Recommended Posts

Dupa 4000 si ceva de km facuti cu actuala bicicleta o venit alta distractie, inlocuirea unor piese si asa uzate :-bd

Am mers azi la magazin sa cumpar un lant (Z NAROW ceva-n genu) si dupa montare observ ca scapa intr-o veselie. Am aflat ca trebuie sa inlocuiesc pinioanele spate(am gasit ceva deore pe la 150 de lei), fata (ma gandesc la TRUVATIV) si acuma intreb mai trebuie si schimbatorul ?:-W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu da banii şi pe angrenaj din prima. Foile se uzează mult mai greu decât pinioanele (încă nu mi-e clar de ce). Schimbă mai întâi pinioanele şi vezi dacă îţi mai face probleme.

Când zici "schimbător" te referi la deraior sau la manete ? Oricum, dacă nu ai probleme la schimbarea vitezelor n-ai de ce să înlocuieşti deraiorul, iar manetele nici atât. Rotiţele din deraior au o toleranţă mai mare la uzura lanţului şi chiar dacă se uzează, pot fi schimbate doar ele, nu tot deraiorul. Uite aici rotiţe de rezervă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foile se uzeaza mai greu ca au mai multi dinti.

Din cauza asta pinioanele mici se uzeaza mai repede decat cele mari.

Deore e pe 9 viteze tu ai acum doar 8. Daca iti pui grup de 9 pinioane o sa-ti trebuiasca si lant si maneta schimbator cu 9 pozitii.

Ce robot vrei sa schimbi? Iar o dai in SF-uri;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,am demontat lantul cu presa de lant dar cand am vrut sa il montez la loc si sa-l presez nu a vrut sa mai intre nitul deloc.Spuneti-mi si mie cum se monteaza lantul,tot cu presa de lant sau ca za mobila,ca eu nu mai reusesc sa bag nitul la loc,Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinul (nitul) nu se scoate de tot.Acum iei mata alt pin si rezolvi problema.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza asta, pusă de maus, e aşa de realistă, că-mi vine să iau şi eu un pin. Am căutat de mi-a venit rău (în Bucureşti !) şi n-am găsit nicăieri şi până n-am dat de un powerlink n-am putut umbla cu lanţul.

Singurul pin din Buc pare a fi ăla de la cardul bancar. Oraş financiar, ce mama dracu' !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresesti roller, mai sunt cativa pini plantati prin parcul Tineretului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinul (nitul) nu se scoate de tot.Acum iei mata alt pin si rezolvi problema.

unele lanturi se vand cu un pin de rezerva. altele nu dar se poate cumpara un pin nou

...sau renunti la in link si ai rezolvat problema. ai grija sa nu scoti iar de tot pinul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am scos si bagatt inapoi pini de cateva ori fara probleme cu o presa de la BBB maxifold, chiar ieri am mai adaugat 2 zale ca am pus foaie mai mare, lantul este un sram pc971 dar si pe pc850, am pus si pe shimano de 8 viteze.

Edited by virusul

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cati km se schimba lantul, pinioanele si foile? Eu am cam 3-4000 cu pinioanele si foile actuale si lantul l-am schimbat de vreo 2k de km si se aude un ţăcănit la fiecare pedala mai hotarata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul se schimba mai des, foile si pinioanele mai rar; lantul il masori frumos si daca e prea lungit il schimbi. La foi si pinioane iti dai seama ochiometric. Nimeni nu stie ce stil de pedalat ai tu ca sa isi da seama la cati km sa il schimbi.

Un lant HG53 ar fi alegerea cea mai buna de obicei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc aici, ca sa nu mai deschid alt topic.

Am o Merida pe roti de 28, luata la mana a doua.

In prima saptamana, parca de cand am luat-o, mergand noaptea, am luat lateral o sina de tramvai, asezata cu grija de baietii care lucrau la sina.

O sina de tramvai descarcata din camion si care urma sa fie instalata / ingropata.

Buuun, m-am cules de pe jos, am plecat cu ceva zgomot, dupa care lantul a inceput sa scape pe anumite pinioane.

Am observat ca lantul se strambase in plan vertical.

L-am schimbat, dar aceeasi soarta a avut-o si asta (mai putin si dupa mai multi km).

Va intreb deci, care ar putea fi cauza.

Pinioanele nu par uzate, atat cat ma pricep eu sa estimez.

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ai îndoit urechea de la schimbătorul spate. Verifică şi îndreapt-o la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ai îndoit urechea de la schimbătorul spate. Verifică şi îndreapt-o la loc.

Adica asta ?

Nu sunt cu bicla acum, si nu stiu daca urechea mea face parte din cadru sau e separata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Te uiţi din spate să vezi dacă schimbătorul tău stă vertical sau e într-o parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Te uiţi din spate să vezi dacă schimbătorul tău stă vertical sau e într-o parte.

Multam.

Am gasit deja un tutorial, doua.

Unul pentru care trebuie o scula speciala de la Park Tool, dar si un tutorial cu un surub si un echer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot e vorba de inlocuirea lantului....

Care e diferenta intre un lant shimano CN-UG51 (15ron) si un lant shimano CN-HG50 (60 ron) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul !

A, si faptul ca HG50 rugineste mai repede.

Unde ai gasit UG51 cu 15 lei? Vreau si eu vreo cateva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aici

Deasemeni difereta intre pinoane hg30 si hg 50? Vreau sa stiu daca difera materialul.

Adica niste pinioane mai ieftine - ex hg30(35 lei) se vor uza mai repede decat pinioanele mai scumpe ex -hg 50 (60 lei).

Sau diferenta de pret e data de : nichelare, perforatii suplimentare pt o greutate mai redusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,va rog care va pricepeti,credeti ca aceste pinioane sunt uzate rau?Au fost folosite ceva vreme,dar nustiu daca uzura lor e suficient de mare sau mai merg folosite.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt uzate binişor mai ales pinioanele 5-8. Mai merg dar nu prea mult. Şi ar fi bine să le desfaci să iei bavurile cu o pilă fină.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Din ce am vazut in poze ai grup de pinioane din 10 randuri.Ca sa schimbi numai lantul,care pentru 10 pinioane costa destul de mult,insemna sa faci treaba numai pe jumatate.Parerea mea,sa nu ai probleme schimbale pe amandoua{lant+pinioane].

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now