ovidiu

O luna de teste cu DI2

Recommended Posts

Dupa finish-ul si clatita beton de la Geiger, mi-am pus si eu putin bucile pe bita in cauza, la prima vedere schimbarile ff line, dar asta nu e de mirare la un Dura Ace.

Usurinta de-a schimba cu forta necesara doar actionarii unui buton, ar fi un element de nouate. Poate unii mai conservatori vor dori totusi sa simta cum "pleaca" cablu pe schimbari.

m-a spart ajustarea automata a schimbatorului de foi pe masura ce lantul se apropia de el,coborand sau urcand pe pinioane

asta intradevar o chestie absolut geniala, deja seamana a StarTrek, dar mi-a placut si mie teribil cum se misca singur schimbatorul fata.

Dati naibii japonezii astia.

Parerea mea: fiind de mult timp atras de electronica, m-a fascinat "dansul" si "muzica" schimbatoarelor. Super fain, cine e maniac, sa se bage, cine poate cu banii, la fel, important e ca exista si asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare de star-trek dar nu e, electronica a avansat atat de mult (mai ales la japonezi) incat pentru un inginer automatist (sau chiar electronist) dotat cu un microcontroler, o placa de dezvoltare si ceva cunostinte de programare nu reprezinta mare lucru.

Adica microcontrolerul (creierul lui DI2) poate fi "invatat" sa ajusteze prin intermediul unui servo-motoras schimbatorul de foi in functie de semnalele primite de la un senzor, care "citeste" pozitia schimbatorului de pinioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt de acord cu tine Marius, dar daca erai acolo sa pui si tu mana, sunt convins ca ai fi fost si tu incantat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am avut jucaria aproape doua luni pot sa va spun urmatoarele:

  • Schimbarea se face ca la carte, apesi pe maneta si a schimbat.
  • Datorita faptului ca sa schimbarea se face pe baza unui impuls electronic nu exista greseli la schimbare. La revedere cloncanit de lant care a nimerit intre pinioane. Ai apasat pe maneta si ai trecut pe pinionul pe care il doresti. 100% exact.
  • Greutatea totala este mai mare cu 56 grame (asta nu a rezultat din teste ci din calculele mele)
  • O chestie foarte desteapta este protejarea schimbatorului de spate. In cazul in care exista un soc puternic schimbatorul se trage aproape de cadru fiind protejat. Poate fi readus in pozitia corecta daca se apasa butonul de jonctiune mai mult de 5 secunde.
Daca ma bate gandul sa il cumpar? Momentan nu. Dura ace-ul mecanic imi este suficient. La nivelul la care ma dau eu (amator) dura ace-ul electronic este o fita (de fapt si Dura ace-ul mecanic este prea mult pt mine).

Este o chestie utila pentru cei care participa la competitii? Absolut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovidiu, daca ai avut ocazia, o comparatie cu Sram Red, se poate?! :D

diferenta de greutate DuraAce mecanic- electronic cum se simte? reusesc celelalte avantaje sa motiveze cateva grame in plus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am facut comparatie de greutate intre D.A si grupurile concurentei. In primul rand comparatia nu isi are rostul pentru ca vorbim de sisteme diferite (electronic si mecanic). Am primit aceasta bicicleta pentru a testa grupul si pentru a da un feedback in legatura cu modul in care se comporta. Comparatiile sa le faca cei care vor sa faca comert.

referitor la comparatia DI2 si DA mecanic pot spune ca nu aveam cum sa compar la nivel de greutate. Eu am DA-ul mecanic pe un Scott Cr1 care cantareste 7,2 kg complet echipat. DI2 era pus pe un cadru de aluminiu si bicicleta avea aproape 8 kg. Oricum...cele 56 de grame nu fac diferenta. Shimbarea impecabila a vitezelor insa o face!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta inseamna libertate ! Aceasta se pierde atunci cand depinzi de o baterie, senzori si erori...

Mi se pare un moft 100%, utilitatea schimbatorului electronic neputand face diferenta intr-un concurs. Nu suntem la Formula 1 sa ne batem cu miimile.

Sa mai reamintesc ca baterie = poluare ? Think green and keep it simple !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare un moft 100%, utilitatea schimbatorului electronic neputand face diferenta intr-un concurs. Nu suntem la Formula 1 sa ne batem cu miimile.

!

Cei de mai jos cred ca ar putea sa te contrazica:-J

Riders with SHIMANO DURA‐ACE Di2 – Tour de France 2009

Team Columbia‐High Road:

• Michael Rogers, George Hincapie, Maxime Monfort

• Time trial: Mark Cavendish, Bernhard Eisel, Bert Grabsch, George Hincapie, Kim Kirchen, TonyMartin, Maxime Monfort, Mark Renshaw, Michael Rogers

Team Garmin Slipsteam

• Bradley Wiggins, David Millar, David Zabriskie

• Time trial: Christian Vandevelde, Julian Dean, Tyler Farrar, Ryder Hesjedal, Martijn Maaskant, David Millar, Danny Pate, Bradley Wiggins, David Zabriskie

Team Francaise des Jeux

• Sebastien Joly, Benoit Vaugrenard, Jeremy Roy

• Time trial: Jerome Coppel, Sebastien Joly, Sandy Casar

Team Rabobank

• Joost Posthuma, Grisha Niermann, Oscar Freire

• Time trial: Denis Menchov, Stef Clement, Juan Antonio Flecha, Oscar Freire, Juan Manuel, Garate, Robert Gesink, Grisha Niermann, Joost Posthuma, Laurens ten Dam

Team Skil‐Shimano

• Koen de Kort, Jonathan Hivert, Kenny van Hummel, Cyril Lemoine

• Time trial: Cyril Lemoine, Fumiyuki Beppu, Koen de Kort, Simon Geschke, Jonathan Hivert, Thierry Hupond, Piet Rooijakkers, Albert Timmer, Kenny van Hummel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este alegerea conducerii echipei la nivelul cel mai inalt, tinand de marketing, bugetul echipei care este conditionat de ceea ce ofera dar si cer sponsorii si de alte lucruri, ciclistul neavand putere de decizie.

