Recommended Posts

Și eu tot .93 folosesc pe MTB. Acuma vine și shimano cu za rapidă :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, paulrad said:

Acuma vine și shimano cu za rapidă :)

 

Era si timpul :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Există seria .93 de la kmc și pentru lanț single speed/viteze integrate în bucut?!

După iarna asta trebuie să schimb lanțul la bicicleta de oraș, pentru că a prins și zăpadă/îngheț/noroi și tot ce se mai putea. Rugina a devenit ultima îngrijorare.

 

G2zWq8WZnycp1UeyuqYjeqKlwu3xp8i9gZEtREVi

 

jwG2z2eZkJiP6OkDvW5CZ2z5POnSL-pyS_r-bSlj

 

Numai  bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am mai tras pe dreapta un lant KMC X10.93. "Raportul" de data asta:

- 3850 km (dintre care cam 500 km pe trainer)

- 36.000 m diferenta de nivel

- uzura in intervalul 0.75% - 1% (masurata cu doua lere diferite, binisor peste 0.75%)

 

Am observat ca de ceva vreme lanturile X10.93 au zalele interne negre, anodizate (atat lantul vechi, cat si cel nou sunt asa). Arata dragut, dar din cauza asta zalele rapide sunt considerabil mai greu de pus si in special de dat jos. Pe masura ce stratul anodizat se uzeaza, in schimb, zaua rapida devine mai usor de montat si demontat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majikstone said:

sunt considerabil mai greu de pus si in special de dat jos

e10141d6-acb4-4d39-a9ad-4d9e4e79f8b8?siz

 

Merită fiecare leu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu. Nici nu stie lanțul ce i se întâmplă.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, majikstone said:

Tocmai am mai tras pe dreapta un lant KMC X10.93. "Raportul" de data asta:

- 3850 km (dintre care cam 500 km pe trainer)

- 36.000 m diferenta de nivel

- uzura in intervalul 0.75% - 1% (masurata cu doua lere diferite, binisor peste 0.75%)

 

Am observat ca de ceva vreme lanturile X10.93 au zalele interne negre, anodizate (atat lantul vechi, cat si cel nou sunt asa). Arata dragut, dar din cauza asta zalele rapide sunt considerabil mai greu de pus si in special de dat jos. Pe masura ce stratul anodizat se uzeaza, in schimb, zaua rapida devine mai usor de montat si demontat.

Ai dus ceva km cu el tinand cont de diferenta de nivel. Caseta in ce stare e? Mai pui lant nou pe ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, black rider said:

Ai dus ceva km cu el tinand cont de diferenta de nivel. Caseta in ce stare e? Mai pui lant nou pe ea?

 

Caseta (de fapt casetele) si foile erau noi la momentul la care am pus lantul asta, dar de atunci am folosit alternativ doua casete diferite (11-25 si 12-30, ambele Ultegra 6700), in functie de terenul pe care am mers. Ambele arata, in continuare, excelent, la fel si foile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mentionat si ca lantul, foile si pinioanele au fost curatate complet cam la fiecare 500 km (lantul cu motorina, foile si pinioanele cu lavete umede pentru curatat baia). Parerea mea e ca asta prelungeste viata transmisiei mai mult decat orice altceva. Pe ploaie am mers foarte putin spre deloc cu el, iar de uns l-am uns cu niste uleiuri ordinare din Decathlon, in general cu dry lube ca sa atraga mai putin praf.

 

Altfel, recunosc ca singurul lant cu care am mers atat de mult a fost un Campagnolo Record pe o transmisie cu 9 viteze, dar atat pinioanele cat si foile respective aveau un anumit grad de uzura.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu fac operatiunea asta de curatare completa insa ceva mai des avand in vedere ca pe la noi drumurile nu sunt asa de curate. Sunt curios sa testez cam cati km duce un lant de 11v pana la 0,75% uzura insa probabil dupa aceea va trebui sa schimb si caseta de pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ciuda faptului ca in ultimii ani am fost foarte satisfacut de lanturile KMC, indiferent de numarul de viteze, in momentul in care am trecut la 11 viteze am avut impresia ca lantul KMC X11 era cam zgomotos in utilizare cu pinioanele CS-R7000 (noi-noute) si foile de la Spa Cycles (care aveau macar 2000 km "la bord"). Zgomotul e similar cu cel perceput cand lantul e la unghiuri nepotrivite, constant, doar ca de intensitate destul de redusa. Nu e neaparat deranjant si, in mod ciudat, e prezent doar pe foaia mare, indiferent de pinion. Si nu e vorba de chain rub.

