Recommended Posts

Salutare

 

As vrea sa schimb transmisia la un MTB Merida(e vorba de un 3x8). Citind pe aici am ajuns la concluzia ca ar fi probabil cel mai bine sa merg pe un pedalier 42-34-24, pinioanele sa ramana 11-32 iar lantul cel mai probabil un KMC(model1/model2). Imi puteti recomanda un pedalier bun(ma intereseaza cel mai mult rezistenta in timp)? De asemenea, tinand cont de faptul ca monoblocul a fost schimbat atunci cand a fost montat actualul pedalier, ma pot baza ca o sa fie compatibil in continuare cu cel nou? Totodata, daca aveti sugestii cu privire la pinioane/lant acestea sunt binevenite. .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu o idee: treci la 2x. Transmisii 3x mai sunt doar pe biciclete de supermarket sau mega entry leveluri de brand. De ce? Grele, dificile in folosire, multe rapoarte de viteze cu totul inutile, urate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce adaptări ar trebui facute in cazul asta? Trebuie înlocuită maneta de la schimbătorul față?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbatorul fata, maneta nu trebuie schimbata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, dar e altfel cusca la ala 2x si schimba mai bine. Precis merge si cu ala de 3x.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O interbre legata de curatarea lantului, eu fac asa, il dau jos de pe bicicleta il pun intr-o sticla de plastic larga la gura torn motorina peste si il agit de cateva ori bine, il mai las putin iar il agit dupa care il las in motorina 10-15 minute, il scot de acolo il sterg bine dupa care il las la uscat 20-30 minute timp in care curat foile si pinioanele care devin argintii  si  il montez pe bicileta. Problema e ca dupa ce pun pe el uleiul surplusul de ulei devine negru. Am senzatia ca undeva gresesc sau e o etapa caer imi scapa, caci pare ca uleiul mai scoate mizerie din zalele de la lant. Ce anume ar trebui sa fac ca sa scap de aceste reziduri care apar dupa ce pun uleiul?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc benzină, nu-mi place motorina că rămâne un pic unsuros. Apoi, nu montez lanțul și apoi îl ung ci invers, îl ung, îl șterg bine și apoi îl montez. Pentru ungere înting lanțul pe jos pe o scândură :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, alexadi said:

O interbre legata de curatarea lantului, eu fac asa, il dau jos de pe bicicleta il pun intr-o sticla de plastic larga la gura torn motorina peste si il agit de cateva ori bine, il mai las putin iar il agit dupa care il las in motorina 10-15 minute, il scot de acolo il sterg bine dupa care il las la uscat 20-30 minute timp in care curat foile si pinioanele care devin argintii  si  il montez pe bicileta. Problema e ca dupa ce pun pe el uleiul surplusul de ulei devine negru. Am senzatia ca undeva gresesc sau e o etapa caer imi scapa, caci pare ca uleiul mai scoate mizerie din zalele de la lant. Ce anume ar trebui sa fac ca sa scap de aceste reziduri care apar dupa ce pun uleiul?

Dacă folosești motorină, ea fiind mai uleioasă nu e suficient sa-l lasi 20-30 de minute chiar in conditiile in care il stergi foarte bine. Ca sa se usuce cum trebuie ar fi bine sa il lasi cateva ore si numai dupa aceea sa-l montezi.

 

De asemenea, dacă vrei să ungi lanțul ca lumea, pune uleiul pe cat posibil in spatiul dintre role si eclise si dupa ce pedalezi putin ca sa se distribuie cat de cat uniform lasă-l tot așa cateva ore sau chiar peste noapte ca sa intre uleiul in el. Inainte sa ieși la tură stergi eventualul exces de ulei si gata.

 

Ceea ce e important la toată operatiunea asta e sa ajungă cat mai mult ulei in interiorul lantului(acolo unde contează) si cat mai putin pe suprafetele exterioare, acolo unde, in mod invariabil, o să atragă praf si alte impurități de pe drum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce faceti cu motorina/benzina folosita dupa curatirea lantului? :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu o adun într-un bidon de 5L. Deocamdată nu l-am umplut, dar o să-l duc la un service auto :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți sa o lași într-un vas la decantat și să o refolosești ulterior până se termină. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 23.07.2019 at 12:32, black rider said:

Poți sa o lași într-un vas la decantat și să o refolosești ulterior până se termină. 

Asa fac si eu. Evident ca nu pot refolosi tot. Dar mare economie nu se face ca e consumul mic. vreo 30-40ml la 7-800km, cel putin asa spal eu.

 

De ani de zile studiez si incerc sa imbunatatesc chestia cu intretinerea lantului, fara a da pe intretinere mai mult decat pe lant. Adica sa fie curat, sa nu murdareasca cum te-ai atins de el si sa tina multi km.

