buldozeru

Sfat reglaj schimbator de viteze

Recommended Posts

Am un rich sport 26 c, toate piesele de pe ea sunt rich. Mi-sa rupt cablul de la pinioane, i-am luat unul nou insa nu pot schimba pinioanele, lantul sta blocat pe pinionul mic insa maneta care schimba vitezele o pot misca, i-am luat pana si schimbator nou tot rich dar tot blocat sta. Ce trebuie sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un rich sport 26 c, toate piesele de pe ea sunt rich. Mi-sa rupt cablul de la pinioane, i-am luat unul nou insa nu pot schimba pinioanele, lantul sta blocat pe pinionul mic insa maneta care schimba vitezele o pot misca, i-am luat pana si schimbator nou tot rich dar tot blocat sta. Ce trebuie sa fac?

Ce se-ntâmplă când mişti maneta ? Trage cablul ? ”Semnalul” ajunge la schimbător ? Ăsta se înclină ? Nu cumva cablul e prea slab ? Eliberează-l din şurubul de la deraior şi montează-l mai din scurt ? Întrebarea clasică: sunt cămăşile schimbătorului dedicate, adică nu sunt de frână, sunt făcute din fire de sârmă longitudinale sau sunt din spirală ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce se-ntâmplă când mişti maneta ? Trage cablul ? ”Semnalul” ajunge la schimbător ? Ăsta se înclină ? Nu cumva cablul e prea slab ? Eliberează-l din şurubul de la deraior şi montează-l mai din scurt ? Întrebarea clasică: sunt cămăşile schimbătorului dedicate, adică nu sunt de frână, sunt făcute din fire de sârmă longitudinale sau sunt din spirală ?

cand dau de maneta nu trage schimbatorul scoate acel sunet insa nu se schimba lantul, mi-a mai zis cineva ca s-ar putea sa fie de la acele suruburi, am sa incerc mai pe seara sa vad daca e de acolo, camasile sunt pentru cablul de la schimbatoare le am decand mi-am luat biciclet nu le-am schimbat, mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am chinuit ce m-am chinuit, nu am facut mare lucru am reusit doar sa il urc pe al treilea pinion, chiar habar nu am ce sa ii mai fac, ma gandesc sa nu fie si de la arcul de la schimbator

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am chinuit ce m-am chinuit, nu am facut mare lucru am reusit doar sa il urc pe al treilea pinion, chiar habar nu am ce sa ii mai fac, ma gandesc sa nu fie si de la arcul de la schimbator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai făcut multe poze, dar eu aş fi vrut să văd cum arată comanda de pe ghidon.

O luăm de la capăt: lanţul pe pinionul mic şi foaia mare, cablul întins doar cât să nu facă burtă (adică tras la mână, fără patent sau altceva şi fixat cu şurubul de la schimbător). În prealabil, am pus cele 2 butoiaşe (schimbător şi maneta de ghidon) pe poziţii mediane. Ne asigurăm că la ghidon indică ultimul pinion (la mine, ăsta are nr 1). Ne asigurăm că deraiorul spate e perfect paralel cu pinioanele (vertical pe pământ) şi reglăm şurubul H, astfel ca lanţul să nu poată ajunge pe cadru. Apoi, schimbăm de la ghidon pinionul penultim (al 2-lea din dreapta). Trebuie să-l tragă. Dacă sare direct pe 3, e cablul prea întins.

Nu are de ce să nu meargă, dacă nu se propteşte cablul în ceva, nu alunecă pe cămaşă, face un cot etc. Dacă indexul se schimbă şi vezi că deraiorul se mişcă, lanţul trebuie să urce... De la pinionul al 3-lea din dreapta, treci pe foaia a 2-a !

Ultimele pinioane de lângă spiţe le verifici cu foaia mică. Pe primul pinion de la spiţe, reglăm şurubul L, ca lanţul să nu treacă de pinion şi să ajungă în apărătoarea aia de spiţe. Regulă: nu te atingi de deraiorul de foi, până nu merge perfect ăla de pinioane !

Toate astea sunt valabile pe un deraior funcţional, nelovit. Răuvoitorii ar adăuga şi ”pe un deraior neRich”. Noi nu-i ascultăm şi încercăm să-i dăm de cap.

P.S. Arcul de la deraior te ajută să cobori (de la pinion mare la mic), el nu funcţionează când urci. Să-l vedem noi urcat şi apoi acuzăm arcul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai făcut multe poze, dar eu aş fi vrut să văd cum arată comanda de pe ghidon.