 

Dupa cam 400 km trecuti pana la primul spalat, zgomotul s-a estompat putin, dar nu a disparut, asa ca am decis sa incerc si un lant de la Shimano, mai exact un HG601 (echivalent SLX/105). Intr-adevar, cu lantul Shimano, zgomotul a disparut cu desavarsire. Am folosit acelasi ulei in ambele cazuri, iar lanturile au fost curatate de unsoarea cu care vin din fabrica in ambele cazuri. Deci intr-adevar, din motive tehnice, desi diferitele lanturi de 11 viteze se potrivesc de la un producator la altul, nu toate sunt chiar identice in utilizare. 

 

Altfel, raman problemele inerente lanturilor Shimano, cea mai mare fiind faptul ca ruginesc foarte usor. Asta nu e o problema cand poti curata si gresa lantul imediat dupa o tura in care ai fost plouat cateva ore bune, dar in ipoteza unor vacante la munte de o saptamana in care nu cari dupa tine chiar si degresant (motorina in cazul meu) si alte jucarii pentru curatat lantul, ture in care e destul de realist sa fii prins si de ploaie, ma tem ca lantul va fi bun de reciclat la finalul turei. La ultima experienta cu un lant Shimano, bicicleta respectiva ramasese peste noapte in curtea unei pensiuni din Cartisoara, la adapost de ploaie, dar chiar si asa vantul a adus ploaia si pe lantul ei. Desi lantul era lubrifiat, a doua zi dimineata era plin de puncte de rugina din cauza ploii din noaptea precedenta. Nici lantul asta nou nu pare sa aiba nici un soi de tratament anticoroziv, deci ramane de vazut cum se va comporta in timp. La fel cum ramane de vazut care e durata de viata comparativ cu cele de la KMC, in trecut fiind si asta un punct negativ pentru Shimano.

 

O sa folosesc in paralel cele doua lanturi pana ma decid la ce raman, dar e clar ca la capitolul liniste cel de la Shimano castiga detasat, chiar si utilizat cu niste foi care nu sunt Shimano si care au un grad de uzura diferit de zero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine la cursieră nu mi-a ruginit niciodată lanțul ultegra, chiar și după ploi când am ajuns acasă fără chef de curățat bicicleta.

La MTB au ruginit lanțurile de câteva ori, KMC x10.93. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, dincolo de experienta personala, cam pe aceleasi forumuri de afara unde am citit in repetate randuri ca lanturile Shimano sunt mai silentioase decat cele KMC cand sunt folosite cu foi/pinioane Shimano, am vazut comparabil de multe comentarii despre cum lanturile Shimano ruginesc iar alea KMC nu. Cu privire la durata de viata parerile sunt ceva mai impartite in schimb, si oricum diferentele de la un individ la altul intre duratele de viata ale aceluiasi model de lant sunt destul de mari, asa ca la capitolul asta e greu sa te bazezi pe experientele altora.

 

Ironia face ca pe bicicleta de oras am acum un lant X9.93 combinat cu o caseta Shimano 11-36 relativ noua si foi de la FSA (46) si Specialités TA (33), ambele cu oarece uzura, si transmisia e incredibil de silentioasa si a fost asa de la bun inceput. La vechea transmisie 2x10 de pe bicicleta de sosea lanturile KMC mai faceau putina galagie cand erau noi-noute, dar dupa 100-200 km deveneau silentioase. Deci problema zgomotelor parazite nu cred ca e din cauza lanturilor KMC in general cat e din cauza ca la transmisiile pe 11 viteze tolerantele sunt semnificativ mai mici, asa ca orice diferenta minora de design intre lanturi incepe sa aiba un impact perceptibil din punct de vedere acustic (si, indirect, al eficientei, pentru ca zgomotul ala inseamna ca, pe undeva, lantul vibreaza in mod nenatural), chiar daca din punct de vedere a compatibilitatii toate lanturile pe 11 viteze sunt interschimbabile. 

