Axe

Totul depre TANDEM !

Recommended Posts

6 hours ago, Drysna said:

De pe 2 tandemuri i-am demontat copilotului extra frana :)

Deci nu-i chiar utilă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am gasit utilitate.

 

Pilotul trebuie sa castige increderea deplina a copilotului. Frana am avut impresia ca ar deteriora starea asta de simbioza, asa ca am scos-o.

Ca si al doilea minus... nu vreau ca pilot sa iau in calcul sansa ca copilotul sa franeze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am dat jos frana copilotului, pentru aceleasi motive de mai sus. 

In schimb, azi am instalat pe tandemul pe care il folosim cel mai mult, o a treia frana. Aveam frane pe janta fata / spate (LX cu paralelogram) si faceau treaba foarte buna in aproape toate conditiile.

Acum cateva saptamani insa, am avut de coborat o panta de 22%, pe asfalt. Cu franele pe janta nu am reusit sa opresc bicicleta, tot ce am putut sa fac a fost sa o tin la viteza mica, pana s-a mai "indulcit" panta si a ajuns la 17%. Abia atunci am reusit sa opresc cu greu bicicleta si sa coboram pe jos, pe langa bicicleta.

Jantele erau fierbinti cand am oprit, sabotii... ce sa mai zic? Daca panta de 22 ar fi fost mai lunga, imi era teama ca se distrug sabotii si raman fara franare, ori chiar mai rau, ca reusesc sa desertizez terminatia din levier a cablurilor de frana (mi s-a mai intamplat in trecut si nu e deloc un moment fain).

Pornind de aici, am simtit ca as mai avea nevoie de o frana suplimentara, pe disc, pe fata. Initial am vrut sa o fac doar ca o frana de ajutor, un fel de "drag-brake" actionat cu o maneta de schimbator de viteza vintage (friction, neindexata), ca sa o setez la coborari incat sa produca o franare usoara, constanta. Am mai auzit de ghestia asta la alti tandemisti. Pana la urma insa, am instalat o frana pe disc normala, cu levier normal, iar cele doua frane pe janta sunt acum actionate de o singura maneta, dubla:

maneta-frana-saccon-lkda5ro-dreapta-dubl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 06.03.2020 at 14:14, feribotu said:

Din dorinta de a putea pedala impreuna cu sotia in mici ture, ma gandesc serios sa caut un tandem. Problema este ca ea nu are deloc experienta in mersul pe bicicleta, initial am zis sa iau o bicicleta pt ea si sa mergem fiecare pe bicicleta proprie, insa ea are o teama destul de mare de a merge singura pe bicicleta pe sosea. Asa, eu as putea sta pe locul de capitan, ea putand fi mai relaxata pe locul de stocker.

Ar trebui sa aiba portbagaje spate si fata, aparatori de noroi si o echipare cat de cat decenta, avand in vedere ca planuiesc sa-l utilizez pt ture cicloturistice (una este sa ramai cu tandem-ul in parc in Bucuresti, altceva pe cine stie ce drumuri nu foarte circulate).

 

M-ar tenta si ceva second hand, dar cel putin la noi in tara oferta este foarte limitata. Nu am stabilit inca un buget, pentru ca inca nu-mi dau seama exact care sunt intervalele de pret...insa in mod clar nu vreau sa dau 2000-5000 EUR pe un tandem cum am vazut pe diverse site-uri pe afara. 

 

 

1. https://www.dirtbike.ro/bazar/tandem-bicycle-422592 - echiparea este entry-level, cei care il vand inteleg ca au calatorit pe el din Franta pana aici si nu prea vor sa-l transporte inapoi din cauza costurilor (asta ma face sa cred totusi ca este o bicicleta de care te poti desparti foarte usor...).

Pretul este tentant, 1900 lei, in plus as putea sa o vad inainte, daca bicicleta inca se afla in Bucuresti. 

