Axe

Totul depre TANDEM !

Recommended Posts

în urmă cu 15 minute, Drysna said:

Ala csepel, upgradat la sram3x8, si bb7 ajunge cam 5000 lei

Un cablu asa de lung e mult mai precis cand ai mai putine viteze iar 11 32 de 8v e suficient pt min/max

 

In primul rand la asta nu imi place cadrul, unghiul ala la seat tube-ul de pe spate o sa faca ca orice portbagaj pe spate sa fie foarte inghesuit. Furca de pe fata nu are prinderi pentru portbagaj low-rider. Si probabil dupa ce ii schimb si rotile si tija sa de pe spate cu una flexibila si furca fata...ajung tot pe la 6500 lei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, feribotu said:

 

In situatia asta, doar filetul de la pedala are filetul invers, sau si cel de pe bratul pedalier trebuie modificat?

Am mai vazut recomandarea sa se utilizeze fir Loctite de blocare pt filet si sa se stranga foarte bine, astfel desfacerea filetului este putin probabila. 

Pedalele de stanga au filetul invers, asa ca ar trebui modificat filetul din bratul pedalier, care in mod normal e de dreapta. La fel, bratul simplu care ar veni in fata, este de stanga iar tu il treci pe dreapta, deci si acolo ar trebui modificat filetul. Asta inseamna trei filete modificate (se introduc niste bucsi de alama care au filetul in sensul in care ai tu nevoie). Cred ca toata operatiunea te costa minim 50 de lei pentru fiecare filet modificat. Sincer, mai bine Loctite, pedala stransa cum trebuie si eventual sa ai o cheie de 15 la tine, in ture :) Dar eu nu am patit, nu am avut niciodata nevoie sa le strang in timpul mersului, desi pe un tandem am aceasta configuratie.

Oricum, in orice varianta, iesi mai ieftin decat sa cauti un set complet de angrenaje si brate, gata facut pentru tandem, cu filetele in sensurile corecte. Vazusem asta, pretul cred ca e unul aproape rezonabil :  https://hollandbikeshop.com/en-gb/bicycle-parts-mtb/mtb-crankset/crankset-triple-speed/stronglight-tandem-impact-crankset-24-34-42t-170mm-silver/ 

 

Bicicleta pe care ai vazut-o pe Olx mi se pare cinstita. Din pacate, situatia este cea care este cu trecutul graniteor, altfel, mai vazusem un cadru de tandem in Ungaria, parca pe la 700 lei (50.000 forinti). https://www.jofogas.hu/pest/Tandem_bicikli_108413976.htm

Sau, bicicleta completa, facuta de fabrica, la 1400 lei:  https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Schauff_nemet_tandem_kerekpar_111735167.htm

Sau alta, la aceiasi banuti: https://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Tandem_Kerekpar_Jo_Muszaki_Allapotban_109591883.htm

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In privinta numarului de pinioane, subscriu la ceea ce a scris @Drysna, o transmisie 3x7 sau 3x8 este absolut suficienta, nu ai nevoie de pasi atata de marunti intre viteze, incat sa se justifice 9-10 pinioane pe spate, plus ca intr-adevar, lungimea mare a cablului afecteaza precizia schimbarii vitezelor, mai ales la pas mic. Eu am 6 pinioane pe spate la un tandem retro si schimba foarte bine (desi sistemul este clar unul invechit, din anii 80). La un tandem am 3x7, la altul am 3x8. Sunt mai multumit de precizie la cel 3x7.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, BogdanTimisoara said:

Pedalele de stanga au filetul invers, asa ca ar trebui modificat filetul din bratul pedalier, care in mod normal e de dreapta. La fel, bratul simplu care ar veni in fata, este de stanga iar tu il treci pe dreapta, deci si acolo ar trebui modificat filetul. Asta inseamna trei filete modificate (se introduc niste bucsi de alama care au filetul in sensul in care ai tu nevoie). Cred ca toata operatiunea te costa minim 50 de lei pentru fiecare filet modificat. Sincer, mai bine Loctite, pedala stransa cum trebuie si eventual sa ai o cheie de 15 la tine, in ture :) Dar eu nu am patit, nu am avut niciodata nevoie sa le strang in timpul mersului, desi pe un tandem am aceasta configuratie.

