Axe

Totul depre TANDEM !

Recommended Posts

Inca nu am luat decizia de cumparare, va fi dupa proba pe un tandem inchiriat, cum am zis, dar care insa cred ce va fi o formalitate.

In ce priveste ideea de luat cadrul si apoi de impodobit, am destule necunoscute, multe chestii sunt specifice tandemurilor si ma tem ca nici pe la magazine nu prea se pricep, o sa ma plimb cu cadrul prin tot bucurestiul, mai e si ditamai, o sa fac la comenzi care nu se potrivesc si tot asa de o sa ma apuce vara. 

 

Am gasit la niste nemti unul:

http://www.poison-bikes.de/shopart/9915400004/Tandem-Fahrraeder/Rennrad-Tandem/Dioxin-Road.html

Nici asta nu da pe afara de ieftin dar configuratia e buna si ofera posibilitatea de a alege intre niste componente.

Am vorbit cu ei si livreaza si in lumea a treia, 100-130 euro. Pe site sunt tarile unde livreaza si noi nu suntem, logic. Cica sa stabilesc configuratia si imi fac o oferta. Au si numai cadre insa am facut socoteala si nu ies mai ieftin cu piesele separat, vorbesc de piese oarecum echivalente, si in plus ma lovesc de problemele descrise mai sus.

 

Mai am o problema cu plata. Nu stiu cand se plateste, cand dau comanda sau cand e gata si il trimite. Pe site, la tarile unde livreaza, zice de ramburs ca nu e permis, doar intr-o tara sau doua. Mi-e sa nu platesc inainte si sa ma tot rog apoi de ei, chit ca sunt nemti.  Nici macar nu stiu fluent germana, bunghesc doar basic. Ca sa fiu sincer, recunosc ca am o (mare) problema cu increderea. Mi-e frica de mor de tzepe. Si mai e si o suma frumusica.

 

Inainte sa dau comanda o sa revin cu solicitari de sfaturi de la cei cu experienta, gen daca e necesara o a treia frana, daca e mai utila o furca telescopica chiar daca mergem doar pe sosea, tija cu suspensie pentru stoker si mai sunt destule, poate unele la care nici nu ma gandesc dar cei cu experienta le stiu si pot veni in intampinare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o problema cu plata. Nu stiu cand se plateste, cand dau comanda sau cand e gata si il trimite. Pe site, la tarile unde livreaza, zice de ramburs ca nu e permis, doar intr-o tara sau doua. Mi-e sa nu platesc inainte si sa ma tot rog apoi de ei, chit ca sunt nemti.

Banuiesc ca vor cere plata prin PayPal asa ca pe Ebay. Este un sistem de plata agreat in tranzactiile internationale.

Practic, platesti, banii tai se duc intr-un cont PayPal, ei primesc confirmarea ca banii au ajuns acolo (dar inca nu pot pune mana pe ei), ei fac expeditia (transportul fiind inclus in pret sau incasat suplimentar in momentul in care nu ai acceptat tranzactia), astepti livrarea si apoi abia tu deblochezi banii sa ajunga la ei.

Eu am avut o comanda pe Ebay asa, platita, pachetul s-a ratacit nu stiu pe unde, am asteptat, apoi am deschis "dosar" de despagubiri, la 7 zile dupa ce expirase termenul estimat pentru livrare. Vanzatorul ca sa nu isi primeasca negativ ti-ar da-o si pe ma-sa, asa ca returnatul banilor in cont a durat cateva ore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte știu eu (n-am vândut nimic, doar am cumpărat) PayPal nu e escrow, așa cum îl descrii tu. Nu e nevoie de niciun acord din partea ta ca vânzătorul să-și ia banii. Avantajul față de plata prin card de debit e că ai posibilitatea să faci contestație și că, de obicei, PayPal e de partea cumpărătorului. Dezavantajul ar fi că uneori serviciul ăsta costă - dacă uiți să dezactivezi convertorul de valută implicit costă chiar mult ;) .

 

ViorelCapruciu: Poison mi se pare o firmă serioasă și sunt câțiva colegi pe forum care au cadre/biciclete de la ei, îngrijorarea ta e doar parțial justificată. Cumpărăturile la distanță implică oarecare riscuri, nu poți avea pretenția ca vânzătorul să și le asume pe toate (i.e. varianta ramburs).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot citind pe aici despre tandemuri, am retinut ca butucii de roata spate ar avea ca specific asezarea flansei la mijloc, astfel incat sa disparea spitarea "farfurie". Am dat de un butuc de tandem care contrazice ideea asta:

http://www.amazon.de/Cannondale-Stoker-Vorbau-Aluminium-verstellbar/dp/B001F5F1S0/ref=sr_1_64?ie=UTF8&qid=1462772896&sr=8-64&keywords=tandem+fahrrad

