Dan123

Vreau sa "construiesc" o bicicleta de sosea de la 0

Recommended Posts

In ciuda crizei pe care tocmai o simtim din ce in ce mai greu(eu unul, da), nu dispun de suma necesara (1000-1500E) pentru a achizitiona o bicicleta intreaga. Asa ca m-am decis sa procur piese pe rand, astfel sa mai atenuez marea gaura din buzunar care s-ar produce daca ar fi sa cumpar una completa. Nu ingaduiesc sa apelez la cardul de credit deoarece nu vreau sa platesc dublu suma.

In primul rand sunt indreptat doar spre bicicleta de sosea.

Am avut numai Mtb pana la momentul actual(din clasa a 8-a merg pe bicicleta) , dar vreau sa avansez la ceva mai "sportiv".

La mecanica bicicletelor nu m-am priceput niciodata, mereu cand aveam probleme apelam la un vecin foarte priceput (lucra in domeniu, din pacate nu-i mai pot cere lui parere deoarece sa mutat).

Asa ca m-am decis sa apelez la voi, la forumul ciclism.ro .

Pentru cine cunoaste sau are piese sau stie anumite site-uri cu raport calitate/pret il rog sa scrie aici. Eventual daca aveti voi acasa sau prietenii vostri componente (evident in stare buna-ft.buna) pe care le-ati folosit si ati "upgradat" un anumit component va rog sa postati aici.

Deci..sa incepem .

Este o treaba serioasa, asa ca cine are chef de glume, ii rog sa se abtina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideea SH-ului nu-mi surade pentru ca niciodata nu stii la ce sa te astepti (am cumparat acum cativa ani o bicicleta SH si costa destul de mult pentru acea perioada si am schimbat foarte multe la ea).

in targ, sincer nu m-am gandit la ideea asta, dar totusi nu vreau orice "bicicleta" "made in "garaj"".O sa trec in weekend totusi

Sincer nu am facut un calcul daca va costa mai mult sau mai putin, dar macar stiu ce pun pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

crede-ma ca am vazut una super faina in targ (mtb hardtail) si o dadea cu 3 milioane. era noua. de asemenea in alt oras, in targ vindea cineva o cursiera ktm cu 2 milioane, tot noua.

Magnumutz: Se pare ca dupa "pay day" trebuie sa dau o raita prin targuri :(

Edited by Magnumutz
Mic adaos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cursierele la 2 milioane nu se pot numi cursiere.

Bugetul meu prezent ar fi de cam 700 lei pe luna in piese daca ar fi s-o luam asa. Marime cadru 52 (sau S).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te vei convinge singur ca ideea ta de a asambla (nu cum spui tu ca o construiesti de la zero) o cursiera este foarte paguboasa. Gasesti pe forumul asta biciclete chiar noi de cateva ori mai ieftine decat in magazine. Recent s-a vandut o supercursiera noua cu 2500 de euro. Valoarea ei pe piata e de 6000 de euro.

Asa eram si eu la inceput, nu voiam sa iau ceva la mana a doua pentru ca imi era frica sa nu fiu pacalit. Am invatat cate putin din ceea ce inseamna deraioare, frane, roti, Shimano, Campagnolo etc. si nu mai sunt atat de retinut in a cumpara la mana a doua.

Eu sper din tot sufletul sa te convingi inainte de a da banii pe gramada de piese ca dupa sa gasesti vreo superocazie cum a fost bicicleta de care vorbeam.

Bafta oricum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum adica nu se pot numi cursiere, lol. era in PERFECTA stare de functionare, avea pana si sa cu gel.

@magnumutz: check out far side of vitan. de acolo mi-am luat un pegas kent X_X si acolo am vazut hardtailul. acuma, depinde de noroc de fiecare data...

am mai vazut acolo tot un hardtail care cred ca era trek(l-am vazut vro 2 secunde) cu tot felul de gadget-uri pe el. cu 7 bulioane :mrgreen:

Magnumutz: Will do, thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum adica nu se pot numi cursiere, lol. era in PERFECTA stare de functionare, avea pana si sa cu gel.

Eu sper ca tu glumesti! Adica daca e sa vorbim ca o sa (sau "sea", ma rog)mai buna pentru cursiera e de la 3 milioane in sus nu stiu daca un argument de genul "Dom'le, parea buna de incalecat" e unul solid.

La 2 milioane NICI O bicicleta nu poti spune despre ea ca e buna.

Parerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sper ca tu glumesti! Adica daca e sa vorbim ca o sa (sau "sea", ma rog)mai buna pentru cursiera e de la 3 milioane in sus nu stiu daca un argument de genul "Dom'le, parea buna de incalecat" e unul solid.

La 2 milioane NICI O bicicleta nu poti spune despre ea ca e buna.

Parerea mea...

