Recommended Posts

Da,la casete m-am inselat,dar stiu cu siguranta ca manetele Sram au ratia 1/1,iar shimano 1/2!

E de aflat ce manete are!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca sigur nu are manete SRAM, nici nu exista manete SRAM de sosea pe mai putin de 10 viteze si sigur problema lui nu e din cauza incompatibilitatii dintre manete si schimbatorul spate.

 

Ce ar trebui verificat/schimbat (in ordinea asta):

- verificat ca nu e indoita cusca deraiorului ("ochiometric", daca ai dubii eventual fa o poza si arata-ne-o)

- verificat alinierea urechii deraiorului (exista o scula speciala pentru asta, ar trebui sa o aiba orice service decent)
- camasi de schimbator + cabluri + capete de camasi noi si de buna calitate (atentie, sa fie camasa pentru cablu de schimbator de viteze si nu pentru frana)

- verificat paralelismul dropouturilor (pentru asta as zice sa apelezi tot la un service care ori are o scula dedicata, ori una improvizata)

 

Daca toate astea sunt in regula, atunci probabil ca e ceva in neregula cu mecanismele din interiorul manetelor (mizerie, uzura, ambele).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnnybegoode Ce ai descris se incadreaza perfect pe defectul de aliniere a urechii de prindere a deraiorului spate in raport cu planul rotii, respectiv planul casetei de pinioane.

Pot sa ma insel.

Este posibil sa iti fi cazut bicicleta pe partea cu deraiorul?

http://www.parktool.com/blog/repair-help/rear-derailleur-hanger-alignment#article-section-2

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi să vedem si partea buna a postarii lui edy37 (dar doar impreuna cu cele ale lui @majikstone si @alextudor pe care ii felicit pentru reactie).
Sincer, si eu am vrut sa il contrazic, dar fiind la serviciu, fara prea mult timp, am ezitat, mai cu seama văzându-l asa vehement.
Deci, sa faci bine, este greu. Rău faci numai când deschizi gura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

15 hours ago, iacobdoc said:

@Johnnybegoode Ce ai descris se incadreaza perfect pe defectul de aliniere a urechii de prindere a deraiorului spate in raport cu planul rotii, respectiv planul casetei de pinioane.

Pot sa ma insel.

Este posibil sa iti fi cazut bicicleta pe partea cu deraiorul?

http://www.parktool.com/blog/repair-help/rear-derailleur-hanger-alignment#article-section-2

 

+1 la ce zice iacobdoc

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfuii, nu credeam ca voi gasi atatea raspunsuri pentru care va multumesc frumos...Bicicleta nu o am de noua deci nu stiu daca a fost lovita sau nu...Cat am "purtat-o" eu nu am scapat-o/lovit-o....Am sa verific alinierea despre care ati pomenit...Intre timp am verificat lantul si e OK, nu stiu sigur daca sa schimb cablurile de la schimbatoare (dar nefiind foarte scumpe cred ca am sa o fac oricum)..Am iesit aseara la o tura si fenomenul persista si e chiar enervant, mai ales ca in zona Neamtului sunt multe zone deluroase iar schimbarea vitezelor de la mic la mare si viceversa e un "must have"... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din unghiul asta nu avem cum sa ne dam seama de faptul ca e indoita sau nu, ar trebui o poza din spate in care sa se vada si planul rotii. Si chiar si asa, daca deviatia e mica e foarte greu sa se vada cu ochiul liber, in schimb "se simte" la pedalat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica daca patina schimbatorului sta paralel cu pinioanele (si cand ii orizontala, si cand ii verticala)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati avut dreptate pana la urma, era urechiusa de la schimbator, am tras de ea numai un pic si acum totul e OK...Schimba perfect toate vitezele de la 1-9 pe ambele foi :) Bine, excluzand faptul ca atinge lantul schimbatorul fata cand sunt pe "invers" la viteze (adica foaia mica+viteza mare si foaia mare+viteza mica - asta daca m-am exprimat corect - dar sunt convins ca ati inteles despre ce este vorba...Ciudat este ca abia acum mi se pare mie ca schimbatorul sta inspre exterior, dar wherever, bine ca s-a rezolvat..Am sa intreb totusi intr-o zi la un atelier local daca nu au cumva scula aia pentru verificat daca schimbatorul este aliniat...Multumesc tuturor pentru sfaturi si idei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preferabil este sa nu mergi cu "invers" la viteze... lantul face 2 curburi in plan axial si ai uzura suplimentara in transmisie degeaba. Asa se explica si de ce atinge lantul in cusca schimbatorului. Raportul ala invers e cam la fel cu o foaie si pinion medii de exemplu. La cursiera de exemplu ai toate rapoartele de care ai nevoie daca folosesti: cele mai mari 3 pinioane cu foaia mica, urmatoarele 3 cu ambele foi, cele mai mici pinioane cu foaia mare.

Trimis de pe al meu SM-J500FN folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am mers niciodata cu lantul in crucis, ideea era ca acum schimba vitezele cum trebuie pe orice foaie/viteza :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hristos a Înviat!

 

Se dau următoarele: biclă rockrider 500 model 2014, ~2500 km rulați, transmisie 3x8 la care nu s-a umblat până acum; lanț și angrenaj sram, casetă bănui că e ceva marca lor, btwin, sau tot sram (11-32).

Având în vedere că toată transmisia e muci și va trebui să o înlocuiesc urgent, vin cu următoarele întrebări/neclarități:

- având în vedere deraiorul spate sram x4, pot pune casetă și de la shimano? sau dacă pun sram, există vreun plus?

- dacă pun casetă shimano pot pune lanț de la sram? există vreun fel de incompatibilitate de care mă pot lovi?

