Axe

Totul depre TANDEM !

Recommended Posts

O fi fost vreun medic care nu ia spaga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva porniri si opriri

Ce nu se vede. Pe prima pedala, sotckerul impinge cat poate de tare, eu la fel, pe ideea ca trebuie micsorat timpul in care avem viteza foarte mica, echilibrul se tine mai greu acolo. Cand ajungen cu pedala de pornire jos, stockerul e atent daca am reusit sa ma ridic in sa, altfel face o clipa de pauza sa termin de urcat. Se intampla rar insa neurcat in sa nu pot pedala si daca ma forteaza sa pedalez asa ne putem dezechilibra. Ultima pornire este cu o aplecare a mea inainte mai pronuntata, pentru ca pe indreptare sa capatam 1-2km la ora in plus (actiunea si reactiunea fortelor).

Cand pornesti trebuie sa ai in fata 4-5 m liberi, sa nu trebuiasca sa faci manevre din prima, cand inca nu te-ai echilibrat complet.

Pt stocker e buna o tija de sa cu suspensie, va lua gropi nepregatit, oricat ai zice ca anunti, ori observi tarziu si nu apuci sa zici, ori nu opresti pedalatul sa se poate ridica, ori nu aude din cauza galagiei din trafic. Si e cea mai nasoala chestie pentru stocker. 

In ce priveste viteza, si noi la inceput mergeam mai tare, pana ce usor-usor consoarta a vazut ca e mai placut sa dai din pedale mai de fantezie.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu masluiesc nimic si nu fac improvizatii.

Nu vreau sa polemizez inainte de a fi gata suportul si sa expun motive si solutii tehnice. Ce pot spune este ca voi avea mai multa incredere in solutia tehnica pe care o aleg, decat intr-un suport cu o singura fixare pe cadru. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, BogdanTimisoara said:

Nu masluiesc nimic si nu fac improvizatii.

Nu vreau sa polemizez inainte de a fi gata suportul si sa expun motive si solutii tehnice. Ce pot spune este ca voi avea mai multa incredere in solutia tehnica pe care o aleg, decat intr-un suport cu o singura fixare pe cadru. 

 

Mult succes atunci si sa ne arati si noua suportul final.

 

PS: Nu a vrut sa fie critica, am vrut sa ajut deoarece eu caut suport pentru tandem la un pret rezonabil de ceva timp.

 

O zi faina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta are vreo doua'j de kile si chiar mai mult (e de generatie veche, mult otel, aluminiu aproape deloc). O singura pereche de "falci" care prind cadrul nu imi inspira incredere. Poate pe sosele asfaltate si cu gropi putine... Dar daca te bagi prin balarii si bicicleta penduleaza stanga-dreapta... parca as vrea ceva mai mult. In plus, suportul pentru tandem are cam 2.20 metri (sau cel putin atata va trebui sa aiba al meu). Data fiind distanta relativ mica intre barele transversale ale masinii mele (cele longitudinale nu sunt foarte lungi), cam un metru din suport va trebui sa stea in consola. Adica acel metru care sustine roata spate, partea cea mai grea a bicicletei. 

Pentru aceste motive, vreau sa fac un suport care sa aiba doua perechi de falci, adica si jumatatea din spate a bicicletei sa fie asigurata si la ruliu si o mare parte din greutatea bicicletei sa fie preluata de acea furca suplimentara care vine pe barele transversale ale masinii. 

Barele longitudinale ale suportului vor fi dintr-o singura bucata de teava de otel, nu innadesc barele a doi suporti pentru ca aia chiar ar fi foarte nesigur.

 

Pretul celui indicat de tine ar fi - sa zicem - rezonabil, dar pentru mine in clipa de fata este prea mult. Daca nu as fi avut alta solutie, as fi luat asa ceva. Dar tinand cont ca un Thule 530 il aveam deja, pe cel de al doilea l-am luat la 60 de lei (pentru ca este incomplet, dar are exact ce imi trebuie mie :) )... si tinand cont ca imi place sa bricolez ... solutia in cazul meu este evidenta :)

