Axe

Totul depre TANDEM !

Recommended Posts

Felicitari Viorel super tandem. Cu antrenament te poti ridica si in picioare si da, este super atunci cand reusesti sa te sincronizezi la perfectie cu stokerul.

Vrem poze detaliate cu utilajul.

Uite una cu al nostru:

2wexth3.jpg

 

Poate reusim sa iesim la o tura impreuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cristyticFain. Cadrul e mai jos, stai mai bine cu el intre picioare, si stockerul incaleca mai usor. La mine e la limita, uneori trebuie chiar sa fiu atent sa nu ... Poate iesim la o tura impreuna. Maine bagam vreo 140 pe-aci, vroiam sa mergem la Piatra arsa dar e cam racoare si bate vantul. Mai avem in plan o mare si apoi un Basarabovo, mai in graba ca se micsoreaza ziua. Pentru la bulgari chiar nu am vrea sa trecem singuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Intradevar cadrul este mai jos dar este un pic cam mic, stockerul are 1.78 (caut sa-l schimb). Legat de ture pastram legatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super.

 

Ce unghi de bracaj are tirul?

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Credeti c-ar mai intra o roata, intre litera P si capul bidonului ala? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 12 ore, Axe said:

Aaaa, pai stam bine mai thatha!!! :D

Caroseria bunicica, motorizarea cam slaba.

 

în urmă cu 12 ore, IonutA said:

Ce unghi de bracaj are tirul?

Chiuvetele au limitator de bracaj, nu stiu de ce pt ca nu am ajuns niciodata la vreo intoarcere sa ajung la el, in plus nici nu cred ca m-ar ajunta, din contra,  cred ca m-ar dezechilibra. Daca vorbim de unghi, e aproape de 90 de grade.

 

în urmă cu 22 ore, cristytic said:

Da. Intradevar cadrul este mai jos dar este un pic cam mic, stockerul are 1.78 (caut sa-l schimb). Legat de ture pastram legatura.

La mine a fost invers,  desi cadrul ar fi pe masura, sotia e mai scunda si in plus suspensia tijei de sa a obligat saua la o inaltime prea mare pt ea. Am decis totusi sa nu schimb stockerul cu unul mai inalt si am incercat diverse: am mai taiat din teava vreun cm, mai mult nu am avut de unde dar nu a fost de ajuns, apoi am incercat diverse inginerii gen inversarea prinderii seii in tija, pana la urma am cumparat niste adaptoare pentru scurtarea bratelor de pedale cu 2cm. Asa am rezolvat si problema cadentei, ca nu putea duce cadente mai mari.

 

în urmă cu 9 ore, crk said:

Credeti c-ar mai intra o roata, intre litera P si capul bidonului ala? :)

Intra si mi-ai dat o idee. La turele lungi as putea lega acolo de cadru niste roti de rezerva, una pe stanga, una pe dreapta, sa am si de fata si de spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha da sa schimb cadrul nu stockerul. Si eu am facut ceva inginerii mai ales la pipa, tija sa, sa, ghidon doar doar sa stea doamna mai comod.

Si imi place ca voi ati pornit direct cu pedale cu clips nu v-ati mai incurcat cu platforme.

La mine stockerul nu vrea sa renunte la platforme desi la prima evadare era sa o pierd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mult mai bine cand au amandoi spd. Plecand de la pozitia picioarelor pe pedale si terminand cu fazele alea cand vrei sa maresti brusc cadenta si il iei prin surprindere pe cel din spate si eventual il julesti pe tibie, sunt numai avantaje! ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta mi se pare culmea perversiunii: să mergi cu nevasta pe aceeași bicicleta! Nu ajunge ge că trebuie să dormi în același pat, sa mănânci la aceeași masă, să mergi cu ea in concediu... Bicicleta este singurul mod "sănătos" sa stai departe de ființă iubita, că sa zic eu așa că filozolfu'...

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

New toy. Pentru doi. Ahoy!

