Axe

Totul depre TANDEM !

Recommended Posts

O fi fost vreun medic care nu ia spaga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva porniri si opriri

Ce nu se vede. Pe prima pedala, sotckerul impinge cat poate de tare, eu la fel, pe ideea ca trebuie micsorat timpul in care avem viteza foarte mica, echilibrul se tine mai greu acolo. Cand ajungen cu pedala de pornire jos, stockerul e atent daca am reusit sa ma ridic in sa, altfel face o clipa de pauza sa termin de urcat. Se intampla rar insa neurcat in sa nu pot pedala si daca ma forteaza sa pedalez asa ne putem dezechilibra. Ultima pornire este cu o aplecare a mea inainte mai pronuntata, pentru ca pe indreptare sa capatam 1-2km la ora in plus (actiunea si reactiunea fortelor).

Cand pornesti trebuie sa ai in fata 4-5 m liberi, sa nu trebuiasca sa faci manevre din prima, cand inca nu te-ai echilibrat complet.

Pt stocker e buna o tija de sa cu suspensie, va lua gropi nepregatit, oricat ai zice ca anunti, ori observi tarziu si nu apuci sa zici, ori nu opresti pedalatul sa se poate ridica, ori nu aude din cauza galagiei din trafic. Si e cea mai nasoala chestie pentru stocker. 

In ce priveste viteza, si noi la inceput mergeam mai tare, pana ce usor-usor consoarta a vazut ca e mai placut sa dai din pedale mai de fantezie.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu masluiesc nimic si nu fac improvizatii.

Nu vreau sa polemizez inainte de a fi gata suportul si sa expun motive si solutii tehnice. Ce pot spune este ca voi avea mai multa incredere in solutia tehnica pe care o aleg, decat intr-un suport cu o singura fixare pe cadru. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, BogdanTimisoara said:

Nu masluiesc nimic si nu fac improvizatii.

Nu vreau sa polemizez inainte de a fi gata suportul si sa expun motive si solutii tehnice. Ce pot spune este ca voi avea mai multa incredere in solutia tehnica pe care o aleg, decat intr-un suport cu o singura fixare pe cadru. 

 

Mult succes atunci si sa ne arati si noua suportul final.

 

PS: Nu a vrut sa fie critica, am vrut sa ajut deoarece eu caut suport pentru tandem la un pret rezonabil de ceva timp.

 

O zi faina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta are vreo doua'j de kile si chiar mai mult (e de generatie veche, mult otel, aluminiu aproape deloc). O singura pereche de "falci" care prind cadrul nu imi inspira incredere. Poate pe sosele asfaltate si cu gropi putine... Dar daca te bagi prin balarii si bicicleta penduleaza stanga-dreapta... parca as vrea ceva mai mult. In plus, suportul pentru tandem are cam 2.20 metri (sau cel putin atata va trebui sa aiba al meu). Data fiind distanta relativ mica intre barele transversale ale masinii mele (cele longitudinale nu sunt foarte lungi), cam un metru din suport va trebui sa stea in consola. Adica acel metru care sustine roata spate, partea cea mai grea a bicicletei. 

Pentru aceste motive, vreau sa fac un suport care sa aiba doua perechi de falci, adica si jumatatea din spate a bicicletei sa fie asigurata si la ruliu si o mare parte din greutatea bicicletei sa fie preluata de acea furca suplimentara care vine pe barele transversale ale masinii. 

Barele longitudinale ale suportului vor fi dintr-o singura bucata de teava de otel, nu innadesc barele a doi suporti pentru ca aia chiar ar fi foarte nesigur.

 

Pretul celui indicat de tine ar fi - sa zicem - rezonabil, dar pentru mine in clipa de fata este prea mult. Daca nu as fi avut alta solutie, as fi luat asa ceva. Dar tinand cont ca un Thule 530 il aveam deja, pe cel de al doilea l-am luat la 60 de lei (pentru ca este incomplet, dar are exact ce imi trebuie mie :) )... si tinand cont ca imi place sa bricolez ... solutia in cazul meu este evidenta :)

Daca atunci cand e totul gata si pun bicicleta sus pe masina pe suport, va exista cea mai mica ezitare cu privire la siguranta, atunci am sa imi indrept atentia spre linkul postat de tine si pentru care iti multumesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am innadit. Suprapuse pe vreo 40 cm, prinse intre ele cu 3 suruburi de 4, cu cate doua piulite sa nu se desfaca. Am facut pe putin 5mii de km si no problem. Am ales varianta cu prindere si pe furca din fata, dar e mai mult de sprijin decat de prindere, ca sta in aer (vine pana deasupra parbrizului), pe suportul original de o bicicleta statea pe bara din fata. Si mai avem si o prindere oblica. Deci dam jos roata fata, dam jos si seile si implicit si ghidonul stockerului (avem coliere rapide si semne pe tije pana unde le introduc). E mai aerodinamic, mai silentios si mai usor de urcat/coborat. Gaurile din cadru le astupam cu doua dopuri de cauciuc de damigene. Prinderea aceea oblica a cadrului din capul locului m-am gandit ca e putin si m-am pregatit cu doua chingi cu strangere autoblocanta din Decathlon, cu care ancorez cadrul din stanga si din dreapta. Practic vin ca un V cu susul in jos. Cu astea am avut ceva probleme ca la viteza falfaie, fac zgomot si in timp uneori se mai si slabesc dar am rezolvat-o si pe asta. Daca aveam niste poze era mult mai intuitiv, mai aveati o sursa de inspiratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum am promis, revin cu imagini privind suportul pentru plimbat unicornul cu masina. 

