buldozeru

Sfat reglaj schimbator de viteze

Recommended Posts

Tot despre o dezaliniere cauzată de o posibilă lovitură vorbea şi Hilea1 în mesajul nr. 23. Chiar dacă el vorbea despre grup şi nu despre deraior, totuşi ideea de bază (lovitură => dezaliniere) era acolo.

Şi chiar tu spuneai că:

Quote:

Mi-a mai spus cineva ca ar putea fi de la piesa aceea metalica ce face legatura intre cadru si deraior. E posibil sa fie stramba sau slabita

Deci ai avut soluţia în mînă, dar n-ai recunoscut-o.

ai perfecta dreptate! stiam dinainte ca ar putea fi vorba de problema asta der nu aveam mijloacele sa o depisetz si sa o repar... cel mult puteam sa ma apuc eu sa trag de deraior intr-o parte si-n alta si sa vad ce se intampla! Tipul de la service a depistat problema dupa simptome, pentru ca alinierea pinioanelor cu deraiorul nu se putea vedea la ochi... sau nu la ochiul meu @};- Iar eu nu lovisem niciodata deraiorul si nici nu-l rezemasem de gard... Probabil s-a deformat in timp de la tensiunea cablului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce e indoita si indreptata, o ureche din aluminiu devine si mai slaba si predispusa la noi indoiri.

da, cred ca ar fi o idee buna sa o schimb... cu siguranta am sa fac asta cand va incepe sa dea iar rateuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se deregleaza schimbatorul de fiecare data cand dau roata jos. Multa lume mi-a zis ca o data reglat, schimbatorul nu se deregleaza decat in timp din cauza cablurilor,camasilor sau lovituri, nici vorba daca dai roata jos. Totusi treaba asta mi se intampla de fiecare data si la XT de pe bicicleta mea si la Deore de pe bicicleta prietenei mele la care am schimbat de curand o camera.

Aveti idee unde gresesc sau e normal sa se intample asa?

Pai acum, ca sunt expert :"> sa-mi dau si eu cu parerea. De fapt sa te intreb intai:

1. Cat de rau se deregleaza? daca e doar o chestie de ajustaj fin, as zice ca e normal, mai ales daca bicicleta nu e foarte noua si are camasile de la cablu pline de mizerie. In plus, e posibil daca ai un model de bicicleta mai vechi, sa nu reusesti sa pozitionezi roata fix pe aceeasi pozitie ca inainte de a o scoate. La cadrele noi nu prea ai cum sa faci asta pt ca axul intra fix pe un locas. Daca se deregleaza rau atunci ori ceva e uzat rau si iti joaca pe-acolo, ori poate nu scoti tu roata cu grija si mai tragi de deraior sau lant si deformezi chestii...

2. Dupa ce pui roata la loc si reglezi schimbatorul, nu se mai deregleaza pana la urmatoarea scoatere de roata sau din cand in cand mai e nevoie de ajustaje?

Asta ar fi asa, daor o idee, dar pana nu ne dai mai multe detalii nu stiu cu ce te putem ajuta. Incearca sa descrii mai pe larg toate simptomele si poate ne spui si ce bicla ai, cat e de veche, poate faci si cateva poze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Nu se deregleaza foarte rau, cand coboara pe pinioane coboara la fel cand urca e un mic decalaj, adica urca pinionul dar scoate zgomotul ala cum ca nu ar sta prea bine acolo @};- si mai trebuie sa misc cam jumatatea de cursa la shifter sa se aseze. Bicicletele sunt destul de noi amandoua, a prietenei mele (Centurion) e inca aproape ca in magazin, prin noroi n a prea mers ea deci camasile sunt ok. La a mea (KTM) am schimbat si cablurile si camasile dar ce i drept de atunci n-am mai dat jos roata.

2. La bicicleta prietenei mele a fost singura data cand a fost nevoie de reglaj, in rest schimba perfect, la a mea cam la fel doar ca eu am mai tot schimbat cauciucuri si de fiecare data am patit sa mi se deregleze, nu foarte tare, e drept, dar nici sa o las asa.

Nici nu ma pricep eu prea bine la reglat schimbatorul si prefer sa o las pe mana unui mecanic dar e nasol ca de fiecare data cand vreau sa schimb un cauciuc pe spate sa ma programez si la o vizita...acuma stiu ca ideal ar fi sa invat sa-l reglez singur dar incercand am reusit sa-l dereglez mai tare.

