Recommended Posts

Imi pare rau maus,dar nu am inteles nimic,tot mai usor imi e cu sublerul.

Oricum chiar in seara asta am schimbat lantul vechi[la bicla mea] Shimano HG50[dupa masuratori avea putina uzura] cu SRAM PC870.

A tinut 4200 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

subler sau lera nu conteaza, e tot aia - ambele masoara lungimea. Doar ca pe lera ai semn clar de 75%, 100% etc, pe cand la subler trebuie sa stai sa calculezi, sa imparti, sa cauti pe google cat era uzura aia...

Cat despre uzura pinioanelor masurata ochiometric - 2 mecanici si cu mine ne-am uitat la pinioanele mele si toti am zis ca-s ok, nu par uzate. Dar se vedea lumina printre lant si foi. Am pus lant nou si scapa pe 5 din 7 pinioane. Scapa rau, nu pot sa merg decat pe plat in ritm de gospodina olandeza. Deci clar uzate pinioanele. Erau UniGlide 7 viteze ;) Eu zic ca-ti dai seama ochiometric de uzura cand deja e mult prea tarziu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ptr raspunsuri,la mine nu scapa deloc,nu agata,nu se aud zgomote dubioase cu lantul nou,deci pinioanele nu s-au uzat.

Spor la pedalat si lant intins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povestea era depre a eficientiza consumul de lanturi pe un grup de pinioane .Am lanturi -asta inseamana ca rulezi mai multe lanturi pe un singur grup de pinioane ,pana le ucizi pe toate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa-ti zic o poveste : iei o lera care are 2 laturi una de 75% una de 100% ca sa nu te mai caznesti cu sublerul .Apoi mergi cu un lant pana la 75% ,apoi schimbi nou.Si tot asa pana pui un lant nou si ... surpriza ,incepe sa sara pe pinioanele cele mai des si greu incercate.Apoi incepi sa iei iar lanturile de 75% si le rulezi pana le faci de 100% pe toate .Si cand sunt toate 100% poti sa le mai rulezi odata cate 300 km sau 500km fiecare .Apoi nu mai ai ce face si schimbi tot foi,pinioane lant... :) Dar macar te-ai distrat si ai folosit la maxim lanturile si pinioanele ... Ma rog ptr cine are rabdare si talent.Am incalecat pe-o sa....

Cam asa merg eu acum, am 5 lanturi cu uzura peste 75% si le rotesc la bicicleta in functie de turele pe care le fac, schimb lantul la 2 ture (praf mult sau/si namol) sau la 5 ture(asfalt sau/si putina padure).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,tocmai am facut 230 km cu noul lant.

Ar trebui sa incep sa al ung cu Finish Line sau sa il mai las cu lubrifiantul original din fabrica?.

Spunea cineva mai demult tot pe acest forum ca e bine sa se mearga cat mai mult cu cel "de fabrica",dar intrebarea e cat de mult?.Nu am mers decat pe asfalt,cu toate astea pe el este depus putin praf si particule fine de nisip(din cauza lubrifiantului care e lipicios).

E bine daca doar il sterg cu o carpa cat sa indepartez praful?

Astept sfaturile voastre,multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,tocmai am facut 230 km cu noul lant.

Ar trebui sa incep sa al ung cu Finish Line sau sa il mai las cu lubrifiantul original din fabrica?.

Spunea cineva mai demult tot pe acest forum ca e bine sa se mearga cat mai mult cu cel "de fabrica",dar intrebarea e cat de mult?.Nu am mers decat pe asfalt,cu toate astea pe el este depus putin praf si particule fine de nisip(din cauza lubrifiantului care e lipicios).

E bine daca doar il sterg cu o carpa cat sa indepartez praful?

Astept sfaturile voastre,multumesc.

Citeste de la postul 159 in jos si o sa gasesti raspunsul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau,dar nu pot vedea numerotarea posturilor,momentan accesez forumul de pe tel ptr ca nu sunt acasa,dar ma voi uita imediat ce ajung,asta peste cateva zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am angrenaj XT + pinioane 9v dar nu stiu exact modelul (unele foarte decupate pe interior). Ce lant sa cumpar? HG 93 sau merge si ceva inferior ca indice

Atelierul unde se va face inlocuirea nu are si piese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare de baraj: intre un lant nou si unul folosit, pe toata lungimea lui (108 zale), diferanta este de jumnatate de za( mai lung cel folosit cu aproximativ 5-7 mm).E posibil sa fie afectate pinioanele? Merita sa pun lantul nou fara sa schimb pinioanele?

Masurat dupa metoda de 10 zale =25,5 mm pare ok dar nu pot fi sigur cu ruleta pe care o am. nu am gasit subler cu deschidere asa mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citim:

In metric measurement, 10 links of a new chain are 25.4 cm,[...].