 

2. https://www.tandems.co.uk/m3b0s104p997/ORBIT-TANDEMS-Velocity

Echiparea pare una decenta, nu pare a fi foarte uzata, daca poza este reala. pretul este de 950£, una noua similara incepe de pe la1950GPB  https://www.tandems.co.uk/m3b0s104p997/ORBIT-TANDEMS-Velocity

 

3. Ar fi si oferta asta, fara sesiunea de masuratori si fara service - https://www.thetandemshop.com/starter-tandem-package/

Nu prea spun care este echiparea, pentru niciunul din pachete...vad ca pretul pleaca de la 1220£ pt Simmonsohn Karistad si ajunge la 1370£ pt Simmonsohn Bergen

 

4. https://www.thetandemshop.com/product/ridgeback-panorama-complete-tandem/

Asta imi place cel mai mult (eu sunt obisnuit cu dropbar-ul, am atat pe curisiera cat si pe o alta bicicleta de touring),  echiparea pare ok, nu-mi dau seama daca suporta si niste portbagaje lowrider pe furca fata.

 

5. Am vazut la colegul @ViorelCapruciu despre tandem-urile Poison...dar pretul incepe de la 2500 EUR (Dioxin Tour Tandem - https://www.poison-bikes.de/shopart/9917500040/Fahrraeder/Tandem-Fahrraeder/Alu-26___28_/Dioxin-Tour.html#vrg556) sau 2600 EUR (Dioxin Randonneur Tandem- https://www.poison-bikes.de/shopart/9919500020/Fahrraeder/Tandem-Fahrraeder/Alu-26___28_/Dioxin-Randonneur.html#vrg556).

 

 

Daca aveti sugestii pentru ceva similar, dar care sa poata fi gasit in tara...as fi tare recunoscator. 

 

 

 

 

Greu spre imposibil sa gasesti un tandem cat de cat ok pe la noi...

Repet cam ce as vrea: un tandem bun pentru touring, nu plimbari de 1 ora prin parc, cu portbagaje pe spate si furca fata (sau posibilitatea de a-i pune), eventual aparatori de noroi (la fel, sa aiba gaurile necesare in cadru pentru a putea monta). Ca si utilizare, in principal drumuri asfaltate (80%) dar si drumuri neasfaltate (macadam, poteci de pamant relativ netede, fara pietre mari, radacini, etc).

 

Am mai gasit un producator in Germania unde am vazut niste tandem-uri ok ca dotari:

1. https://shop.bike-petry.de/produkt/mtb-tandem-26-3-2-3-2-2/

Ciudat mi se pare pretul, prima oara cand am accesat pagina pretul era de 1999 EUR. Dupa ce am simulat o comanda pentru a vedea costul de livrare (care este 50 EUR, ceea ce mi se pare destul de ok), pretul afisat pentru bicicleta este de 1679.85 EUR (deci fara TVA....daca inmultesti cu 19% cat este TVA-ul si la ei ajung la suma aia de 1999 EUR). 

 

Are echipare Ultegra, ceea ce mi se pare super ok la banii astia. 

Nu imi dau seama din poza daca cadrul suporta si niste cauciucuri mai late, vine cu Schwale Marathon de 32mm. Pentru confort, mi-ar placea posibilitatea sa pot pune unele de 42-45mm.

Chestia este ca nemergand niciodata pe un tandem pana acum, nu imi dau seama cat de rigid s-ar simti tandemul asta pe un drum de macadam, de ex. Eu as fi obisnuit, merg pe drumuri off-road (light) cu o bicicleta gen gravel (deci cu furca fixa), insa sotia nu este obisnuita cu statul in sa ore multe...si pentru ea ar conta un pic de confort in plus. Mai ales ca inteleg ca pe tandem disconfortul este mai mare pentru stocker, care simte mai intens denivelarile drumului.

 

2. Tot de la acest producator, m-ar tenta si un tandem MTB 29er - 1428 EUR cu echipare Deore sau 1670 cu XT.

https://shop.bike-petry.de/produkt/mtb-tandem-29-2-3/

https://shop.bike-petry.de/produkt/mtb-tandem-26-5-copy-2/

Cadrul permite un portbagaj pe spate...pe fata poate mai adaptez o geanta de ghidon si ceva bike-packing pe cadru.

