victor

Febra musculara - remedii?

Recommended Posts

Se spune ca betivii cind vor sa-si revina...mai trag un pahar. POate este valabil si la febra musculara cu care m-am procopsit dupa tura de ieri 9 dec., desi nu am simtit ca fortez nu stiu ce totusi acum abia umblu. Este mai buna o sauna? un bazin de inot? un antrenament moderat? astept parerile voastre de ciclisti experimentati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baie cu apa incinsa (si eventual, pune si ceva sare mare in apa)= adik un fel de sauna, si f important, luatzi doua aspirine, eu asa am facut. Scapi de 75% din febra instant, restu ramane sa se refaca muschiul. Asa ca pedalare usoara http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif. A si pentru a scapa de febrele facute la antrenamentele in fortza, fa antrenamentul de recuperare, pedalare rapida, a se citi la NEWS frecventa pedalarii http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif. Antrenamentul e bine sa-l faci la o zii dupa ce te-ai rupt :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre eliminarea febrei musculare folosind gheaþa nu am cunoºtinþe. Poate fi un bun remediu.

1. Recomand insa miscare pentru eliminarea febrei musculare. Febra musculara inseamna si acumulare de acid lactic. Miscarea, indiferent care ar fi ea: ciclism, natatie, alergare usoara urmatã de putina gimnastica sau strecing (mobilitate articulara si musculara) sau alte sporturi, duce la intensificarea circulatiei sangvine, eliminarea acidului lactic din tesutul muscular si, implicit eliminarea senzatiei de durere musculara. Dupa cum se spune, "Cui pe Cui se scoate".

2. Se mai poate uza si de un dus fierbinte, putin automasaj, urmat de un dus mai rece.

3. În cazuri exceptionale, deci fara a uzita prea des deoarece poate produce si efecte adverse, se poate lua jumatate sau un comprimat de aspirina (folosit pentru racealã) imediat dupã efort.

Dar o senzatie usoara de febra musculara sau mai corect spus o senzatie de tonus muscular arata ca s-a facut un efort optim pentru supracompensatia de dupa efort si realizarea progresului. Lipsa oricarei senzatii de tonus inseamna un efort de intensitate redusa sau o plimbare iar prezenta unei febre musculare prea accentuate denota ca s-a efectuat un efort cu o intensitate prea mare.

Si inca ceva: pentru evitarea aparitiei febrei musculare si reducerea oboselii de dupa efort, se recomanda ca la sfarsitul unui antrenament mai dur, sa se faca revenirea dupa efort. Nu te dai jos imediat de pe bicicleta ci, mai faci o plimbare usoara, cateva sute de metri. Astfel, pregatesti grupele musculare pentru antrenamentul urmator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai tare asta genubike, auzi tu terapie la rece si masaje cu gheatza. sincer oare nu merge si terapia aia cu lovituri puternice in muschiul cu febra, cum ar fii sa ridici piciorul si sa asteptzi sa vine cu viteza un tampon de locomotiva. Ma mir ca nu am auzit si asta :D http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif . Doamne nu ma mai pazi si impuscama 8O :D, glumesc evident, dar e bizara faza, din ce am vazut se pare ca nu se stie ce cauzeaza febra musculara exact, dar cica daca o faci e un pas inainte :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu riscul de a starni o noua controversa, datele despre crioterapie nu sunt inventate de mine (eu am fost chiar sceptic), ci exista studii clinice care spun e buna.

La fel, din informatiile publicate mai recent, febra musculara de a doua zi nu este datorata acumularii de acid lactic.

In rest, nimic de adaugat, decat ca masajul pare sa ajute. Toate astea apar ca referinte in link-ul de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa nu ne contrazicem de dragul de a ne contrazice.

Acelasi link pe care-l dai spre citire Genubike spune in concluzie ceeea ce am scris si eu mai sus.

http://www.doctor.info.ro/html/acidul_lactic.html in limba romana.

Citez:"...........Totusi, atunci cand in timpul antrenamentului se atinge acel prag anaerob, acidul lactic acumulat in exces poate provoca oboseala musculara. Din fericire, acest efect negativ poate fi partial limitat printr-un antrenament corect, refacere activa (exercitii foarte usoare) si o masa bogata in carbohidrati."

"- Asteapta! Durerea va disparea în 3-7 zile fara nici un tratament

- Evita eforturile intense, care accentueaza durerea.