28822743_10155285215664249_795337523_o.j

Sa nu ma certati, seile au fost deja schimbate, lantul a fost deja intins. Inca astept dupa cablul pentru frana de pe spate, (vreo 2300 mm, deci nu e pe toate gardurile).

28822774_10155289757849249_2048473822_o.

E un Pegasus, are 4 frane (nah, im momentul. de fata doar 3), doua frane in butuci si doua frane pe janta.

Revin cu impresii dupa marea inaugurare in doi :)

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata bine, frana pe fata daca sunteti grei si o apesi la urgenta, e posibil sa strambe furca!?

Sa-l alergati sanatosi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare maneta actioneaza simultan atat frana fata, cat si frana spate. Maneta stanga e pentru franele din butuci, maneta dreapta pentru franele pe janta. Daca fac bine reglajele si dozez echilibrat forta de franare fata/spate, nu ar prea trebui sa se intample asta. 

Imi trecuse prin cap sa schimb rolul manetelor, una sa fie pentru franele pe fata iar cealalta pentru franele spate, dar am ajuns la concluzia ca s-ar putea intampla exact ce zici tu. Am stat sa ma gandesc ce argumente tehnice or fi avut in vedere fabricantii atunci cand au ales solutia asta si cred ca are logica :)

Nu stiu de-o fi mult sau putin, impreuna cu prietena mea am cantari pe la 160 kile. Mentionez in apararea ei ca eu sunt cel care bate catre suta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum ar fi repartizate, la franare se apasa ambele frane, iar la disperare, le strangi de iese zeama din ele! La momentul ala ma refer, cand iti iese masina de pe strada laterala de ex. fara sa-ti cedeze trecerea, sau am patit la o coborare la munte, desi aveam furca fixa de sarituri si disc 203, ma uitam la furca si o vedeam cum se duce spre spate! Noi avem impreuna cam 180 cu echipament, dar trebuie sa socotim si bicicleta aprox. 25kg, eventual coburi cu ceva in ele!? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana sa ajungem si la coburi, sa vedem cum ne descurcam noi doi pe tandem, sa ne acomodam cu pedalatul impreuna si apoi vedem noi de trecem sau nu la nivelul 2 (coburi + alte cele). Eu sper sa ii placa prietenei mele si sa nu se opreasca aici experienta asta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/8/2018 at 23:45, BogdanTimisoara said:

Pana sa ajungem si la coburi, sa vedem cum ne descurcam noi doi pe tandem, sa ne acomodam cu pedalatul impreuna si apoi vedem noi de trecem sau nu la nivelul 2 (coburi + alte cele). Eu sper sa ii placa prietenei mele si sa nu se opreasca aici experienta asta.

 

Spilul este multa rabdare si toleranta la greselile celuilalt. Mergeti cat puteti de mult de invatare prin parcuri sau oriunde nu e circulatie. Porniri si opriri pana la plictiseala (sunt tehnici pe net, am facut si noi niste filmulete lectie, daca vrei ti le trimit). Fii pregatit de nepravazut si de frana in orice clipa. Pana se invata, stockerul se mai mai sperie si vrea sa conduca el (ea) din instinct si face o miscare de corp necontrolata, asa te poate baga instantaneu in vreo masina parcata, groapa sau ceva. Zici ca esti mai greu. Asta e un avantaj aici, ca echilibrezi usor din corp. Eu am sub 70 si imi e mai greu din corp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima experienta a fost foarte placuta, pentru amandoi. Am mers pe langa bicicleta pana intr-un parc nepopulat, dar ale carui alei ne-au permis sa facem niste prime incercari pentru plecarea de pe loc si oprire. Dupa cateva minute, lucrurile mergeau deja binisor. Am mers tot pe langa bicicleta pana la pista de biciclete de pe malul Begai, cea care face legatura intre Timisoara si Serbia. Acolo am inceput pedalarea. O placere! Am mers in total, dus-intors, vreo 28 km, cu pauza de bere si de odihna. Nu am vrut sa abuzez, pentru ca prietena mea nu a mai mers de mult cu bicicleta si stiam ca va aparea "febra seii", chiar daca are o sa comoda. Asa ca distanta aleasa a fost chiar ce trebuia pentru inceput.

