LuluMOB

Ce este un 29er?

Recommended Posts

ca sa iti poti lua un 29 er , trebuie sa ai forta mare in picioare , eu nu crd ca as rezista sa urc mai mult de 3 km cu o astfel de bicicleta. in schimb daca faci MTB pe plat , nu prea are farmec ... toata distractia e sa cobori , iar daca nu urci nu poti sa cobori .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Culmea e ca pe urcari toate bicicletele astea de munte moderne tind sa se dea peste cap..."

Asta a fost o ironie? Altfel, pot spune ca nu am auzit niciodata de asa ceva..sa se dea peste cap la coborare poate, dar la urcare?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil n-ai urcat rampe indeajuns de accentuate astfel incat la pedalat sa ti se ridice roata din fata ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca se ridica roata din fata asta inseamna ca te dai pe spate nu peste cap.. doar daca nu cumva urci cu spatele.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer, nu-mi place nicicum..ce spui tu is chestii care ar fi de dorit in pat cu persoana potrivita, nu cu bike-ul :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

In fine...

Cam asa se modifica o motocicleta pt hill climb. Bascula e foarte lunga pentru a favoriza urcarea. Si cei care si-au facut extracycle spun ca se urca foarte usor la deal c-o bicicleta cu roata mult iin spate...

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai este logic ca asa se urca mai bine. Chestia asta este valabila si la bike-uri..de obicei bike-urile de freeride/ downhill se fac cu chainstay-ul scurt pt a fi greutatea pe spate, insa la celelalte facute pt XC/ climbing greutatea este recomandat sa fie cat mai inspre fata..de aceea inclusiv unghiul headtube-ului se face mai mare gen 70-71grade si nu 67-68 cum este la cele de coborat sau chiar 65-66 la cele de DH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curentul 29'er categoric inca nu a lovit Ro..dar ma intreb cand o va face.

am un amic care are 2 29-ere, deci nu stiu ce sa zic! si eu mi-as fi facut unul, dar deocamdata sunt mult prea scumpe componenetele, nejustificabil, dupa parerea mea in marea majoritate a cazurilor! la o reba, spre exemplu, diferenta intre o furca de 26" si una de 29" era de mai mult de 100 de euro, asa ca ..., cand s-o r mai ieftini, poate mai bag o fisa, pana atunci ma multumesc cu ce am,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mie sau Cube chiar au scos niste 29er-e ieftine? Ma uitam ca modelul Analog la ei vine deja cu Deore si SLX pe 29. Acid-ul de 29" are XT/SLX/Deore. Comparat cu un Trek Mamba care are acelasi pret dar vine doar cu Deore/Acera/Alivio ... mi se pare pret de dumping la Cube, care este orice dar nu o bicicleta ieftina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca conceptul de 29 este unul foarte reusit, mai ales pt riderii sub 80 kg. Riderii cu kg mai multi mi-au zis ca au simtit felxibilitatea accentuata a rotilor (din cauza lungimii mai mari la spite).

mai ales a 29er-e ieftine, unde componentele sunt asa cum sunt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca conceptul de 29 este unul foarte reusit, mai ales pt riderii sub 80 kg. Riderii cu kg mai multi mi-au zis ca au simtit felxibilitatea accentuata a rotilor (din cauza lungimii mai mari la spite).

mai ales a 29er-e ieftine, unde componentele sunt asa cum sunt...

29er-e ieftine?..hmm..nu-s prea multe si in plus daca unul de 90-95kg poate merge pe o cursiera si n-are probleme cu rotile, nu vad cum ar putea avea cu cele de MTB fie ele chiar de 29..

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ar avea. Eu aveam 130kg (in scadere actual la 113kg :D). Am un 29er Focus Red Skin 3.0 (unul din categoria "ieftine") care nu pot spune ca l-am iertat pe la concursuri si n-am nici cea mai mica problema cu el (flex, scartaituri sau alte belele). Valabil si pentru cursiera custom made, care chiar cu furca si alte componente (pipa, ghidon, sa, angrenaj) de carbon nu mi-a dat nici un motiv de ingrijorare.

In orice caz, daca rotile au 32 de spite sau chiar 36 pentru siguranta "sufleteasca" nu prea ai ce probleme sa-ti faci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar daca rotile respective aveau jante slabe si spitele netensionate... Au aparut si roti de 36er si nu se plange nimeni de ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot vorbim de roti, as vrea sa imi fac un set mai usurel de roti 29. Problema este ca am un set de butuci usori cu flanse asimetrice - ceva in genul:

http://www.dhsbikeparts.ro/catalog/componente/butuci-roti-axe/novatec-d811-sba/ . Ideea ca acolo unde m-am dus sa imi faca rotiile m-au sfatuit sa imi fac rost de butuci cu flansele cat mai inalte, ca roata sa aiba spitele cat mai scurte si sa fie mai rezistenta. Sunt de acord cu ei, insa la ora actuala nu as mai vrea sa investesc in niste butuci usori care oricum m-ar duce usurel macar la 100 de eur per set.