- Este bine sa faci exercitii aerobice usoare, în acest fel vei creste fluxul de sange la nivelul muschilor afectati, fapt care va diminua durerea

- Executa exercitii usoare de stretching pentru zona afectata

- Maseaza usor muschii care dor (eventual cu putina gheata învelita într-o panza)

- Poti încerca un medicament antiinflamator nesteroidian (de exemplu, Aspirina sau Ibuprofen), care poate reduce temporar durerea, fara sa accelereze însa vindecarea

- Exista unele dovezi ca vitamina C ar reduce durerea

- Durerea trebuie sa se reduca substantial înainte de a face un nou antrenament intens

- Încalzeste-te bine înainte de antrenament

- Daca durerea intensa persista mai mult de 7 zile, mergi la un medic"

florinleonte2002 a scris::"..........Febra musculara inseamna si acumulare de acid lactic.........". "pentru evitarea aparitiei febrei musculare si reducerea oboselii de dupa efort, se recomanda ca la sfarsitul unui antrenament mai dur, sa se faca revenirea dupa efort."

Dupa cum se vede ideile exprimate de mine si de sursa recomandata de tine sunt aceleasi.

Am dat o informatie corecta, poate incompleta (nu m-am referit si la alimentatie), dar corecta. Nimeni nu detine intregul adevar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baie cu apa incinsa (si eventual, pune si ceva sare mare in apa)= adik un fel de sauna, si f important, luatzi doua aspirine, eu asa am facut. Scapi de 75% din febra instant, restu ramane sa se refaca muschiul. Asa ca pedalare usoara http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif. A si pentru a scapa de febrele facute la antrenamentele in fortza, fa antrenamentul de recuperare, pedalare rapida, a se citi la NEWS frecventa pedalarii http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif. Antrenamentul e bine sa-l faci la o zii dupa ce te-ai rupt :wink:

Ai avut dreptate. A mers cu apa cit de fierbinte am putut, a doua zi- alergare. Poate si combinatia letala urcare tot traseul- urmat de coborirea finala lunga si...friguroasa, fara prea multa miscare din pedale. Traseul asta il faceam pe vreme calda fara astfel de surprize.

Share this post


Link to post
Share on other sites

, urmareste aici pe site, la Competitii sau pe alt topic, despre Concursul de la Cluj-Napoca, a fost super.

Imi pare rau ca n-am fost, si macar sa ma uit desi daca nu era zapada as fi putut sa particip la categoria " seniori" -si numai asa de dragul distractiei. Cum au decurs ostilitatile? Am fost mai devreme si pina in Floresti, cu masina si am vazut un ciclist echipat pe sosea printre tir-uri. Prima data am zis " uite inca un nebun" dar acum ca stiu ca a fost concurs mi-am dat seama ca de fapt poate a fost chiar unul din participanti. Am facut o tura "de recuperare" si in 14 decembrie, pina in Faget. Unde s-a desfasurat concursul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aspirina

Iata ca subiectul “febra musculara” nu se raceste.

La TV putem vedea intr-o reclama niste fete care isi trateaza durerile de la sala cu aspirina.

De ce nu e bine sa iei aspirina in astfel de situatii?

1. aspirina poate calma durerile si ascunde probleme reale, pe de o parte ale corpului tau(articulatii slabe, muschi neantrenati) si pe de alta parte ale antrenamentului(antrenamente prea intense in raport cu posibilitatile tale).

2. aspirina nu ajuta la refacere, din contra, impiedica refacerea musculara

3. dintre toate “remediile” impotriva durerilor musculare(date de febra musculara) aspirina sa dovedit a fi printre cele mai slabe.

Deci, data viitoare cand te dor muschii sau articulatiile pune-ti problema daca ai fost pregatita pentru efortul respectiv si daca nu cumva o intensitate prea mare iti face mai mult rau decat bine.

Pune accentul pe alimentatie, suplimente, odihna si refacere, planificarea atenta a antrenamentelor.

Nu are rost sa discutam efectele secundare ale acestui “medicament”, poate ar trebui sa le expuna tot cei care ii fac reclama.