Inainte sa dau roata jos pun lantul pe pinionul mic, rotesc de cateva ori quick release-ul si apoi o scot fara prea mare bataie de cap si nici nu trag sau lovesc schimbatorul iar cand o pun la loc se aseaza perfect in locas.

Singura chestie care m-am gandit ca ar putea fi de vina e cat de tare strang quick release-ul la loc, in functie de asta se indoaie si cadrul mai tare sau mai putin, are oare legatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce spui tu acolo nu pare sa fie ceva grav. Cel mai bine invata sa reglezi singur schimbatorul ca nu-i greu. Gasesti tutoriale video pe youtube cu tona. Cauta dupa "adjust rear derailleur" si gasesti mai mult decat ai nevoie.

E posibil intr-adevar problema sa fie de la quick release, desi in mod normal nu ar trebui sa-ti deformeze cadrul cand il strangi. Butucul ar trebui sa intre fest in cele 2 fante ale cadrului. Daca e mai labartat cadrul decat butucul tau poate ar trebui sa mai apropii cele 2 brate (cu mare grija, cate putin) ca sa intre fest si sa nu se mai deformeze cand strangi quick releasul si atunci poate nici n-o sa se mai deregleze shimbatorul de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul este mai labartat fara roata pe el si cand strang quick release-ul se ingusteaza cu vreo 1 cm. Cred ca in principiu asta e motivul si depinde de cat de tare e strans quick-ul, atat se apropie cadrul si schimbatorul de roata... si cei cativa milimetri determina dereglarea

Nu e grav intradevar, doar ca am inteles ca nu e ceva ce se intampla in mod normal la schimbarea cauciucurilor, adica dat jos roata si pus la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul este mai labartat fara roata pe el si cand strang quick release-ul se ingusteaza cu vreo 1 cm. Cred ca in principiu asta e motivul si depinde de cat de tare e strans quick-ul, atat se apropie cadrul si schimbatorul de roata... si cei cativa milimetri determina dereglarea

Ai diagnosticat foarte corect. Eu n-am mai auzit de un cadru care să se strângă 1 cm. Fără discuţie asta e cauza, la care se poate adăuga şi faptul că, uneori, poate, mai roteşti puţin şi şurubul din capul QR-ului, cel fără braţ. Modifici, asftel, centrarea axului faţă de cadru. Eu ştiu că fac asta pentru a permite închiderea QR-ului într-o poziţie mai favorabilă şi fără un efort prea mare. La tine rezolvarea e - fără discuţie - plasarea unei şaibe pe ax, care să nu mai permită cadrului să se îngusteze. O plasezi în stânga sau în dreapta, după cum pică mai bine. Problematic e până o alegi, ca să aibă grosimea în aşa fel încât schimbătorul şi pinioanele să se afle în poziţia reciproc corespunzătoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci cand QR-ul este strans complet si corect ar trebui ca drop-out-urile sa fie lipite de butuc, prin urmare nu e nevoie de nici o saiba. Daca strangi bine QR-ul si reglezi schimbatorul pentru pozitia asta, nu se va mai deregla (presupunand ca strangi de fiecare data QR-ul corect)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine spus, dar te gândeşti la ce forţe e supus cadrul, strâns cu 1 CM !!!, la fiecare scoatere a roţii ?

Păi, nu-i stă lui bine să rămână cum e de larg şi roata să aibă un distanţier, la îndemână de procurat de orice biclar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei uite ca ma si eu exact aceasi problema cu schimbatul pinioanelor, cateodata urca 2 sau coboara 2 pinioane, ma chinui de cateva zile pinioanele sunt noi Shimano Deore HG50 9 viteze, lant Sram 971 9 viteze nou, scimbator Shimano Deore folosit dar impecabil, manete deore folosite dar curatate si trag bine, camasi si cabluri noi jagwire cu toate astea nu le pot regla, am dat jos acera de 8 viteze care mergeau impecabil, mai e careva patit cu alte ideei, urechea de la schimbator nu poate fi indaoita ca Acera de 8 merge impecabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu spune nu niciodata.Caseta de 8 e mai putin sensibila la urechi indoite,fata de cea de 9 . Asa ca studiaza problema.B-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine spus, dar te gândeşti la ce forţe e supus cadrul, strâns cu 1 CM !!!, la fiecare scoatere a roţii ?