Oricum, in orice varianta, iesi mai ieftin decat sa cauti un set complet de angrenaje si brate, gata facut pentru tandem, cu filetele in sensurile corecte. Vazusem asta, pretul cred ca e unul aproape rezonabil :  https://hollandbikeshop.com/en-gb/bicycle-parts-mtb/mtb-crankset/crankset-triple-speed/stronglight-tandem-impact-crankset-24-34-42t-170mm-silver/ 

 

Bicicleta pe care ai vazut-o pe Olx mi se pare cinstita. Din pacate, situatia este cea care este cu trecutul graniteor, altfel, mai vazusem un cadru de tandem in Ungaria, parca pe la 700 lei (50.000 forinti). https://www.jofogas.hu/pest/Tandem_bicikli_108413976.htm

Sau, bicicleta completa, facuta de fabrica, la 1400 lei:  https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Schauff_nemet_tandem_kerekpar_111735167.htm

Sau alta, la aceiasi banuti: https://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Tandem_Kerekpar_Jo_Muszaki_Allapotban_109591883.htm

 

 

Merci pentru detalii, intr-adevar imi dadusem seama de pedalele de pe stanga, acum am realizat faptul ca in fata si bratul de pe dreapta este inversat (caci este cel de stanga in mod normal). Deci 3 din 4 pedale ar avea problema asta, singurul "corect" find pedalierul dreapta de pe spate. 

 

Multumesc mult pentru link-uri...vad ca pe acolo sunt preturi cat de cat mai normale la biciclete second-hand. Pe mine mai degraba m-ar interesa un cadru cum este cel din al doilea link, mai clasic, desi si primul poate fi ok. Ultima varianta mi se pare pt cazul in care strocker-ul este mult mai scund decat capitanul, la noi nu este cazul, fiind o diferenta de doar cca 5cm la inaltime. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, BogdanTimisoara said:

In privinta numarului de pinioane, subscriu la ceea ce a scris @Drysna, o transmisie 3x7 sau 3x8 este absolut suficienta, nu ai nevoie de pasi atata de marunti intre viteze, incat sa se justifice 9-10 pinioane pe spate, plus ca intr-adevar, lungimea mare a cablului afecteaza precizia schimbarii vitezelor, mai ales la pas mic. Eu am 6 pinioane pe spate la un tandem retro si schimba foarte bine (desi sistemul este clar unul invechit, din anii 80). La un tandem am 3x7, la altul am 3x8. Sunt mai multumit de precizie la cel 3x7.

 

Chestia este ca acum pe 3x7 sau 3x8 nu sunt facute decat componente din gama entry - tourney, altus, etc. Pur si simplu nu am incredere in astfel de componente, mai ales pe un tandem unde uzura pe transmisie este mai mare decat la o bicicleta normala.

O varianta ar fi, cum ai zis si tu, niste componente second-hand din gamele mai vechi....insa sa ai norocul sa gasesti ceva fara prea mare uzura. 

 

Pedalierul ala de mai sus pare super ok la pret, avand in vedere ca ai atat pedalierul de pe fata cat si cel de pe spate. 

Mai gasisem niste brate pedaliere specifice de tandem de la Thron:

https://www.sjscycles.co.uk/cranks/165-thorn-tandem-crankset-for-xover-drive-rear-black/

https://www.sjscycles.co.uk/cranks/170-thorn-tandem-crankset-for-xover-drive-front-black/,

 

dar considerand ca trebuie sa adaugi si placile...iesi clar mai scump decat cel pus de tine mai sus.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La toate tandemurile locul spate e foarte jos, ca sa tolereze o plaja foarte mare de inaltimi. Cu o tija de sa corespunzatoare poti pune pe oricare de pana acum o persoana de pana la 1.8 metri. Nu va sta cu nasul in fundul tau, are loc suficient.

Eu am si tandemul al 3lea, Motobecane. Nu marimea e problema ci standardele outdated de prindere a franelor + prinderea butucului spate care iti permite sa smulgi roata.