Ce se poate afla la un simplu search pe google este ca pana si droguri cum ar fi MDMA sau THC sunt mai sigur decat aspirina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superman poate ne spui si noua de ce e asa de periculoasa aspirina asta. Eu zic ca nu ai dreptate si trebuie sa te mai documentezi (de preferat inainte sa postezi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFFTOPIC

Industria farmaceutica e un fel de industrie a drogurilor legalizata. Un medicament se vinde de multe ori de 10 ori mai scump decat pretul normal:

"In the U.S., Bayer's patent was upheld in 1909. This created a situation where aspirin in the U.S. was three times more expensive than in Canada, and ten times more expensive than in Europe, resulting in rampant smuggling of aspirin, which Bayer unsuccessfully tried to contain."

Wikipedia

Share this post


Link to post
Share on other sites

am auzit la cineva ca este bine sa pui gheata pe zona unde te doare muschiu' . A mai incercat careva aceasta metoda??? Eu unul folosesc 2 aspirine si in cca 20 minute incepe sa isi faca efectul , inainte cand aveam febra musculara faceam o baie fierbinte si puneam putina sare in apa si stateam 1-2 ore in apa si apoi trageam un somn bun(ca asha e dupa baie:mrgreen:) si in 6-7 ore scap de febra musculara :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Aspirina e periculoasa dar daca n-ai probleme cu stomacul nu risti prea mult. E important sa nu o iei pe stomacul gol (asta nu include lichidele:)).

Aspirina e doar analgezic, nu te scapa de problema reala.

2. Acid lactic, NADPH/H+ si altele, e mai complicate dar cea mai buna metoda e ca dupa efortul intens sa faci putina miscare si sa insisti asupra unui ritm al respiratiei mai alert.

Daca vrei sa te odihnesti, nu stationa, invarte-te in cerc, fa un joc de glezne dar nu sta pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se spune ca betivii cind vor sa-si revina...mai trag un pahar.

Si eu cand am febra musculara....mai trag un pahar de bere.Imediat se urca la cap si trece febra...:cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Febră musculară faci când muşchiul n-a fost folosit mult timp, adică e "puturoşit".

Ia şi foloseşte-l zilnic şi nu mai faci nici o febră.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aspirina a fost in trecut foarte populara, dar in ultima vreme noile cercetari au adus la lumina si efectele negative care tind sa fie mult mai importante decat cele pozitive. Cand spui ca este un bun anticoagulant si previne bolile de inima, nu spui de fapt ca distruge cantitati importante de vitamina K si acid folic, duce la anemii, ca sa nu mai spunem ca elimina din organism vitamina C, fiind un catalizator foarte rapid in acest sens. Vitamina C nu mai are nevoie de nici o prezentare in necesitatile organismului in conditii de efort. Nu spun doar teorii, am si testat pe propria piele efectul ei: dupa antrenamente mai dure luam o aspirina chipurile, pentru refacerea tonusului muscular. A doua zi, surpriza, eram leguma si dadeam vina pe antrenamentul poate prea dur din ziua precedenta. Cand nu luam aspirina, simteam muschiul mai antrenat, durea un pic (sau mai mult) la unele miscari dar in timp, cand muschiul devenea mai antrenat, acumula kilometri, senzatia disparea. Cand iti apare febra musculara atunci e un semn de progres! Cauta sa ai febra musculara! Daca nu o ai, atunci ori este prea putin antrenat, ori esti pregatit de orice concurs (asta in cazul in care chiar si dupa antrenamente foarte dure nu apare febra).

Remediu? Da, suie-te pe bicicleta si baga 80 km. Mentionez ca trebuie sa faci exact acelasi tip de efort care ti-a cauzat febra musculara. Daca alergi, inoti sau stiu eu ce altceva, se antreneaza alte grupe musculare decat cele la care ai febra si ai putea avea surpriza sa capeti febra musculara si la astea. Vorbesc tot din practica, nu fac teorii.

Febră musculară faci când muşchiul n-a fost folosit mult timp, adică e "puturoşit".

Ia şi foloseşte-l zilnic şi nu mai faci nici o febră.

