LuluMOB

Ce este un 29er?

Recommended Posts

Seamana cu AXE (dar nu cred ca e el). Furca aia pare mai ciudata; e rigida, dar pare sa fie dubla(pana in pipa si a doua pereche de brate). Cardul inspira titan. Interesant e ca tipul are casca de trekking, imbracat lejer, ca la o plibarica la padure, spre deosebire de cei cu biclele 26" de DH. Poate mesajul e "Life is easier and more elegant on the 29er"

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu daca pentru noi astia care am avut numai cadre sudate de un copil din taiwan e evident de ce multi dau 2-3000 USD pe un cadru custom...

iata cum arata sudurile de pe un Jones Spaceframe:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

crosspost Galerie 29

La nationalele de mtb din USA 29er-ele si-au adjudecat partea leului.

Atat la XCM (maraton) cat si la XCO pe primul loc s-au clasat Jeremy Horgan-Kobelski si sotia sa Heather Irminger (Subaru-Gary Fisher), ambii concurand pe diferite versiuni de GF Superfly.

La maraton, 3 baieti din primii 5 au concurat pe roti mari. JHK a folosit un Superfly 100 cu noul grup 2x10 SRAM XX, iar Heather un Superfly hardtail cu X.0 2x9 (foi 36-24). De notat ca fata are 1.63m inaltime, pentru cei care credeau ca 29er-ele sunt doar pentru cei inalti :-bd

Cateva poze de pe podiumul de la maraton, cu noul cadru de carbon full suspension Superfly 100 model 2010:

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

La XCO, JHK a folosit arma secreta, un Superfly hardtail adus la 8890 grame cu configuratie SRAM XX 1x10 (36x11-36).

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Pana in ultima tura, lupta s-a dat intre JHK si Todd Wells (Specialized), care a condus cursa o bucata consistenta, beneficiind de faptul ca a concurat pe un full suspension care se preta ceva mai bine traseului extrem de denivelat, dar in ultima tura un brat al angrenajului de la al sau S-Works Epic s-a desfiletat si a fost nevoit sa alerge pe ultimii 2 kilometri, ceea ce l-a propulsat de pe 2 pana pe 13.

De observat angrenajul cu eggbeater 4ti in buzunarul din spate:

Imagine postată

Si Katie Compton (Independent Fabrication) a concurat pe roti mari, dar din cauza unui atac de astm a terminat pe 3, desi conducea detasat la un moment dat gratie unui start excelent:

Imagine postată

Dupa evenimentul nefericit de la xco cu angrenajul de la 26er, Todd Wells a ales un Stumpy 29er pentru cursa de Short Track, cu care s-a clasat pe 2. Observati in poza ca Specialized pune la dispozitia riderilor sponsorizati o furca Reba Team 29er diferita de cea a celorlalte echipe, cu partea de sus din carbon:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie 29'er-ele viitorul in cursele de XC si cele de cross in general, sau e doar o moda?

Pt ciclocros:

- in Bucuresti gasesti cauciucuri mai groase la magazinul "douaroti", mi-am luat de acolo cu 80 de lei un pneu Schwalbe de 700x40c (28x1.6") care e cam maximul care intra pe fatza (am furca Decathlon cyclocross, ca si bicicleta) si tot de acolo o sa-mi iau un Schwalbe de 700x47c (28x1.9") destul de cramponat, pt spate, era tot pe la 80 si ceva de lei.

Mai mult de atata nu are rost sa pun pe bicla mea si o folosesc in general tot la aceleasi lucruri de care ziceai si tu, cu diferite seturi de cauciucuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut la Intalnirea ciclism.ro de anul asta un nene pe un 29-er foarte misto. Nu stiu cine era si nici bicla nu am vazut-o bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excelenta bicla.

Se potriveste, dupa parerea mea, roata de 29" la DH, pt ca ia gropile si denivelarile mult mai lin, ruleaza mai cursiv si prinzi si viteza mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ups. Nasol moment. Am vazut si video-ul.

Asta se cam poate intampla cam la orice roata.

Sa fie de vina si faptul ca intrat mania usurarii biclei si la DH si se tot renunta ba la niste spite, ba se pune carbon in orice, inclusiv jenti... etc.

Eu sincer nici un MTB de XC nu mi-as lua de carbon, daramite un freeride/DH (vezi la Scott, nu chiar DH, dar vine Scott Ransom cu peste 160 mm cursa suspensiei fata/spate si cadru din carbon).

Share this post


Link to post
Share on other sites

+Roata mai mare trece mai usor peste obstacole...dar.