 

3. Un tandem pe 26", pregatit cu tot ce-i trebuie (aparatori, portbagaje fata-spate, far, echipare XT - shiftere si schimbatoare) : https://shop.bike-petry.de/produkt/mtb-tandem-26-4/

Intrebarea ar fi cat de ok ar fi un astfel de tandem pentru touring, ma refer la rotile pe 26". Nu imi propun sa mancam sute de km pe zi, dar acolo un 50-80 km cred ca ar fi fezabil si pentru sotie, chiar daca nu are momentan antrenament. 

 

M-ar ajuta niste sfaturi si pareri de la cei care au experienta de mers pe tandem, in special de la cei care au facut si touring (2-3 sapt). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mdap...am luat legatura cu magazinul din Germania. Tandemurile de la pozitiile 1 si 3 sunt out of stock si nici nu le mai construieste, cica cererea ar fi fost mica spre inexistenta.

Singura varianta ar fi tandemul MTB 29er, cu disponibilitate din Ianuarie 2021...dar nu era foarte convins cu livrarea in afara Germaniei tinand cont de Covid-19.

 

O alta intrebare pentru cei care au folosit tandemurile: este vreo diferenta semnificativa (de performanta, fiabilitate) intre cross-over driving si single side driving?

In afara de faptul ca la varianta crossover poti folosi practic toate foile agrenajului, exista alte impedimente majore pentru varianta cu ambele lanturi pe aceiasi parte?

Ce parere aveti de varianta cu o foaie pedalier de 44/32/24 (sau 48/36/26) si lantul sincron pus pe foaia de 24 (26)? Va fi semnificativa uzura lantului pe o foaie asa mica?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ajuns sa imi construiesc tandemul "ideal" (pentru noi), pornind de la un tandem second-hand, cu cadru de otel si roti de 26, cumparat cu 90.000 forinti (aproximativ 1300 lei) anul recut din Ungaria.

Era el ok de la bun inceput, insa cum nu ma pot abtine, i-am tot facut modificari, pana cand am ajuns de la cross-over driving (si transmisie 3x8), la single side driving, cu butuc Rohloff, cu jante Ryde Andra 30, spite Sapim Strong (2.30 - 2.00 mm), dinam in butuc XT, sei Brooks B67 si B67S, mansoane Ergon GP2. Lantul din spate este un KMC X1 strong, anvelopele sunt Schwalbe Marathon Plus tour de 2.0.

Daca nu pui butuc cu viteze incorporate, nu as recomanda sa treci de la cross-over driving la single side driving, presupun ca vei regreta "sacrificarea" foii mici.

In rest, pentru stocker recomand o tija de sa cu amortizare reala si eficienta (gen Airwings, Suntour NC2, Cane Creek sau altceva cu paralelogram).

Ah, paleta aia reflectorizanta face toti banii! E incredibil ce efect calmant are pentru soferi, nu am mai patit niciodata sa fim depasiti foarte strans, in general soferii incetinesc si asteapta in spatele bicicletei pana cand au loc sa depaseasca larg, chiar daca ar avea loc sa se "strecoare". 

 

119066035_10157454083634249_138175585227

 

Cadrul este manufacturat foarte fain de un atelier profesional din Budapesta, indivizii fac diverse biciclete speciale, cargo, tandem, tricicluri pentru nevoi speciale.

Habar nu am daca te poti intelege sau nu in engleza cu ei, eu am luat bicicleta second-hand, dar are un sticker pe care scrie www.bringanti.hu.

Eventual, poti sa vezi daca nu iti pot manufactura un cadru, pe care apoi pui ce vrei tu.