Corect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci cand te antrenezi mai tare ca deobicei se produce o cantitate mai mare de acid lactic in muschi, aparitia acestui acid este favorizata de un efort anaerob gen sprint sau orice exercitiu ce nu dureaza mai mult de cateva min (atunci cand oxigenarea muschilor este insuficienta, etc ) , dupa antrenamente mai tari recomandat este sa facetzi un dush fierbinte si sa insitati cu apa fierbinte pe zonele musculare folosite in acea zii la antrenament , dupa asta folositi finalgon sau orice alt unguent care sa va incalzeasca muschii( bengay nu e chiar f bun) , pentru o eliminare rapida a acidului lactic din muschi zonele musculare trebuie sa fie puternic vascularizate sa circule mult sange , aici inta in actiune unguentul care dilata vasele sanguine ! sunt multe de zis in legatura cu febra musculara dar asta e baza ! avetzi grija finalgonul ustura ca draq si cand va ungetzi punetzi f putin unguent defapt cititi instructiunile !

Share this post


Link to post
Share on other sites

avetzi grija finalgonul ustura ca draq si cand va ungetzi punetzi f putin unguent defapt cititi instructiunile !

Ustura infiorator, indiferent de cantitate. L-am folosit o data pentru alta durere, nu febra musculara. E adevarat ca durerea respectiva mi-a trecut, e foarte eficient in privinta asta, dar in schimb am stat treaz jumatate de noapte de usturime, e ca o arsura. Nu va sfatuiesc sa-l folositi decat ca ultima solutie. Ah, si inca ceva, nu numai ca ustura pe moment, ci si in zilele urmatoare de cate ori transpiri.

La mine febra musculara trece cel mai bine cu bai fierbinti si a doua zi acelasi tip de efort, dar moderat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Completez doar la capitolul "motive"...

"febra" mai are la baza motivelor, microruptrurile musculare, absolut normale, cauzate de efort. Ferba este un semn ca muschiul este bine lucrat (nu vorbesc de excese) si ca e vremea mese-i. Alimentatia corespunzatoare, si repaosul "cu masura" vor duce la vindecarea microrupturlor, distanta intre fibrele rupte va fi acoperita cu celule noi, crescand astfel masa musculara.

Microrupturile acestea apar permanent, de la mersul lejer, prin parc, pana la "trasul la rame".

Diferenta consta in severitatea si cantitatea de fibre musculare rupte. Toata treaba asta, chiar daca se petrece la nivel celular, in cazul unu-i "dezastru" celular, durerle sunt inevitabile, iar sistemul imunitar local, va aspunde rapid pentru prevenirea infectiilor cu ridicarea temperaturii, in zona respectiva, sau chiar in tot corpul. Temperatura generala putand sa se ridice pana la nivelul unu-i raspuns imunitar in cazul une-i infectii severe, uneori cauzand confuzie, simpromele semanand cu o infectie virala (o "raceala", de exemplu) simptome care pot fi accentuate in cazul une-i deshidratari (asta se intampla deseori)

Pe langa metodele de mai sus, care ar avea toate efect, dar rezultaele pot diferii, in functie de persoana si nivelul de uzura musculara, in cele cateva ore sau zile de recuperare, trebuie consumate multe lichide (sucuri de fructe si legume, naturale, apa plata, nu lapte, nu bere, si in nici un caz amandoua :) ), ajutand la eliminarea lactatului, circulatia nutrientilor cate musculatura afectata, si scaderea temperaturii, alimentatia generala, trebuind sa creasca, in carbohidrati si vitamine. Vitaminele din gama "B" ajuta la reprocesarea masei musculare, cresterea tonusului si repunerea pe picioare. Un supliment nutritiv cu B-uri, daca prmesti aprobarea medicului (altfel poate sa devina nasoala, situatia!)

aduce un boost de performanta. Legume crude, in schimb, bogate in vitaminele B si C nu au nici o contraindicatie, si arareori necesita consultarea medicului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca cei care fac ciclism de peformanta stiu ce trebuie sa faca.

Ceilalti, si ma refer la cei care fac totusi mii de km, nu ar trebui sa se sperie de febra pentru ca febra musculara puternica vine doar dupa un repaus indelungat.

Nu stiu cum ar trebui sa numesc toate tentativele de amelioare a durerii (mai putin baia fierbinte cu un masaj local) dar sunt cel putin hazardate as zice iar situatii de genul microrupturilor musculare sunt binevenite si foarte departe de a cauza probleme organismului (in orice caz, nu le puteti remedia decat in spital si o s-o stiti daca e nevoie).

Ca o parere strict personala dar nu bazata pe "auzite", nu apelati la medicamente pentru o mica febra si bucurati-va de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now