Sau daca echipa permite acordurile pot fi si individuale... Crezi ca daca DHS-ul i-ar da lui Tudy cateva mii de euro sa participe la concursurile de MTB din tara pe biclele lor, i-ar refuza ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intram din nou in genul de discutie care nu imi place.

Am deschis acest post ca sa raspund intrebarilor celor care nu au avut ocazia (si poate nici nu o vor avea prea curand) de a utiliza acest grup. Nu este reclama, este doar un topic cu intrebari si raspunsuri.

In legatura cu sponsorizarea DHS iti pot spune ca ar fi o aberatie ca un sportiv de elita sa fie sponsorizat de ei. Este ca si cand ai spune ca la formula 1 sportivul poate sa mearga pe o dacia Logan pentru ca Renault a decis sa il sponsorizeze.

DI2 se adreseaza unei categorii iar DHS se adreseaza unei alte categorii. Nu amesteca ciorba cu tocanita. Sunt firme care sponsorizeaza sportivi de top pentru ca targetul lor este cel al persoanelor pasionate si sunt firme care se adreseaza publicului larg, care este interesat de produse ieftine.

Hai sa nu mai alteram topicul cu discutii de acest gen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca acela era programatorul . Biclele alea chiar arata ca masini de F1 ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intamplarea a facut sa pun si eu mana o ora pe celebra cursiera albastra. Ce sa zic, e impresionanta functionarea sistemului. Cel mai tare e intr-adevar deraiorul din fata si cum se plimba el singur dupa lant. Cat despre cel din spate, el merge impecabil, dar nu vad o diferenta atat de mare fata de un sistem mecanic de calitate reglat bine incat sa merite mia de euro. Una peste alta, am ramas impresionat ca inginer si ciclist de toata treaba, dar nu am ramas pe creier cu dorinta sa-mi iau si eu asa ceva. Poate peste cativa ani daca sistemul se mai banalizeaza si intra in gama preturilor medii. Mi-a placut pozitia butoanelor de schimbare a vitezelor, oarecum similara cu cea de la manetele Microshift :P , doar ca erau cam nasol pozitionate pe ghidon, mai pentru mers cu mana pe manete, iar din drop-uri se ajungea destul de greu la butonul de sus. Cu siguranta se rezolva cu coborarea manetelor cativa mm pe ghidon.

A, si de la atatea teste si probabil testeri curiosi de cum schimba in forta, s-au cam uzat pinioanele si lantul la ea dupa parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shimano have also acknowledged the growth in popularity of cyclo-cross, particularly in the US, with the introduction of a fleet of non-series components for the discipline. New 46/36T and 50/30T double chainring options will be fully compatible with all of the company's standard 10-speed groupsets.

Un pic off-topic, iata o veste buna pentru iubitorii de catarari din link-ul de mai sus... Cu un 50/30T se va putea merge la munte si cu un grup 12-23, beneficiind si de pinionul de 18 pe plat, iar pentru cei care aveau nevoie pana acum de angrenaj triplu, s-ar putea sa se fi rezolvat si problema lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's cool!!! M-am uitat atent si am vazut ca, in momentul schimbarii pe cealalta foaie, lantul se duce inapoi 2 pinioane. Asta inseamna ca, la caseta de 10 pinioane, ai o gama efectiva de 13 viteze reale. Genial!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No asta da jmecherie. Sper sa vad ceva asemanator si la Eurobike si sa va spun impresiile.

Apropo Horatiu, nu mai ramai prin Austria/Germania dupa maraton ca sa ne vedem la Eurobike?

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea eu... Nu prea pot, o sa ajung miercuri si plec luni :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's cool!!! M-am uitat atent si am vazut ca, in momentul schimbarii pe cealalta foaie, lantul se duce inapoi 2 pinioane. Asta inseamna ca, la caseta de 10 pinioane, ai o gama efectiva de 13 viteze reale. Genial!

S-or fi gindit sa faca schimbarea mai lina, dar presupun ca poti sa comanzi schimbarea. in continuare, a pinioanelor.

Oricum, bine ca nu-i facut softul respectiv de MicroSoft, ca la orice comanda te-ar fi intrebat: "Are you sure you want to change the gear?" si dupa vreo trei confirmari si reconfirmari, ar fi schimbat invers decit ai comandat, ca doar el stie mai bine ce-i potrivit pt.tine.

Mi-a cazut suficient de greu faptul ca am ramas fara baterii la GPS (si practic n-am mai avut ciclocomputer), dar sa fi ramas fara curent la schimbator si sa merg pe pinionul minim ca acolo s-a terminat curentu'

Never ever! Numai pt.a inlocui un clic din maneta cu un "button push". Aici zic si eu ca e marketing pur.

Sau, cine stie? poate mai e si un motoras ascuns pe undeva, care intre schimbari mai trage si el la pedale!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.