 

Gama SRAM e si mai toleranta la cabluri lungi deoarece tragerea e 1:1, mai mare decat la Shimano. Combinat cu camasi full, care ocolesc lagarele de oprire chiar si cand acestea exista, fac o treaba si mai buna.

La marosbike gasesti combinatie de X4/X7 pt manete si schimbatoare, care e peste altus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va mai uitati la biciclete la care trebuie aruncat totul, ramas cadrul chel(care nici ala nu trece de prost spre mediu), reechipata toata bicicleta etc. Oricum, chiar si dupa asta te trezesti ca ai bagat inca 2-3000lei si tot nu e ce trebuie, tot nu-ti face placere sa mergi pe el. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa buget, coane Fanica, sa traiti...

Eu sunt adeptul ideii ca intai incepi cu ce e la indemana, dar pasul cel mai important este sa incepi, nu sa acumulezi. E posibil sa nu te prinda o anume activitate, apoi vinzi frumusete de bicicleta pe care ai dat 2000 euro, la sub jumatate de pret, ca nu ii place stockeritei sau mai stiu eu din ce cauze. Daca vine pofta, apoi este timp si sa te ocupi de dotari asa cum le vrei. 

Nu inseamna ca toata lumea trebuie sa gandeasca la fel ca mine, am prezentat doar cateva linkuri care mi-au trecut prin fata ochilor. 

Apropo, am inceput cartea "Trei pe un tandem", de Laura Baban. O "excursie" de 1100 km cu un tandem despre care - de la bun inceput - stiau ca nu este exact ceea ce aveau nevoie. Dar asta nu i-a impiedicat sa isi urmeze visul.  Pasul asta e mai important decat planificarea amanuntita si configurarea in cel mai mic detaliu. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam pentru link-uri @BogdanTimisoara.

Cumva are sens si ce zici tu, exista si riscul sa nu ii placa si daca investitia initiala este mare, atunci te poti trezi ca pierzi destui bani.

Pe de alta parte, eu sunt de-acord cu @Axe, daca nici macar cadrul nu este unul cat de cat ok, atunci din punctul meu de vedere nu merita investitia de bani (in upgrade piese). Adica sa ajung sa pun piese de calitate pe un cadru cu o geometrie nepotrivita si la care sa faci tot felul de compromisuri caci fiind vechi, unele piese si solutii noi sunt incompatibile.

Plus, plecand la drum cu un astfel de tandem, chiar exista riscul ca excursia sa devina una neplacuta daca piesele vechi te lasa in mijocul drumului sau experienta de pedalat si confort in sa este una rea din start. Astfel, s-ar putea ca prima excursie sa fie si ultima daca, in loc sa ne bucuram de drum, locuri frumoase si peisaje, ajung sa tot opresc la marginea drumului ca sa mai reglez ceva, sa nu se mai auda tot felul de zgomote, etc. 

 

Am avut impreuna cu sotia o astfel de experienta cand am invatat-o sa mearga pe bicicleta...mergand la un centru de inchiriat. Bicicletele disponibile erau insa neintretinute, scartaiau, franele nu tineau foarte bine....astfel incat prima experienta nu a fost foarte reusita. Cu totul altfel a fost cand am pus-o pe o bicicleta cat de cat ok, si ea se simtea mai in siguranta. 

Eu unul nu as avea curaj sa plec intr-o tura de cateva sute de km cu o bicicleta Velors...poate doar in ideea sa demonstrez ca daca dau la pedale, rotile se invart. Insa nu ma vad pedaland pe drumuri de-alea mai pustii, putin circulate...cu bicicleta pe care piesele par de unica folosinta. Poate fi o solutie pentru pedalat 2-3 km intr-un parc din oras ,cand esti aproape de casa, dar altfel...zic pas. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa da, sa iei un tandem la 1000lei in care sa investesti doar timp in reglaje, cu care sa iesi de zece ori pe an, ar fi de inteles.

