lima

de ce fel de MTB am nevoie?

Recommended Posts

Salut! Din ce am citit, bikerilor incepatori chiar li se acorda atentie aici. Sper sa fie la fel si in cazul meu.

Vreau sa-mi iau un MTB insa nu stiu de care...

1. Il voi folosi in oras si pe drumuri forestiere, atat urcare cat si coborare

2. Eu am 1,81m si 82 kg, picioarele nu prea lungi. Sa incerc un 29er?

3. merita franele pe disc avand in vedere ca nu vreau sa fac extreme?

4. ce gama de echipare se recomanda pentru bicicleta?

5. Vreau o bicicleta care sa isi pastreze valoarea, adica sa nu o vand peste 2 ani la jumatate din pretul care il dau acum, mai ales ca am in general grija de lucruri.

6. noua sau sh?

7. pana acum mi s-a recomandat trek. ce parere aveti?

8. trebuie sa ma incadrez in 15 milioane si vreau ca bicicleta sa imi permita sa progresez.

deci :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

hehe, pai nu iti sugerez un mtb26er ca nu are farmec, dar iti sugerez un mtb 29er, este ok pt inaltimea ta, si daca esti convins , te ajut sa il si achizitionezi(la faza asta va zice simenu, ca-s un prost), dar las, daca pot ajuta un viitor 29er rider :wink: :wink: . Defapt roata mare, asa cum ai inteles , o poti monta cu orice fel de anvelopa de marime. Si ai impuscat mai multi iepuri deodata :idea: . Nu iti sugerez o suspensie imediat la inceput, sa te convingi mai intai de bikul 29er. Si iti recomand chiar un cromoli, cadruri ce le iei deja cu 3-400euro, noi" sau bik gata second, exista pe net plin de ele. Si nu iti sugerez discuri, nu isi au rostul.....si mai ales disc cu furca rigita, iese cu macel mare pt tine, ca tre sa ai feeling pt asa ceva.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie un MTB doar cu furca pe fata (una de 60-100 cm) eventual si o tija de sa cu suspensie. Echipare Shimano Deore. SH sa fie dar bine ingrijita sau o faci pe bucati cu piese noi si sh. Pedale clasice. Roti de 26 ca sunt mai rezistentesi mai ieftine si gasesti cauciucuri pe o gama larga de preturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in primul rand multumesc pentru raspunsuri.

acum , cateva precizari: desi mi-ar placea sa imi construiesc singur bicicleta mi se pare destul de complicat pentru ca nu am nici un fel de scule speciale si cred ca imi va manca foarte mult timp.

am intrat pe site-ul shimano si am gasit 3 variante Deore: XT, LX, si Deore simplu. Descrierile pe care le-am citit mi s-au parut destul de deficitare asa ca nu am reusit sa-mi fac o idee care ar fi mai bun. Preturile banuiesc ca sunt apropiate...

legat de un bike SH, cum imi dau seama daca e bine ingrijita? cum spuneam sunt incepator si pentru mine daca e unsa, dreapta, neruginita si nu are praf pe ea :roll: probabil ca mi s-ar parea ingrijita... :?

inca nu sunt lamurit: 26er sau 29er? cateva pareri in plus mi-ar prinde bine.

si legat de furca am primit doua pareri diferite si sunt putin derutat.

nu ma ocoliti daca aveti pareri sau sugestii,

ca sa cresteti un biker bun :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu sunt tot pt furca rigida,asta daca nu cobori mai extrem,furca rigida mai are avantajul greutatii mai mici nu necesita Intretinere si este mult mai ieftina

daca te tine buzunarul alege XT,dar si LX sau Deore sunt foarte bune,daca esti din Buc. si te hotarasti sa o construiesti singur, te pot ajuta la montaj si achizitionarea pieselor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue.

Propun sa ii lasam pe cei care chiar se pricep la mtb sa ii dea sfaturi omului.

Nu offence dar dupa cum vezi eu nu ma arunc sa "ajut" oamenii acolo unde nu ma tine. Nu cred ca esti un specialist in domeniul asta si omul are nevoie de un sfat competent.