Daca atunci cand e totul gata si pun bicicleta sus pe masina pe suport, va exista cea mai mica ezitare cu privire la siguranta, atunci am sa imi indrept atentia spre linkul postat de tine si pentru care iti multumesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am innadit. Suprapuse pe vreo 40 cm, prinse intre ele cu 3 suruburi de 4, cu cate doua piulite sa nu se desfaca. Am facut pe putin 5mii de km si no problem. Am ales varianta cu prindere si pe furca din fata, dar e mai mult de sprijin decat de prindere, ca sta in aer (vine pana deasupra parbrizului), pe suportul original de o bicicleta statea pe bara din fata. Si mai avem si o prindere oblica. Deci dam jos roata fata, dam jos si seile si implicit si ghidonul stockerului (avem coliere rapide si semne pe tije pana unde le introduc). E mai aerodinamic, mai silentios si mai usor de urcat/coborat. Gaurile din cadru le astupam cu doua dopuri de cauciuc de damigene. Prinderea aceea oblica a cadrului din capul locului m-am gandit ca e putin si m-am pregatit cu doua chingi cu strangere autoblocanta din Decathlon, cu care ancorez cadrul din stanga si din dreapta. Practic vin ca un V cu susul in jos. Cu astea am avut ceva probleme ca la viteza falfaie, fac zgomot si in timp uneori se mai si slabesc dar am rezolvat-o si pe asta. Daca aveam niste poze era mult mai intuitiv, mai aveati o sursa de inspiratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum am promis, revin cu imagini privind suportul pentru plimbat unicornul cu masina. 

Inca nu i-am facut proba pe masina pentru simplul motiv ca acum nu am masina, cred ca de gelozie s-a decis sa-i sara lantul de distributie ca sa ii dau si ei putina atentie. 

Poze cu suportul de tandem:

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

 

Fotografia postată de Bogdan Florescu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faină jucărie!

L-ai găsit gata făcut sau l-ai confecționat tu/prin cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am confectionat eu.

Am gasit pe OLX doua "furci" (75 lei) cu tot cu talpa care se prinde pe bara transversala. Una am lasat-o nemodifcata, pe a doua am scurtat-o si i-am facut urechile aplatizate si noile gauri, astfel incat sa se potriveasca la fix cu inaltimea tevii dintre pedaliere (pana la urma tot am gresit vreo 5 mm la masuratoare, dar nu-i bai, elasticitatea tevilor orizontale poate sa preia aceasta mica toleranta). 

Cele doua tevi lungi sunt de la Dedeman, am luat o teava zincata de 1/2 toli, am taiat cat am avut nevoie (se vinde doar la bara intreaga, de 6 metri, parca a fost 40 de lei, plus un spray negru mat, vreo 15 lei).

Celelalte accesorii sunt de la un Thule Freeride 530 pe care il luasem in acest scop, incomplet, tot de pe OLX (la 60 de lei).

Initial am vrut sa fac totul cu furci de la Thule Freeride, dar alea au un neajuns, ca permit un oarecare ruliu si totodata freaca pe cadru acolo unde strang teava. Astea doua furci mi s-au parut mai de incredere, dat fiind ca exista o singura teava curbata pe care e prinsa acea falca, drept urmare este mult mai rigid tot ansamblul la balansul lateral.

Abia astept sa vad si in practica cum se comporta. Probabil ca voi opta si eu la ancorarea suplimentara cu chingi, ca sa impiedic cat mai mult balansul lateral.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In perioada de "documentare" si "proiect mental", imi salvasem si anuntul acesta pentru ca suportii argintii mi se parea ca se preteaza binisor modificarilor pe care doream sa le fac, adica se poate scurta unul dintre ei ca sa tina de bara orizontala. In plus, "jgheaburile" de tabla se pot imbina si prelungi unul cu celalalt fara probleme. Dar intrucat deja incepusem un proiect, am mers in continuare pe ideea initiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, dupa ce mi-am vandut tandemul, acum, parca mi-as face altul! :D Stie cineva vreun cadru mai bunicel de vanzare, sau ma apuc sa sudez doua cadre de otel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiati ca: La tandemul cu v-brake pe spate, ajunge cablul de frana pentru bicicleta normala?! Chiar am taiat din el 10cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am de lucru, dar nah, toata iarna, ce sa faci...!? :D

EimeZsY.jpg

JI3HLGu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E gata, da mult si calarit intens, multumesc tuturor pentru aprecieri si incurajari, oameni deosebiti! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

...a, si merge super!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O poză/film cu tandemul care merge super?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relax pa barosaneala :D

hB67uc9.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai fost acum ceva timp și prin parc Tineretului cu bicicleta asta?

Pare că am mai văzut-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, locuiesc in zona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.