Ideea e ca atunci cand ai o scula facuta cu manutele tale cu tot ce ti-ai dorit, pozitie optimizata, iti face placere sa mergi pe el, visezi numai la asta. Vii inebunit de la munca, o iei pe unde vezi cu ochii si ajungi sa iesi aproape zilnic daca e frumos.

Problema cu partenera pe tandem, e ca in sex: Unele "stie", altele nu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindea cineva un tandem frumusel, pe care il cumparase de nou, la un pret subevaluat. I l-am laudat, omul era necajit ca trebuie sa il vanda din cauza sotiei. Mi-a zis "mai incerc... daca o sa dispara de la vanzare, inseamna ca ori l-am vandut, ori am reusit sa o conving pe sotie". 

La un asemenea scenariu ma gandesc, ca e de evitat inainte de a da 2000 euro pe un tandem, fara sa stii daca placerea este impartasita de stockerita, ori ba :)

Off topic: Prietena mea se stie binisor cu bicicleta si tot zicea ca ar vrea sa incerce si ea in fata. Asa ca am iesit din Timisoara, pe o pista de biciclete intr-o zona putin frecventata, am reglat seile si am fact schimbul. Dupa trei incercari de a porni de pe loc, care se puteau termina foarte prost, am reusit la a patra incercare sa plecam. Am mers cateva sute de metri, a vazut cum e si a decretat "OK, gata, acum stiu cum e pentru tine, eu am sa stau in spate" :)

 

Preferatul meu ramane tandemul asta:

67521346_10156384920924249_2720198046360

 

33113922_10155463432804249_6343349061885

 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)))))))) Normal, a vazut cat de greu este sa tii un ghidon la o bicicleta de 200kg! A incercat si a mea, de atunci am crescut in ochii ei, a vazut ca sufar pentru amandoi !:D

Glumesc, de aceea vorbeam de faptul ca trebuie sa pui pe ea componentele cu care te simti bine, eu am ghidon pentru DH, lung, il tin bine in mana, e odihnitor si sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, abia acum am mai intrat si eu pe forum. Sa-mi spun si eu pararea in cateva chestiuni.

 

Pentru @feribotuca intrebai daca e tandemul de voi.

Pentru stoker, trecerea de la o bicicleta normala,  unde vedea si in fata, la tandem, e cumva frustranta la inceput, dar nu cred ca intr-atat cat sa nu vrea sa mearga. Inceputul este intotdeauna mai greu, fie si numai ca obisnuinta. Si sa stii ca si pentru tine este mai altfel. Prima data noi am inchiriat un tandem o zi, am mers in padure la baneasa (sotia cu transportul in comun si eu pe el, de prin Piata Victoriei, o experienta de neuitat ca ii cadea lantul de transmisie si sa il pui singur pe drum, la ditamai hardughia, si cu bratele in sincron..). Am exersat intai acolo. La prima pornire a fost gata-gata sa cadem, desi vazusem amandoi pe net multe filmulete, in practica e altceva. Si tandemul era cam obosit si nu prea era pe masura. Totusi ne-am invatat repede,  suficient cat sa facem un tds in ziua aceea, cam cu emotii dar ne-a iesit. Sincronizarea si incredera stokerului in tine, tradusa si in a sta relaxat si cuminte si a nu se forfoti pe sa, dezechilbrandu-te permanent, marunt si enervant, sunt de baza. Cauta sa nu faci greseli mari in perioada de invatare ca sa castigi increderea partenerei, nu mai zic sa eviti la maxim caderile. Mersul prin oras e mult mai dificil cu tandemul decat singur, mai ales la inceput, pana mai prindeti niste spiluri. Cu timpul, dupa ce apar automatismele, o sa intelegeti adevarul din zicerea ca pe tandem sunt capitanul, stokerul si spiritul. Pe ultimul l-am simtit si noi din plin si este MINUNAT. Totusi unui cuplu mai conflictual, colerici amandoi, e posibil sa nu se potriveasca. Este un fel de viata in doi pe bicicleta, mai ales cand faci ture lungi, zi dupa zi, cum e in concediu.