  • If the rivet is up to 25.5 cm [...], all is well.
  • If the rivet is a little bit past 25.5 cm, o[...]you should replace the chain, but the sprockets are probably undamaged.
  • If the rivet is approaching 25.7 cm [...] you have left it too long, and the sprockets (at least the favorite ones) will be too badly worn. If you replace a chain at this point, without replacing the sprockets, it may run OK and not skip, but the worn sprockets will cause the new chain to wear much faster than it should, until it catches up with the wear state of the sprockets.
  • More than that, and a new chain will almost certainly skip on the worn sprockets, especially the smaller ones.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai asta stiam dar nu pot masura exact cu ruleta din centrul in centrul niturilor. adica pot masura dar nu sunt sigur de masuratoare... :)) oricum pe acolo ma invart la 25.5cm. intrebam daca la toata lungimea lantului e mult intinderea de 5-7 mm - aprox. jumatate de za.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai simplu montezi lantul cel nou si-i dai o tura .Apoi vezi singur daca e ok sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lantul l-am montat aseara, n-am avut timp sa dau o tura... vad eu, oricum nu am acum buget sa invetesc in pinioane noi momentan dar nici nu as freca lant de 150 lei folosindul cu pimioane uzate. o scot putin la plimbare si daca mi se pare ceva suspect pun lantul vechi si il tin pe asta pana cand imi iau pinioane noi.

ar fi trebuit sa fac chestia asta cu lantul nou mai devreme dar daca am dormit....

mersi fain de raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare, tot prin zona asta cu transmisia si consumabilele.

Am transmisie MTB 3x9, aveam ceva pinioane SRAM mai entry level asa (probabil echivalent de nivel Alivio-Deore), am schimbat un lant la ~2000 km si acum pe la ~3500 am schimbat doar pinioanele cu unele XT (am schimbat rotile si voiam ceva pe spider).

Acum, am uitat complet sa imi iau si un lant (ca oricum trebuie schimbat in curand) si cand am iesit cu bicicleta am vazut/simtit ca "macina" un pic (o usoara vibratie, desi schimba perfect si nu sare lantul nici cand ma ridic in pedale). Nu cred ca e de la butucul rotii pentru ca se simte doar la pedalat. Dupa vreo 15 km s-a atenuat (mult, as spune, mai ales pe pinionul "de croaziera", nu se mai simte aproape deloc). Eu consider ca am strans bine caseta de pinioane pe butuc, nu avea joc, nici n-am vrut sa fortez.

Macinatul asta e de la lant vechi pe pinion nou, presupun?

E ok sa merg asa cu lantul vechi pe pinioanele noi? Se uzeaza mai repede pinioanele? (oricum o sa schimb lantul dar nu as fi vrut sa-l schimb chiar acum, i-as mai fi dat o luna)

E ok sa pun un lant Deore sau SLX pe pinioanele XT? Sau chiar merita sa merg pe XT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de la lantul vechi pe pinioane noi. Schimba-l acum, daca mai astepti o luna se vor uza pinioanele mai repede. Si nu trebuie neaparat lant xt, bun si deore/slx.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca imping bicicleta inapoi se simte o vibratie in cadru si urca spre tija. parca se aude si un mic pacanit.

dupa verificari (am crzut ca e de la butuc sau de la rotitele de la schimbator) am zis sa pun un lant de 8v mai vechi

cu asta nu mai vibreaza cadrul.

la pedalat normal nu sunt probleme cu lantul care vibreaza.

cred ca este nevoie sa schimb lantul nu?

transmisia este 3x9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pinioane(9 viteze) sa-mi iau pana in 130 de lei? De cateva zile mi se desfac ultimile 2 pinioane si imi scapa mereu. Cred ca este de la caseta. Nu prea le am cu mecanica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte știu eu, ultimele 2 pinioane sunt libere și tot grupul se prinde cu o piuliță (dacă e vorba de pinioane pe casetă). Dacă acea piuliță nu mai ține, eu aș înlocui-o, nu toate pinioanele.

Dacă e vorba de pinioane pe filet, atunci ar trebui schimbat grupul de pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte știu eu, ultimele 2 pinioane sunt libere și tot grupul se prinde cu o piuliță (dacă e vorba de pinioane pe casetă). Dacă acea piuliță nu mai ține, eu aș înlocui-o, nu toate pinioanele.

Dacă e vorba de pinioane pe filet, atunci ar trebui schimbat grupul de pinioane.

Sunt pe caseta. Imi poti da un link cu o piulita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa imi evaluati niste pinioane XT 11-34t. Din ce am inteles acest model este mai rigid deoarece spider-ul fiind cu 5 spite (adevarat?). Eventual un pret pentru el (vreau sa-l cumpar).

Multumesc!

Imagine postată

Imagine postată

stima,

Radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt pe caseta. Imi poti da un link cu o piulita?

Ca să nu dau din Românica - click

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am analizat pinioanele... sunt tocite toate inclusiv foile. Ce pinioane si foi imi recomandati? bugetul este de 400 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.