Axe

Totul depre TANDEM !

Recommended Posts

Ma bate gandul sa achizitionez/confectionez un tandem. Stiu nu-i ceva ce si-ar dori multa lume dar eu vad si cateva avantaje ale lui. In primul rand ai frecare doar pe doua roti iar trena este asigurata :-??. Daca ar fi un tandem de 6, sa vezi atunci trena !!!;)

Am tot cautat si nu prea se gasesc in primul rand cadre nici pe 26 nici pe 28 iar daca se gasesc sunt fie foarte scumpe fie in america ! La noi exista pe piata un singur model de la Univega(Companion) care are o echipare din anii '70, toate piesele ar trebui aruncate si pus macar o linie Deore sau LX, XT. In concluzie, daca aveti sau doriti un tandem, componente de vanzare/cumparat, hai sa incercam sa incropim o "comunitate" de pasionati de astfel de biciclete ! Ma gandesc ca un sudor experimentat poate face usor un cadru CRMO de la 0 sau sudand doua cadre diferite !?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer, ma batea si pe mine gandul sa cumpar un tandem.Prietena mea nu stie pe bicicleta si ii e frica.Axe, nu mai stiu daca mai ti minte dar vazusem pe ebay si pusesem si aici link cu un tandem foarte ieftin.sper sa il mai gasesc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot cautat si eu, am scris la diversi dar nimeni nu are curaj sa trimita in tara asta de kko. Am mai gasit doua cadre, unul de 28 si unul de 26 pe Cycles Gitane : gamme Course , le-am scris si astora dar inca nu am primit raspuns. Oricum parca nici nu-mi vine sa ma gandesc ca voi da 500E doar pe cadru :-??

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei tandem de sosea sau mtb?

pentru al doilea caz, recomand calduros mtbtandems.com desi e din USA

Cadre ventana de tandem iti pot aduce la comanda orice importatori ventana din europa, da-le un mail si vezi pe cine recomanda mai aproape de romania.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

As opta pentru unul MTB echipat cu gume Big Apple, asta ca sa impac si capra si varza :-bd

Multumesc pentru idee, voi trimite cateva mailuri la baietii aia sa vad daca se "risca" sa trimita in Romania ! Lysergo, daca mai ai cunostinte si idei poate ne mai ajuti cu sfaturi , merci :((

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare, l-ai dus la bun sfarsit ? Cum rezolvi cu imtinzatorul de lant, vad ca nu are excentric !?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

F tare ideea cu comunitatea. Ma bucura sa vad ca mai sunt si alti pasionati de ciclism care vor sa incerce si utilaje mai "exotice". Eu personal am un tandem pe 26" de 2 - 3 ani si chiar am participat cu el la Prima Evadare (si am si castigat :-))

Ce pot sa va spun pentru inceput este:

- orice cadru vreti sa acizitionati trebuie sa aiba un sistem rigid de intindere a lantului intre cele doua angrenaje. Aceste sisteme pot fi cu excentric sau culisa. Varianta cu patina sau intinzator (pe care am vazut-o si la unele modele slabute de fabrica) nu este fiabila si pentru incepatori este chiar incomoda

- o alta piesa (ma rog piese) greu de procurat este angrenajul de stanga!!! in mod obisnuit sincronizarea celor doua posturi se face pe stanga iar transmisia la roata pe dreapta. asta inseamna mai pe scurt ca aveti nevoie de doua brate cu placi care sa aiba filet pentru pedala stanga si un brat fara placi pentru pedala dreapta...

Exista o solutie de compromis " toate transmisiile sa le faceti pe dreapta" dar si aceasta are dezavantaje (mai ales la MTB unde cred ca doriti sa aveti 3 placi).

Poate facem un prim pas si participam si la Sibiu cu tandemuri la concurs...

Cine se baga??

Share this post


Link to post
Share on other sites

acesta este altreilea cadru care il fac ptr tandem , singura problema majora pe care am intalnit-o este intinderea lantului de angrenare de pe stanga

problema am rezolvat-o dar dezavantajul este ca trage putin la Kg , am folosit fier plin , nu mult doar putin .

[ATTACH]8790[/ATTACH]

aclo sunt 2 suruburi de prindere , inauntru este o teava plina care sa culiseze inainte inopoi ptr a regla lantul daca este prea moale sare des , asta pateam la cadrul dinainte , mai in fata sunt 3 suruburi tot de prindere , pe butuc este sudata o platbanda de 10 iar pe cadru sunt sudate 2 iar intre ele intra aceea de pe butucul pedalier .