Nu vreau sa pornesc o polemica pe tema asta asa ca te rog sa nu te apuci sa te justifici sau sa consideri asta ca un atac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propun sa ii lasam pe cei care chiar se pricep la mtb sa ii dea sfaturi omului.

pai atunci ma retrag si eu :)

oferta de ajutor la montaj ramane Insa valabila :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pt oferte si reply-uri. le-am, notat :)

huh...greu cu furca asta...

intrebare: daca vreau sa urc bicicleta pe o bordura fara sa ma dau jos de pe ea (nu radeti) sau daca apare teren ceva mai accidentat pe drumul forestier, furca ma ajuat la ceva?

furca protejeaza roata fata/cadrul/pe mine? toate trei?

un bike fara furca imi permite sa progresez?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

lima, nu stiu din ce localitate esti si ce fel de biker esti, cursierist? si niic nu vreau sa-ti bag pe gat cu fortza o chestie, un pitic al mintii mele, io iti spun numai ce ai de castigat si ce ai de pierdut.

26er- are toata tara, in diferite culori si cu diferite nume, din diferite materiale :roll: pana si FB si DHS fac bicicle 26er :roll: . Sunt plictisitoare si epuizate demult. Tot prostu stie ce este aia.....Daca este unul ieftin, nu este asa de rezistent asa cum spune pronosticul de mai sus....

29er- in primul rand devi peste noapte un biker cool 8) :twisted:. Crede-ma, vei avea un mtb, o cursiera, un cyclocross, un trekingbike, un city bike , un cicloturism bike, intr-unul singur. 8O Asta sunt argumentele necesare, pe langa inaltimea ta sa spui, io vreau sa fiu altcumva decat restul multimii. 8) Nu stiu cat de mult ai stat pe un 26er, dar un 29er iti deschide noi orizonturi, 29er este desoperirea repetata a rotii dupa mii de ani.

1.anvelpe gasesti oricunde, de 28 in diferite magazine, de diferite tipuri, cursiera, etc. , anvelope de 29er se pot comanda in magazinele specializate ale patriei, ca exista destule modele.

2.rotile de 28, treking le gasesti peste tot, si de nu, le ceri construite, atentie, butucul de spate, este unul de mtb(135mm) si nu unul 130mm de cursiera. atentie la janta si la spitze.

3. iti recomand un caru de cromoli 4301 set cu furca rigida de cromoli. setul cantareste undeva la 3kg. (si te tine o viatza). Furca suspensie poti monta pe urma cand esti mai convins.

4.piesele nu tre sa fie neaparat shimano si nici nu ai nevoie de o linie xt sau xtr, un mixaj de piede undeva la deore lx iti ajunge

5. Pe de alta parte, poti sa urmezi si exemplul dat, sa prinzi un 26er oferta second la bani putini intretinut, si atunci merita sa-l iei daca pretzul e bun.

O furca rigida te ajuta sigur sa progresezi, si da furca pe suspensie te apara si pe tine si pe cadru, insa se sacrifica pentru voi in timp, depinde de model, cat timp se tine in balamale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Hai sa o luam cu inceputul...

in mod obisnuit ciclistul are 4 puncte de contact permanent cu bicicleta si unul facultativ. Mai exact: 2 maini si 2 picioare permanent si fundul optional. La trecerea peste denivelari se recomanda o pozitie elastica a membrelor astfel in cat pe cat posibil corpul sa ramana pe loc si socul sa fie preluat doar de bicicleta. Asta inseamna ca mainile si picioarele functioneaza ca amortizoare. Cu cat viteza de deplasare creste cu atat fregventa de lucru a membrelor creste. Cand membrele nu mai fac fata se impune o furca cu amortizor. Daca iti iei de la inceput un amortizor nu vei mai invata miscarea corecta de amortizare si te vei obisnui puturos. Este adevarat ca bicicleta cu amortizor pe fata este mai comoda si mai stabila dar este totusi bine sa te bazezi pe tine nu pe fiare... :oops: pentru ca vei avea surprize neplacute mai tarziu.

