Sorin Untu

Transfagarasanul va fi detronat

Recommended Posts

parcarea de la universitate se va muta in fata la babele:x5-uri si oameni la costum care se vor duce acolo sa ia o gura de aer proaspat pt ca bucurestiul a devenit irespirabil; de parca zona nu era deja sufocata deja de gelati cu treling abidas si pisi cu toace; din ce am observat solul se erodeaza destul de repede pe platou ceea ce(sper)va duce la aparitia de crevase pe sosea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si asa Bucegiul este plin de pantofari si alte specimene ce sunt o adevarata fabrica de gunoi si nesimtire... De ce nu s-ar umple si de masini parcate aiurea, muzica la maxim si gratare (+ fumul si injuraturile aferente)? De ce sa nu se intregeasca imaginea globala si sa ne simtim si acolo tot ca acasa (la oras)??? :(

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zona sinaia predeal este un cos de gunoi. toti nemernicii de bucuresti se dau smecheri pe acolo. un mare rahat zona respectiva. poluare la maxim. din fericire exista cateva locuri frumoase unde cocalarii nu vin: castelul peles si casa lui g. enescu de la cumpatu. in rest multa mitocanie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, poluare oricum era, macar asa avem si noi o sosea care ajunge la 2000 m la doi pasi de Bucuresti sa ne dam cu cursierele cu talent pe ea.

Deci le urez la constructori vreme cat mai buna sa il termine cat mai rapid.

Si treaba cu gunoiul tine de educatie, nu de drumuri.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]Si treaba cu gunoiul tine de educatie, nu de drumuri.

E drept, insa e mai usor sa nu le facilitezi accesul decat sa-i educi, de fapt io sunt convins ca noi ca populatie n-o sa reusim niciodata sa fim educati, deja e 2010 si n-am reusit mare lucru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

macar asa avem si noi o sosea care ajunge la 2000 m la doi pasi de Bucuresti sa ne dam cu cursierele cu talent pe ea.

Daaa, si i-as face niste santuri si gropi, sa ne dam si cu MTB-ul cu talent. Pe ea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, pe aia poti sa te dai cu orice bicicleta, acelasi rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la Transalpina, am fost sambata pe acolo si cred ca daca se mentine ritmul de constructie, in primele luni ale anului viitor nu vor mai exista portiuni neasfaltate, deci se vor putea da pe ea si cursieristii.

Inca de acum e gata drumul nou dintre Novaci si Ranca. Mi-a facut un chef teribil de urcat cu bicla pe acolo. Serpentinele sunt criminale. La anul musai merg acolo si cu bicla.

Traseul ar fi pe 2 zile:

1. Novaci - Ranca - Obarsia Lotrului - Cabana Mija

2. Cabana Mija - Cheile Jietului - Petrosani - DJ666 - Hateg

Ptr cei ce au cont pe Softpedia, se pot vedea aici ceva poze. Am pus in paralel imaginea de acum 3 ani cu cea prezenta pentru zonele reprezentative ale drumului:

http://forum.softpedia.com/index.php?s=&showtopic=15773&view=findpost&p=9000383

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, poluare oricum era, macar asa avem si noi o sosea care ajunge la 2000 m la doi pasi de Bucuresti sa ne dam cu cursierele cu talent pe ea.

Deci le urez la constructori vreme cat mai buna sa il termine cat mai rapid.

Si treaba cu gunoiul tine de educatie, nu de drumuri.

Problema e ca daca drumul va fi bun atunci nu prea veti putea merge cu cursierele pentru ca toti soferii "grabiti" vor merge ca bezmeticii pe-acolo  :(

Cum zicea E-1, mai bine sa fie cu gropi ca atunci macar n-ar merge cu viteza "vitezomanul gica"   :D

Si referitor la gunoi, ai vazut tu in Romanica undeva unde lumea "culta" sa respecte curatenia ? Ca din pacate eu personal n-am intalnit asa zone, intotdeauna se gaseste un "destept" care decat sa faca 10 pasi pana la cos mai bine arunca totul pe jos, ca deh, "las ca aduna aia de la salubritate, doar de-aia's platiti, nu ???"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa dezgropam un pic topicul, soseaua Sinaia - Cuibu Dorului - Saua Dichiu - Piatra Arsa - Babele va avea toate sansele sa fie pe picior de egalitate (daca nu chiar sa detroneze) TF, macar din punct de vedere al peisajului.

O sa urce de la 800 la 2200 m in 30 km. Interesant e ca au scris panta pe mijlocul ei, din 500 in 500 de metri. De la 4% in zona Cuibu Dorului, ajunge la un maxim de 12.6% in apropiere de Piatra Arsa, unde au ajuns cu asfaltarea.