[ATTACH]8791[/ATTACH]

cele 3 gauri de pe platbanda de pe pedalier si cele 2 de pe teava plina sint ovale ptr a culisa 1,5 cm inainte si inapoi

nu sunt specialist in sudura si in inventii dar aceasta functioneaza .

am incercat si cu un intinzator de lant intre angrenaje pe stanga , acesta este alt tandem tot de mine facut , nu e starlucit dar merge la plimbari prin zona , la acesta am intinzator pe stanga dar nu e chiar asa de stralucit , nu am incredere in el desi am incercat sa-l fac cat am putut de bine

[ATTACH]8792[/ATTACH]

cam aceste sunt in mare .

acum primul tandem facut de mine a fost din 2 tohane :D

[ATTACH]8793[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar un cadru de SSP pentru postul din fata care sa aiba excentricul ca in fotografie este greu de gasit ? Poate merge confectionat si schimbi tot cilindrul filetat in care intra monoblocul !?

Fara sa am posibilitatea de a testa un intinzator de lant mi-am dat seama ca nu-i ceva fiabil si probabil face zgomot in plus !:D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant sistemul de culisa pe care l-ai construit. Are insa un inconvenient.. nu ai un reglaj continu ci esti conditionat de gaurile din sina. Varianta cu excentric mi se pare mai eficienta si mult mai usor de construit...

O varianta de culisa usor de realizat este construita in felul urmator (nu am poze si nici timp sa desenez)

Cilindrul filetat al butucului din fata este liber si indepentent. El este montat intr-un profil dreptunghiular sudat in cadru care are latimea = diametrul butucului si lungimea cat mai mare. Atat din fata cat si din spatele dreptunghiului vi cu 4 suruburi care tamponeaza si fixeaza cilindrul, putand astfel sa si reglezi pozitia...

:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am gasit o solutie pentru tensionarea lantului intre angrenaje, aplicabila la tandem pe partea stanga. In acest caz daca ultima varianta ramane cea cu doua cadre sudate, s-a rezolvat una din probleme :)) Este un chainguide !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In unul din posturile de mai sus exact asta incercam sa iti spun sa eviti... si anume intinzatoarele de orice fel. De ce ? simplu daca cei doi ciclisti nu se sincronizeaza perfect (lucru care la inceput este inerent) solicitarea pe intinzator este imensa si risti sa inmoi lantul. Iar mersul cu lantul slab este total neplacut.

Vreau sa fiu bine inteles. Daca vrei, poti sa il montezi oricum... dar eficient nu va fi...

Oare de ce tandemurile de concurs nu folosesc intinzatoare de genul ala?? sunt mai usoare si mai ieftine....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, am spus si eu mai sus ca trebuie evitate, totusi daca nu exista alta cale alegi un intinzator pe rulment, perfect aliniat, fiabil etc. Decat deloc !?

Am gasit si o poza incredibila

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am văzut un tandem de vânzare la Byke Service cu 700 de lei, cam bătrânel, cu schimbător în butuc (probabil 3 viteze) dar pare foarte haios. Nu apare pe site, dar poate este vre-un clujean interesat (care să meargă să-l vadă, evident)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa merge ??

acum am terminat acel mic ... mare trailer , are 16,5 Kg , celalalt trailer avea 30 de Kg :|

[ATTACH]8892[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut, Lucian mi-a adus aminte de topicul asta, acum ca l-am regasit, ce pot spune ?! Am ceva km mersi cu tandemul in tot felul de conditii iarna/vara, am investit destul in el, mai am cateva lucruri de schimbat insa nimic nu se compara cu senzatia pe care o ai calarindu-l. Toata strada este cu ochii pe tine, pietonii si soferii deschid geamul si striga fel si fel de lucruri(99% de bine), cand calaresti o bicicleta normala, striga 99% de rau !!! :-<

Incerc sa postez si ceva poze dar in locul celor postate apare un mos pe bicicleta cu coarne :D

Edited by Axe
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca ai pe tandem frane hidraulice pe janta Magura.

Unde ai gasit conducta suficient de lunga pentru frana spate?

Si eu vreau sa-mi pun frane hidraulice, dar ma tem ca nu voi gasi conducta asa lunga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit in bucuresti la magazin, are la metru dar nu mai tin minte la ce pret, iti las numarul tipului pe privat :)

Ce ma mai supara pe mine sunt cuvetele care au fost de proasta calitate si la greutatea pe care o suporta au sapat in calea de rulare imediat. Problema acum nu ar fi ca nu gasesc, sunt pe toate drumurile dar mi-as pune ceva de DH, Trial sa poata rezista.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tandemul de la Probike din Brasov l-am vazut si eu. La 2000 de lei este ok pentru o folosire domestica si putin off road.

Eu am mers pe tandemul familiei impreuna cu sotia si fiica mea, care inca anul trecut mai incapea intr-un scaun de copil. Pentru atmosfera de familie e super, fun si distractie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul trecut la Cartisoara au fost doua cupluri pe tandem. Lucian + Alina si Blondul4Ever Dani + Aura.

Sper ca anul asta sa fim mai multi, ar fi un spectacol de neuitat.

Doruk, Axe, Catalin, pregatiti-va tandemurile si pe 30.07 ne vedem acolo, da?

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now