In consecinta si eu iti recomand sa incepi cu rigida si ulterior sa treci pe un amortizor. Numai sa ai grija atunci cand iti achizitionezi bicicleta 8O aceasta sa si permita amortizor....

In privinta discurilor... nu sunt neaparat necesare si cresc destul de mult pretul, dar astea sunt tendintele si la fel cum cantelevieri au fost inlocuiti de V-brake asa si V-brake vor fi inlocuite in cativa ani de discuri.

Pretul :) ori ce ai face va scadea in 2 ani... vor aparea modele noi si tot asa...

Trebuie sa te gandesti ca dupa cam 2 ani ai sa inveti destul de bine sa te tii pe bicicleta si vei avea propriile tale pareri asa ca nimic din ce cumperi acum nu va fi luat pentru vecie. In afara de asta daca ceva nu iti place poti sa vinvi si sa iti iei altceva sau sa adaptezi la nevoile tale.

La intrebarea 26" sau 28" (ma rog 29er) eu sunt funn 26".... cu toate astea ideea unei biciclete polivalente nu imi suna rau.

:roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc! incepe sa se faca lumina http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

va fi furca fixa :!:

gabee, nu am nimic de demonstrat, deci nu vreau sa fiu un biker cool. ma intereseaza mai mult partea tehnica. faptul ca voi avea 7 bike-uri intr-unul e insa intr-adevar un argument bun. :wink: mi-ai spus sa fiu atent la jante si spitze, dar fii mai exact...

alta intrebare: pe acelasi cadru pot monta si roti de 26 si roti de 29?

in legatura cu cadrele cromoli? cromoli este brand-ul sau materialul? ca nu am reusit sa dau de ele... :roll:

inteleg ca echiparea deore/deore lx o fac si alte firme in afara de shimano? imi puteti da niste nume care sa garanteze calitatea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

gabee, nu am nimic de demonstrat, deci nu vreau sa fiu un biker cool.

http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :D :D va mai trece ceva timp pana vei intelege acest proverb de-al meu, acum nu ma focuzez pe el, ci iti raspund....

cromoli este otel (crom-molibden este aliajul) si nu este nici pe departe un material trecut sau nasol, deloc, este altceva decat aluminiu, nu oboseste asa ca alu si este muuuult mai elastic. Mai ieftin, asta nu, caci mai nou tot prostu face cadruri de alu si lipeste pe ele emblema 7005 DB :roll:, sub emblema insa se pot ascunde rebuturi.

furca fixa are spre deosebire de o furca cu suspensie, o viatza de 20x mai lunga, unele furci nu le poti rupe o viatza intreaga. este mai ieftina, mai usor de intretinut si sa nu uitam cel mai serios argument: este mai stabila !!!!!!! O furca 29er de steel (otel-crom-moli) are 1kg, este adevarat, insa este rigida, este elastica si impreuna cu anvelopa mare de 29er iti ofera poate acelasi confort ce ti-l ofera o mizerie de suspensie RST sau Suntour (sau modelele ieftine de la Manitou si RS), suspensie care oricum nu are mult de trait, fara sa includem rebuturile de la firmele Made in Ro.

cum spuneam, bikul de 29er poate folosi numai janti de 28". Pe ele se potrivesc anvelope de cursiera, de mtb29er, ce cyclocross, de citybike de trekingbike. Rotile de 26 nu se potrivesc si nici nu ai nevoie de ele.

la jante si butuci tre sa fii atent, in caz ca-ti lasi facute in magazin unele 28 speciale cu butucul de spate de 135mm. deore si deore lx sunt modele de la shimano, dar mai exista si alti producatori de piese de serie in masa, cum ar fi sram si etc. acestia au x7, ca si concurenta pt deore lx.

deore lx este calitate inalta, desi am urat aceasta grupa toata viatza :? , dar sunt bune. ca si mixaj de piese iti sugerez piesele ce nu sunt supuse distrugerii sa fie modele inalte. cum ar fi schimbator si frane si manete lx sau chiar xt. restul poate sa fie lx si chiar deore simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat priveste echiparea bicicletei cu disc-brakes / V-brakes, ti-as sugera totusi V-brake-uri; e adevarat ca tendinta generala este sa se renunte la V-brak-uri, dar va mai dura ceva pana se va intampla asta. Iar pentru ce vrei tu sa faci, ar fi mai mult decat suficiente, cu atat mai mult ca nu dispui de un buget prea mare pentru achizitionarea bicicletei (o bicicleta echipata cu disc-brake-uri este mai scumpa decat una cu aceasi echipare, dar cu V-brake-uri).