In golul alpin senzatia e "periculoasa", nefiind (inca) montati parapeti, iar fasia de asfalt e destul de ingusta. Din pacate, meltenii circula urat de tot cu SUV-urile, fara acordare de prioritate, fara asigurare etc.

Am urcat de la Piatra Arsa la Babe pe Jepi si am coborat pe "drumul de masina" (un antrenament de coborare util pt un incepator in ale MTB ca mine); din pacate nu mai e mult si acest traseu de MTB va deveni istorie. E bine ca se va putea urca si cobori pe cursiera, drumul in sine e o frumusete, dar nu in weekend.

PS : Atat la intersectia cu DN71, cat si la Cuibu Dorului, exista indicatoare explicite - drum in lucru, interzisa circulatia publica pana in 2013 - se pare ca ele au doar rol "consultativ" si "informativ" :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce saptamina trecuta am facut un "pendul" pe TA, azi tocmai m-am intors de pe saua Dichiu, am urcat pina la 1820m altitudine, unde se termina asfaltul (am cursiera).

soseaua Sinaia - Cuibu Dorului - Saua Dichiu - Piatra Arsa - Babele va avea toate sansele sa fie pe picior de egalitate (daca nu chiar sa detroneze) TF, macar din punct de vedere al peisajului.

Sunt in total dezacord cu ideea pe care mi-am permis sa o subliniez. In nici un caz d.p.d.v. al peisajului.

Daca de la cabana Cuibul Dorului pina in saua Dichiu drumul serpuieste placut prin padure, dupa saua Dichiu ajungi intr-un "podis" fara niciun element de atractie. Da, cind drumul va ajunge la 2200m altitudine, va fi cel mai inalt drum din tara, o vreme va fi si un asfalt bun, va fi o provocare ciclista.

Si cam atit.

P.S.: am vazut si eu indicatorul, intarit explicit prin text: "drum interzis tuturor vehiculelor". Am inaclcat legea, recunosc, dar nu-mi pun cenusa in cap, asa se intimpla daca se pun interdictii nelalocul lor, toata lumea le incalca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@offtopic

Si pe Transalpina inca e pus indicatorul "Drum Interzis Circulatiei Publice" si totusi e la fel de aglomerat ca Transfagarasanul. La noi e moda sa fie interdictii de dorul lelii, ca indicatoarele de "Fotografiatul Interzis" de la majoritatea barajelor, sau viteza maxima de 30 km/h in multe sate. Suntem invatati de indicatoare ca legea trebuie ignorata, si apoi ne miram ca nimeni nu respecta nimic.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu.

Ma e o vorba romaneasca, "stapinul zgircit invata sluga hoata".

Dincolo n-am vazut nicio interdictie "in doru' lelii".

Share this post


Link to post
Share on other sites

cind drumul va ajunge la 2200m altitudine, va fi cel mai inalt drum din tara, o vreme va fi si un asfalt bun, va fi o provocare ciclista.

Si cam atit.

Cel mai inalt drum asfaltat, ca mai e forestierul (practicabil cu masina) care te duce pana pe Iezer. (2380 apare in punctul maxim) :) Numa nu e asfaltat. De-ar fi fost vreo carciuma acolo, sigur ar fi tras un asfalt.

Oricum, poate se hotarasc astia sa asfalteze si pana la Omu, ca e la o aruncatura de batz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, poate se hotarasc astia sa asfalteze si pana la Omu, ca e la o aruncatura de batz...

Rabdare, se va ajunge si acolo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform panoului, autoritatile din jud Prahova si Dambovita si-au "unit fortele" ca sa asfalteze doar pana la cabana Babele... Sper sa se opreasca acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi bine sa se puna taxa de acces pentru autoturisme dupa ce se termina drumul, barierele sunt deja acolo, deci terenul e pregatit.

Oricum, partea aia din Bucegi era oricum de multa vreme "poluata" de pantofari, asa ca nu prea se poate zice ca drumul asta mai are ce strica. Macar sa ne bucuram si noi, ciclistii, de el.

Daca vrei sa ai parte de salbaticie extrema poti sa te dai cu bicla prin Retezat, Godeanu etc. Bucegii sunt deja compromisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform panoului, autoritatile din jud Prahova si Dambovita si-au "unit fortele" ca sa asfalteze doar pana la cabana Babele... Sper sa se opreasca acolo.