 

Altfel, ca paranteza, e bine ca au inceput si cei de la Shimano sa vanda lanturi cu quick link in loc de pin, dar e de retinut ca quick linkul Shimano cu care vin lanturile nu poate fi montat/demontat decat cu clestele special (ceea ce nu e deloc convenabil daca ai nevoie sa scurtezi de urgenta lantul pe marginea drumului), in schimb daca se foloseste o za rapida de 11 viteze de la KMC (ceea ce am facut, in final), asta poate fi relativ usor montata si demontata cu mana. E o varianta si folosirea quick linkului Shimano, montat si demontat doar acasa, cu clestele, dar cu mentiunea ca quick linkul de rezerva pe care il cari dupa tine sa fie unul KMC, care sa poata fi folosit in caz de urgenta si fara cleste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, majikstone said:

quick linkul Shimano cu care vin lanturile nu poate fi montat/demontat decat cu clestele special

Eu la lanțurile shimano, la prima montare ,de fiecare dată m-am chinuit foarte tare să închid quick linkul, cu cleștele special cu tot. Pe urmă merge mai ușor.

 

Cu mâna n-am desfăcut numai lanțurile de 9 viteze. Cu ăla de 10v am izbutit de vreo 2-3 ori cu mâna, dar e prea dificil așa că am luat cleștele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Important e sa se poata face operatiunea si manual, in caz de urgenta. Ca degeaba e rapida zaua aia daca in mijlocul turei e mai usor sa folosesti presa de lant din multitool ca sa conectezi lantul la loc extragand partial si bagand la loc un pin. Cei de la Shimano par sa nu fi inteles aspectul asta, ca dupa ani de zile in care s-au incapatanat sa nu foloseasca zale rapide, acum au creat un sistem care nu-ti face decat pe jumatate viata mai usoara. Cu zalele alea de la KMC te chinui in caz de nevoie, dar daca insisti se pot deschide si cu mana. Lant SRAM cu quick link n-am avut decat unul, pe 8 viteze, acum multi ani, si ala a fost de departe cel mai greu de montat si demontat quick link pe care am pus mana vreodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shimano si-a facut designul incat sa se potriveasca la fix forma lantului cu forma dintilor si a rampelor... pana si lantul poate fi folosit doar intr-o singura directie.

Lanturile KMC sunt facute generic si pot fi montate oricum. D'asta sunt mai zgomotoase. Mira m-ar daca pierderea de energie sub forma de zgomot sa fie cuantificabila.

Dupa o tura pe ploaie se poate da cu WD40 de la WD40 pe lant ca sa se previna ruginirea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MLADEN said:

Dupa o tura pe ploaie se poate da cu WD40 de la WD40 pe lant ca sa se previna ruginirea lui.

 

Da, in spiritul asta probabil ca voi lua cu mine un borcan cu un pic de motorina in el pentru curatat lantul ad-hoc la gura cortului in caz ca ma prinde ploaia la munte. Si WD40 e o solutie, cu conditia sa dau lantul jos, altfel zeama aia se infiltreaza treptat si usor prin garniturile butucilor. La KMC n-am avut grija asta, tot ce faceam era sa il curat superficial cu o carpa sau lavete si apoi sa pun niste ulei proaspat. Bineinteles ca nu e cea mai ortodoxa varianta, dar era cea mai usor de implementat "in salbaticie".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MLADEN said:

Shimano si-a facut designul incat sa se potriveasca la fix forma lantului cu forma dintilor si a rampelor... pana si lantul poate fi folosit doar intr-o singura directie.

 

Ce e ciudat e ca foile nu sunt Shimano, sunt de la Spa Cycles (facute prin uzinare CNC de Stronglight dupa specificatiile celor de la Spa), iar cea mai mare parte a zgomotului venea, dupa parerea mea, de la interfata dintre foaia mare si lant, pentru ca pe foaia mica lantul era mult mai silentios chiar si inainte. Dar intr-adevar, o parte din zgomot era datorata si interfatei pinioane-lant, care e clar optimizata daca folosesti pinioane Shimano cu lant Shimano (directional). Dar cine stie, poate foile alea de la Spa sunt optimizate si ele pentru utilizarea cu lanturi/transmisii Shimano.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majikstone said:

 

Da, in spiritul asta probabil ca voi lua cu mine un borcan cu un pic de motorina in el pentru curatat lantul ad-hoc la gura cortului in caz ca ma prinde ploaia la munte. Si WD40 e o solutie, cu conditia sa dau lantul jos, altfel zeama aia se infiltreaza treptat si usor prin garniturile butucilor. La KMC n-am avut grija asta, tot ce faceam era sa il curat superficial cu o carpa sau lavete si apoi sa pun niste ulei proaspat. Bineinteles ca nu e cea mai ortodoxa varianta, dar era cea mai usor de implementat "in salbaticie".