O luăm de la capăt: lanţul pe pinionul mic şi foaia mare, cablul întins doar cât să nu facă burtă (adică tras la mână, fără patent sau altceva şi fixat cu şurubul de la schimbător). În prealabil, am pus cele 2 butoiaşe (schimbător şi maneta de ghidon) pe poziţii mediane. Ne asigurăm că la ghidon indică ultimul pinion (la mine, ăsta are nr 1). Ne asigurăm că deraiorul spate e perfect paralel cu pinioanele (vertical pe pământ) şi reglăm şurubul H, astfel ca lanţul să nu poată ajunge pe cadru. Apoi, schimbăm de la ghidon pinionul penultim (al 2-lea din dreapta). Trebuie să-l tragă. Dacă sare direct pe 3, e cablul prea întins.

Nu are de ce să nu meargă, dacă nu se propteşte cablul în ceva, nu alunecă pe cămaşă, face un cot etc. Dacă indexul se schimbă şi vezi că deraiorul se mişcă, lanţul trebuie să urce... De la pinionul al 3-lea din dreapta, treci pe foaia a 2-a !

Ultimele pinioane de lângă spiţe le verifici cu foaia mică. Pe primul pinion de la spiţe, reglăm şurubul L, ca lanţul să nu treacă de pinion şi să ajungă în apărătoarea aia de spiţe. Regulă: nu te atingi de deraiorul de foi, până nu merge perfect ăla de pinioane !

Toate astea sunt valabile pe un deraior funcţional, nelovit. Răuvoitorii ar adăuga şi ”pe un deraior neRich”. Noi nu-i ascultăm şi încercăm să-i dăm de cap.

P.S. Arcul de la deraior te ajută să cobori (de la pinion mare la mic), el nu funcţionează când urci. Să-l vedem noi urcat şi apoi acuzăm arcul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara sa fiu rauvoitor, vreau sa spun ca schimbatoarele de genul asta (Rich & Co) sunt greu de reglat si usor de dereglat.

Oricat te-ai chinui nu va schimba perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara sa fiu rauvoitor, vreau sa spun ca schimbatoarele de genul asta (Rich & Co) sunt greu de reglat si usor de dereglat.

Oricat te-ai chinui nu va schimba perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara sa fiu rauvoitor, vreau sa spun ca schimbatoarele de genul asta (Rich & Co) sunt greu de reglat si usor de dereglat.

Oricat te-ai chinui nu va schimba perfect.

Aici, a vorbit specialistul.

În cazul ăsta, Acera Alivio te cheamă. Mi-a plăcut foarte mult asocierea. Sună ca numele unei teniswoman chiliene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara sa fiu rauvoitor, vreau sa spun ca schimbatoarele de genul asta (Rich & Co) sunt greu de reglat si usor de dereglat.

Oricat te-ai chinui nu va schimba perfect.

Aici, a vorbit specialistul.

În cazul ăsta, Acera Alivio te cheamă. Mi-a plăcut foarte mult asocierea. Sună ca numele unei teniswoman chiliene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@buldozeru : am muncit aproape zilnic timp de 1 luna ca sa curat, reglez, am schimbat deraiorul spate si tot imi sarea lantul intre 2 pinioane.

Acum 2 zile am schimbat camasile de la traseul deraiorului, care bineinteles ca erau initial din alea spiralate, cu unele cu sarme si plastic...miracol ! nu mai e nici o problema.

Concluzia e ca nu prea e o stiinta exacta asta cu depanatul biclelor, decat sa pierzi timp si bani, mai bine da o fuga la un service si probabil se rezolva in 5-10 minute.

Ca fapt divers, am vrut sa schimb rolele deraiorului spate, sperand ca se remediaza problema, dar cei din pantelimon mi-au spus ca nu rezolv problema, deci nu mi-au dat decat camasile de cablu. Pentru camasa cu sarmulite ia-ti musai scula speciala, eu l-am taiat cu toporul ...not freekin funny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am reusit si eu sa imi dereglez schimbatorul dupa ce am curatat lantul si nu l-am mai uns cu nimic. asta a fost greseala, ca nu am mai uns lantul. dupa ce m-am documentat am trecut la reglat deraiorul meu alivio. e important sa ai bicicleta agatata sau suspendata pe un suport si nu tinuta de cineva. faci mult mai usor reglajul.

daca esti total atehnic e bine sa mergi cu bicicleta la un service bun.

ajuta si asta f mult: How To Adjust Your Rear Derailleur - Bicycle Tutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

am reusit si eu sa imi dereglez schimbatorul dupa ce am curatat lantul si nu l-am mai uns cu nimic. asta a fost greseala, ca nu am mai uns lantul. dupa ce m-am documentat am trecut la reglat deraiorul meu alivio. e important sa ai bicicleta agatata sau suspendata pe un suport si nu tinuta de cineva. faci mult mai usor reglajul.

daca esti total atehnic e bine sa mergi cu bicicleta la un service bun.