 

  • Upvote 4
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasă realizare! Și pe unde vă plimbați?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasca Montana - Moldova Noua - Bazias (circuit, 104 km),  Aiud - Rimetea - Salciua si retur (cam 130 km), mai multe iesiri prin zona Crisurilor (Tinca -Beius si retur, zona Suncuius), cateva ture prin zona deluroasa / montana din judetul Timis (dealurile Lipovei si muntii Poiana Rusca) si un concediu cu statie in zona Viscri si drumuri in zona: Sighisoara, Fagaras.

Cam atat, anul asta :(

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit un magazin de biciclete in Sf. Gheorghe care poate construi un tandem, plecand de la niste cadre disponibile la ei (ci care se pot vopsi in culoarea aleasa), pe care se pot pune configuratii in functie de dorinta clientului. 

 

Cadrul este acesta:

ACtC-3dey47A2tKq-M1mXmiUMzvCZ_ZQTMLN6xS3

 

Am 3 variante de propuneri ca si configuratii, toate in varianta single side driving (plecand de la un angrenaj triplu 46/36/26 sau 44/32/24 - eu inclin spre acesta din urma pentru ca as avea foaia de 32 cu pinioane 11-36, ceea ce ar crea niste rapoarte cat de cat decente si pe urcari).

Am avut si o propunere pentru o varianta cross-over drive, dar cu un angrenaj tandem de 52-39-30. Desi nu am experienta pedalarii pe un tandem si inteleg ca se mai egalizeaza cumva diferentele, ma gandesc totusi ca sotiei ii va fi destul de greu pe foaia de 52.

In oferta initiala, aveam o furca fata de Al...insa dupa o experienta pe o cursiera cu furca de Al am zis ca nu mai repet asa ceva pe vreo alta bicicleta cu furca fixa. 

 

Ca si configuratii:

ACtC-3fHPLts2HTQAfDUWPkfBnewsZU5n6k8AjAG

 

 

Din pacate nu am toate sculele necesare si nici experienta sa ma apuc sa o bricolez eu acasa...desi ma bate cam bate gandul sa incerc. 

 

 

 

1 hour ago, BogdanTimisoara said:

Eu am ajuns sa imi construiesc tandemul "ideal" (pentru noi), pornind de la un tandem second-hand, cu cadru de otel si roti de 26, cumparat cu 90.000 forinti (aproximativ 1300 lei) anul recut din Ungaria.

Era el ok de la bun inceput, insa cum nu ma pot abtine, i-am tot facut modificari, pana cand am ajuns de la cross-over driving (si transmisie 3x8), la single side driving, cu butuc Rohloff, cu jante Ryde Andra 30, spite Sapim Strong (2.30 - 2.00 mm), dinam in butuc XT, sei Brooks B67 si B67S, mansoane Ergon GP2. Lantul din spate este un KMC X1 strong, anvelopele sunt Schwalbe Marathon Plus tour de 2.0.

Daca nu pui butuc cu viteze incorporate, nu as recomanda sa treci de la cross-over driving la single side driving, presupun ca vei regreta "sacrificarea" foii mici.

In rest, pentru stocker recomand o tija de sa cu amortizare reala si eficienta (gen Airwings, Suntour NC2, Cane Creek sau altceva cu paralelogram).

Ah, paleta aia reflectorizanta face toti banii! E incredibil ce efect calmant are pentru soferi, nu am mai patit niciodata sa fim depasiti foarte strans, in general soferii incetinesc si asteapta in spatele bicicletei pana cand au loc sa depaseasca larg, chiar daca ar avea loc sa se "strecoare". 

 

119066035_10157454083634249_138175585227

 

Cadrul este manufacturat foarte fain de un atelier profesional din Budapesta, indivizii fac diverse biciclete speciale, cargo, tandem, tricicluri pentru nevoi speciale.

Habar nu am daca te poti intelege sau nu in engleza cu ei, eu am luat bicicleta second-hand, dar are un sticker pe care scrie www.bringanti.hu.

Eventual, poti sa vezi daca nu iti pot manufactura un cadru, pe care apoi pui ce vrei tu.

