lima

de ce fel de MTB am nevoie?

Recommended Posts

Guest

Janta de cursiera are 622mm=24.5inch

Janta 622 cu anvelopa montata are 26,5inch si nu 28inch (insa pe vremea cand a aparut acest termen, anvelopele era mai balonate)

General insa se adauga la marimea diametrului circa 90mm deci 3,5inch, de unde rezulta asa zisa roata de 28inch.

Pentru a le diferentia de cursiere, crossuri, cyclocrosuri si trekinguri, se numeste roata de 29inch, unde la janta de cursiera se adauga 1inch.

O roata de bike 26inch are intr-adevar circa 26inch, de aceea o janta 28inch cu anvelopa de cursiera sau cross se potriveste in locul unei de 26inch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e un trek 4500

Frameset

Frame Alpha SL Aluminum

Front Suspension RockShox Dart 1 w/preload, 80mm

Wheels

Wheels Alloy front, Shimano RM60 rear hub; Bontrager Camino rims

Tires Bontrager Jones ACX, 26x2.1", 27 tpi

Drivetrain

Shifters Shimano Alivio, 8 speed

Front Derailleur Shimano Acera

Rear Derailleur Shimano Deore

Crank Shimano MC09 42/32/22

Cassette SRAM PG830 11-32, 8 speed

Pedals Alloy platform

Components

Saddle Bontrager Select Basic

Seat Post Bontrager Sport

Handlebars Bontrager Crowbar Sport, 25mm rise

Stem Bontrager Sport, 10 degree

Headset Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed

Brakeset Avid SD-3 w/alloy levers

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC & NO OFFENSE :wink:

Bade lima, mai impinge si tu la "details" un text mai mioritic in loc de "copy paste"; ca de, noi astia din mediul rural poate o palim mai incet "pa amerikhaneshte", altfel ma dau si eu mare-n gara mica pe limba lu J.W. Ghoethe, F. Schiller, I. Kant sau si mai ieksotik pa limba lu Vladimir Iljitsch Lenin; sh-apai sa te vaz cum o bunghesti nene, nici cu lupa nu merji mai djiparte ca-ti traba un "licensed translaiter" varrry iexpensive !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

citisem pe forum, din pacate am uitat unde, de cineva care isi cumparase o bicicleta din state si i-au trimis-o cu vaporul si l-a costat 80 USD.

din cate am inteles sunt niste firme care se ocupa de trimiterea de pachete din si catre state. poate cineva sa imi dea mai multe detalii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

citisem pe forum, din pacate am uitat unde, de cineva care isi cumparase o bicicleta din state si i-au trimis-o cu vaporul si l-a costat 80 USD.

ªi dacã nu mã înºel, existã taxe vamale uriaºe pentru produsele din afara UE (~30%, dar nu sunt sigur, pe lângã care se adaugã TVA-ul, deci în total mai mult de 50%)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia din ue ca e mai sigur.

USA nu prea are voie sa trimita bikeuri intregi.Intreaba la magazine on line din USA si vei vedea 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

as lua din ue, dar totul e mai scump, la modu ca imi convine sa platesc transportul din state. bineinteles, nu si taxele vamale...

si o intrebare pentru bikerii "old school" cum au fost numiti de cineva:

de ce tineti atat de mult la cadrele din cromoli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt ca o pereche veche de pantofi pe care nu poti sa-i arunci ca te simti bine In ei.

Sunt mai rezistente, mai elastice si nu In ultimul rand mai ieftine.

Sunt mai "umane", unele construite chiar manual.

Asta nu Inseamna ca nu mi-ar place un carbon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand un cadru de aluminiu 'se duce' de obicei destul de repede. Asa e aluminiul, chiar la solicitari mici, apar microfisuri care in timp se accentueaza, se unesc intre ele si duc in final la rupere. Asta se cheama cedare prin oboseala.

Posibil ca ultimele aliaje de aluminiu sa fi eliminat problemele astea, pentru ca am vazut ca se da garantie pe viata.

In al doilea rand, bicicleta de otel e mai rigida, raspunde mai bine la pedalare. Cea de aluminiu e mai confortabila prin gropi, dar la pedalare se simte o 'elasticitate' a structurii.

Din cauza durabilitatii scazute, de un cadru de aluminiu nu apucai sa te atasezi. Cu un cadru bun de otel poti face zeci de mii de kilometri fara nici cea mai mica urma de uzura. Si incepi sa o personifici.

E ca si o masina clasica: daca judeci la rece, nu are nici performantele unei masini ieftine moderne. Dar are un alt farmec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lulu-le eu am auzit ca Dur-aluminiul este foarte rigid fata de otel sau carbon. Am auzit gresit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duraluminiul e mai putin rigid decat otelul, insa fiind mai usor, se poate folosi mai mult material. Din cate stiu si rigiditatea si densitatea sunt la dural cam 2/3 fata de otel aliat. Pe ansamblu, cadrul de aluminiu rezulta insa mai usor. Rigiditatea cadrului, a bicicletei in general, nu e data doar de material ci si (mai ales) de geometrie, de grosimea tuburilor folosite.

Fata de carbon nu stiu sigur, presupun ca de fapt carbonul e mult mai rigid, oricum cand mergeam eu la scoala era ceva absolut exotic si pentru mine a ramas asa pana azi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e un subiect interesant, am vrut sa postez si eu, desi LuluMOB a rezumat foarte bine ce era de spus.

Rigiditatea cadrului, a bicicletei in general, nu e data doar de material ci si (mai ales) de geometrie, de grosimea tuburilor folosite.

Cum la cadrele de aluminiu, tuburile au diametrul mai mare (si peretii mai grosi), rigiditatea cadrului poate fi mai mare decat a unui cadru de otel.

Cat despre fibra de carbon, nu e un material omogen, rezistenta fiind data de modul de asezare a fibrelor in structura si de matricea de rasina. Acum vreo doi-trei ani puteai spune cu destula siguranta ca un cadru de carbon este mai rigid decat unul de aluminiu, dar tehnologia s-a mai maturat intre timp si poti obtine chiar piese flexibile din carbon (vezi chainstay-ul la Cannondale Scalpel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu inainte de a multumi pentru raspunsuri, as mai oavea o intrebare pentru cei care se pricep la furci cu suspensie:

dintre o RST Omega si o Rock Shocks Judy ce ati alege?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut.din cate ziceai nu cauti sa mergi tare sa demonstrezi ceva.cred ca proportia intre asfalt si alte suprafete va fi net in favoarea asfaltului,deci eu iti recomand una rigida.nu cred ca vei merge cu 40km/h prin padure sa te expui riscului in asa hal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei sa concurezi pentru "Hirletul de Aur" ?

FYI

Acest thread a fost deschis cu trei ani in urma [-O<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.