Asta a fost si reactia mea.

In fine, momentan inca imi sustin ideea principala, caut piese, dar ma si uit dupa biciclete la ocazii bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar ce zici de argumentul:"parea buna LA incalecat si dat o tura prin targ"? calcul simplu: era furata. dar era buna, oricum ai da-o.

edit:de pe site-ul dirtbike am luat de la sectiunea bazar o merida cu 3 jumate(this below).

Imagine postată

acu vad ca vinde pe acelasi site un cannondale f900 cu 350 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Old, crede-ma ca si samsarii astia nenorociti cam stiu ce vand! Daca fura o bicicleta de 30 de milioane nu o sa ti-o vanda tie cu 2 milioane!

Un exemplu: eram in tren, in vara trecuta, cu Altrixul meu. Il cumparasem de vreo luna, era nou, lucea, lua ochii chiar si unuia pretentios cu Colnago in dotare. Ma urcasem in gara la Urziceni in trenul de Bucuresti. Vin doi tigani se aseaza langa mine si ma intreaba unul din ei: "Ia zi, bossule, cat ai dat pe bicicleta asta?" Ii raspund printre dinti ca fix trei milioane. La care el: "Date ma de aici, asta face pe putin 12 bulioane". Dadusem 15,2 milioane.

Credeti-ma ca astia nu sunt prosti, stiu ce fura!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bicicletele jegoase si de aruncat erau intre 1 mil-1 jumate, alea mai bune, printre care si asta, erau intre 2 mil-3. era intr-un bazar. deci o dadea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca nu te pricepi foarte bine la mecanica bicicletelor eu zic sa te mai gandesti! Trebuie sa cunosti foarte bine ce piese merg cu ce, altfel dai banii degeaba pe ele. Cursierele sunt adevarate bijuterii ale mecanicii aproape nici o piesa cunoscuta tie de pe MTB nu va merge pe cursiera, nici macar butucii rotilor.

Ca pret vei iesi cu cel putin 50% mai mult decat luata din magazin. Constructia unei cursiere este rezervata pour les connaiseurs care stiu ce vor si ce fac. Si eu am incercat asa ceva, dar deocamdata am achizitionat una gata facuta, asta desi aveam cadrul si linie Campagnolo Mirage aproape completa (imi lipseau butucii si angrenajul). Linia am pastrat-o, dar pana la noi idei ma dau cu cursiera cumparata si nu regret.

Cu 1800 RON iti cumperi o Merida Road 880 echipata Shimano Sora, cu care vei invata cu ce se mananca cursiera, vei lua cazaturile inerente iar dupa un an doi vei decide daca iti ajunge sau vrei mai mult. Atunci vei incepe sa stii ce vrei. Asa vei castiaga timp, vei putea veni la iesirile organizate aici pe forum, vei acumula experienta, vei vedea alte cursiere si vei decide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... cu care vei invata cu ce se mananca cursiera, vei lua cazaturile inerente iar dupa un an doi vei decide daca iti ajunge sau vrei mai mult. Atunci vei incepe sa stii ce vrei. Asa vei castiaga timp, vei putea veni la iesirile organizate aici pe forum, vei acumula experienta, vei vedea alte cursiere si vei decide.

Bravo, Florine! Exact asta e sfatul, cuvant cu cuvant, care trebuie acordat unui incepator neexperimentat si nehotarat! X_X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca nu te pricepi foarte bine la mecanica bicicletelor eu zic sa te mai gandesti! Trebuie sa cunosti foarte bine ce piese merg cu ce, altfel dai banii degeaba pe ele. Cursierele sunt adevarate bijuterii ale mecanicii aproape nici o piesa cunoscuta tie de pe MTB nu va merge pe cursiera, nici macar butucii rotilor.

Ca pret vei iesi cu cel putin 50% mai mult decat luata din magazin. Constructia unei cursiere este rezervata pour les connaiseurs care stiu ce vor si ce fac. Si eu am incercat asa ceva, dar deocamdata am achizitionat una gata facuta, asta desi aveam cadrul si linie Campagnolo Mirage aproape completa (imi lipseau butucii si angrenajul). Linia am pastrat-o, dar pana la noi idei ma dau cu cursiera cumparata si nu regret.

Cu 1800 RON iti cumperi o Merida Road 880 echipata Shimano Sora, cu care vei invata cu ce se mananca cursiera, vei lua cazaturile inerente iar dupa un an doi vei decide daca iti ajunge sau vrei mai mult. Atunci vei incepe sa stii ce vrei. Asa vei castiaga timp, vei putea veni la iesirile organizate aici pe forum, vei acumula experienta, vei vedea alte cursiere si vei decide.