Inca nu i-am facut proba pe masina pentru simplul motiv ca acum nu am masina, cred ca de gelozie s-a decis sa-i sara lantul de distributie ca sa ii dau si ei putina atentie. 

Poze cu suportul de tandem:

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faină jucărie!

L-ai găsit gata făcut sau l-ai confecționat tu/prin cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am confectionat eu.

Am gasit pe OLX doua "furci" (75 lei) cu tot cu talpa care se prinde pe bara transversala. Una am lasat-o nemodifcata, pe a doua am scurtat-o si i-am facut urechile aplatizate si noile gauri, astfel incat sa se potriveasca la fix cu inaltimea tevii dintre pedaliere (pana la urma tot am gresit vreo 5 mm la masuratoare, dar nu-i bai, elasticitatea tevilor orizontale poate sa preia aceasta mica toleranta). 

Cele doua tevi lungi sunt de la Dedeman, am luat o teava zincata de 1/2 toli, am taiat cat am avut nevoie (se vinde doar la bara intreaga, de 6 metri, parca a fost 40 de lei, plus un spray negru mat, vreo 15 lei).

Celelalte accesorii sunt de la un Thule Freeride 530 pe care il luasem in acest scop, incomplet, tot de pe OLX (la 60 de lei).

Initial am vrut sa fac totul cu furci de la Thule Freeride, dar alea au un neajuns, ca permit un oarecare ruliu si totodata freaca pe cadru acolo unde strang teava. Astea doua furci mi s-au parut mai de incredere, dat fiind ca exista o singura teava curbata pe care e prinsa acea falca, drept urmare este mult mai rigid tot ansamblul la balansul lateral.

Abia astept sa vad si in practica cum se comporta. Probabil ca voi opta si eu la ancorarea suplimentara cu chingi, ca sa impiedic cat mai mult balansul lateral.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In perioada de "documentare" si "proiect mental", imi salvasem si anuntul acesta pentru ca suportii argintii mi se parea ca se preteaza binisor modificarilor pe care doream sa le fac, adica se poate scurta unul dintre ei ca sa tina de bara orizontala. In plus, "jgheaburile" de tabla se pot imbina si prelungi unul cu celalalt fara probleme. Dar intrucat deja incepusem un proiect, am mers in continuare pe ideea initiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, dupa ce mi-am vandut tandemul, acum, parca mi-as face altul! :D Stie cineva vreun cadru mai bunicel de vanzare, sau ma apuc sa sudez doua cadre de otel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiati ca: La tandemul cu v-brake pe spate, ajunge cablul de frana pentru bicicleta normala?! Chiar am taiat din el 10cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am de lucru, dar nah, toata iarna, ce sa faci...!? :D

EimeZsY.jpg

JI3HLGu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E gata, da mult si calarit intens, multumesc tuturor pentru aprecieri si incurajari, oameni deosebiti! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

...a, si merge super!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O poză/film cu tandemul care merge super?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai fost acum ceva timp și prin parc Tineretului cu bicicleta asta?

Pare că am mai văzut-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din dorinta de a putea pedala impreuna cu sotia in mici ture, ma gandesc serios sa caut un tandem. Problema este ca ea nu are deloc experienta in mersul pe bicicleta, initial am zis sa iau o bicicleta pt ea si sa mergem fiecare pe bicicleta proprie, insa ea are o teama destul de mare de a merge singura pe bicicleta pe sosea. Asa, eu as putea sta pe locul de capitan, ea putand fi mai relaxata pe locul de stocker.

Ar trebui sa aiba portbagaje spate si fata, aparatori de noroi si o echipare cat de cat decenta, avand in vedere ca planuiesc sa-l utilizez pt ture cicloturistice (una este sa ramai cu tandem-ul in parc in Bucuresti, altceva pe cine stie ce drumuri nu foarte circulate).

 

M-ar tenta si ceva second hand, dar cel putin la noi in tara oferta este foarte limitata. Nu am stabilit inca un buget, pentru ca inca nu-mi dau seama exact care sunt intervalele de pret...insa in mod clar nu vreau sa dau 2000-5000 EUR pe un tandem cum am vazut pe diverse site-uri pe afara. 