Legat de curatat, parera mea e ca un lant trebuie si frecat cu ceva perii ca sa il speli bine. Am incercat si eu faza cu agitatul in sticla (in motorina) dar nu mi-a dat cine stie ce rezultat si am renuntat, am revenit la apartul de curatare. Dezavantajul este inevitabil picuratul pe jos si mirosul.

 

Legat de solventul de spalat. Cu ani in urma am citit undeva ca piesele metalice unse isi fac in timp un film de unsoare care acopera micile asperitati din metal, film pe care daca il dai jos prin spalare cu solventi puternici, imediat apoi creste uzura, pana se formeaza din nou film. Asa ca nu am mai folosit decat motorina.

La polul opus e greseala sa nu il speli, doar sa il stergi. Nu faci mare branza, nu iei mai mult de 40% din mizerie si doar la exterior, multa o inghesui intre zale.

 

Una din ultimele constatari este ca daca il ung cu ulei obisnuit care atrage praful ca un magnet, trebuie sa il spal mai des, altfel daca imbacsirea e mare, uzura creste, desi lantul s-ar zice ca e inca uns, cu o uzura mai mare decat ar fi un lant doar spalat si neuns. Mi s-a intamplat anul trecut cand din lipsa acuta de timp, am mers cu un lant neuns aproape 2000km. Ma pregateam sa il arunc direct, cand am zis sa pun sublerul pe el. Surpriza. Mai mergea lejer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"10% din zi mi-o petrec rezolvand problemele de zi cu zi. Job, nevasta, copil.

90%, spaland lantul bicicletei." (text satira).

Da-l in Doamne iarta-ma de lant ca mai e putin si o sa il manevram cu manusi de matase si il culcam pe perna aia buna de la bunica.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ~1100 km cu lantul Shimano HG601, uzura lui e undeva intre 0.5% si 0.75%, ceea ce nu e o veste foarte imbucuratoare. Fostele KMC (pe 10 viteze, ce-i drept) aveau uzuri similare cam dupa 2.000 km. Voi vedea cum mai evolueaza in timp, dar pare sa confirme opinia vehiculata in general pe diverse forumuri, si anume ca lanturile KMC au o durata de viata mai buna decat cele Shimano sau SRAM echivalente.

 

Altfel, e in continuare foarte silentios, chiar si cand ajunge sa se incarce cu mizerie sau sa se usuce, iar schimbarea vitezelor e la fel de precisa ca in prima zi. Cat despre rugina, inca nu a aparut in adevaratul sens al cuvantului, chiar si dupa cateva ture cu ploaie, desi e drept ca l-am curatat la scurt timp dupa asta. Am schimbat si uleiul intre timp cu unul de la Zéfal, e posibil sa aiba si asta un cuvant de spus.

 

Daca reusesc sa-l folosesc macar 2500 km fara sa ajunga uzura la 1%, ma declar multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone    Nu e doar de la nr de kilometri parcursi se intinde lantul,dar din ce am citit despre catararile tale s-ar putea sa se uzeze lantul mai repede si pt ca ai facut mai mult catarari montane si te-ai antrenat mult mai bine sa ca apesi cu mai multi watts. 

Eu am rupt si dintii unor pinioane mai proaste si un brat de pedalier.M-am ingrozit de puterile mele......cred ca erau suferinde si fisurate.

Daca nu mergi cu lantul prin noroaie (eu merg road) nici nu trebuie demontat eu il dau la cateva sute de km(in functie de vreme si mai repede) cu degresant care il si curata il sterg, merg vreo 50 km asa il sterg iar(am si o perie dau un pic si cu peria daca e nevoie,asa fac si cu pinioanele),apoi il ung cu ulei din sprei nu pun ulei de bidonas.Trebuie uns mai des asa dar nu strange tot preful pe el.. Trebuie avut grija cu lantul cand mergi pe plaie,ninsoare,trebuie intervenit imediat sters degresat uns.

Cand se intinde cat de cat il schimb.Nu folosesc lanturi f scumpe,medii oarecum.

Ce de la MTB au de muncit mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am schimat si eu lantul sram 1130  uzat la 0.5 si ceva cred ca mai ducea in jur de 600km sa ajunga la 0.75

M-a tinut 1 an cu 500 lunar facuti

 

Acum am pus un kmc x11 silver/black sa vad cati km rezista pana la 0.5

 

Dar eu am mers pe plat

Vorbesc de cursiera

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Diesel comparatia am facut-o cu lanturi utilizate in conditii similare, atat ca diferente de nivel adunate pe distantele respective, cat si ca puteri medii (sau viteze medii, ca am power meter doar de cateva luni). De curatat le curat de ani de zile cu aceeasi procedura: demontat, lasat la dizolvat in motorina, spalat apoi cu detergent de vase, uscat si uns la loc. Procedura lasa lantul imaculat in marea majoritate a cazurilor. La fiecare curatare a lantului (la maxim 500 km), curat fiecare pinion si fiecare foaie pana arata ca noi, la fel si rotitele deraiorului. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.