Suna foarte interesant ce ai scris. M-a pus pe ganduri X_X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca nu te pricepi foarte bine la mecanica bicicletelor eu zic sa te mai gandesti! Trebuie sa cunosti foarte bine ce piese merg cu ce, altfel dai banii degeaba pe ele. Cursierele sunt adevarate bijuterii ale mecanicii aproape nici o piesa cunoscuta tie de pe MTB nu va merge pe cursiera, nici macar butucii rotilor.

Ca pret vei iesi cu cel putin 50% mai mult decat luata din magazin. Constructia unei cursiere este rezervata pour les connaiseurs care stiu ce vor si ce fac.

Aici cred ca e o mica exagerare. Nu mi se pare ca difera atat de mult constructia unei cursiere fata de un mtb. Pe scurt, singura deosebire esentiala ar fi la bagarea camasilor cablurilor pe sub ghidolina. In rest:

  • Roti. Ai latime de 130mm pe spate in loc de 135. In rest nu vad diferenta intre a construi o roata de mtb si una traditionala de sosea. Seturi de roti mai usoare, cu 99% din spite lipsa (si care se mai si indoaie, dupa cum am vazut in alt thread ;) ), exista si pentru mtb si pentru cursiere si vin gata facute.
  • Frane. Fabricantul cadrului iti spune ce distanta e de la gaura in care se fixeaza frana la janta. In specificatiile franelor e data gama de distante la care pot ajunge (reach). Se imperecheaza cele doua numere. Asta e diferit fata de mtb, intr-adevar.
  • Deraioare. Aceleasi probleme in mare. Tipul de prindere pentru ala din fata, short cage/long cage pentru ala din spate (in functie de angrenaj).
  • Angrenaj. Iar aseamanator. Diverse standarde de prindere pe monobloc in functie de producator/model, ca si la mtb.
Sunt de-acord ca cineva care nu se simte bine lucrand la biciclete ar fi avantajat cumparand una gata facuta. Pe de alta parte, nu cred ca daca poti face din bucati un mtb complet o sa-ti prinzi urechile intr-o cursiera. Ma gandesc la o cursiera "normala", nu ceva foarte exotic. Cele doua discipline se influenteaza reciproc destul de mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Acum cativa ani am fost in situatia ta, doream o cursiera si am construit-o, dupa care am mai invatat cate ceva, am investit niste bani in piese mai bune si am ijghebat alta, anul trecut am repetat figura si am facut alta, iar acum lucrez la una si mai buna, intre timp m-a prins flama cu fixele, doua la activ si inca doua in proiect, pentru mine e o pasiune, le mesteresc cu placere. In acesti ani am pierdut foarte mult timp pe siturile de specialitate, am ajuns sa cunosc pe aproape toti "Nea ....", oameni de la magazine etc... si am umplut casa cu cadre, piese si roti pe care am dat o gramada de bani...

Daca vrei o doar o cursiera, fara toate cele expuse mai sus, recomand sa cumperi una gata facuta sau aproape gata.... Oricum, trebuie mai intai sa te decizi ce fel de cadru vrei... de otel, aluminiu?... vrei ergopower/STI, sau te multumesti cu schimbatoarele pe cadru?

La bazar gasesti cateva cursiere decente si sunt sigur ca vor fi si altele, dar la 7 mil esti limitat la o cursiera cu cadru de otel, poti sa o upgradezi cu niste roti ceva mai bune, compatibile cu ergopowere pe care poti sa le cumperi mai tarziu, urmeaza lant de 9-10 viteze, schimbator spate, clesti de frana si altele... Daca pui totul pe hartie si tragi o linie ai sa vezi ca ajungi lejer la vreo 10 milioane, adaugate peste cele 7...

Cursiera de la 0 este de fapt cursiera in rate... pretul ei + dobanda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Frane. Fabricantul cadrului iti spune ce distanta e de la gaura in care se fixeaza frana la janta. In specificatiile franelor e data gama de distante la care pot ajunge (reach). Se imperecheaza cele doua numere. Asta e diferit fata de mtb, intr-adevar.
  • Deraioare. Aceleasi probleme in mare. Tipul de prindere pentru ala din fata, short cage/long cage pentru ala din spate (in functie de angrenaj).
  • Angrenaj. Iar aseamanator. Diverse standarde de prindere pe monobloc in functie de producator/model, ca si la mtb.

:)) Nu sunt interesat de o polemica cu tine, dar cred ca nu ai vazut vreodata o cursiera de aproape! Oricum ai rastalmacit ce am spus eu, ceea ce dovedeste ca ori nu ai inteles spusele mele, ori vrei sa duci discutia in alta parte, total off-topic!

PS Zi-mi si mie numerele alea care trebuie sa le imperechez, ca vreau sa-mi pun frane de MTB la cursiera, am auzit ca sunt mai eficiente!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan, mă bag şi eu ca musca-n lapte.