Nu sunt insa de acord cu sugestia lui Catalin de a-ti lua furca rigida; eu am avut pe bicicleta mea, la inceput (~ 1 an) furca rigida, si tot ce pot sa spun este ca coborarile pe drumuri forestiere imi provocau dureri la incheieturile mainilor (prea multe trepidatii in bicicleta care nu erau amortizate de nimic), plus ca am cazut de cateva ori din cauza ca mi s-a blocat roata din fata in vreo mica groapa / denivelare; de cand am furca cu amortizor (cu toate ca e printre cele mai proaste furci) nu mai am probleme la coborare, plus ca am evitat multe cazaturi urate (diverse denivelari peste care bicicleta a trecut gratie furcii cu amortizor si nu i s-a mai blocat roata din fata).

Oricum, daca spui ca vrei sa mergi nu numai pe sosea, mai devreme sau mai tarziu o sa simti nevoia unei furci cu amortizor, asa ca de ce sa nu ti-o cumperi de la inceput ?

Argumentul lui Catalin ca te inveti lenes daca-ti iei furca cu amortizor, pot spune cel mult ca e pueril; as vrea eu sa-l vad pe el coborand pe un drum forestier putin mai denivelat cu fundul in sa (plus ca daca stai cu fundul ridicat iti mentii mult mai bine echilibrul pe bicicleta decat daca stai asezat in sa, asta indiferent de tipul furcii).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argumentul lui Catalin ca te inveti lenes daca-ti iei furca cu amortizor, pot spune cel mult ca e pueril

Nu neaparat!

Eu am trecut de la full suspension la full rigid. Bicicleta rigida o folosesc in special pe asfalt, dar a vazut si drumuri forestiere si am folosit-o si la Cluj Winter Race '06. Pot spune ca rigidul te invata mult mai multa tehnica decat telescopul. Si poate fi chiar fun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sustin si eu ce spune Genubike, tehnica o inveti pe bicicleta rigida.

Alex, orice bicicleta se da peste cap, cu sau fara furca telescopica. din ce spui tu reiese ca abordezi prea 'rigid' zonele accidentate pe o bicicleta fara amortizare. Pe drum forestier se poate merge lejer cu o bicicleta rigida, doar daca vrei sa sari de pe casa sau sa faci alte cascadorii, amortizarea devine obligatorie (dar nu suficienta).

In materie de eficienta a pedalarii o bicicleta articulata si amortizata e iar deficitara. Toata lumea lupta sa creasca rigiditatea unei biciclete de curse.

Asadar, amortizarea e pentru confort si pentru coborari extreme.

Parerea mea http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif .

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu nu l-am auzit pe om sa faca referire la coborari extreme

lima

1. Il voi folosi in oras si pe drumuri forestiere, atat urcare cat si coborare

cum spune Ovidiu "toti coboara,dar pe multi Ii dezarmeaza urcatul" http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

asadar LIMA ai facut alegerea ideala cu furca rigida,te ajuta la urcat :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca toata lumea (cu exceptia mea) este pro furca rigida.

Eu n-am coborat niciodata ceva ce n-am urcat tot eu (deci nimic "extrem"), si totusi nu m-as mai putea intoarce la furca rigida (cum spuneam si mai sus, chiar m-a salvat furca pe care-o am de cateva ori pana acum).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt de acord cu Alex o furca cu amortizor este mai buna pentru offroad.Am avut furca rigida si nu m-as mai intoarce la ea.Este adevarat ca la inceput este buna si o rigida sa inveti cum sa abordezi anumite portiuni de traseu sa iti muti centru de greutate in fata spate dupa caz.