 

Referitor la angrenaj. Noua ne plac traseele de deal si munte, nu neaparat catararile dar inevitabil trebuie sa le trecem. Initial am avut raport foaie/pinion maxim (sau minim, cum vreti) 0,86 si era cam greu, mergea si asa dar cu 0,75 a fost mult mai bine. In cazul nostru deci solutia "totul pe dreapta" iese din calcul. Pt parc ar merge, sau in jurul casei pe plat, cel mult ceva pasarele, 2-3% maxim 5. O referinta pt mine a fost pe Paltinis. La un moment dat, din cauza statului pe sa mai bine de o ora fara sa ne ridicam (urcatul si in general pedalatul in picioare e imposibil pe tandem), sotia a zis ca vrea sa coboare si sa mearga putin pe jos iar eu am urcat singur pe tandem. Amandoi pe el urcam cam cu 6/ora, singur pe tandem am urcat cam cu 9 la ora, iar mai demult cand am fost  cu bicicleta mea, tin minte cam cu 12/ora. Depinde acum si cat de fortoasa e partenera si cat vrea sa se implice. Noi nu mai suntem la prima tinerete, sotia are si niste mici probleme si se teme sa forteze, dar clar nu vei urca asa cum urci singur. Si pe net e recunoscut ce pe tandem se urca mai incet. Urcatul si in general pedalatul in picioare e doar pentru cei foarte meseriasi. Noi, desi avem multe mii de km, inca nu m-as incumeta sa-l incerc. Poate daca ar fi doar pielea mea in joc as face-o, dar nu vreau sa o tavalesc pe sotie. Am vazut clavicula rupta la o cadere cu 15 la ora.

 

Referitor la cadru. Atentie ca daca e prea inalt imediat in fata seii fata de lungimea picioarelor tale, nu  vei putea sta bine cu cadrul intre picioare,, pozitie obligatorie cand pornesti si opresti, te va apasa pe..., Cadrul meu e cam la limita (am 1,78, picioare normal de lungi). Am vazut ca era undeva in discutie un tandem cu cadrul avand teava respectiva foarte oblica inspre in sus, nu as fi topit dupa el. Iar pentru stoker,  daca e mai scunda, o tija cu amortizor, absolut recomandata, dar care iese din teava cativa cm buni, sa nu oblige saua prea sus si sa nu ajunga la pedale.  Am patit-o si pe asta. 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cele din urma am gasit un tandem second hand la un pret care m-a facut sa il cumpar, chiar daca cadrul are ceva rugina pe el.

Ma gandesc insa ca pentru inceput este ok, vedem daca ne place stilul asta de pedalat in 2, apoi daca este cazul as putea investi mai mult, in ceva ma nou.

 

Cadrul pare un Dawes mai vechi din otel, transmisie 3x7 Deore LX (schimbatoare fata-spate, frane, manete frana, manete schimbator fata-spate) care pare ca schimba foarte bine inca. Angrenajul spate este un Shimano Exage 500 Cx triplu, cele pentru lantul sincron nu imi dau seama.

Jantele sunt Mavic, dublu capsate, 32 spite, butuc fata Shimano XT, in spate nu imi dau seama. 

 

Este clar ca trebuie sa schimb in prima faza lantul sincron, este foarte ruginit. Cel de pe angrenajul spate pare ok-ish, desi pentru siguranta l-as schimba si pe acela. 

 

ACtC-3dV3HJRFSGEmrJxBthSOM_REd84HbT_YBtB

 

ACtC-3ektPlfrqvG3Rt5w4hFDyk1REIpw8-80UvJ

 

ACtC-3fvG4Fc9HcXZrmi6w296vSSo9dhWAosTbyz

 

ACtC-3cwdMsqls8qQUkrIRluMI6aq63nJRVlAC3A

 

ACtC-3c6ddTlIOqWBeWylTv19ATlzjB4vVSfWrkv

 

ACtC-3eehutJBMLgEPkR37VAVFQG7Vz7nF1UWxYr

 

Cred ca in zona schimbatorului spate ori a avut o cazatura serioasa, ori a mai fost sudat un pic cadrul. Din cate am putut sa-mi dau seama, nu sunt fisuri vizibile...asa ca am riscat si am luat-o...