Păi, nu-i stă lui bine să rămână cum e de larg şi roata să aibă un distanţier, la îndemână de procurat de orice biclar ?

Poate am exagerat cu 1 Cm, o fi mai putin, oricum nu mi se parea ca sta in tensiune cand e strans, eu credeam ca asa e cadrul mai elastic, adica asa credeam ca e normal sa fie.

Cea mai buna varianta cred ca e sa merg la mecanic sa i arat exact cum schimb eu roata si sa vedem acolo cat si de ce se deregleaza.

O sa va anunt care era problema.

Pana atunci multumesc tuturor B-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@roller: Presupunand ca are cadru de otel, as spune ca nu e nici o problema o deformare de 1 centimetru.

Sunt impotriva saibelor pentru ca "scurteaza" portiunea de ax care se sprijina pe chainstay si implicit scad rezistenta intregului ansamblu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e de otel cadrul, e aluminiu. Oricum, e in stare perfecta, nu e fisurat, lovit sau alfel maltratat, plus ca e cadru KTM, destul de bine lucrat. Se poate totusi sa fie sub 1 cm deformarea dar in orice caz, mie imi parea o chestie absolut normala sa fie usor elastic cadrul. Credeam doar ca e vreo modalitate anume de a strange QRul pe care eu nu am nimerit-o pana acum.

Deci nu e prea in regula sa fie asa flexibil cadrul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ,vezi ca diferenta intre butucul de sosea si cel de mtb este de 5mm.

E posibil ca butucul de la roata ta sa fie de sosea,si implicit mai mic.

Automat urechea schimbatorului pleaca spre interior cand stragi QR.

Sa zicem ca merge si asa dar nu e cea mai ortodoxa treaba(ptr ca se schimba mereu pozitia urechii fata de pinioane).B-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ştiut, din descrierea biclei, că e cadru de Al şi 1 cm ar fi fost imens.

E bicla ta şi, dacă simţi că merită să te adresezi mecanicului, aşa să faci, deşi numele meu de artist e DIYall.

Sunt foarte curios ce ne va spune. Pentru el, cred că va fi simplu să apese un pic cadrul, aşezat lateral, fără roată, închizându-l până la valoarea necesară. Eu cu ăia 50-100 lei, aş bea la bere...

La amărâta mea, cadrul cade exact lângă capetele butucului, nu e nici un spaţiu, nici nu-mi pot închipui să ”închei” bicla cu QR-ul, aşa cum fac la canadiana mea de vânt, cu fermoarul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa zicem ca merge si asa dar nu e cea mai ortodoxa treaba(ptr ca se schimba mereu pozitia urechii fata de pinioane).:D

Hehe...pai pana acum a mers si-asa dar nici mie nu mi pare chiar ok sa o las asa daca in mod normal ar trebui sa nu se intample asta.

Butucul e de mtb, nu sosea, e Mavic Crossride toata roata, la fel scrie si pe butuc.

Daca nu rezolv saptamana asta la mecanic poate aveti timp duminica la Cluj sa aruncati o privire pt un verdict mai exact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masoara si distanta intre bratele furcii din spate cand este fara roata.

Poate lipseste vreun distantier din stanga rotii ,ptr ca crosride-ul are o gramada de loc liber acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar e foarte interesant care sunt cele 2 dimensiuni: lungimea zonei utile a butucului şi distanţa din cadru. Să fie diferenţa chiar aşa de mare ? Măsoară-le pentru noi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca si la mine urechea de la schimbător era îndoita, noroc ca aveau la magazinul de unde am luat bicicleta, cred ca mai iau una si de rezerva, apropo voi cate zale lasati la lant cu angrenaj deore 44 si pinion mare 32, la 42-32 cu 8 viteze aveam 108 zale acum am pus 110 la 9 viteze, cu 108 parca mergea ciudat și mai zgomotos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conteaza si ce schimbator de pinioane ai, cu cusca mai lunga sau mai scurta.

Eu folosesc metoda "contrara", pun lantul pe foaia mica si pinionul mic, dar il trec prin schimbator. Apoi trag de capetele lantului pana partea de jos a sa nu mai atinge schimbatorul. Ce e in plus elimin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai buna varianta cred ca e sa merg la mecanic sa i arat exact cum schimb eu roata si sa vedem acolo cat si de ce se deregleaza.

O sa va anunt care era problema.

Amanam putin ca din 3 mecanici pe care-i stiu sunt toti in concediu saptamana asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.