LuluMOB

Ce este un 29er?

Recommended Posts

Guest

M-am uitat pe bike24.com de piese pt 29-er-e si nu am gasit absolut nimic. Doar niste cauciucuri pt jante de 28 dar care nu depaseau 1.7. cred ca abandonez ideea asta. Prea greu se gasesc piesele....

doctore, ideea nu trebuie sa o pierzi, daca chiar ai degand asa ceva. Piesele de 29er nu sunt mai scumpe, atat doar ca trebuie gasite :?

-Cadru 29er in Romania, no problem, stiu ca Firma Kona ofera un model de cromoli si unul de scandiu, cu mica diferentza la greutate si mare diferentza la pretz; Orbea ofera un model de carbon si unul de alu, daca deja in Europa respectiv Romania, nu stiu.....deci exista....exista si cadre pe net....intre 400 si 1000.....-tot pe net exista furci pt 29 sau 26 care merg si cu 29, vezi bike-discount.de -anvelope de 29er gasesti pe nett, sau un dealeri care aduc diferite firmwe in romania, pot aduce si anvelope de 29, Schwalbe !!! Roti de 28, le poti lua din magazin, de oriunde, de treking etc, sau de road, si pui ax mai lung. Restul puieselor sunt normale...... :wink:

________________________________________

Poze de la o cursa de mtb marathon din Texas. In poza este riderul Travis Brown cu un ghidon Marybar pe bikul lui fully Fuel 96er ...(96er vine de la montarea pe fatza la un mtb 26er, a unei roti 29er, folosind furca adecvata). Travis Brown mai este inca un pro-rider ce alearga de ani de zile pt sponsorul sau Trek.(fost rider in echipa nationala)

Imagine postată

Imagine postată

Nat Ross de la Team Subaru Gary Fisher pe 29er Hardtail

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care-i treaba cu 96-erele? Mie mi se pare o idee buna, o modalitate mai ieftina de a face un prim pas catre 29-ere (furca) iar mai apoi ar putea sa vina si cadrul.

Eu m-am gandit sa-mi iau alta furca, roata din fatza e oricum "pleazna", asa ca daca se poate mi-as lua direct o furca si o roata de 29. impresia mea e ca o astfel de bicla (29 in fata, 26 in spate) ar oferi avantaje mari la coborare. La urcare nu stiu ce sa spun, se mai ridica fata care nu e un lucru teribil de bun, dar nici nu se mareste efortul necesar la pedalare pe urcari extreme (ceea ce s-ar intampla daca ai pune pe spate 29). Probabil in combinatia asta cea mai buna solutie, ar fi o furca de 29 Marzocchi cu ETA (daca exista), care e capabila sa modifice pozitia bicicletei pentru urcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ar fi o idee, mai ales ca un 96er sare imediat in ochi :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot stau si ma intreb care ar fi diferenta intre ceea ce se numeste acum 29-er si ce se numeste bicicleta de cross, care e tot un mtb cu roti pe 28. De ex. bicicletele de mai jos sunt sau nu 29-ere (sa zicem ca le punem alte cauciucuri)?

http://www.neuzer.hu/company.php?CategoryID=29

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nu sunt. Un 29er nu numai ca are anvelope late si inalte si necesita spatii mai mari la furca de spate, ci are si o geometrie speciala. Un crosser nu este un 29er, mai degraba este un hibrid. Un cyclocross este o cursiera de offroad si nu are nimic in comun cu un 29er. Exista insa crossuri carora li se pot monta cauciucuri mai late de 29er......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

http://www.twentyniner.ch/download/bike_29zoll-bikes_0907.pdf

articolul a aparut in ultimul numar al revistei germane Bike. este relativ interesant pentru cei ce inteleg limba germana. mie personal mi se pare putin orientat comercial, mi se pare putin sponsorizat pe sub masa......

dati click pe link cu save as.....

Au gasit si ei cateva dezavantaje:

1. rotile mari flexuie (acum depinde ce roata folosesti) :roll:

2. ceva cam puturoase in viraje (acum depinde ce geometrie are bikul) :roll:

3. piese mai greu de gasit (gogonata) http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

…mie personal mi se pare putin orientat comercial, mi se pare putin sponsorizat pe sub masa......

Nu numai ca ti se pare, de regula asa este. La toate aceste reviste care sint pe piata se poate observa o anumita “tendinta”. Daca esti interesat de pareri sincere e bine sa accesezi un forum serios.

In mare, articolul este obiectiv scris, la subiect dar nu spune nimic ce nu s-ar fi stiut deja (si practic si teoretic).