- aceleași întrebări de mai sus dar referitoare la foi/angrenaj, pot împerechea lanț de la o firmă cu foi de la alta? am vreun plus dacă sunt toate din aceeași gamă/marcă?

- pot pune casetă cu rapoarte diferite, gen 11-34 sau 11-30 față de ce am acum 11-32? poate apărea vreo problemă?

Și nu în ultimul rând, rog niște îndrumări câtre ce modele de piese să mă îndrept, având în vedere că bicla e una ieftină și fără pretenții... Nu vreau să iau nici piese de 2 lei care mă vor lăsa în drum dar nici nu vreau să investesc multe sute de lei pe o bicicletă care toată nu face atât. Cumva să găsesc un raport favorabil calitate/preț.

 

Mulțumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 42 minute, Cata77 said:

având în vedere deraiorul spate sram x4, pot pune casetă și de la shimano?

Da.

 

în urmă cu 42 minute, Cata77 said:

sau dacă pun sram, există vreun plus?

Nu.

 

în urmă cu 42 minute, Cata77 said:

aceleași întrebări de mai sus dar referitoare la foi/angrenaj, pot împerechea lanț de la o firmă cu foi de la alta?

Da, atata timp cat vorbim de Shimano si SRAM.

 

în urmă cu 42 minute, Cata77 said:

pot pune casetă cu rapoarte diferite, gen 11-34 sau 11-30 față de ce am acum 11-32?

Da, atata timp cat e tot de 8 pinioane.

 

Ia un set de pinioane cromate de la Shimano sau SRAM, sunt ok si te tin ceva kilometri, si un lant pe masura (in zona de pret 60-80 de lei):

http://bicishop.ro/Lant-SHIMANO-CN-HG71-7295.html

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru răspunsurile acordate.

 

@crk de ce trebuie schimbat și butucul pedalier? E ceva ce nu se pupă? Butucul existent e tot pe pătrat, nu știu exact ce lățime are ax-ul (poate aici să conteze în funcție de geometria brațelor?!... bănui eu da nu sunt sigur :) )

 

Din ce mai știu eu și ce am mai citit, observ că lanțurile Shimano nu au za rapidă, diferență față de Sram care au. KMC unde se încadrează privind acest aspect? Ideea e că mi se pare tare utilă zaua aia, mai ales la capitolul curățare, unde musai dau lanțul jos.

 

Și ca rezistență/uzură în timp, în bugetul ăsta mediu de 50-80 de lei, ce lanț e mai ok? Shimano, Sram sau KMC? Sunt diferențe notabile?

 

Am observat că se comandă de pe bike-discount pe aici, cum e cu shipping-ul? durează mult, sunt serioși? Diferențe foarte mari nu văd față de prețurile de la noi, adică sunt dar dacă mă costă transportul 15€... ajung la prețul din România (vorbind pt piesele necesare mie).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lant SRAM compatibil Shimano compatibil KMC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziceam ca probabil, stiam ca SRAM folosea power-spline la BB.

Daca e patrat e bine, ar trebui sa obtii un chainline de 50 mm. Sau potrivesti la ochiometru cu cel nou :)

Nu conteaza prea mult ce lant folosesti, sa fie compatibil cu 8 viteze. Eu am fost multumit de KMC Z8, in regim de oras.

La unele comenzi au fost si 6-8 participanti, asadar transportul devine nesemnificativ ca pret. Mai multe info gasesti la discutiile in cauza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am hotărât să iau următoarele (din magazine de la noi, pe unde am găsit prețul mai bun):

- casetă Shimano Acera CS-HG41, 8 viteze, 11-32

- lanț Shimano CN-HG40, 6/7/8 viteze, za quick-link

- angrenaj Shimano Acera FC-M361, 42-32-22, 175mm, ax pătrat, cu chainguard

- butuc pedalier Shimano BB-UN26, pătrat, 68mm

Când am ajuns în magazin să cumpăr angrenajul, am văzut pe cutia acestuia că este compatibil DOAR cu butuc cu ax de 123mm (mi-a confirmat și omu de acolo acest lucru). Ideea este dacă eu pe biclă am altă lungime de ax la butuc și nu pot pune pe ăsta de 123mm? Există varianta să nu meargă pus acest butuc pe bicicleta mea? 

Am tot căutat pe net specificații mai amănunțite despre biclă, de exemplu ce butuc am pe ea (sau ce pot pune), dar n-am găsit nimic, nici măcar pe site-ul producătorului...

 

Știu, sunt mai greu de cap :D și încă nu mi-e totul clar legat aspectele de compatibilitate butuc/angrenaj/cadru, mă gândesc poate are cineva răbdarea să-mi mai dea câteva repere.

 

PS: Dacă ajută cu ceva, deși nu cred, pot face câteva poze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Știu despre ce butuc e vorba, poate nu am explicat eu bine ce vreau...

Mă interesează dacă acest butuc de 123mm se potrivește sigur pe bicla mea, pe care nu știu ce butuc e acum (poate e de 127mm, habar-n-am). Adica eu dacă să zicem că am pe biclă acum unul de 127mm, pot pune unul de 123mm? Asta nu pricep eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta imi pare a fi latimea maxima, din optiunile prezentate in linkul meu de mai sus.

Eu zic sa cumperi online restul, iar BB il cumperi din atelierul unde te duci sa le monteze.

Nu asta e planul?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa zic si eu ca e cel mai bine.

Butucul pedalier trebuie potrivit in primul rand cu cadrul la filet (englezesc aici) si latime (68 pare, poti masura).

Apoi, lungimea axului trebuie potrivita cu pedalierul, ca sa obtii acel "chainline" ideal (de la care, fie vorba intre noi, te poti abate un pic)

In specificatiile de la FC M361 apare undeva compatibilitatea cu ax 123.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.