Totul depinde de fluxul de asa zisi turisti: daca ei vor sa mearga intr-un loc li se va face drum. Deocamdata nu se intampla decat fortari ocazionale cu ATV-uri si masini 4x4. Cand vor trece suficient de multe si se va definitiva traseul si va exista interes se va face drum pana la Omul, nu am nici o indoiala, partial forestierul exista. Cand? In 10, 15 20 de ani, nu stiu dar sunt convins ca vom apuca drum si acolo! Cand ma gandesc ma apuca rasul, un talmes balmes de masini, biciclete, motociclete, gratare, blonde, copii, ursi, vorba lui Catalin, Bucegii sunt compromisi, nu trebuie sa ne mai amărâm. Ma bucur ca am prins macar un pic din vremurile cand muntii astia chiar aveau ceva de oferit, un pic de liniste si aer curat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si eu pina la intersesctia cu drumul care coboara la Bolboci dar din ce am vazut deja incep sa apara crengile de copaci care semnalizeaza surpari de drum asa ca multe sanse nu prea ii dau eu acestui drum.

Drumul este inchis doar "tuturor autovehiculelor" conform indicatorului rutier. Pe de alta parte anul 2013 era putintel corectat, adica 3-ul era scris peste corectorul cu care s-a sters 2-ul. Poate dura la infinit finalizarea acestui drum. Apoi o sa apuce de Transbaiului, ca tot este in planul autoritatilor Prahovene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai inalt drum asfaltat, ca mai e forestierul (practicabil cu masina) care te duce pana pe Iezer. (2380 apare in punctul maxim) :) Numa nu e asfaltat. De-ar fi fost vreo carciuma acolo, sigur ar fi tras un asfalt.

Oricum, poate se hotarasc astia sa asfalteze si pana la Omu, ca e la o aruncatura de batz...

Evident, ma refeream la drumuri asfaltate, asa cum se poate vedea mai la vale. Drumul din Iezer il stiu si eu, dar nu l-am parcurs cu bicicleta. Oricum, si daca s-ar asfalta pina la Babele sau chiar pina la Omul, drumul ar fi cel mai inalt drum asfaltat din Ro, dar nu si cel mai inalt pas, care ar fi, in continuare, Urdele.

@max: tocmai asta m-a surprins, ca nu scria :drum interzis tuturor autovehiculelor", ci "... vehiculelor". Prima varianta ar fi fost perfecta pt.noi, a doua cel putin ciudata.

Am mai spus-o, o repet: pt.drumuri alpine ca TF, TA, Dichiu-Piatra Arsa, mie mi se pare normal sa se perceapa taxa pt.accesul motorizat, asa cum e in alte parti.

Aventajele mi se par evidente, evident, taxa ar urma sa se foloseasca exclusiv pt.intretinerea drumului in cauza si al anexelor sale.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Am mai spus-o, o repet: pt.drumuri alpine ca TF, TA, Dichiu-Piatra Arsa, mie mi se pare normal sa se perceapa taxa pt.accesul motorizat, asa cum e in alte parti.

Avantajele mi se par evidente, evident, taxa ar urma sa se foloseasca exclusiv pt.intretinerea drumului in cauza si al anexelor sale." by giginic.

Gandire de doi lei ... ia vezi tu asa prin alte parti, cate taxe au aia, ce valoare are fiecare taxa,ce salar au aia etc. Daca as gandi si eu ca tine, asa din vedere al posesorului unui autoturism, as putea sa-ti spun ca as vrea sa te vad ca biciclist cu o vizita medicala, un aviz psiho si un permis pentru bicicleta, nu de alta da impartim acelasi drum si eu le am si tu poate nu, si as merge mai departe un ITP asa pt bicicleta , o taxa platita la primarie si o rovinieta. Ce zici ... mai vrei taxe ???

Comentam ideea in sine, nu persoana care a emis-o.

Edited by Traveller
Scuza ca ai comentat la adresa unei idei, nu a unei persoane...nu merge. Te rog sa faci comentarii decente. In afara,cei care urca motorizat pe drumuri asfaltate in munti AU FOST EDUCATI. Ai nostri soferi nu prea sunt educati. Taxa de acces ar merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intimplator si eu sunt posesorul unui autovehicul, iar aprecierile "de doi lei" poti sa ti le pastrezi.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot se vorbea de cel mai inalt drum din tara, eu cred ca e cel care duce (dupa Babele, in continuare) la releul de pe Vf. Costila, adica la aproape 2490m. Si e drum in toata regula, nu poteca, cum e spre Omu. L-am parcurs cu MTBul, dar cred ca ar merge si cu CX.

Evident ca traficul pe astfel de sosele montane care au doar scop turistic ar trebui restrictionat, printr-un numar maxim de bilete vandute intr-o zi, de exemplu. Ceva trebuie facut pentru a evita blocajele care apar in zilele caniculare, cand coloanele ating 5-10km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.