1. rotile mari flexuie (acum depinde ce roata folosesti)

Cert e ca o roata mai mica e mai stabila. Dar, cum ai zis, depinde de roata folosita, si, depinde cum a fost spitata. Flexuitul si baietii care au testat nu l-au simtit pe teren ci l-au masurat in laborator.

2. ceva cam puturoase in viraje (acum depinde ce geometrie are bikul)

De accord.

3. piese mai greu de gasit (gogonata)

De acord; nu stiu unde e diferenta intre piesele de 26-er si cele de 29-er (sau 28-er).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aspectul cu gasitul peselor am niste mari rezerve...

Cu cateva luni in urma am incercat sa imi fac un 29er si am fost surprins sa vad ca puteam obtine cauciucurile abia in 1,5 luni :cry: Cred ca daca vorbeam si de o furca mai deosebita se rupea filmul....

In unele parti ale globului solutia cu comanda pe internet nu este inca fezabila :oops: dureaza mult si costa tot asa....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

National Champ USA 2007 24 hours marathon race on 96er Trek Bike.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un articol despre istoria 29er-ului poate fi citit in ultimul numar al revistei Dirt Rag, care dincolo de ocean cica ar fi o publicatie de referinta in lumea mountain-bike-ului.

Mie mi s-a parut bine scris, si daca aveti ceva timp liber (este cam lung), vi-l recomand:

http://www.dirtragmag.com/print/article.php?ID=894&category=features

Chestii interesante din cuprins:

- de ce nu au aparut mountain-bike-urile direct cu roti mari?

- cate ceva si despre geneza primelor biciclete pentru teren accidentat

- despre importanta cauciucurilor disponibile pentru dezvoltarea acestora si a 29er-lor

- si chiar povestea primului 96-er

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Imagine postată

Campionatul Mondial de Cross Country

2007 Scotia

Jeremy Horgan Kobelsky( Subaru Gary Fisher) pentru echipa USA pe un 29er. Atat despre tema, UCI si 29er.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul numar al reviste nemtesti Bike Sport News (noiembrie/decembrie 2007) contine un test comparativ intre trei 29er-e: Intense Spider, Orbea Lanza si Specialized Stumpjumper FSR.

http://www.twentyniner.ch/download/bsn_11_12_29er.pdf

Comparatia 29er-elor intre ele (nu cu suratele lor mai mici) si aparitia a tot mai multe modele full-suspension eu le interpretez ca semne de maturitate.

Din pacate nu stiu nici o boaba de germana, asa ca nu m-am putut bucura decat de poze si date tehnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri sau alaltaieri am citit asta pe site-ul lui Gary Fisher:

"Mountain bikes didn't adopt the 26" wheel size based on research in physics or structural engineering. Standard mountain bike wheels are 26" because that's what Gary and his band of friends found while scrounging through the junkyards and thrift stores of Marin Country as they were inventing the sport. The cruiser newspaper-boy bikes of the 40s and 50s that they were turning into mountain bikes came with 26" wheels. And so it went: the mountain bike standard was set."

vai-vai in ce lume traim!?! pe ce se bazeaza, cum ni se impun standardele!?! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :roll: http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

--------------------------

un 8) 69-er de la Crisp Titanium

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu intelg pe oricine.Insa nu toti au 2 metri......

23er mi se pare mai atractiv :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ca Bart Brentjens este Campionul Olimpic din anul 1995 si in prezent inca un mare candidat la medalia de aur de anul acesta de la Jocurile Olimpice din Peking, este deja cunoscut. Tot asa de normal si clar este ca el a castigat cursa de pregatire pentru Olimpiada din Delvera in Africa de Sud, cu un timp de 2 ore si 17 minute, cu un avans de 6 minute in fata lui Jacques Russow la temperaturi ce depaseau la umbra 40°C. Pana aici totul normal si omenesc. Si acum stirile pe larg: Bart castiga cursa cu 6 minute avans pe un trek 69er, cu care doreste sa atace si la Olimpiada din China. “Rotile mari mi se potrivesc de minune, asta am observat deja acum 2 ani. Sven Nys, marele campion de cros(nu de anul acesta) se joaca cu aceiasi idee......asadar domnii mei....lucrurile iau amploare....

Imagine postată

(bikesportnews2008)

PS De precizat este ca Bart are 1m88....

Share this post


Link to post
Share on other sites

-RockShox Reba 29er inca folosesc un offset (rake) de 39mm.

-FoxRacing F29er are un offset de 44mm.

-G.Fisher-urile au furci Fox, insa cu un offset de 51mm (G2 offset). am citit pe un alt forum ca au exclusivitate pt acest G2 pe 2 ani. eheee, stiu ei ce stiu... offset mare=trail mic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.