-Bitza asta e mai grea sigur decat modelul cu roti de 26.

-Rotile sunt mai fragile.

-Centru de greutate si BB mai ridicate inseamna manevrabilitate mai proasta.

-Chainstay-u' mai lung decat la modelul cu roti de 26

-Franarea mai ineficienta decat la o roata de 26...o roata mai mare inseamna si o parghie mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+Roata mai mare trece mai usor peste obstacole...dar.

-Bitza asta e mai grea sigur decat modelul cu roti de 26.

-Rotile sunt mai fragile.

-Centru de greutate si BB mai ridicate inseamna manevrabilitate mai proasta.

-Chainstay-u' mai lung decat la modelul cu roti de 26

-Franarea mai ineficienta decat la o roata de 26...o roata mai mare inseamna si o parghie mai mare.

in primul rand, nu exista mai bun in termeni absoluti, ci doar mai bun la ceva anume. toate depind de traseul pe care se concureaza.

apoi, toate argumentele sunt discutabile... manevrabilitatea depinde mai mult de geometria furcii (HT angle, rake, trail) decat de wheelbase si bb drop. chainstay scurt la ce iti trebuie? franarea e cu dus si intors... pata de contact e mai mare.

anyway, deja exista Lenz PBJ inainte de acest Intense, si cei care au mers cu respectivul 29er de DH au fost foarte placut impresionati. abia astept sa puna de un review baietii din echipa Intense-CRC <);;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu raman la parerea mea ca cea mai buna combinatie este 26" pe spate si 29" pe fata,asa zisul 69"-er. Pentru downhill mi se pare si mai indicat decat pentru XC pentru ca roata mare pe fata faciliteaza trecerea peste obstacole si roata spate de 26" ajuta la acceleratii bruste.Singurul incovenient este ca ai 2 tipuri de camere la tine (la XC),pentru ca la o disciplina ca DH ,daca ai facut pana ,s-a dus cursa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce iti tre chainsray scurt? :) La manevrabiliate fratzica. Cu cat e mai scurt intorci bikeu mai usor. Reversul medaliei e stabilitatea la viteze mari, dar e un compromis acceptat. Centrul de greutate scazut si BB-ul cat mai jos te ajuta sa iei curbele mai bine. Toti producatorii de cadre de DH se concentreaza asupra chestiunilor de mai sus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un chainstay mai scurt iti afecteaza wheelbase si indirect manevrabilitatea, dar in acelasi timp si distributia greutatii pe roata fata. Totul trebuie judecat in context, nu exista neaparat o regula ca mai scurt e intotdeauna mai bine, altfel toata lumea ar merge pe unicycle cu chainstay zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecuatia la DH e destul de simpla. Vrei stabilitate la viteza mare...chainstay lung. Vrei manevrabilitate si o bicicleta nervoasa care sa te ajute sa o accelerezi repede la iesire din virajele lente...chainstay scurt. Exista branduri cum e Commencal care ofera posibilitatea sa scurtezi/lungesti chainstay-ul si astfel si wheelbase-ul "transformand" bicicleta. In realitate nu o sa obti niciodata un chainstay ca si al unui Specialized Demo 8 care se lauda pe "blazon" cu cel mai scurt chainstay din industrie...undeva sub 42 cm. Si daca locul ocupat de Specialized anu asta in World Cup nu graieste de la sine...atunci sa ma apuc eu sa-i fac reclama? ;)

L.E. M-am mai uitat o data la pozele cu 951-le asta. Si...mi-a mai picat fisa cu o popsibila slabiciune fata de un 26-er. Lungimea furcii sigur ii afecteaza rigiditatea! Ce carcotas mi-s :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

furca e un dorado normal, a fost facut pentru 26"... si acum cativa ani era cel mai tare din parcare.

e design inverted deci nu are arch intre brate, intra orice roata. travel redus de la 8 la 7 si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram convins ca au facut o furca special pt 29-er. Dar, daca tot mi-s carcotas...atunci 7 inch sunt mai putin ca 8 inch de travel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de faptul ca bun si mai bun sunt notiuni relative, cativa nemti au facut niste teste ale caror concluzii le puteti gasi aici

Subscriu la sfaturile lui Lysergo. Trebuie testata. Ori place si atunci se accepta asa zisele neajunsuri, ori se testeaza si atunci se alege in cunostiinta de cauza.

Parerea mea este ca pentru cadrele cu preturi peste 500 Euro sau la alte piese din TOP obiectiile tehnice sunt simple optiuni personale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain testul...dar chiar eram curios ce zic de un bike de DH 29er. Nu au la test bike de DH :-??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.