Oare daca imi fac rotiile cu butucii pe care ii am o sa fie chiar asa de mare diferenta in rezistenta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot vorbim de roti, as vrea sa imi fac un set mai usurel de roti 29. Problema este ca am un set de butuci usori cu flanse asimetrice - ceva in genul:

http://www.dhsbikepa...vatec-d811-sba/ . Ideea ca acolo unde m-am dus sa imi faca rotiile m-au sfatuit sa imi fac rost de butuci cu flansele cat mai inalte, ca roata sa aiba spitele cat mai scurte si sa fie mai rezistenta. Sunt de acord cu ei, insa la ora actuala nu as mai vrea sa investesc in niste butuci usori care oricum m-ar duce usurel macar la 100 de eur per set.

Oare daca imi fac rotiile cu butucii pe care ii am o sa fie chiar asa de mare diferenta in rezistenta ?

1) nu o sa fie asa de mare diferenta stai relax..o sa cresca dimensiunea spitelor pe o parte a roti cu maxim4 mm..tu chiar crezi ca o spita de 270 e cu atat de mult mai rezistenta decat una de 274?

2) acei butuci pe care-i ai au o flansa de 58 si cealalta de aprox 45, respectiv 48...flansa mai inalta de 58 nu prea este deci ai putea sa-ti iei altii care sa le aiba eventual ambele de 58..dar crede-ma ca nu ai nevoie, fie de ai aea si 120kg

Tot ce conteaza ar fi ca spitele sa fie de calitate gen DT Champion, si jantele cat de cat bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mai comenta daca n-ai facut o roata in viata ta... sau daca ai impresia ca DT Champion e o spita "de calitate" :))

baietii aia au dreptate, dimensiunea flanselor e foarte importanta pentru rezistenta unei roti

dar in functie de nevoi se poate compensa prin alte metode. daca ai o singura flansa mare poate fi destul, depinde de situatie... uneori are sens sa ai o singura flansa mare ca sa egalizezi tensiunea pe cele doua parti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

as vrea sa-mi spui cate roti ai facut tu la viata ta pinky. Si daca am zis Champion este pt ca sunt spite ok raport pret calitate. Ai vrea sa spui sa-si puna revolution ca-s mai tari sau ce? spite de DH poate? Sau tu folosesti numai Sapim CX Ray? Butucii aia ce-i are sunt suficient de buni daca janta e ok si spitele amintite de mine. Nu stiu ce te umfli atat in pene pinky..Eu am avut butucii aia si stiu ca au fost f in regula inclusiv faza cu flansele..Oricum pe o parte fiecare roata e trasa mai in interior deci avand flansele inegale spitele vor fi relativ egale ca lungime e cand atunci cand sunt flansele egale exista o foarte mica sansa ca marimea spitelor sa fie agala. Din ianuarie 2011 si pana in prezent am facut 3 seturi de roti si crede-ma ca m-am interesat mult inainte de a le face. Da, nu am cumparat niciodata gata facute desi poate asa am iesit mai scump insa le-am facut asa cum am vrut si considerat eu ca-s mai bune si lasa-ma sa-ti spun ca n-am avut niciodata probleme cu vreuna din ele..si nici nu ma vei vedea postand vreodata pe aici ca am probleme cu rotile si sa cer recomandari desi am in jur de 88kg cu tot cu echipament si merg destul de dur. Asadar si in concluzie vb din experienta..nu esti de acord du-te si plange in alta parte sau..mai bine mai documenteaza-te..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum te exprimi e clar ca esti depasit de situatie, nu stii despre ce e vorba... in discutie nu e rezistenta unei spite de 270 fata de 274, ci rezistenta rotii ca un intreg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff...probabil ca nu intelegi tu bine romaneste..ti se pare tie ca in tot ce am spus e vorba doar despre spite? interesant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mie sau Cube chiar au scos niste 29er-e ieftine? Ma uitam ca modelul Analog la ei vine deja cu Deore si SLX pe 29. Acid-ul de 29" are XT/SLX/Deore. Comparat cu un Trek Mamba care are acelasi pret dar vine doar cu Deore/Acera/Alivio ... mi se pare pret de dumping la Cube, care este orice dar nu o bicicleta ieftina.

La data actuala, aproape la toate marcile de biciclete gasim 29er, deci o sa avem de unde alege, eu personal am probat un Konba unit 29er, si un GT seengelspeed, 29er.

Am fost foarte incantat cat de bine se tine pe drum tehnic, cum ar fii cu noroi, cu pietrisuri sau cu radacini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.