 

 

1. https://www.dirtbike.ro/bazar/tandem-bicycle-422592 - echiparea este entry-level, cei care il vand inteleg ca au calatorit pe el din Franta pana aici si nu prea vor sa-l transporte inapoi din cauza costurilor (asta ma face sa cred totusi ca este o bicicleta de care te poti desparti foarte usor...).

Pretul este tentant, 1900 lei, in plus as putea sa o vad inainte, daca bicicleta inca se afla in Bucuresti. 

 

2. https://www.tandems.co.uk/m3b0s104p997/ORBIT-TANDEMS-Velocity

Echiparea pare una decenta, nu pare a fi foarte uzata, daca poza este reala. pretul este de 950£, una noua similara incepe de pe la1950GPB  https://www.tandems.co.uk/m3b0s104p997/ORBIT-TANDEMS-Velocity

 

3. Ar fi si oferta asta, fara sesiunea de masuratori si fara service - https://www.thetandemshop.com/starter-tandem-package/

Nu prea spun care este echiparea, pentru niciunul din pachete...vad ca pretul pleaca de la 1220£ pt Simmonsohn Karistad si ajunge la 1370£ pt Simmonsohn Bergen

 

4. https://www.thetandemshop.com/product/ridgeback-panorama-complete-tandem/

Asta imi place cel mai mult (eu sunt obisnuit cu dropbar-ul, am atat pe curisiera cat si pe o alta bicicleta de touring),  echiparea pare ok, nu-mi dau seama daca suporta si niste portbagaje lowrider pe furca fata.

 

5. Am vazut la colegul @ViorelCapruciu despre tandem-urile Poison...dar pretul incepe de la 2500 EUR (Dioxin Tour Tandem - https://www.poison-bikes.de/shopart/9917500040/Fahrraeder/Tandem-Fahrraeder/Alu-26___28_/Dioxin-Tour.html#vrg556) sau 2600 EUR (Dioxin Randonneur Tandem- https://www.poison-bikes.de/shopart/9919500020/Fahrraeder/Tandem-Fahrraeder/Alu-26___28_/Dioxin-Randonneur.html#vrg556).

 

 

Daca aveti sugestii pentru ceva similar, dar care sa poata fi gasit in tara...as fi tare recunoscator. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie, prima bicicleta, de pe dirtbike, mi se pare foarte decenta. Nu m-as arunca din prima la o bicicleta foarte scumpa... Exista si riscul ca investitia sa nu isi atinga scopul. Din experienta proprie, insa... nu pot sa spun decat de bine despre initiativa de a pedala pe tandem;pentru stocker este foarte linistitor, chiar daca e o persoana care altfel s-ar teme de pedalatul pe sosele. Eu am inceput cu un tandem retro, foarte frumos (am si facut eu o pasiune din a il restaura), apoi am mai luat unul, second hand, cu abilitati foarte bune pe teren accidentat. Fara pretentii estetice, insa foarte rezistent la abuzuri. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.04.2020 at 11:18, BogdanTimisoara said:

Mie, prima bicicleta, de pe dirtbike, mi se pare foarte decenta. Nu m-as arunca din prima la o bicicleta foarte scumpa... Exista si riscul ca investitia sa nu isi atinga scopul. Din experienta proprie, insa... nu pot sa spun decat de bine despre initiativa de a pedala pe tandem;pentru stocker este foarte linistitor, chiar daca e o persoana care altfel s-ar teme de pedalatul pe sosele. Eu am inceput cu un tandem retro, foarte frumos (am si facut eu o pasiune din a il restaura), apoi am mai luat unul, second hand, cu abilitati foarte bune pe teren accidentat. Fara pretentii estetice, insa foarte rezistent la abuzuri. 

 

 

Din pacate tandemul de pe dirtbike nu mai este la vanzare, am contactat vanzatorul imediat insa bicicleta nu mai era disponibila . Tandemurile Orbit sau Dioxin sunt cam scumpute, cu tot cu transport (cca 250-300 EUR) ajung lejer in intervalul 2500-3000 EUR, mult peste bugetul pe care l-as aloca pentru asa ceva.

Ridgeback Panorama nu mai este in stock, am luat legatura cu magazinul din UK...transportul ar fi adaugat inca 250 GPB, deci si asta ar fi costat cca 1750 EUR. 

 

Recunosc ca nici eu nu prea m-am grabit...avand in vedere criza asta cu Covid-ul, daca eram foarte decis cred ca prindeam inca oferta la Panorama.

 

Intrebarea este: ce alte optiuni ar fi pentru un tandem decent, care sa nu te lase in drum, intr-un buget de pana la 1000-1200 EUR. Nu as zice nu la un second hand...insa piata la noi pt asa ceva este foarte saraca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.