ACtC-3dQwbVe8fzoDdjNS6CMLyDrn8DuS-y3rEDP

 

ACtC-3fi3P0o6ZG1i3jDw5aXS-lvjcBSeRN2dm41

 

 

Ce lant imi recomandati pentru angrenajul sincron, inteleg ca ar fi bun unul pentru single speed (bine, probabil facut din 2 lanturi). 

Stiti pe cineva in Buc care ar putea sa se ocupe de o minima reconditionare a cadrului in zonele cu rugina? (nu m-ar deranja chiar daca s-ar vedea ca este alta nuanta de culoare...).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, poti pune si lant de 8 viteze, sau de care ai prin casa, daca intra pe dintii placilor

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam!

Ca si tensiune a lantului...asa trebuie sa fie cel sincon? Adica cel de acum mi se pare intins la maxim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa fie tzambal, dar nici moale. Eu merg cu el in asa fel, incat daca il trag cu mana si rotesc pedalierul, il pot scoate cu minim efort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fai un vant in sens invers cu mana. Tre sa faca 2 3 rotatii

 

Documenteaza-te cum se calibreaza franele canti pt a obtine putere. Considera si vbrake sau canti cu brate mai cracanate daca simti ca la vale nu opreste suficient frana curenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce i-as face eu: as schimba franele canti cu niste LX-uri sau XT-uri cu paralelogram; as schimba blocul de pinioane cu unele 11-32, probabil si angrenajul spate cu unul 44-32-22 (niciodata nu am simtit nevoie de un raport care sa depaseasca limitele unui 44/11); as pune spite DT Swiss Alpine (2.30 -2.00 mm) macar pe spate. 

Lantul sincron, daca nu e intins, se poate curata cu diverse solutii, de pe la Hornbach, dar tratament scurt, unele solutii inlatura mai mult decat rugina. Daca chiar trebuie schimbat, eu am folosit niste lanturi de la Decathlon, atat single speed argintii (la un tandem) cat si lanturi de 8 viteze. Depinde ce accepta angrenajele sincron, cat de grosi sunt dintii, am patit la o bicicleta retro sa nu accepte lant de 8 viteze, care sa impana pe dantura angrenajelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum nu am acasa presa de lant, am fost ieri cu tandemul la 2 service-uri de biciclete pentru a schimba acel amarat de lant.

Niciunul nu s-a bagat sa il schimbe, nu stiau cum sa regleze excentricul. 

 

Este asa inginerie de NASA reglarea acelui excentric?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, BogdanTimisoara said:

Ce i-as face eu: as schimba franele canti cu niste LX-uri sau XT-uri cu paralelogram; as schimba blocul de pinioane cu unele 11-32, probabil si angrenajul spate cu unul 44-32-22 (niciodata nu am simtit nevoie de un raport care sa depaseasca limitele unui 44/11); as pune spite DT Swiss Alpine (2.30 -2.00 mm) macar pe spate. 

Lantul sincron, daca nu e intins, se poate curata cu diverse solutii, de pe la Hornbach, dar tratament scurt, unele solutii inlatura mai mult decat rugina. Daca chiar trebuie schimbat, eu am folosit niste lanturi de la Decathlon, atat single speed argintii (la un tandem) cat si lanturi de 8 viteze. Depinde ce accepta angrenajele sincron, cat de grosi sunt dintii, am patit la o bicicleta retro sa nu accepte lant de 8 viteze, care sa impana pe dantura angrenajelor.

 

Intr-adevar, franele sunt destul de slabe, in mod sigur la vale nu vor reusi sa ne opreasca. 

Cel mai proabil voi schimba si angrenajul spate (doar foile, sper ca BCD-ul de la cel curent sa imi permita sa schimb cu ceva 44-32-22 mai actual). 

Nu imi dau seama ce spite sunt acum, stiu ca greutatea pe spate este mult mai mare in cazul unui tandem, totusi sotia este din categoria mica (sub 50kg). 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de ce sa pui spite groase "macar pe spate"?! La tandem esti mai greu pe roata de fata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.