În ultima vreme am ajuns şi eu cam în situaţia lui Jules. Am asamblat pe piese un MTB, o cursieră şi două singlespeed.

Dacă vrei cu adevărat o biclă pe gustul tău, asta este singura cale: o iei încet încet, iei cadrul, şi începi să pui piese pe el. Eu zic că dacă te orientezi bine, nu ieşi mai scump decât la magazin, dar va trebui să ai răbdare, să cauţi reduceri, să mai iei o piesă la second, etc.

Eu am prins cadrul la reducere (un Merida Road Race de 2007 cu furcă de carbon la 650 de lei, nou!), roţile le-am luat second (Mavic Aksium Race), şi restul de piese au fost toate fie la reducere fie puţin folosite, şi cred că nu am depăşit 3000 de lei, pe o cursieră cu transmisie Ultegra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Nu sunt interesat de o polemica cu tine, dar cred ca nu ai vazut vreodata o cursiera de aproape! Oricum ai rastalmacit ce am spus eu, ceea ce dovedeste ca ori nu ai inteles spusele mele, ori vrei sa duci discutia in alta parte, total off-topic!

PS Zi-mi si mie numerele alea care trebuie sa le imperechez, ca vreau sa-mi pun frane de MTB la cursiera, am auzit ca sunt mai eficiente!

Eu nu sunt interesat de polemici nici atat. Persoanele care vor sa monteze frane de mtb pe cursiera isi merita soarta, respectiv banii aruncati. Daca ai obiectii legate de distanta despre care vorbeam, uita-te aici ca sa pricepi ce am vrut sa spun. S-ar putea sa ai probleme cu niste frane Ultegra 2009 pe un cadru din 80, in functie de producator. Postul meu era informativ, concluzia fiind ca daca poti face un mtb poti face si o cursiera. Sigur, trebuie sa ai IQ mai mare decat numarul de la pantof, dar multa lume se descurca la capitolul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tu nu vezi aberatiile postate de tine mai sus, doar asa ca te-ai simtit tu, posesor de MTB atacat de eticheta aplicata de mine cursierelor este doar problema ta! Cat despre jigniri, la asta se pricep toti, pe mine unu' astia cu creierul inflamat nu ma impresioneaza. Ramai cu confuziile tale, poate cand mai vezi o cursiera pe strada o sa te lamuresti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tu nu vezi aberatiile postate de tine mai sus, doar asa ca te-ai simtit tu, posesor de MTB atacat de eticheta aplicata de mine cursierelor este doar problema ta! Cat despre jigniri, la asta se pricep toti, pe mine unu' astia cu creierul inflamat nu ma impresioneaza. Ramai cu confuziile tale, poate cand mai vezi o cursiera pe strada o sa te lamuresti!

Subiectul era despre cineva care doreste sa construiasca o bicicleta. Eu am spus ca o poate face, daca nu e total atehnic si poate citi niste specificatii oferite de producatori si am dat cateva exemple care din punctul meu de vedere sunt corecte. Daca doresti sa ataci acele idei fa-o cu argumente, nu doar aruncand cuvinte gen "aberatii". Daca vrei sa ajuti arata cu ce am gresit, pornind de la exemple concrete, date tehnice si asa mai departe, nu sentimentalisme ieftine. Din nou, nu am insultat pe nimeni, am sustinut doar ca avand la dispozitie specificatii pentru componente, sculele potrivite si oarece timp, montarea unei biciclete (indiferent de tip) este un lucru realizabil de o persoana cu inteligenta medie. Sa aruncam cu nrooi si sa descurajam oamenii de la a-si rezolva singuri problemele tehnice e usor, asta poate face oricine. Cat despre atacurile legate de faptul ca merg pe MTB si ca n-am vazut cursiere, e prea soare afara ca sa-mi bat capul cu ele. Credeam ca varsta aduce dupa sine intelepciune :). O zi buna in continuare, cu ceai de tei, ca sa n-o dam si mai grav in offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va mai certati degeaba.

Eu personal am construit zeci de biciclete de la 0, de la 1, de la 2, chiar de la -1, din piese noi, second hand chiar si fiare vechi.

Nu mi se pare nici o diferenta intre a construi un MTB, o cursiera sau o Ukraina. De fapt cel mai complicata e o bicla de touring datorita multitudinii de accesorii si extradotari.

La o cursiera spre exemplu e mult mai usor sa montezi franele decat la un MTB. Si ma refer la frane V nu disc. La schimbatoare si angrenaje chiar nu vad nici o diferenta. Si va vorbesc din experienta nu din auzite sau citite.

Dan123, nu te lasa intimidat si nu te descuraja. Daca poate altul sa faca ceva poti si tu. Urmeaza-ti planurile si realizeaza-ti visul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.