Daca doar ungi un lant ud, sunt sanse mari ca uleiul de lant sa ramana la suprafata. Vedeul in schimb, are sanse mai bune sa dizloce apa si sa intre in contact cu metalul.

Cand intri in casa (sau dupa caz cort) dupa ce ai pedalat pe ploaie/noroi, ii simplu sa spreiezi putin wd40 pe lant.

Nu stiu unde ai inteles tu ca trebuie sa-i faci baie bicicletei in vede, incat sa aibe sanse sa ajunga prin butuci... repet, dai putin wd40 pe lant, cat sa patrunda printre zale si sa dizloce deacolo apa.

Iar cand ai timp/chef sa cureti bitigla, vedepatruzeci ramas nu va influienta procedura preferata de curatare a lantului.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu stiu cum poti sa aplici putin WD40 cu tuburile alea presurizate, fiind si foarte fluid pe deasupra. Pana si cand aplic uleiul de lant din sticla cu picurator, cate o picatura pe fiecare za, inevitabil ajunge uleiul sa se prelinga de pe lant, si in contextul in care e mai putin fluid decat WD40. Iar daca incepe sa curga WD40 de pe lant, ajunge pe pinioane si pe foi, si de acolo se infiltreaza la butuci, incepand cu rulmentii si clichetii corpului casetei. De aia nici nu recomand nimanui sa curete lantul montat pe bicicleta cu aparatele alea de tip morisca. Degresantul ala va ajunge inevitabil de pe lant in interiorul butucilor, cum mi s-a intamplat deja sa se infiltreze ulei pus in exces pe lant la clichetii corpului casetei.

 

Iar de uns lantul ud cu siguranta nu e vorba, am zis mai sus ca si in cel mai rau caz il sterg intai cu o carpa sau cu lavete, si abia apoi pun alt ulei. Ca e posibil sa mai ramana apa intre zale nu exclud, dar e mai bine decat nimic, si cu siguranta mai bine decat sa risc sa fac praf vaselina din interiorul butucilor. Daca degresez lantul, o fac complet, dandu-l jos de pe bicicleta (fie si cu WD40 in lipsa de altceva), dar eu cu degresant nu dau pe lant cat e montat pe bicicleta, indiferent de modul de aplicare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majikule, aici nu-ti mai dau dreptate. Găsești o poziție, nu se poate. Spreiezi in partea de jos a lanțului inainte sa urce pe foaia mare rotind de pedale înapoi, stergi surplusul, mai dai o stropeală, găsești o soluție. 
Eu nu sunt deloc prieten cu WD-ul, dar are momentele lui de glorie. Ăsta e unul din ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e clar ca e o parere pur subiectiva, dar la cat de mult m-am obisnuit cu procedura de demontare a lantului si curatare a lui in afara bicicletei, mi se pare mult mai simplu sa fac asta decat sa umblu cu sprayuri, carpe si maxima atentie la ce se intampla cu zemurile respective. Oricum o fac periodic, cam o data la 400-500 km (sau mai putin daca ma prinde si ploaia), va trebui doar sa am in vedere sa pot face asta si "in deplasare". Si cam tot aia e sa iau cu mine un recipient cu capac si 100 ml de motorina in el sau un tub de WD40.

 

Dar cine stie, poate ca lanturile astea noi si moderne de la Shimano nu (mai) ruginesc la prima ploaie si imi fac griji degeaba. O sa vad peste cateva luni cum stau lucrurile.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/7/2019 at 6:17 PM, majikstone said:

Eu nu stiu cum poti sa aplici putin WD40 cu tuburile alea presurizate...

 

Vezi daca nu folosesti frane pe disc! :))

Daca foloseai, ti-ai fi obisnuit degetele sa apese cu modulatie, incat doar sa picure zama din spray.

 

 

  • Upvote 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact de aia nici nu folosesc frane disc :)) In consecinta, pot sa fac si eu din astea:

 

 

 

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am murdărit discul curățând transmisia o singură dată, la prima curățare. La ora 20 înainte de maratonul de a doua zi... Se întâmpla în 2010.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.