Fara sa ne obosim, am cam depasit toti biciclistii de pe pista, si e normal, ca 4 picioare la 2 roti sunt mult mai eficiente decat 2 picioare la 2 roti. Nu ma asteptam insa sa mearga chiar asa de usor si sa fie atata de putin obositor pentru ea (Alina este stockerul meu, dar va trebui cumva deosebita de Alina a lui Axe :) ). Reactiile celor din jur au fost foarte graitoare, se uitau la noi de parca am fi calarit un inorog, motiv pentru care tandemul se va numi de acum inainte "Inorogul".

Nu prea s-a pus problema de greseli si de iertare, pentru ca ne-am gasit foarte usor ritmul comun si sincronizarea la plecare / oprire. Poate tocmai faptul ca Alina nu este (sau nu era) biciclista, a facut sa fie mult mai usoara adaptarea. Nu are obiceiuri adanc intrate in sange, ca sa fie greu sa se dezvete de ceva. I-am zis o singura data sa stea dreapta in sa, sa nu incerce sa compenseze ea cu corpul, sa nu faca miscari bruste cu capul sau corpul, sa nu incerce sa vireze sin ghidonul ei. Nu a fost nevoie sa mai zic si a doua oara, totul a mers "ca pe roate". Dimpotriva, la mine am constatat obiceiuri daunatoare, si anume opriri neanuntate din pedalat.

Bine ca ne-a mai tinut frana pe spate suficient cat sa ne terminam plimbarea: asa cum spuneam, frana cleste de pe spate este momentan nefunctionala, din lipsa de cablu (este comandat, inca il astept). Am studiat mai atent ce se intampla cu frana in butuc de pe spate si am constatat ca si acel cablu mai rezista eroic cu vreo doua litze. Noroc ca am comandat doua cabluri, gandindu-ma ca voi avea unul de rezerva :)

Zilele astea voi face un suport pentru transportat bicicleta pe masina, si atunci vom intra intr-o noua era :) Detaliile le voi posta dupa ce va fi gata suportul si va fi fost deja testat in conditii reale.

 

Cateva poze:

 

29063293_10155296165824249_8185691252193

 

28959348_10155296169014249_1422500809182

 

29062984_10155299305929249_1218493414559

 

29067346_10155300615799249_8988301591912

 

29063657_10155296171604249_3542869692987

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diorgulescu : Multumim! Cu siguranta vom persevera!

 

@Axe: scuze, dupa o documentare "ca in sesiune" pe forum, am incurcat personajele, Alina era stockerul lui @LucianTheOne

 

@ViorelCapruciu: multumesc frumos, nu mi-ar strica sa studiez niste filmari, daca ai facut asemenea tutoriale. Poti sa imi trimiti linkurile pe privat. Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am 2 suporti de tandem home made destul de simpatici. pot urca singur un tandem pe masina. O sa pun poza cat de curand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apai daca reusesc singur sa urc caiac de 35 kile pe masina, sper sa ma descurc si cu tandemul. 

Suportul meu va fi din doua Thule 530 modificate. Aseara am coborat in boxa sa pregatesc materialele. Se pare ca a mai coborat cineva in boxa mea sa isi pregateasca ceva materiale. Si anume un ciocan rotopercutor (interesant ca mi-a lasat cutia si toate burghiele peste 14 mm) si o rola de prelungitor de 25 de metri. Am rasuflat usurat cand am vazut ca - desi mi-a facut inventarul boxei - a luat doar ceea ce avea el nevoie. Uf... putea sa imi faca paguba foarte mare. Suportii de bicicleta mi i-a lasat in pace :D , la fel si caiacele si globurile de Craciun :)) 

Din boxele vecinilor s-a servit de asemenea cu unelte electrice si borcane cu muraturi si damigene de vin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.