Dar o furca cu amortizor este chiar necesara cand cobori 20-30km,cu o rigida iti obosesc mainile incepi sa ai dureri la incheieturile mainilor de la atatea trepidatii.Au fost siuatii in care furca cu amortizor m-a ajutat sa trec peste anumite denivelari fara sa ma arunce peste bicicleta.Ar fi bine sa te mai gandesti inainte sa iti cumperi o bicicleta cu furca rigida.Cand iti cumperi sa ne spui parere ta daca esti multumit de alegerea facuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand am coborat drumul forestier care strabate Cheile Zarnestiului aveam un mtb rigid. De la atatea trepidatii, pana jos, mi s-a resetat ceasul de la mana! Ghidonul parca era un ciocan pneumatic! Sunt pentru furca cu suspensie chiar daca te va incurca putin la urcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi, unii, suntem mai masochisti, aºa :D .

Nu zic ca nu te solicita un drum forestier pe un cadru Cr-Mo cu roþi de 28 (spre 29) umflate cat poate o pompa rapanoasa (peste 6 atmosfere, oricum).

Dar bicicleta aia zboara!!! Si dupa vale, mai vine si dealul. Iar daca intri in padure, pe o poteca de pamant, vei vedea ce frumos curge si se lipeste bicla, chiar rigida fiind, zici ca e velodrom sub tine... :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar bicicleta aia zboara!!! Si dupa vale, mai vine si dealul. Iar daca intri in padure, pe o poteca de pamant, vei vedea ce frumos curge si se lipeste bicla,.

old school 8)

se vad vulpoii batrani de la o posta :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bre lima, vino la mine sa iti dau eu bicla potrivita. un scott, cadru de dural, echipare lx, furca suspensie rock shox judy, jante mavic, cauciucuri tioga psycho, sea san marco, kilometraj sigma, etc etc. toate astea la 900 de lei. da-mi un tel pe 0744522214 daca te intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, spuneti aici ca o bicla 29er foloseste jenti de 28 de inchi, ca evident ca 29 inch iese din extensia cauciucului. O janta de 28 de inch are 71.12 cm sau 711.2 mm in diametru. Intrebarea mea e cum puii mei de ala de la Crangasi imi zice mie ca cea mai mare janta ever seen e de 635, ceea ce inseamna ca are un diametru de 635 mm, ceea ce evident inseamna mult mai mica. si ca cica din aia scot eu 29er, looooool. Omu se mai lauda ca a facut 29er, parerea mea e ca omu saracu nu stie care e faza, desi in puii mei se lauda ca a facut 29er.

Asadar nici eu n-am vazut jenti de 711 mm, omu se lauda ca asa ceva nu exista. omu a ramas cracanat cand a vazut janta de 640 mm facuta de noi cica, cea mai mare ever seen cica :D . Zicetzi va rog unde pot gasi un magazin de unde ma pot informa corect in Bucuresti. Sau daca nu exista acolo, inseamna ca vb doar de brasov si sibiu 8) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai inteles cum e cu roata de 29'', mai citeste o data cu mai mare atentie.

The term 29er or two-niner is a little misleading. The rims have a diameter of approximately 24.5" (622 mm) and the average 29" mountain bike tire has an outside diameter of about 28.5" (724 mm), though tires exist with diameters of over 740mm. The typically 26er rim has a diameter of 22.0" (559 mm) and an outside tire diameter of about 26.2" (665 mm)

A tire with a tread width of less than 2.0" (50 mm) is considered a Cyclo-cross tire by 29"er standards. This differs from the standards of cyclo-cross racing that consider any tire wider than 1.5" (38mm) as not a cyclocross tire. Although they are both used offroad and typically use a 622mm rim, cyclocross bikes and 29ers differ in many ways, specifically with regard to toptube length (most cyclocross bikes are about 2" shorter when built for a similarly sized rider), tire clearance, chainstay length, ability to run a suspension fork, bottom bracket height and brake setup, among others. Bikes exist that blur the distinction by combining attributes of both, however.

Mai multe detalii la http://en.wikipedia.org/wiki/29%22er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.