300 lei, desi nu am verificat daca au pe stoc. Suporta acest component al biclei un compromis, un fel de mata-n sac, in ce priveste pret/calitate si performantele care le caut? Sau iau 3x9 viteze XT si am terminat povestea, desi stiu ca saptamanal tre sa reglez din suruburi si sa frec nisipul de pe dintii pinioanelor.

Sper sa inteleaga cineva pana unde ma duce logica, care sunt prioritatile mele si cu ce nu sunt lamurit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now