 

Foarte fain tandemul tau, sa-l stapaniti sanatosi si la cat mai multe ture cu el!

Poza este facuta pe dealurile dintre Fagaras si Soars? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanTimisoara - ce parere ai de configuratiile de mai sus?

Din experienta pe care o ai la pedalat cu tandemul (banuiesc ca impreuna cu sotia/partenera si nici ea nu este super sportiva), ce parere ai despre angrenajul acela 52/39/30? Sincer, eu nici pe cursiera nu am 52/36 si merg pe compact 50/34, deci feelingul meu este ca foaia de 52 cu orice pinion din jumatatea de jos pt sotie va inseamna cam greu. 

De asta as prefera acel single side driving, foaia de 44 cu pinioanele mici 11-13-15 iti asigura viteza decenta pe plat (la nevoie), mai dureros o sa fie la deal unde nu stiu cat de greu o sa ne fie cu foaie de 32 si pinion de 36 (cum spuneam, sotia nu are cine stie ce antrenament si cu atat mai putin la deal).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, m-am uitat la pretul total al fiecarei configuratii si m-am speriat :)

si mie mi se pare destul de mult cu foaie de 52, dar trebuie sa tii cont ca tot tu vei duce greul, la tandem frumusetea e ca fiecare participa cu cat poate la efortul comun, nu e fifty-fifty impartit efortul. Totul e ca stocker-ita ta sa poata tine cadenta pe care o impui tu.

Mie nu mi se pare o mare filosofie sa pui doua angrenaje a cate o foaie (36... 42 dinti) si pe partea stanga, astfel incat sa poti folosi toate foile angrenajului de pe dreapta. Daca chiar esti foarte scrupulos, duci la un service respectivele angrenaje, ca sa modifice filetul pentru pedale, sa iti puna bucsa filetata pentru a pune pedale normale de stanga (filetul fiind invers).Eu am la un tandem angrenaje de dreapta, fara filet modificat, pedalele bine stranse, inca nu am avut neplăceri din cauza asta. 

Am avut si eu ceva angrenaj de cursiera, Sora, pe un tandem, am inlocuit cu un Deore 44/32/22 (cu 11-32 in spate). Sincer, arareori am ajuns sa folosesc la limita combinatia 44-11. Parca mai mult de 32-34 km/h nu se mai "pupa" cu placerea plimbarii pe tandem, nu ne vine sa gonim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricat ai cauta un tandem "la cheie", cu transport si eventual taxe, ajungi la pepeni. Bati usor spre 2000euro cu o configuratie bunicica.

Cel mai bine cauti cadrul si il echipezi aici cu ce-ti doreste sufletelul, bugetul si nevoile. Evident nu iei un full suspension, cu 100 de viteze, daca tu mergi pe plat cu sotia la bulevard...

Nu in ultimul rand, nu uitati, tandemul nu e pentru oricine, daca vrei sa scapi de ea, o iesire cu bicla e un bun motiv, dar asa, nu mai ai scapare =))

  • Upvote 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

în urmă cu 7 ore, feribotu said:

Am gasit un magazin de biciclete in Sf. Gheorghe care poate construi un tandem, plecand de la niste cadre disponibile la ei (ci care se pot vopsi in culoarea aleasa), pe care se pot pune configuratii in functie de dorinta clientului. 

 

Cadrul este acesta:

ACtC-3dey47A2tKq-M1mXmiUMzvCZ_ZQTMLN6xS3

 

Am 3 variante de propuneri ca si configuratii, toate in varianta single side driving (plecand de la un angrenaj triplu 46/36/26 sau 44/32/24 - eu inclin spre acesta din urma pentru ca as avea foaia de 32 cu pinioane 11-36, ceea ce ar crea niste rapoarte cat de cat decente si pe urcari).

Am avut si o propunere pentru o varianta cross-over drive, dar cu un angrenaj tandem de 52-39-30. Desi nu am experienta pedalarii pe un tandem si inteleg ca se mai egalizeaza cumva diferentele, ma gandesc totusi ca sotiei ii va fi destul de greu pe foaia de 52.