ajuta si asta f mult: How To Adjust Your Rear Derailleur - Bicycle Tutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

am reusit si eu sa imi dereglez schimbatorul dupa ce am curatat lantul si nu l-am mai uns cu nimic. asta a fost greseala, ca nu am mai uns lantul. dupa ce m-am documentat am trecut la reglat deraiorul meu alivio. e important sa ai bicicleta agatata sau suspendata pe un suport si nu tinuta de cineva. faci mult mai usor reglajul.

daca esti total atehnic e bine sa mergi cu bicicleta la un service bun.

ajuta si asta f mult: How To Adjust Your Rear Derailleur - Bicycle Tutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor! ascultati si luati aminte:

AM DRES-O! :(

Cum?

Simplu! M-am dus la un service de biciclete (nu dau detalii ca sa nu fac reclama mascata... sau dimpotriva) si n-am rezolvat nimic pentru ca nu s-au priceput sa faca mai mult decat ce facusem eu pana atunci. Am platit 5 lei degeaba si am plecat de acolo resemnat, gandindu-ma ca probabil n-am avut noroc in viata si daca vreau sa pot schimba vitezele cum trebuie de la 1 la 9 trebuie sa schimb bicicleta. M-am dus dupa cateva zile la un alt service de biciclete ca sa-mi schimb lantul care era cam obosit dupa cei 3000 de km tractati de el. Tipul care mi l-a schimbat, dupa ce a pus lantul nou s-a apucat sa si regleze schimbatorul, dar eu sigur pe mine ii zic: "Stai linistit ca n-ai ce sa-i faci." S-a uitat la mine ciudat si dupa ce a frecat nitel shifterul a luat niste scule si a inceput sa-mi traga de deraior intr-o parte si-n alta. Imi zice: "Urechea e stramba. Iti sta deraiorul inspre pinioane" Dupa inca vreo cateva miscari, a reusit sa aduca deraiorul pe pozitia lui optima si.. voila! acum schimba in voie vitezele de la prima pana la ultima fara sa fie nevoie sa mai umblu la reglajul fin de la shifter!

Asadar, dragi moderatori, topicul acesta este inchis. Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Chiar daca nu m-au ajutat, totusi am mai invatat cate ceva, asa ca pana la urma au fost utile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai care e meserias E. 8->(nu exista nu se poate in limbajul lor)

Restul sunt de umplutura,ca in orice domeniu dealtfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi zice: "Urechea e stramba.

[......]

Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Chiar daca nu m-au ajutat, totusi am mai invatat cate ceva

Păi cum nu te-au ajutat? :)

Uite ce întrebam eu în mesajul nr. 4 de mai sus:

Deraiorul e aliniat perfect pe direcţia lanţului? A fost lovit vreodată şi stă cumva strîmb?

Mă rog, n-am numit explicit urechea de prindere pe cadru, dar se înţelege ideea.

Tot despre o dezaliniere cauzată de o posibilă lovitură vorbea şi Hilea1 în mesajul nr. 23. Chiar dacă el vorbea despre grup şi nu despre deraior, totuşi ideea de bază (lovitură => dezaliniere) era acolo.

Şi chiar tu spuneai că:

Mi-a mai spus cineva ca ar putea fi de la piesa aceea metalica ce face legatura intre cadru si deraior. E posibil sa fie stramba sau slabita

Deci ai avut soluţia în mînă, dar n-ai recunoscut-o. :(

În fine, Ende gut, alles gut. Acum eşti expert în deraioare spate, aşa că n-ai avut decît de cîştigat de pe urma acestei experienţe. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi ca sa aliniezi urechea e nevoie de o scula speciala.Ochiometric nu prea iese intotdeauna,:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se deregleaza schimbatorul de fiecare data cand dau roata jos. Multa lume mi-a zis ca o data reglat, schimbatorul nu se deregleaza decat in timp din cauza cablurilor,camasilor sau lovituri, nici vorba daca dai roata jos. Totusi treaba asta mi se intampla de fiecare data si la XT de pe bicicleta mea si la Deore de pe bicicleta prietenei mele la care am schimbat de curand o camera.

Aveti idee unde gresesc sau e normal sa se intample asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e posibil (e doar o idee, o teorie) ca atunci cand ai reglat schimbatorul sa nu fi avut roata bine/corect pozitionata in locasul ei (axului). la mine se intampla sa mi se deregleze la discul de pe fata cand dau roata jos, mi se atinge discul de placute si trebuie sa fiu f atent cum pozitionez roata si apoi cum strang quick release-ul.

numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o ureche e dreapta nu inseamna ca e aliniata cu cadrul .De fapt scula de aliniere ,aliniaza urechea sa fie in acelasi plan cu pinioanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.