alextudor 52 Posted April 25, 2017 Lungimea de 123mm se refera la lungimea totala a axului, nu la lungimea efectiva a carcasei butucului, adica 68mm. Lungimea axului e in corelatie directa cu modelul angrenajului, pt a respecta chainline.ul dat de producator. Ex:pe acelasi cadru, un angrenaj FSA avea nevoie de un ax de 110 iar unul Shimano de 123. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cata77 4 Posted April 26, 2017 Deci BB-ul e în corelație cu angrenajul, nu cu cadrul biclei (aici mă refer la chainline). Acum pricep, cred . Buuun. Având în vedere specificațiile din link-ul de mai jos, bb shell-ul biclei de 68 mm (măsurat) și chainline-ul curent al biclei de 50mm (măsurat), singura necunoscută care rămâne pentru a monta ce vreau (angrenaj FC-M361 + butuc BB-UN26, pătrat, 68mm, 123mm) rămâne filetul la BB Shell, care înțeleg că poate fi de 2 feluri. Corect? Shimano specs link Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,782 Posted April 26, 2017 Este in corelatie cu: - cadrul bicicletei, prin lungimea corpului (carcasa de la baza cadrului, in care intra, are 68 sau 73 mm latime) - angrenajul, prin lungimea axului, pe care se insereaza angrenajul 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted September 11, 2017 Am urmatoarea problema.Recent am schimbat lantul la o transmisie 3x8 pentru ca mi s-a zis de la service ca e uzat si ca daca il mai folosesc voi uza si mai tare pinioanele si foile. Dupa cativa kilometri cu noul lant, au inceput sa apara probleme la schimbarea pe anumite pinioane(lantul ramanea pe acelasi pinion si agata in mod constant) si acesta scapa uneori.M-am intors la magazinul de la care am luat lantul si cei de acolo mi-au spus ca de vina ar fi caseta de pinioane care e prea uzata si ca ar trebui sa o schimb. Pe de-alta parte am fost azi la un alt service si mecanicul de acolo zicea ca dupa ce apuca noul lant sa se "obisnuiasca" cu pinioanele nu o sa mai fie probleme. Pana la urma ce sa inteleg, are rost sau nu sa imi iau alta caseta de pinioane?(mentionez ca actuala are undeva pana in 2000 de km). Quote Share this post Link to post Share on other sites
paulrad 2,835 Posted September 11, 2017 Hmm... nu știu ce ai tu acolo, dar la mine la mtb (2x10) caseta are 8000km și acuma e al 3-lea lanț pe ea, iar lanțul ăsta încă nu a ajuns la 0.5 uzură. Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted September 11, 2017 Nu stiu exact cati kilometri are pentru ca doar anul asta mi-am pus kilometraj.Anul asta am facut cam 1080 km pana acum dar caseta o fost pusa prin 2014 si nu am mers foarte mult cu bicicleta in intervalul 2014-2017.Ce ma mira e ca mecanicul la maros(de unde au luat lantul) cand o auzit "simptomele" o zis direct ca trebuie schimbate pinioanele. Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted September 12, 2017 Deci, sa merg in continuare tot asa sau mai bine schimb caseta de pinioane? Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,316 Posted September 12, 2017 Cate lanturi ai schimbat in perioada aia? O caseta poate bine-mersi sa duca 10.000 km cat timp lanturile sunt schimbate la timp (uzura < 1%). Daca in schimb in astia 3 ani tu abia acum ai schimbat prima data lantul, in cazul asta aproape sigur e uzata si trebuie schimbata impreuna cu lantul (si posibil si o parte dintre foi). Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted September 12, 2017 În perioada asta am folosit 2 lanțuri pe care le-am tot schimbat între ele și care au fost curățate și unse destul de des. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,316 Posted September 12, 2017 In cazul asta n-ar trebui sa fie atat de negru dracul, dar e o zona destul de "gri". Eventual mai mergi o luna-doua asa si daca vezi ca problemele persista, schimbi tot pachetul (pinioane, lant, foi). Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted September 12, 2017 Tocmai am verificat unul dintre cele două lanțuri (chiar cel despre care mi s-a zis că e uzat) și am descoperit că nu intră lera nici la 0,75 nici la 1mm(lanțul e dat jos de pe bicicleta). Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,154 Posted September 12, 2017 @black rider Faptul ca nu schimba cum trebuie e o problema de deraior. In contextul asta, scapatul lantului mimeaza uzura dar in fapt e tot o problema de deraior. Presupun, cu foarte mare probabilitate ca ar trebui verificata alinierea urechii deraiorului, urmat, eventual de schimbat cablul si camasile corespunzatoare deraiorului spate. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted September 13, 2017 în urmă cu 19 ore, iacobdoc said: @black rider Faptul ca nu schimba cum trebuie e o problema de deraior. In contextul asta, scapatul lantului mimeaza uzura dar in fapt e tot o problema de deraior. Presupun, cu foarte mare probabilitate ca ar trebui verificata alinierea urechii deraiorului, urmat, eventual de schimbat cablul si camasile corespunzatoare deraiorului spate. Pun niste poze pentru exemplificare Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,154 Posted September 13, 2017 Un articol interesant. http://www.bikeradar.com/gear/article/workshop-troubleshooting-shimano-gears-18244/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted May 12, 2018 Am un lant kmc x9 si in 3 locuri intra lera de 0.75 in rest e ok nu intra nici daca apas sa intre fortat lera Am luat un lant XT sa-l schimb sau sa mai trag de el un pic? Quote Share this post Link to post Share on other sites
JDM 256 Posted May 12, 2018 De ce ai cumpara lant Shimano? Shimano face niste beshini de lanturi, KMC all the way! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted May 12, 2018 Am luat xt ca am pe mtb si e ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted January 22, 2019 Îmi puteți recomanda un lanț de calitate pentru 11 viteze( cursieră) și care să aibă un preț rezonabil? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pro-e 89 Posted January 22, 2019 Shimano 105 https://www.rosebikes.de/shimano-105-cn-hg601-hg-x-11-fach-kette-742735 Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted January 23, 2019 Ai folosit cumva lanțul respectiv? Știi cum se comportă? Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,316 Posted January 23, 2019 4 hours ago, black rider said: Ai folosit cumva lanțul respectiv? Știi cum se comportă? Ca orice lanț Shimano, foarte probabil rugineste la prima ploaie mai consistenta. Cel mai bine mergi pe KMC X11.93, gama .93 de la KMC are un raport calitate/pret excelent, indiferent de numarul de viteze (X9.93, X10.93, X11.93). 1 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
black rider 17 Posted January 23, 2019 Tocmai de aceea am întrebat pentru că aveam rezerve față de lanțurile de la Shimano având în vedere și experiențele altor useri de pe forum, exprimate aici. De altfel văzusem gama asta de lanțuri de la KMC însă nu știam prea multe detalii ( până acum am folosit KMC X11 EL care începe să cam dispară din oferta magazinelor de profil). Quote Share this post Link to post Share on other sites
paulrad 2,835 Posted January 23, 2019 Eu pe cursieră folosesc lanț shimano fără nicio problemă. Dacă te plouă pe drum și nu cureți/gresezi lanțul 3 zile, normal. Ruginește și KMC-ul (been there, done that). Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianLS 903 Posted January 23, 2019 Am un lant 105 folosit cam 2000 km. Lera nu pare sa indice nici 50% uzura. Am mai cumparat un Ultegra dar cred ca mai sta in tipla o vreme... Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,316 Posted January 23, 2019 Eu pana acum singurul lant ruginit de la KMC pe care l-am avut a fost pe o bicicleta care a stat cateva luni bune in vant, ploaie si frig. Discut aici de gama .93 sau superioara, nu de modelele entry-level. Pinioanele ei, de la Shimano, ruginisera in mod catastrofal, iar (de) lanturi Shimano cu pete de rugina in schimb am tot vazut si am tot auzit, inclusiv lanturi proaspat unse care au stat in ploaie cateva ore pe durata noptii si a doua zi dimineata erau deja pline de rugina. Alte avantaje la KMC: - vine cu za rapida (care, in ciuda opiniei publice, se poate da jos si monta de oricate ori doresti, facilitand degresarea lantului) - rezistenta la uzura sensibil mai buna decat la Shimano sau SRAM din aceeasi gama de pret (mult sub Campagnolo, dar si preturile sunt mult sub Campagnolo) - arata ceva mai sexy decat "concurenta" de la Shimano sau SRAM (desi tot lanturile de la Campagnolo arata mai bine) Quote Share this post Link to post Share on other sites