In oferta initiala, aveam o furca fata de Al...insa dupa o experienta pe o cursiera cu furca de Al am zis ca nu mai repet asa ceva pe vreo alta bicicleta cu furca fixa. 

 

Ca si configuratii:

ACtC-3fHPLts2HTQAfDUWPkfBnewsZU5n6k8AjAG

 

 

Din pacate nu am toate sculele necesare si nici experienta sa ma apuc sa o bricolez eu acasa...desi ma bate cam bate gandul sa incerc. 

 

 

 

Foarte fain tandemul tau, sa-l stapaniti sanatosi si la cat mai multe ture cu el!

Poza este facuta pe dealurile dintre Fagaras si Soars? 

Recomandarea mea:

- mergi pe frana BB7 spate(la hidraulice e prea lunga conducta) si shimano zee sau altceva in 4 pistoane fata.

- clar foaie de 22 , o sa ai nevoie din plin deoarece pe tandem e mai greu decat separat la deal.

-mergi pe 9 viteze, mai ieftin si suficient

 

Insa si mai mult recomand sa iei un tandem nou nout mai modest si sa inlocuiesti ce ai nevoie. La un moment dat asta se gasea la 2100 lei https://www.veloteca.ro/blog/jurnal/lichidare-de-stoc-la-bicicletele-tandem-raleigh.html si era super decent la dotari

Daca ai noroc, e available: https://www.dirtbike.ro/bazar/tandem-bicycle-422592

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, Drysna said:

 

Recomandarea mea:

- mergi pe frana BB7 spate(la hidraulice e prea lunga conducta) si shimano zee sau altceva in 4 pistoane fata.

- clar foaie de 22 , o sa ai nevoie din plin deoarece pe tandem e mai greu decat separat la deal.

-mergi pe 9 viteze, mai ieftin si suficient

 

Insa si mai mult recomand sa iei un tandem nou nout mai modest si sa inlocuiesti ce ai nevoie. La un moment dat asta se gasea la 2100 lei https://www.veloteca.ro/blog/jurnal/lichidare-de-stoc-la-bicicletele-tandem-raleigh.html si era super decent la dotari

Daca ai noroc, e available: https://www.dirtbike.ro/bazar/tandem-bicycle-422592

 

Din pacate anuntul de pe dirtbike.ro nu mai este de actualitate.

La fel si la veloteca, am vb cu ei pe email si nu mai au si nici nu mai aduc tandemuri.

Chestia este cu facutul din bucati...ca iesi mai scump decat una din fabrica. Poate doar daca ai ceva piese de pe alte biciclete sa fie ok ca si buget.

 

în urmă cu 1 oră, Drysna said:

Revenind la ideea de buget mic, asta nu are nevoie de imbunatatiri prea mari: https://bellabike.ro/produs/bicicleta-tandem-csepel-tandem-100-gri/

 

Serios...poate este ok pt o plimbare in parc sau pe langa casa, dar eu nu as pleca intr-un tur de cateva sute de km cu un tourney...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam neinvitat ti-am recomandat ceva mai ieftin, desi nu ai cerut asta.

Deh, is roman... sa ma ierti.

Intradevar, pretul cerut de ei e unul cinstit.

 

La recomandari mai adaug:

- ar merge un stoker stem in spate. Insa banuiesc ca magazinul nu are de unde sa il comande, intreaba-i totusi.