Probabil insa mai sunt si alte aspecte, ceva rezistenta mai mare, clichet stea daca inteleg bine, ax mai gros (aici nu specifica decat lungimea 145, nu inteleg de ce astia de tandem sunt mai lungi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e o regula spitarea diferita. Am vazut 3 tandemuri diferite si nici unul nu avea asa ceva. Masoara cadrul ca sa vezi ce butuc ai nevoie. Furca spate e elastica si accepta o diferenta de 5 mm de obicei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am facut o iesire cu tandemul inchiriat. In afara de nervii ca excentricul era slabit si se simtea un joc in pedalare neplacut, si mai rau, iesea catre stanga, cu efect caderea lantului ca se dezalinia, pana m-am prins ca din cand in cand sa-i dau un picior sa-l bag la loc, insa trebuia sa opresc pedalarea cam la fiecare 30 secunde, si in doi e si mai nasol, iar cand m-am saturat si de asta m-am uitat de ce nu e fixat si l-am strans imediat, sunt doua suruburi dedesubt.

Asa cum era de asteptat, azi am pornit cautarile dupa tandem. Fac unii tandemuri din Miercurea Ciuc, pe sistemul totul in dreapta, folosesc foaia mica de pe spate pentru transmisie, ramanand doar doua foi de mers efectiv. Pretul e in jur de 6000 lei. In afara ca se pierde o foaie, cam care sunt dezavantajele la acest sistem? Mie din contra, mi se pare ca protejeaza axul de la stoker, forta de tractiune a captitanului fiind anulata de tractiunea catre pinioane. Am vorbit cu ei la telefon si se pot face modificari. As cere foi 44 si 34, are bloc de 10 pinioane, as cere cu cel mai mare 32, cred/sper ca 34/32 sa fie acceptabil si pentru ceva muntisori. Comparativ, o trageam pe sotie (legata) cu raport 30/28, pe pante cam 10-12%, e drept nu cu zambetul pe buze si ma dadea si ea, nu statea ca in caleasca.

 

Alta varianta este sa iau un cadru de la poison.de, 500 euro, poate sa iau si furca de la ei, si in rest sa-l echipez eu. Mi-am facut o lista cu ce piese imi trebuiesc si per total ies sub 6000 lei. Adica e varianta mai economica, mai "cum vreau eu" dar mai de durata. Mai am si cateva "improvizatii" gen butuci de roata ne-specifici de tandem, sunt de downhill (cei de tandem costa cat greutatea lor in aur), jante de 36 spite mai bune zic eu, dar nu scrie ca sunt de tandem, http://playbike.ro/produs.php?id_produs=22723, dar pe sosea zic ca merg. Angrenajul e unul Stronlight de tandem https://www.amazon.de/Stronglight-Kettenradgarnitur-Set-Impact-STRONGLIGHT-Tandem/dp/B0067KUCHI/ref=sr_1_36?ie=UTF8&qid=1466147859&sr=8-36&keywords=tandem+fahrrad, cat o fi de bun. Si probabil vor mai fi niste necunoscute si probleme pe parcurs, adica mai pierd inca niste timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iesi mai bine daca echipezi cadrul. Ii pui tot ce doresti pe el. Nu-ti face griji cu butucii, ia Novatec cu 36 gauri, pe mine m-au tinut fara probleme, eu am 101kg si sotia vreo 70 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce fel de lant se pune pe stanga? Single speed? Sau de 6-8v? Pe dreapta am ales sa merg pe 8 viteze, am zis ca e lantul putin mai gros decat la 9 sau 10v si deci si mai rezistent si as lua acelasi fel de lanturi, daca ma ajuta asta la ceva. Desi pe principuil grosimii enuntat, ar fi single speed, daca nu sunt alte probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai ales foarte bine, caseta de 8 e cea care impaca si capra si varza. Pe stanga mergi cu incredere tot pe lant de 8 sau ssp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul de 8v se mai uzeaza... ia de ssp pe stanga totusi. Cred ca o sa ai nevoie de 2 bucati btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tandem, pentru sosea, sunt neaparat necesare spite de tandem, sau merg si cele "normale" (nu chiar cele mai ieftine). Nu gasesc in tara spite de tandem marimea care imi trebuie mie. Pt roti de 36, frane disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am tandem din acela unguresc, l-am luat din țară, livrat prin curier. În afară de cadru, toate piesele sunt pt. biciclete obișnuite, din gama celor ieftine. Ca și dimensiuni, eu am 1,87m și postul de căpitan mi-e fix, poate un pic mic. În cel de secund nu încap. Butucii roților îs cu 32 de găuri și până acum n-am avut probleme din cauza asta.  Spițe - din alea obișnuite. Deci nu cred că e obligatoriu să fie componente speciale de tandem. Greutatea oricum se distribuie mult mai bine pe cele 2 roți decât la o bicicletă clasică, așa că nu sunt solicitate în plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea ca alea sunt tandemuri sa te dai mai mult prin parc sau oricum, ture usoare. Cand urci la munte si iti dai drumul la vale, si mai intra si in trepidatii pe vreo portiune nu prea neteda, sau vreo gropita pe care nu o vezi la timp, sau o vezi dar stokerul tocmai atunci se foieste pe sa si te face sa treci peste ea, atunci e bine sa fie niste roti mai ca lumea. Plus franele pe disc (de 203 la mine), care solicita ansamblul flanse butuci - spite - jante. Pana la urma am pus spite normale, ca trebuia sa mai astept cel putin o saptamana iar cu restul eram gata, si in plus pe considerentul ca totusi nu mergem off road. Iar ieri am facut prima tura, 90 km (TDS). Am ajuns putin ma obosit decat i-as fi facut singur, dar sotia infinit mai relaxata, fizic, psihic mai putin, din cauza fricii in traficul din oras si a imposibilitatii de a face ceva. Asa e la inceput. Sunt convins ca experienta isi va spune cuvantul pentru amandoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună partea cu relaxarea și oboseala, cum a fost împărțită. :))