- daca iti faci roti custom, alege niste jante heavy duty, de genul https://www.planetbike.ro/piese-biciclete/jante-bicicleta/dt-swiss-janta-533d-29-32-gauri.htm . ce au pus ei sunt aproape cele mai ieftine posibil. 36 spite e posibil sa fie overkill, decide tu daca vrei 32 sau 36 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iesi foarte scump cu facutul din bucati, decat daca vrei sa fie totul nou. Eu, unul, nu prea vad rostul sa dau o caruta de bani pe piese noi, ma refer de generatie noua. Am fost intotdeauna multumit de calitatea pieselor de acum 10 ani, de exemplu. Poti gasi linie de transmise Shimano Deore, sau LX sau XT, cu uzuri minime, de acum cativa ani, la bani marunti, daca ai rabdare si cauti temeinic. Poti sa iei o bicicleta cu astfel de dotari, depasita moral dar cu uzuri minime, la pret foarte bun, ca sa o folosesti ca donator de organe. E drept ca asta presupune putina indemanare, dar crede-ma ca pofta vine mancand :)

La jante, Remerx Jumbo sunt foarte foarte bune, eu le-am schimbat cu Ryde Andra 30 doar dintr-un moft (de fapt, din nevoia de o janta indestructibila pe 32 gauri, intrucat am trecut pe Rohloff), dar la cat am pedalat prin paduri, peste araturi si radacini si gropi, nu am avut nici cea mai mica dezaliniere cu rotile pe Remerx Jumbo, daca sunt bine construite si corect tensionate spitele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 11 ore, Drysna said:

Cam neinvitat ti-am recomandat ceva mai ieftin, desi nu ai cerut asta.

Deh, is roman... sa ma ierti.

Intradevar, pretul cerut de ei e unul cinstit.

 

La recomandari mai adaug:

- ar merge un stoker stem in spate. Insa banuiesc ca magazinul nu are de unde sa il comande, intreaba-i totusi.

- daca iti faci roti custom, alege niste jante heavy duty, de genul https://www.planetbike.ro/piese-biciclete/jante-bicicleta/dt-swiss-janta-533d-29-32-gauri.htm . ce au pus ei sunt aproape cele mai ieftine posibil. 36 spite e posibil sa fie overkill, decide tu daca vrei 32 sau 36 :)

 

A nu se intelege ca vreau ceva scump din snobism, departe de mine asa ceva. Daca as gasi ceva ieftin si bun, iti dai seama ca nu as da dublu pe ceva doar pentru ca are o generatie mai noua de piese. Din pacate insa, tandemurile astea ieftine au si piese fff ieftine, care poate isi fac rostul la o plimbare prin oras sau parc, dar nu cred ca vrei sa te trezesti in mijlocul unui camp cu ceva nefunctional, si cu bagaje pe deasupra.

 

Initial, pe oferta erau roti Ryde (Rigida) Andra 30, insa nu gasise varianta cu 36 de spite si le-a inlocuit cu RMX sau DT Swiss. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, BogdanTimisoara said:

Nu iesi foarte scump cu facutul din bucati, decat daca vrei sa fie totul nou. Eu, unul, nu prea vad rostul sa dau o caruta de bani pe piese noi, ma refer de generatie noua. Am fost intotdeauna multumit de calitatea pieselor de acum 10 ani, de exemplu. Poti gasi linie de transmise Shimano Deore, sau LX sau XT, cu uzuri minime, de acum cativa ani, la bani marunti, daca ai rabdare si cauti temeinic. Poti sa iei o bicicleta cu astfel de dotari, depasita moral dar cu uzuri minime, la pret foarte bun, ca sa o folosesti ca donator de organe. E drept ca asta presupune putina indemanare, dar crede-ma ca pofta vine mancand :)

La jante, Remerx Jumbo sunt foarte foarte bune, eu le-am schimbat cu Ryde Andra 30 doar dintr-un moft (de fapt, din nevoia de o janta indestructibila pe 32 gauri, intrucat am trecut pe Rohloff), dar la cat am pedalat prin paduri, peste araturi si radacini si gropi, nu am avut nici cea mai mica dezaliniere cu rotile pe Remerx Jumbo, daca sunt bine construite si corect tensionate spitele. 

 

Nu vreau totul nou, important pentru mine este ca piesele sa fie destul de fiabile (adica exclud din start gama de jos, sub Deore la mtb-trekking si sub Tiagra la cele de sosea, poate cel putin Sora din versiunile mai noi care sunt destul de ok).

Nu am chiar 2 maini stangi, doar ca nu am toate sculele necesare pentru asamblarea completa...desi nu cred ca ar fi o investitie asa de mare. 

Cum ii spuneam si colegului mai sus, pe oferta initiala am avut roti Ryde Andra 30, dar nu a gasit varianta cu 36 spite si le-a inlocuit. 

 

Cred ca o sa incerc sa fac o simulare cu niste piese Deore/ XT din versiunile mai vechi (cand Deore avea 9 pinioane iar XT 10), sa vad cum iese. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 16 ore, BogdanTimisoara said:

 

Mie nu mi se pare o mare filosofie sa pui doua angrenaje a cate o foaie (36... 42 dinti) si pe partea stanga, astfel incat sa poti folosi toate foile angrenajului de pe dreapta. Daca chiar esti foarte scrupulos, duci la un service respectivele angrenaje, ca sa modifice filetul pentru pedale, sa iti puna bucsa filetata pentru a pune pedale normale de stanga (filetul fiind invers).Eu am la un tandem angrenaje de dreapta, fara filet modificat, pedalele bine stranse, inca nu am avut neplăceri din cauza asta. 

Am avut si eu ceva angrenaj de cursiera, Sora, pe un tandem, am inlocuit cu un Deore 44/32/22 (cu 11-32 in spate). Sincer, arareori am ajuns sa folosesc la limita combinatia 44-11. Parca mai mult de 32-34 km/h nu se mai "pupa" cu placerea plimbarii pe tandem, nu ne vine sa gonim.

 

In situatia asta, doar filetul de la pedala are filetul invers, sau si cel de pe bratul pedalier trebuie modificat?

Am mai vazut recomandarea sa se utilizeze fir Loctite de blocare pt filet si sa se stranga foarte bine, astfel desfacerea filetului este putin probabila. 

 

Referitor la viteze, si eu sunt convins ca nu voi avea nevoie de mai mult de 44 cu 11. Pe combinatia 44 cu 11 la 60 RPM ai o viteza de approx 30km/h, la 70 RPM ai deja 35km/h. Nu mai pun pentru cadente mai mari pentru ca e greu pt stocker-ita, dar nici nu anticipez sa mergem mai mult de 30km/h si aia asa, ocazional. Pentru varianta de tandem cu sotia, viteza ar fi cam 20-25km/h, ceea ce se poate obtine lesne cu foaia de 44 si pinioanele din jumatatea de jos a casetei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 17 ore, Axe said:

Oricat ai cauta un tandem "la cheie", cu transport si eventual taxe, ajungi la pepeni. Bati usor spre 2000euro cu o configuratie bunicica.

Cel mai bine cauti cadrul si il echipezi aici cu ce-ti doreste sufletelul, bugetul si nevoile. Evident nu iei un full suspension, cu 100 de viteze, daca tu mergi pe plat cu sotia la bulevard...

Nu in ultimul rand, nu uitati, tandemul nu e pentru oricine, daca vrei sa scapi de ea, o iesire cu bicla e un bun motiv, dar asa, nu mai ai scapare =))

 

Da...am vazut ca orice configuratie cat de cat ok, plus transport...ajungi spre 2000 EUR. 

Speram totusi ca plecand de la un cadru no-name si punand niste piese cat de cat decente, la un magazin local, sa nu ajung tot la 2000 EUR, dar vad ca tot pe acolo bat. In situatia asta, vazusem un Cannondale 29er la 2000 EUR, mai degraba l-as lua pe ala decat sa ajung la aceiasi bani cu cadru no-name si piese mai slabe.

Oricum, eu speram sa ajung pe la 6000-6500 lei pe un tandem costumizat, cu piese decente, nu high-end. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala csepel, upgradat la sram3x8, si bb7 ajunge cam 5000 lei

Un cablu asa de lung e mult mai precis cand ai mai putine viteze iar 11 32 de 8v e suficient pt min/max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.