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1040206.JPGIntorsi din concediu, eu si sotia. Primul cu tandemul, si primul concediu in care ne-am simtit pur si simplu EXTRAORDINAR. Nu a fost nimic special fata de alte dati, doar tandemul, pana acum fiind pe biciclete separate. S-a adeverit ce citeam pe la inceputuri, cand eram in documentare despre tandemuri. Anume ca pe tandem sunt capitanul, stokerul si spiritul. Citeam asta si nu credeam sa fie ceva atat de real si profund. In atatea zile, una dupa alta, si atatia km de rulaj impreuna (aproape 1500), a aparut si la noi acel spirit, un sentiment reciproc greu de descris, dar repet: EXTRAORDINAR. As avea multe lucruri de spus pentru a incuraja cupluri de a merge cu tandemul, dar nu o voi face aici. Cel mai probabil ca voi face un blog in care voi da si cateva sfaturi practice pornind de la zero (adica pornirea si oprirea), pentru a trece cat mai repede si cu bine de perioada de inceput.

Revenind la noi, acum vrem sa mai facem o etapa de "piatra arsa", plus alte cateva ture "banale" pe langa Buc,  inainte sa mergem la mare (la cererea sotiei). Legat de asta ma voi documenta pe forum despre acest drum, pe care noi o sa-l facem in doua zile (cred ca pe 28 vom pleca), si eventual voi mai posta niste intrebari sau voi mai cere niste sfaturi de la cei care au mai fost la mare.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, ma bucur pentru voi, de altfel te-am vazut atunci cu "utilajul", dar nu am apucat sa ma dumiresc prea bine cum arata. Daca ai ceva foto cu tandemul, pune-le te rog sa vada si ochiu nostru! :D

Legat de tura de munte, probabil ti-ai dat seama ca e mult mai greu de urcat pe tandem!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poze cu tandemul pur si simplu nu prea am, dar nu e o problema sa-i fac. Insa nu are nimic uau.

Asa e, se urca mai greu cu tandemul, nu poti pedala in picioare si nici macar nu te mai poti ridica din sa, ceea ce creaza un disconfort in zona aia de sezut daca e o urcare lunga fara nici o bucatica de plat sa te poti ridica. Dar am gasit solutii si la asta. Tot legat de urcare, initial am pus un bloc de pinioane cu maxim 28 (foaia mica de 24) si credeam ca va fi arhisuficient, comparand cu ce rapoare urc singur. Sufletu. Am urcat de cateva ori asa, inclusiv pe Paltinis, dar cam naspa, opinteala multa, si am schimbat cu unul de 32. In tot cazul, pentru sotie e mult mai usor cu tandemul decat singura, chiar daca si atunci pe alocuri o mai impingeam (ca dovada, acum cand am trecut din nou prin zona Sibiu,  sotia a mai cerut inca o urcare pe Paltinis).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pui un pinion mai mare si foaie mica, stresul pe butucul spate si lant creste, riscul de defectiuni e mare...! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 13 ore, Axe said:

Daca pui un pinion mai mare si foaie mica, stresul pe butucul spate si lant creste, riscul de defectiuni e mare...! :(

 

Mie mi se pare ca e invers. Dar poate ma insel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortele cresc pe caseta, catei, scarita, rulmenti etc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.